Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:43

_Tarzan schreef:
Er staat hier niet al te gek vandaan een brave met bemerking die enkel nog te gebruiken is voor buitenritjes voor 6500 erop := Zo zou het best wat voor mij zijn maar dat geld ga IK niet neerleggen voor een paard met bemerking :=

Vind een bemerking nog niet zo erg, maar een bemerking waarvoor je enkel nog in het bos kan rijden wel.
Dan is €6500 gewoon veel te veel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:46

tita schreef:
_Tarzan schreef:
Er staat hier niet al te gek vandaan een brave met bemerking die enkel nog te gebruiken is voor buitenritjes voor 6500 erop := Zo zou het best wat voor mij zijn maar dat geld ga IK niet neerleggen voor een paard met bemerking :=

Op MP staat een waanzinnige te koop echt gave ruin hottie.
De tekst kun je heel dubbel lezen, ik lees um dus anders als mijn stal genoot.

Vind dat een hele bijzondere advertentie

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:46

PSvanLot, dat bedoel ik, bemerking heb ik geen problemen mee en ook niet alleen in het bos rijden, aangezien dat is wat ik wil doen met het nieuwe paard, maar 6500 ga ik daar niet voor betalen.

tita, benieuwd wat daar in de advertentie staat!

Staat ook een mini hengst op voor 2950, wie betaald dat voor een mini?! :=

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 08:55

Zag een paar dagen geleden ook een ruin voorbij komen met spat en andere ellende van 19 jaar oud. Kon niet meer gereden worden... 2500 euro.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:15

Ik denk bij veel meer prijzen je kan het vragen ja, maar daadwerkelijk krijgen is een 2de.

Als een paard flink daalt in prijs en ik er ook interesse in had voor de duurdere prijs dan ga ik gewoon vragen stellen en als de antwoorden een goede verklaring zijn gewoon kijken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:16

upendo schreef:
Zag een paar dagen geleden ook een ruin voorbij komen met spat en andere ellende van 19 jaar oud. Kon niet meer gereden worden... 2500 euro.

Dat valt me sowieso soms op in advertenties. Ronkende berichten over Z-dressuur, cross, eventing, M-springen, noem maar op. En dan aan het eind blijkt dat het paard niet meer bereden kan worden. Wat maakt het dan uit dat hij vroeger van alles gedaan heeft?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:25

Lieser schreef:
upendo schreef:

Dat valt me sowieso soms op in advertenties. Ronkende berichten over Z-dressuur, cross, eventing, M-springen, noem maar op. En dan aan het eind blijkt dat het paard niet meer bereden kan worden. Wat maakt het dan uit dat hij vroeger van alles gedaan heeft?

Een dergelijk paard heeft een goede oude dag verdiend.Als de eigenaar hem dat zelf niet kan of wil geven dan kan hij hem te koop aanbieden als gezelschapspaard maar daar kun je dan niet meer dan een paar honderd euro voor vragen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:30

Een dergelijk paard hoort sowieso niet te koop aangeboden te worden. Kun je er om wat voor reden dan ook niet meer zelf voor zorgen, dan zorg je voor een waardig einde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:38

Ineke2 schreef:
Een dergelijk paard hoort sowieso niet te koop aangeboden te worden. Kun je er om wat voor reden dan ook niet meer zelf voor zorgen, dan zorg je voor een waardig einde.

Als het paard verder gezond en pijnvrij is, kan hij best nog ergens gezelschapspaard zijn.Daar is ook vraag naar.Maar dan wel voor een passende prijs.Ik vind inderdaad dat er momenteel op advertentiesites hele hoge prijzen worden gevraagd voor paarden met ernstige beperkingen.Nou ja,vragen staat vrij.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:47

Ik denk dat verkopers van dergelijke paarden stiekem hopen, dat boven de slachtprijs verkopen dooverkoop aan de slager minder aantrekkelijk maakt..? Anders snap ik niet waarom er 2-3 K gevraagd wordt voor paarden waar men niets mee kan, enkel als weideversiering inzetten.

Als gezelschapspaard wegdoen betekent in mijn ervaring in 99% gevallen alleen ellende voor betreffend paard. Ik vind het zo sneu altijd, beest heeft zo hard gewerkt, M/Z in meerdere disciplines is echt niet niks, en als hij maar wat begint te mankeren komt die voor een onzekere toekomst te staan. Erg triest. En dan al die foto's erbij van wedstrijden, knuffelfotoshoots, weet ik wat allemaal :n

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:56

Fly_high schreef:
Ik denk dat verkopers van dergelijke paarden stiekem hopen, dat boven de slachtprijs verkopen dooverkoop aan de slager minder aantrekkelijk maakt..? Anders snap ik niet waarom er 2-3 K gevraagd wordt voor paarden waar men niets mee kan, enkel als weideversiering inzetten.

Als gezelschapspaard wegdoen betekent in mijn ervaring in 99% gevallen alleen ellende voor betreffend paard. Ik vind het zo sneu altijd, beest heeft zo hard gewerkt, M/Z in meerdere disciplines is echt niet niks, en als hij maar wat begint te mankeren komt die voor een onzekere toekomst te staan. Erg triest. En dan al die foto's erbij van wedstrijden, knuffelfotoshoots, weet ik wat allemaal :n

Het is inderdaad treurig dat de liefde voor een paard soms stopt als hij niet meer kan werken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:16

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:26

tita schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het bespreken van advertenties niet is toegestaan. Zie ook de OP van dit topic voor de regels specifiek van dit topic: [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Die advertentie is een gevalletje even bellen...
Het paard kan een lichamelijke grens hebben, of een geestelijke.

Zo te lezen het laatste, dat hij de wedstrijden echt niks vind en ongehoorzaam daar in is, waardoor ze hem liever bij een recreant zien. Ook omdat hij verder nog wel bereden etc kan worden.

Maar kan net zo goed een lichamelijke reden achter zitten.
Dus die zou ik even na bellen

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:28

tita schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het bespreken van advertenties niet is toegestaan. Zie ook de OP van dit topic voor de regels specifiek van dit topic: [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Ik vind de zin:
' Hij heeft hierin zijn grens aangegeven en wij gunnen hem een leven die het beste bij hem past.'

uitnodigen tot verdere uitleg. Hoe geeft hij zijn grens aan? Komt dit voort uit lichamelijke klachten (terwijl hij dus volledig gekeurd is?) Vind hij het niet leuk? en wat ligt hem dan precies niet?

En waarom zijn sportachtergrond en fantastische afstamming noemen als ze niet willen dat je ermee de sport in gaat?

Tegenstrijdigheden terwijl het wel lijkt alsof ze oprecht willen dat hij een goed plekje krijgt.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:38

Ik nam altijd contact op als een paard mij aansprak. Zo kan je direct inschatten of alles wat klopt. Ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten maar door een advertentie te blijven lezen maak je er een eigen interpretatie van. Iets op papier zetten is meestal moeilijker dan het zo kunnen uitleggen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:40

tita schreef:
Moderatoropmerking:

Ik lees dat dat paard vervelend/gevaarlijk/onbetrouwbaar/hoe je dat ook noemt wordt als je teveel van hem vraagt. Hij zou volgens informatie op MP wel volledig goegekeurd zijn en er zijn 0 gezondheidsissues tussen de regels geimpliceerd, maar tegelijkertijd zou hij "zijn grens hebben aangegeven" en absoluut niet geschikt zijn voor een onervaren, jonge of onzekere iemand. Ook belangrijk wat er niet in zo';n advertentie staat, superlief in omgang maar geen enkel positief woord over zijn gedrag onder het zadel :+

Ik vind het echt bijzonder dat je als het ware een motivatiebrief moet opsturen om met andermans probleem te mogen worden opgezadeld, mij niet gezien :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:45

Ik weet inmiddels de reden omdat iemand die ik ken toevallig gebeld heeft.

Beest is gezond, lichamelijk en geestelijk.

Fly high _/-\o_

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:07

Je kunt het ook nooit goed doen als verkoper, hè? :P Bellen voor meer uitleg lijkt me wel verstandiger dan zelf een aanname doen.

Ik had bij het laatste verkooppaard aangegeven dat het een 'grapjas' kon zijn, daardoor niet geschikt voor een onervaren of heel onzekere ruiter. Dat was puur voor de zekerheid, omdat hij met zijn 9-jarige, beginnende amazone eens een sprintje had getrokken toen ze hem net had. Nooit een bok of steiger. Hij deed geen stap verkeerd, ook niet met een beginnend ruitertje dat wél onzeker was, maar ik wilde hem voor de zekerheid niet verkopen als halfdode pony. Je kunt hier professionele tekstschrijvers voor inhuren, maar iedereen leest er iets anders in. En zeg je er niets over, dan krijg je mensen die een dode pony zoeken en schrikken als er een oor beweegt.

Ik snap helemaal dat deze mensen worden bedolven onder reacties en dat ze liever vooraf filteren dan 300 bezichtigingen door moeten worstelen om daar iemand uit te zoeken die voldoende ervaring en rijkunsten heeft, maar niet de ambitie heeft om weer op het punt te komen waar paard afhaakt.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:13

Ineke2 schreef:

dat dus! mijn paard heb ik op zijn 24e verjaardag voor het laatst gereden. Hij was echt op. Heb hem daarna nog een kleine 2 jaar een hele mooie oude dag kunnen geven op zijn huidige stal, maar dan naar een looptstal met een maatje en daarachter een grote paddock etc. Betaalde wel gewoon nog de hoofdrpijs, maar dat maakt niet uit.

Als het zover had gekomen dat ik hem of zou moeten verhuizen omdat die stal zou stoppen o.i.d. of dat ik het niet meer kon betalen, dan had ik hem in laten slapen. Mijn inziens veel eerlijker dan als gezelschapspaard en dan hopen dat het goed komt. Paard leeft in het hier en nu en vaak is verkassen als gezelschapspaard o.i.d. alleen maar ellende. Met het risicio dat hij op zijn oude dag nog in de handel komt. Nee dan maar liever inslapen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:16

Fly_high schreef:
tita schreef:
Moderatoropmerking:

Ik lees dat dat paard vervelend/gevaarlijk/onbetrouwbaar/hoe je dat ook noemt wordt als je teveel van hem vraagt. Hij zou volgens informatie op MP wel volledig goegekeurd zijn en er zijn 0 gezondheidsissues tussen de regels geimpliceerd, maar tegelijkertijd zou hij "zijn grens hebben aangegeven" en absoluut niet geschikt zijn voor een onervaren, jonge of onzekere iemand. Ook belangrijk wat er niet in zo';n advertentie staat, superlief in omgang maar geen enkel positief woord over zijn gedrag onder het zadel :+

Ik vind het echt bijzonder dat je als het ware een motivatiebrief moet opsturen om met andermans probleem te mogen worden opgezadeld, mij niet gezien :P

Ik heb overigens met deze verkoper contact gehad. Vond het een leuk paard. Nu staat er trowuens bij dat hij niet geschikt is voor een onzekere ruiter, vorige week nog niet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:37

Leuk paard inderdaad, maar bij de zin niet voor de onzekere ruiter haak ik al af :')
Als ik oprecht interesse heb in een paard dan bel ik of schrijf een klein stukje wat ik zoek en wat ik kan bieden, meer kun je altijd toelichten en vind het zelf een kleine moeite.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:04

Ik vind vooral de prijzen moeilijk in te schatten als ze er niet bijstaan..

Laatst eentje beetje lelijke foto's maar verder wel correct paard €25 000. Koekoek. Als je dat voor een paard vraagt adverteer je toch goed..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:35

Ik schrik nog wel eens van het bewegend beeldmateriaal. Zag een mooi dier staan, werd op de foto best goed voorgesteld. Maar op de filmpjes zag ik een stijf, onregelmatig paard waarbij ik er geld op in durfde te zetten dat ie niet door de keuring kwam.
Maar goed, dat is niet de eerste waarvan ik een beetje schrok, want ik heb contact gehad met iemand anders die bij een paard ging kijken en daar schrok ik ook wel van. Ik denk dan vooral, jeetje wat bied je aan zeg. :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:44

tita schreef:
Moderatoropmerking:

Hij is L1 geklasseerd maar kent de oefeningen tot en met het Z2 inclusief de wissels. Ook is hij M springen geklasseerd en heeft hij ervaring met oefencrossen. Hij komt uit een zeer goede moederlijn met veel sport. Ook kan hij mee op buitenrit in een groep.

...

Wij zien hem dan ook graag naar iemand toe gaan die met hem wil mennen, recreatief wil rijden, vrijheidsdressuur of grondwerk wil doen (voor koekjes doet hij alles ;)) of als weidemaatje etc. Ook zou hij zeer geschikt zijn als coachingpaard.

Dat is precies zo'n voorbeeld. Wat boeit het dat hij de oefeningen van Z2 kent als je alleen buitenritten met hem kunt maken ...

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:48

Aatrox schreef:
Ik vind vooral de prijzen moeilijk in te schatten als ze er niet bijstaan..

Laatst eentje beetje lelijke foto's maar verder wel correct paard €25 000. Koekoek. Als je dat voor een paard vraagt adverteer je toch goed..

Ja en ook heel irritant, zet gewoon de vraagprijs erbij. Anders krijg je toch ook direct allemaal berichten waar je niet op zit te wachten.

En inderdaad veel onregelmatige of afgekeurde paarden voor (nog) absurd hoge bedragen. Of paarden waarvan je ziet dat ze niet fijn in het vel zitten. Mooie foto’s maar op film rijtechnisch echt niet voor elkaar, of echt niet zo spetterend als de advertentie deed vermoeden.

Ik vind echt dat er rond de 15k veel paarden tussen zitten die dat niet waard zijn. En dat ga ik dus ook niet betalen

Gelukkig ook een heleboel wel fijne paarden, maar die liggen dan helaas wel echt boven het budget wat ik nu heb.