Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:49

Als je Groninger paard in typt staat ie er gewoon tussen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:54

corinadrenth schreef:
denk dat zijn kleur ook niet mee zit. qua kleur doet ie zich meer als een gelderse voor. en ik zou zelf persoonlijk ook nooit een vos kopen. ik heb zo geen klik niet zulke paarden

Gelderse kleur, wat is nou een Gelderse kleur :+ en wat is dan juist een groningse kleur? Ik vind t juist een prachtige kleur vos; rode vos met mooie bles! Hopelijk vind je snel een goed nieuw thuis!
https://link.marktplaats.nl/m2010753959 ... ios_tablet

Heb de link erbij gezet

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:01

Ik ben niet echt van de groningers maar best een leuk veulen! Behalve op de 1ste foto, die doet hem geen eer aan denk ik en zou ik in ieder geval even verplaatsen :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:08

Bielsje schreef:
Ik ben niet echt van de groningers maar best een leuk veulen! Behalve op de 1ste foto, die doet hem geen eer aan denk ik en zou ik in ieder geval even verplaatsen :o

En die twee keuringsfoto's als eerste en tweede zetten en daarna de rest nog eens kritisch bekijken.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:13

Heb de keurings fotos vooraan gezet. Die had ik in t begin ook al vooraan alleen toen kwam er al geen kijker naar de advertentie

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:16

*komt even uit meeleesmodus*

Grappig dat mensen dan over de voskleur vallen…
Ik heb recent een voskleurig veulen gekocht met 4 witte beentjes en een bles die schimmel wordt en daarvan zegt iedereen wat jammer dat hij niet deze kleur met deze tekening blijft :+ :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:31

asm_kayleigh schreef:
Ineke2 schreef:
Wat is jou definitie van graatmager en wat voor paard is dat? (Ras, type )

Het is een iers volbloed, maar net twee maanden in nederland.

[ [url=m/7YPfJE.jpg]Afbeelding[/url] ]
plaatje van internet, maar laten we het erop houden dat het hier aardig in de buurt kwam. Ribben vielen wel mee, maar ze had ook een veulen gehad afgelopen jaar. Bot op het rug kwam ook zo naar voren en bij de kont ook..

& Ik heb inderdaad een ervaren persoon bij die meerdere paarden heeft gekocht etc etc! Ook erg blij mee want die ziet inderdaad dingen die mij totaal ontglippen :P

NIET doen dan. Pas 2 maanden in Nederland en zo er uit zien. Is puur als snelle handel dan hier heen gehaald en moet je als eerste paard niet willen. Als je dan toch voor volbloeden open staat kun je beter rechtstreeks van de baan kopen.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:33

Als ik puur op kleur zou selecteren zou ik ook alleen voor vos gaan. Maar ik ben niet op zoek naar een veulen en met dit weer dacht ik vandaag op stal … “hmmm, een wintertje paardloos is eigenlijk helemaal geen probleem” :))

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:10

beegee schreef:
Als ik puur op kleur zou selecteren zou ik ook alleen voor vos gaan. Maar ik ben niet op zoek naar een veulen en met dit weer dacht ik vandaag op stal … “hmmm, een wintertje paardloos is eigenlijk helemaal geen probleem” :))

:D
Ik kan er in komen …

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:24

Nou als ik een leuk dier zocht van die leeftijd zou ik echt kijken. Wat een leuk beestje! Ik zoek net wat anders, en grote voorkeur voor merries. Maar wat de gemiddelde recreant is gek als ze dit laten lopen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:01

Vos is een kleur die toch iets minder geliefd is dan zwart of bruin merk ik om mij heen.
In tegenstelling tot de pony’s, daar zie ik juist veel vos.
Vos je houdt er van of je houdt er niet van.
Vos met veel wit blijft mijn favoriet.

Er blijven best veel paarden tekoop staan op het moment waarvan ik denk die waren ze een half jaar geleden binnen een dag kwijt.. Kakt wat in…

Oke oke wij hebben een friese merrie onder voorbehoud keuring gekocht! Spannend…..
Er was direct een klik, zowel met mij in omgang als met mijn dochter met het rijden.
En dat is toch wel het belangrijkste! Vrolijk paard. Op exterieur ga ik consessies doen.
En nu maar duimen voor maandag!
De dierenarts die voor mij keurt zei ik hoop echt dat het je nu eens mee zit! En dat hoop ik ook.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:16

Vroeg vandaag nog naar een bonte 2 jarige en die moest €12500 kosten :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:28

Nouvel schreef:

Ik heb recent een voskleurig veulen gekocht met 4 witte beentjes en een bles die schimmel wordt en daarvan zegt iedereen wat jammer dat hij niet deze kleur met deze tekening blijft :+ :D

Hoe gaat het met je?
Zit je alweer op je andere nieuwe paard?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:33

Nou hopelijk is het je gegund Marus!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:40

Ik vind vos ook geen probleem, maar er zijn toch mensen die daar over vallen. Ik heb het gevoel dat de veulens ook niet zo hard gaan. Sprak net iemand die vorig jaar zijn veulens in deze tijd adverteerde en binnen een weekend 40 berichten had. Nu heeft hij vergelijkbare veulens uit dezelfde merries, een vergelijkbare advertentie en minder dan 10 reacties na een week.

De magere zou ik laten staan als eerste paard! Die kan nu heel braaf en lief zijn, maar ik zou ook m’n gemak houden als ik er zo uitzag. Luchtzuiger daarentegen zou ik weer minder problemen mee hebben, mits tanden gewoon in orde zijn, het niet extreem is en je stal er idd akkoord mee gaat.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:43

Alja schreef:
Nouvel schreef:

Hoe gaat het met je?

Redelijk, rug is nog niet top en paard blijft vreselijk kijkerig en schrikkerig wat het niet echt ontspannen rijden maakt…
We proberen er nog alles van te maken wat lukt maar door het harde vallen en zijn onzekerheid werkt het niet top samen zo helaas…
Ik ben nooit bang geweest met rijden maar ik merk gewoon dat ik op hem constant alert ben omdat hij zo snel kan schrikken en draaien dat ik dat dus echt niet uit zit en bang ben om weer te vallen…
Zo gaat hij een tijdje goed en zo is alles weer eng en valt hij terug in zijn oude doen…
Best lastig nog…
In de omgang is hij wel enorm vooruit gegaan en vanaf de grond is hij top braaf, als hij maar een leider op de grond heeft.

Ik heb vorige week een lusitano veulen gekocht om vanaf 0 helemaal zelf opnieuw te kunnen beginnen.
Met de lipi ga ik kijken wat we samen nog kunnen bereiken en blijft het moeizaam ga ik een beter passende plek voor hem zoeken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:05

Ik heb ook een ontzettend leuk Ijslander veulen op het oog maar opfok voor zo n kleinere is zo lastig!
En daarbij vind ik, 5 jaar erop passen en dan miss tot de ontdekking komen dat het toch niet zo goed past.
Al eerder een 3 jarige Ijslander gekocht, twee jaar in de opfok gehad en bij het beleren ook concluderen dat het niet past maakt echt dat ik twijfel
Maar hij is zo knap :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:06

Komt hij niet in aanmerking voor die ijslander opfok? Dat is zo goedkoop, maar gaat op afstamming natuurlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:08

Welke Ijslander opfok?
Heel veel zitten vol namelijk.

Dit is trouwens een hengst zijn eerste jaargang afstammelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:40

Veulen lijkt me ook wel lastig Alja. Is dan nog zo weinig te zeggen over karakter. En dan is 4 a 5 jaar lang.

'Mijne' is 2 en daar is echt al wel heel veel van duidelijk. Ik twijfel er niet aan dat ze qua fysiek en karakter een enorme match is.

Dat is bij een veulen toch lastiger.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:45

Lente schreef:
Veulen lijkt me ook wel lastig Alja. Is dan nog zo weinig te zeggen over karakter. En dan is 4 a 5 jaar lang.

'Mijne' is 2 en daar is echt al wel heel veel van duidelijk. Ik twijfel er niet aan dat ze qua fysiek en karakter een enorme match is.

Dat is bij een veulen toch lastiger.

Ik hou van harde werkers en paarden met ontzettend veel go!
De drie jarige die ik kocht was zo lui, nou daar kan ik helemaal niet over.

Aan de eene kant denk ik ook, koop tzt wel een paard als ik eraan toe ben en dan ook gewoon een gereden paard dan weet je tenminste wat je koopt.
Opfok is ook zo 1500 euro per jaar en keer 5 praat je ook over 7500 euro alleen aan opfok kosten.
Kun je ook een leuk gereden paard voor kopen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:53

Alja schreef:
Welke Ijslander opfok?

Begrazing? Anders een oproep plaatsen op Facebook in een IJslandergroep. Komt vast goed dan.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:57

Ik vind mijn 2 jarige nou niet heel anders dan ik hem als veulen had ingeschat met 1x bezichtigen. Ik ben vooral benieuwd of we een match gaan zijn onder het zadel en of ik hem straks wel fijn vind zitten in alle gangen.

Ik wilde eigenlijk pas 1 of 2 jaar later op zoek gaan naar een paard. Dus mij kwam het goed uit om mijn ongeplande en ietwat impulsieve aankoop een periode in de opfok te hebben, omdat ik eigenlijk nog paardloos wilde zijn. Inmiddels heb ik hem naar huis gehaald en geniet ik met volle teugen van dagelijks naar je paard ‘moeten’ gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 23:07

Ineke2 schreef:
Alja schreef:
Welke Ijslander opfok?

Begrazing? Anders een oproep plaatsen op Facebook in een IJslandergroep. Komt vast goed dan.

Al gedaan.
Weinig tot geen reacties, wel voor merries

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 23:56

Nouvel schreef:
Alja schreef:
[
Hoe gaat het met je?

Redelijk, rug is nog niet top en paard blijft vreselijk kijkerig en schrikkerig wat het niet echt ontspannen rijden maakt…
We proberen er nog alles van te maken wat lukt maar door het harde vallen en zijn onzekerheid werkt het niet top samen zo helaas…
Ik ben nooit bang geweest met rijden maar ik merk gewoon dat ik op hem constant alert ben omdat hij zo snel kan schrikken en draaien dat ik dat dus echt niet uit zit en bang ben om weer te vallen…
Zo gaat hij een tijdje goed en zo is alles weer eng en valt hij terug in zijn oude doen…
Best lastig nog…
In de omgang is hij wel enorm vooruit gegaan en vanaf de grond is hij top braaf, als hij maar een leider op de grond heeft.

Ik heb vorige week een lusitano veulen gekocht om vanaf 0 helemaal zelf opnieuw te kunnen beginnen.
Met de lipi ga ik kijken wat we samen nog kunnen bereiken en blijft het moeizaam ga ik een beter passende plek voor hem zoeken.

Iemand in dit topic wou ook haar paard misschien verkopen omdat die kijkerig enz is. Op aanraden van een bokker heeft ze een cranio sacraal behandeling laten doen en paard is veel rustiger.
Ook magnesium kan er soms voor helpen. Wel erg jammer, nu klinkt het alsof je er niet echt plezier eraan beleefd