Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:27

Jeeeuh :)F

:x |(

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:39

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:16

tienus63 schreef:
8 jongen geboren bij koppeltje wolven in DFW.

Citaat:
4 juni 2024

Uit betrouwbare bron is vernomen dat het DFW koppel een nest van 8 welpen heeft geworpen dit jaar.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

-O-

Enig.. dat hadden we net nodig.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:18

Dr komen er nog veel meer- die wolf bij austerlitz was overduidelijk ook drachtig

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 19:02

knollentuin schreef:
Dr komen er nog veel meer- die wolf bij austerlitz was overduidelijk ook drachtig

Zijn ws al geboren.
Een fotograaf heeft een foto van de wolvin met een welp in haar bek.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:35

Popstra schreef:
Ik las dat deze mevrouw ook niet met De Mekels en SBB door 1 deur kon...

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/165517 ... MTZieXRlcw

Haar bericht hierover op Facebook stond hier. Destijds met de discussies over de wolven wilde ze geen kwaad woord over SBB horen. Toen riep iedereen ,je bijt niet incde hand die je voert. Maar nu haar kudde min of meer aan de kant is gezet is ze als een blad aan de boom gedraaid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 06:45

Onali schreef:
knollentuin schreef:

Zijn ws al geboren.
Een fotograaf heeft een foto van de wolvin met een welp in haar bek.

Yup, ik kon mijn geluk niet op! Zeker vanwege haar toch al goede gedrag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:30

Zichtmelding de Baars/Woldberg/Steenwijk

Citaat:
5 juni 2024
Tijd: 15.36 uur
Wolf, in weiland tussen de Eiderberg en Jagershuis de koepel. Baars / Woldberg! Loopt langs de bosrand. Rustig wandelend.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:31

Zichtmelding Wildervank Gr
Citaat:
5 juni 2024
Wildervank
Tijd: onbekend

Wolf gespot bij het Langeboschmeer (zeilplas) in het stukje bos voor het zweegvliegveld.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:55

Er vanuitgaande dat de jongen van het afgelopen nest in leven zijn, leven er nu 25 wolven in het DFW.

Citaat:
De roedel bestaat sowieso uit alfa paar (2), 1 uit nest van 2022, 7 uit nest van 22. Nest van 2023 bestond uit 8 welpen, maar 1 ervan loopt in Duitsland. Dit jaar zijn er 8 welpen geboren.

Ik denk dat het eerste enkele jong geboren is in 2021. Dus nu drie jaar oud.

Bron meldingen in Westerveld.
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:01

https://www.facebook.com/share/v/EM9TwTNn7uayVwV8/

Als dit geaccepteerd moet worden in Nederland...waar zijn we mee bezig...wolf wil niet luisteren dus hup kudde bewakingshonden los gooien. Na half uur kwamen ze ongedeerd terug. Wat gebeurt er in dat half uur mocht je hun met jou honden passeren

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:50

prachtig juist. dit is waar die honden voor bedoeld zijn.
en ik denk dat je daar niet met je hond mag wandelen ivm de schapen. of aangelijnd.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:58

Popstra schreef:
en ik denk dat je daar niet met je hond mag wandelen ivm de schapen. of aangelijnd.

En als je hond aangelijnd is, pakken de kuddebewakingshonden jouw hond niet ?
Lijkt me nogal een gok…, en tamelijk onverantwoord.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:05

Ik weet niet waar dit was, maar hier op de hei loopt ook een herder met een kudde en daar mag je ook gewoon met je hond aan de lijn wandelen...
Ik hoop dus idd dat die KBH's het verschil weten tussen een wolf en een aangelijnde hond!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:19

Zo een hond staat op dat moment zo hoog in zijn adrenaline dat alles hondachtigs op zijn pad op dat moment de sjaak is. Dus compleet onverantwoord en een half uur uit het zicht nog wel.
Ben benieuwd trouwens, wat als die honden de wolf nu doden, is de herder dan strafrechtelijk vervolgbaar. Want of je de wolf nu met een geweer doodt of met je hond, in beide gevallen is de eigenaar verantwoordelijk en is dit niet een vorm van verjagen, wat een ander ook niet mag?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:20

Er waren toch ook al honden aan de lijn gegrepen door die bewakingshonden? Waarbij ze gewoon over de omheining kwamen en de hond grepen. Zoiets staat me bij..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:45

Celebi schreef:
Er waren toch ook al honden aan de lijn gegrepen door die bewakingshonden? Waarbij ze gewoon over de omheining kwamen en de hond grepen. Zoiets staat me bij..

Misschien niet door deze kudde bewakingshonden maar het is inderdaad in Nederland al wel gebeurd. Betrof in elk geval een tekkel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:52

Popstra schreef:

Nee daar zijn ze niet!!!!! Voor bedoeld. Het kan nooit! de bedoeling zijn dat kudde bewakingshonden de kudde volledig alleen mogen laten om 1 wolf te verdrijven en daarbij een half! Uur! volledig uit zicht te zijn. Laat ik zeggen dat ze heen en weer moeten in dat half uur en niet altijd op top snelheid liepen. Dan nog hou je een bereik van makkelijk 2 a 3 km rondom de schaapskudde. Het is vrij onmogelijk dat zo'n groot gebied niet toegankelijk is voor wandelaars (met (aangelijnde) honden) en eventueel gillende, joelende en rennende kinderen.

Ik ken uiteraard betreffende honden niet maar lijkt mij stug dat ze enkel ze op een wolf reageren en verder de relaxtheid zelf zijn. Dan hadden ze namelijk ook gewoon los bij de kudde kunnen lopen als ze puur alleen alarm zouden slaan op wolven.
Plus ze hadden de kudde dan ook nooit verlaten en half uur uit zicht gebleven. In dat half uur kon een eventuele rest van de roedel wolven namelijk mooi tekeer gaan.

Het is duidelijk onvermogen en onkunde van de schaapsherder. Dat kan letterlijk levensgevaarlijk zijn en erg fout aflopen.

Natuurlijk belicht ik het nu helemaal van de andere kant en is het gelukkig meestal niet zo zwart/wit maar vind dit van de kudde bewakingshonden en schaapsherder totaal niet getuigen van enige geschiktheid.

Ik begrijp het spagaat maar ga je toch begrazen doe het dan met redelijk hekwerk waarbinnen die honden hun werk doen. Ja veel arbeidsintensiever maar dat kun je doorrekenen aan de opdrachtgever. Immers die willen deze situatie zo graag. Ze hebben hem dus ze betalen er ook maar voor

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:59

Die honden kunnen best nog in training zijn, dat kost een jaar of 3 zelfs voor ze volwassen en echt betrouwbaar stabiel zijn.
Maar dit is en problematisch omdat er andere honden en mensen in het gebied kunnen zijn, maar ook met roedels die weten hoe met kbh's om te gaan, want dan speelt er 1 lokwolf en heeft de rest van het roedel alle ruimte om te grijpen wat ze willen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:03

Ik bedoelde met die bewakingshonden inderdaad bewakingshonden in het algemeen. Niet perse die paar honden. Slechte woordkeuze. Vind het echt een onprettig idee dat Jan en alleman maar zulke honden gaan houden. De meeste eigenaren hebben hun leuke huishond nog niet eens onder controle..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:44

Hier had de mevrouw van de hondenschool eentje. Dier had een een verleden, maar zij liet m gewoon los lopen met de rest van de honden. En toen zag hij mijn hond en besloot dat dat een bedreiging was. Hij heeft de mijne met zijn matties gegrepen.

Prima honden,maar geen honden voor een nonchalante baas of in druk bevolkt gebied of met veel recreatie. Is vragen om ellende.

Deze honden hebben te veel zelfinitiatief daarvoor, prima achter een vorm van omheining, anders niet. Dat de man er dan ook nog drie aan de lijn heeft, als die wat willen, heeft ie niets in te brengen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 14:12

Ik vind het wel mooi. 3 kwart vd bevolking wil zo graag dat de wolf er is nou, dan ook niet meer met je fifi daar gaan wandelen want het is of de wolf die je hondje pakt of je komt die KBH tegen. Dan ook niet piepen.
De beste hoeder moet ook wat!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 14:45

Wat een belachelijke uitspraak. Enerzijds wordt er uitgesproken dat de wolven maar eens een kind tegen moeten komen, dan piepen de “flatbewoners” uit de Randstad wel anders.
Anderzijds mag een hoeder best een aantal KBH hebben en die een half uur uit het zicht laten “wandelen”. Moet je maar niet meer met je hondje daar lopen.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Wil je een KBH? Dan moet je, net zo goed als iedere hondenbezitter in NL, er zorg voor dragen dat het dier onder toezicht en appèl wandelt.
Al jaren is de overheid bezig met HR honden, waar de KBH er één van is, dergelijke honden komen vaak in de verkeerde handen terecht. Dat geldt ook voor een zogenaamde hoeder, die er dan drie aan de lijn heeft. Onkunde en de reinste onzin, helaas zijn deze honden de dupe van dergelijke wanpraktijken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:14

Wat zijn er opvallend weinig aanvallen de laatste tijd.. zouden de jonge reetjes de klos zijn?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:21

Gedurfd wel om dat filmpje met de KBH's online te zetten... Je mag de wolf niet verjagen wat hier wel (vrij "bruut") is gedaan, als dat al alles was. Zouden daar geen consequenties aan zitten dan wel regulier als in boete/celstraf of van, laat ik het even "pro wolf clubjes", noemen?