Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 17:35

Joy is rad en fit genoeg voor tien paarden. := Ik weet niet of mijn plan om morgen rustig te stappen en wat lang en laag te draven helemaal gaat lukken. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:33

Veel succes daarmee. Weet niet hoeveel wind er bij jullie is maar hier in West-Vlaanderen veel wind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 11:47

petraaken schreef:
Veel succes daarmee. Weet niet hoeveel wind er bij jullie is maar hier in West-Vlaanderen veel wind.

Vrij veel maar het zal toch een keer moeten. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:54

Je kan wachten tot vrijdag als ‘t 31 graden is. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 13:33

Ze moeten gehoorzaam zijn ongeacht het weer. :D
Joy was braaf. :j

De bak moet gesleept maar das momenteel geen prioriteit.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:59

jokari schreef:

Maar dan wel vrijdag de 13de :')

Maar Joy was weer voorbeeldig zo te zien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 22:27

Farjen schreef:
jokari schreef:

Maar dan wel vrijdag de 13de :')

Maar Joy was weer voorbeeldig zo te zien

_O- _O-
Hij lijkt echt een onderscheid te maken tussen gezadeld zijn of niet. Gisteren had ik hem gewoon aan het halster genomen met de longe om te kijken hoe hij liep en dat was eh… ondeugend. :+

Dus ik wist niet goed wat te verwachten vandaag maar kon gewoon op stappen en rustig rijden. Hij mocht alleen niet te laag met zijn neus omdat hij gisteren aan de longe ineens ging rollen. :+

Ik dénk dat hij snapt dat dat niet mag met zadel maar als hij echt met de neus over het zand wilde gaf ik voor de zekerheid toch even been. := niet dat ie met zadel rolt en zijn rug stuk maakt. :roll:

Hij mocht laag zoals op het einde maar aan de longe ging ie echt met zijn neus door het zand en ineens was hij aan het rollen. >;)
Dus als ik voelde dat hij iets te intens omlaag ging greep ik even in. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:02

Best mogelijk dat hij goed het onderscheid maakt tussen aan de hand lopen en met zadel aan het werk. De dekhengst Rubels was ook zo. Aan de hand voorstellen op een show was meer op de achterbenen lopen dan wat anders. Een uur later onder het zadel het omgekeerde. Zeer braaf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:30

Hij loopt er netjes bij, lijkt wel of hij nog bezig is met uitzwaren heb je dat idee ook? Krijgt wat meer schouder etc, staat hem goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 12:09

Mars schreef:
Hij loopt er netjes bij, lijkt wel of hij nog bezig is met uitzwaren heb je dat idee ook? Krijgt wat meer schouder etc, staat hem goed!

Denk dat hij nog maar net begonnen is. Zover ik ze gezien heb zijn ze pas rond 6/7 uit gezwaard en begin je rond 4 het verschil te zien. Ook met Rêve die pas op 4,5 beleerd is. Die was te lang Puppie op 3. Rond 4 begon die ineens paard te worden. En op 7 was ze onherkenbaar kwa massa.
Joy voelt voor mij ook echt niet meer als een pony langs me. Sam bleef dat pony gevoel houden maar Joy heeft daar echt te veel massa voor inmiddels. := Rêve vonden ze ook altijd klein tot ze er naast moesten gaan staan. _O-

petraaken schreef:
Best mogelijk dat hij goed het onderscheid maakt tussen aan de hand lopen en met zadel aan het werk. De dekhengst Rubels was ook zo. Aan de hand voorstellen op een show was meer op de achterbenen lopen dan wat anders. Een uur later onder het zadel het omgekeerde. Zeer braaf.

Aan de longe mag hij van mij. Zo lang ie gewoon aan de hand en onder het zadel maar braaf is. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 19:02

Joy heeft heel hard moeten werken vandaag. :j

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:35

Arm paard, ik snap wel dat je minder loon krijgt van hem. Hij moet ook echt alles zelf doen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 23:13

Muga schreef:
Arm paard, ik snap wel dat je minder loon krijgt van hem. Hij moet ook echt alles zelf doen :+

:j wat ie kan moet ie doen! ~~}>
alleen de waterkraan mag ie niet meer aan komen. Hij vergeet ‘m dicht te doen. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 17:30

Oh maar dat vergeet ik ook altijd... bij waterbakken vullen en bij sproeien van de tuin, dus dat snap ik :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 18:30

Ik ook, eergisteren nog maar als we allebei een kraan-verbod krijgen komt ie niet meer aan water. _O-

Net wonde proper gemaakt. Een deel van de korst kwam los met het elastische gaasje. Beetje gedept met de spray van het ziekenhuis dat ik de rest niet los trok ‘voor zijn tijd.’

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Durf niet verder plooien omdat ik niet weet wat het tegen houdt. :+ zo lang ik niet kan zien hoe de rand is gelijk opzij neem ik geen risico’s. De korst zelf is gebarsten, dus dat is het niet… maar ik zie niet hoe het echt uit ziet er onder dus… misschien dat onder die barst toch nog een dun laagje korst zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 20:16

Vandaag twee stallen meer verhuurd. Nog drie over zonder reclame te maken. :=

Er is nog een stuk korst los gekomen en er zit toch best veel littekenweefsel onder. :x t zit vast. Dat wel. Denk dat het laatste hoekje morgen of overmorgen los gaat komen. Ironisch genoeg denk ik dat het weefsel dat het eerste dood toonde als laatste gaat af vallen. :+
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:55

Ik vind het er eigenlijk best goed uit zien, gezien de plek en mate van de wond

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 21:47

fleurtjeuh schreef:
Ik vind het er eigenlijk best goed uit zien, gezien de plek en mate van de wond

Gelukkige verjaardag!!!!

Inmiddels gedoucht. Laat het vannacht voor het eerst open. Het is nu echt wel dicht. Alleen met de paarden doe ik er wel nog wat rond gezien ik vermoed dat het nog niet paard proof is, then again dat was het de 1e keer ook niet. :=
Maar nu ziet het best ‘mooi’ uit, mooi is relatief natuurlijk.

Kine stelde me gerust dat stijfheid nog een paar maanden kon aan houden omdat het weefsel binnen in soepel moet worden. En tja. Weinig plek op vingers hè. :+

Moet dit nog in spoilers? Het is een litteken natuurlijk maar niet meer echt goor…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het iemand stoort zal ik temmen voor spoilers als ik niet meer kan wijzigen.

Nu afwachten hoe het litteken gaat genezen. :+

We hebben net regen gehad! *\o/* *\o/*

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:29

Dankjewel!

Smeer je het ook in met iets om het soepel te houden? Litteken zalf oid?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 22:43

fleurtjeuh schreef:
Dankjewel!

Smeer je het ook in met iets om het soepel te houden? Litteken zalf oid?

Vanaf nu wel. :j nu weet ik dat het dicht is. Bio oil.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 12:00

Hebben jullie ook last gehad van het onweer gisterenavond ? Ik lees net op de vrt dat het in Maasmechelen nogal lelijk heeft gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 12:12

Ja, hier is het eng geweest. Ik ben niet bang voor onweer maar zoals vannacht heb ik het nog nooit mee gemaakt. Rond 21:30 denk ik is het hier beginnen regenen, had toen net de paarden binnen want ik was gisteren beroerd. Zonneslagje ofzo denk ik. Onweer is onweer en we hebben nog steeds hard regen nodig dus gaan slapen. Om drie uur wakker geworden van een klap en om vier uur nog eens, toen daverde het hele huis. Onze honden hebben geen probleem met onweer want die vragen gewoon om buiten te gaan plassen enzo ‘s nachts ipv op te houden zoals mijn jack vroeger (die had ook wel een hekel aan regen. :)) ) maar we waren allemaal wakker. De jongste kroop zo ongeveer bij me in bed de twee oudste waren aan het grommen. Even gekeken of het ergens in de buurt in geslagen was maar zagen niet meteen wat dus terug gaan slapen.

Thuis is alles in orde. Op weide moet wel iemand komen om een boom te zagen. Die is gebroken en als we m niet kunnen ‘op vangen’ valt ie op de draad. Maar als dat lukt ook op weide geen schade.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 12:13

Ik ben blij dat jullie geen schade hebben. Hopelijk blijft dat op de weide ook zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 19:12

End of an era. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor nu is dit het maximum dat ie plooit.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:45

Krijg je niet nog wat oefeningen ervoor bvb in een zachte bal knijpen ofzo?