Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
corinadrenth schreef:denk dat zijn kleur ook niet mee zit. qua kleur doet ie zich meer als een gelderse voor. en ik zou zelf persoonlijk ook nooit een vos kopen. ik heb zo geen klik niet zulke paarden
asm_kayleigh schreef:Ineke2 schreef:Wat is jou definitie van graatmager en wat voor paard is dat? (Ras, type )
Het is een iers volbloed, maar net twee maanden in nederland.
[ [url=m/7YPfJE.jpg]Afbeelding[/url] ]
plaatje van internet, maar laten we het erop houden dat het hier aardig in de buurt kwam. Ribben vielen wel mee, maar ze had ook een veulen gehad afgelopen jaar. Bot op het rug kwam ook zo naar voren en bij de kont ook..
& Ik heb inderdaad een ervaren persoon bij die meerdere paarden heeft gekocht etc etc! Ook erg blij mee want die ziet inderdaad dingen die mij totaal ontglippen
Nouvel schreef:*komt even uit meeleesmodus*
Grappig dat mensen dan over de voskleur vallen…
Ik heb recent een voskleurig veulen gekocht met 4 witte beentjes en een bles die schimmel wordt en daarvan zegt iedereen wat jammer dat hij niet deze kleur met deze tekening blijft![]()
Alja schreef:Nouvel schreef:*komt even uit meeleesmodus*
Grappig dat mensen dan over de voskleur vallen…
Ik heb recent een voskleurig veulen gekocht met 4 witte beentjes en een bles die schimmel wordt en daarvan zegt iedereen wat jammer dat hij niet deze kleur met deze tekening blijft![]()
Hoe gaat het met je?
Zit je alweer op je andere nieuwe paard?
Lente schreef:Veulen lijkt me ook wel lastig Alja. Is dan nog zo weinig te zeggen over karakter. En dan is 4 a 5 jaar lang.
'Mijne' is 2 en daar is echt al wel heel veel van duidelijk. Ik twijfel er niet aan dat ze qua fysiek en karakter een enorme match is.
Dat is bij een veulen toch lastiger.
Nouvel schreef:Alja schreef:[
Hoe gaat het met je?
Zit je alweer op je andere nieuwe paard?
Redelijk, rug is nog niet top en paard blijft vreselijk kijkerig en schrikkerig wat het niet echt ontspannen rijden maakt…
We proberen er nog alles van te maken wat lukt maar door het harde vallen en zijn onzekerheid werkt het niet top samen zo helaas…
Ik ben nooit bang geweest met rijden maar ik merk gewoon dat ik op hem constant alert ben omdat hij zo snel kan schrikken en draaien dat ik dat dus echt niet uit zit en bang ben om weer te vallen…
Zo gaat hij een tijdje goed en zo is alles weer eng en valt hij terug in zijn oude doen…
Best lastig nog…
In de omgang is hij wel enorm vooruit gegaan en vanaf de grond is hij top braaf, als hij maar een leider op de grond heeft.
Ik heb vorige week een lusitano veulen gekocht om vanaf 0 helemaal zelf opnieuw te kunnen beginnen.
Met de lipi ga ik kijken wat we samen nog kunnen bereiken en blijft het moeizaam ga ik een beter passende plek voor hem zoeken.