[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:20

:wow: dat is echt wel et meest bizarre verhaal wat ik ooit gehoord heb.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:53

100% mee eens. Wat ongelooflijk brutaal!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:55

Dat is echt heel bizar ja :oo
De mens blijft je verbazen...!

Weet niet wat ik had gedaan, wel witheet geweest ja. Kun je mensen voor zoiets ook aangeven? Ik geloof dat ik per direct de politie gebeld had :=

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:10

Melisje_92 schreef:
Melanie_B schreef:
Wat versta je onder de basissport? :)
Das ook een beetje mijn probleem... Ik neig, qua uiterlijk, telkens meer naar de duurdere paarden. :o
Staan wel een aantal van 2500 etc op, maar vele zijn te mager, onbespierd, onbeleerd, of lopen niet lekker, etc..

mager en onbespierd moet je doorheen kijken :)

vind ik dus ook :j

Afbeelding
heb de mijne zo gekocht.. super goeie papieren,(painted black x tango x ferro)was al gekeurd en dat voor een hele lage prijs

Afbeelding
en na 3 maanden is hij al zo <3
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 21-12-12 01:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:15

Dat is nog eens een mooie en snelle verandering!!

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:20

dat vind ik dus ook!! hij was ook dun en lelijk om te zien, maar gelukkig heb ik daar doorheen gekeken en is hij al zo <3 en hij veranderd steeds meer als hoe hij eerst was.. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:35

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:38

wat brutaal kunnen mensen wezen zeg ik had ze ook weggestuurd.

veerle: mooi paard is het geworden.

ik ben zenuwachtig gadver moet zo mijn wenkbrauwen laten tatoeëren

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:50

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:10

Ja ik zelf ook, maar 30.000 is toch echt een brug te ver. Hoewel paps stug blijft volhouden dergelijk geprijsde paarden in deze tijd ook wel voor 20 te kunnen krijgen :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:17

Gewoon gaan kijken en zeggen dat als ze wel mochten besluiten te zakken in prijs, ze jou dan kunnen bellen als je nog niks anders hebt. :)

De hengst: Prachtig dier. Ik zou me niet druk maken om dat bijzetten. Het dier is voor de hengstenkeuring geweest, daar gaat nu eenmaal enige training aan vooraf en veel hengsten (ggk) gaan desondanks vaak een mooie carrière tegemoet in de sport. Ideaal is het natuurlijk niet, maar een groot probleem ook niet imo.
Maar wilde je niet liever een merrie..?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 10:36

Wat een brutaliteit, jeetje die kwamen er bij mij niet zo makkelij van af wat denken ze wel. Snap ook niet dat op jou stal niemand er iets van heeft gezegd. Hier sneeuwd het en heb vanmiddag nog een bezichtiging hahaha eerst regen en nu sneeuw precies op die dagen tis wat.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:42

Is het serieus aan het sneeuwen Seven?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:45

Ja als het goed is vriest of gaat het bij jullie vriezen, omgeving Amsterdam heeft het weekend gewoon weer 10 graden :P

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:57

Seven schreef:
Wat een brutaliteit, jeetje die kwamen er bij mij niet zo makkelij van af wat denken ze wel. Snap ook niet dat op jou stal niemand er iets van heeft gezegd. Hier sneeuwd het en heb vanmiddag nog een bezichtiging hahaha eerst regen en nu sneeuw precies op die dagen tis wat.

Ik rij op een kleinschalige stal, de eigenaar fokt en ik rij de jonge paarden en er staan maar 3 mensen op pension. Op dat moment was niemand daar helaas.
Ik wist ook niet wat me overkwam. Aangeven of kun je er verder niks mee?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:14

Hoe hebben ze tuigage te pakken gekregen dan Castello?

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:22

welmoed__ schreef:
Hoe hebben ze tuigage te pakken gekregen dan Castello?

Bij ons op stal is bij de poetsplaats een grote kapstok waar allemaal hoofdstellen aan hangen en daar hebben ze een hoofdstelletje van gepakt denk ik en eigen zadel (hadden ze de eerste keer ook zelf meegenomen). Niet eens peesbeschermers of cap!
Kan er verder niks meer mee doen, heb alleen hun nr verder geen gegevens ofzo.
Was gisteren zo overrompeld en boos dat ik ze maar weg heb gestuurd en hoop nooit meer te zien.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:26

Dat was ook mijn gedachte welmoed, hoe komen ze aan jou spullen ga er toch vanauit dat je spullen achter slot en grendel liggen. Maar sowieso hoe klien de stal ook is dr houd toch altijd iemand een oog op de paarden als ze een dier kunnen zadelen en rijden zonder dat iemand het ook maar merkt is een dier meenemen wel heel makkelijk.

Het word hier weer winter wonderland, flinke vlokken dalen neer en vormen een deken om mijn huis. (pfff ben al helemaal in de kerst sfeer)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:26

Dus jij hebt hun zadel dan nog want ga er vanuit dat je ze niet rustig hebt laten afzadel?

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:30

Seven schreef:
Dus jij hebt hun zadel dan nog want ga er vanuit dat je ze niet rustig hebt laten afzadel?

Nee heb hun zadel niet meer, kind is er in de bak vanaf gegaan, zadel afgedaan, hoop geschreeuw en toen zijn ze vertrokken en heb ik mijn paard naverzorgd.
Normaal is er ook altijd iemand aanwezig, degene die de stallen doet, paarden buiten zet tot 1u en dan kom ik rijden dus ben ik er altijd, alleen moest ik na de dokter vandaar dat ik te laat was en de stal onbeheerd was.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:36

de mensen van tegenwoordig dit is te gek voor worden gelukkig is er niks gebeurd met je paard voor hetzelfde waren ze hem flink aan het testen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:37

Heel vreemde situatie ik zal nu toch wel extra voorzichtig zijn als iemand er zo mee weg kan rijden. Daarbij ben jij niet verantwoordelijk voor de stal maar de eigenaren. :D

Verder heb je toch wel contact gegevens van de mensen, email telefoon nr etc. Let er op dat je dier geen schade heeft gekregen anders zou ik het echt op ze gaan verhalen.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:42

urobi schreef:
de mensen van tegenwoordig dit is te gek voor worden gelukkig is er niks gebeurd met je paard voor hetzelfde waren ze hem flink aan het testen.

Ja idd, ik was echt geschrokken. Ik denk dat ze er nog niet zolang opzaten, ze was nog erg fris en geen druppel bezweet. Het is echt een raar verhaal iedereen waartegen ik het vertelde dat dat ik een grap maakte maar het is echt serieus. Rare mensen zijn er toch.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:44

Seven schreef:
Heel vreemde situatie ik zal nu toch wel extra voorzichtig zijn als iemand er zo mee weg kan rijden. Daarbij ben jij niet verantwoordelijk voor de stal maar de eigenaren. :D

Verder heb je toch wel contact gegevens van de mensen, email telefoon nr etc. Let er op dat je dier geen schade heeft gekregen anders zou ik het echt op ze gaan verhalen.

Ik heb inderdaad hun telefoon nr. Ik denk dat ze er nog niet zolang op opzat en het allemaal reuze meevalt. Maar zou ik alsnog haar kunnen aangeven of heeft dat geen zin?
De eigenaars huis is aan de stal aan de voorzijde, maar als er een auto oprijd slaat hij niet meteen alarm. Met een trailer die weg rijd hopelijk wel!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:52

is het niet zo ik weet niet of ze met cap op reed, dat als iemand van jou paard valt jou voor de kosten opdraait als zij daar niet voor verzekerd is