Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:02

Nou ja die van mij zou inderdaad passen en die is echt braaf. Maar goed die is nu 2,5 en zou echt volgend jaar al wel licht belast kunnen worden en eventueel lekker door het bos wandelen en stukjes rijden. Maar ook dat blijft wel een jonge pony, maar t is in de basis een onverschrokken pony :D

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:07

MarjanB schreef:
Nou ja die van mij zou inderdaad passen en die is echt braaf. Maar goed die is nu 2,5 en zou echt volgend jaar al wel licht belast kunnen worden en eventueel lekker door het bos wandelen en stukjes rijden. Maar ook dat blijft wel een jonge pony, maar t is in de basis een onverschrokken pony :D

Ik moet denk ik maar niet beginnen aan een paard zadel mak maken _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:18

asm_kayleigh schreef:
MarjanB schreef:

Ik moet denk ik maar niet beginnen aan een paard zadel mak maken _/-\o_

Die ik op het oog heb ga ik ook wegsturen om in te rijden. Maar dan met name omdat ik geen idee heb hoe ik er tölt en telgang in rijd.

Denk dat ik het met Amy wel aan zou durven :))

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:14

Lente schreef:
MarjanB schreef:

Die ik op het oog heb ga ik ook wegsturen om in te rijden. Maar dan met name omdat ik geen idee heb hoe ik er tölt en telgang in rijd.

Denk dat ik het met Amy wel aan zou durven :))

Heb even gegluurd maar denk dat ze voor mij ook te klein gaat zijn en ik wil het liefst gelijk beginnen natuurlijk ;). Vind het wel echt een leuk ding om te zien.
Dit is de eerste keer dat ik echt actief aan het zoeken ben naar een paard, maar vind het tot nu toe maar lastig :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:29

Is ook lastig hoor! Elke verkoper vind zijn paard de leukste die er is en iedereen probeert ze zo voordelig mogelijk te laten zien.

Voor recreatie zou ik ook wel kijken naar freiberger (al zijn die vaak wat duurder) tinkers (al zit daar ook dag en nacht verschil in qua karakter ) of een leuke Gelderse. Maar goed alle paarden zijn duur op t moment. En een draver trouwens? Ruitje leest ook mee en die heeft echt wel hele leuke omgeschoold :D

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:32

MarjanB schreef:
Is ook lastig hoor! Elke verkoper vind zijn paard de leukste die er is en iedereen probeert ze zo voordelig mogelijk te laten zien.

Voor recreatie zou ik ook wel kijken naar freiberger (al zijn die vaak wat duurder) tinkers (al zit daar ook dag en nacht verschil in qua karakter ) of een leuke Gelderse. Maar goed alle paarden zijn duur op t moment. En een draver trouwens? Ruitje leest ook mee en die heeft echt wel hele leuke omgeschoold :D

Je zegt wel elk paard is duur op moment. Ik vind dat het echt bagger prijzen zijn.
Ik ben inmiddels gezakt naar 3000 euro.. het moet wel uit kunnen he

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:33

MarjanB schreef:

Een gelderse vind ik heel leuk! Ik heb inderdaad ook gekeken voor een draver, maar weet nog niet helemaal of dat mijn ding is. Wil misschien wel bij een draver in de buurt kijken of het wat is. Staat zo dichtbij dat het ook niet uitmaakt als het niks is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:17

@corina ja veulens en andere jonge dieren die nog niet gereden zijn is idd nu niet best… ben ook al in prijs gezakt.

Maar goed ik kocht die van mij ook voor 3250 laatst. Maar die is ook niet opstappen en wegrijden. Nu thuis moet alles weer in stapjes opgebouwd en is het allemaal erg fragiel en soms enorm frustrerend :+ moet je ook tegen kunnen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:20

Mijn toen 4 jarige Gelderse brave en net ingereden ruin kostte 4,5K…ook op de foto’s goed maar ja, dat is wel 6 jaar terug…al heb ik toen ook lang moeten zoeken voor ik iets geschikts en betaalbaars vond. Ik wilde eigenlijk al een paard die bewezen verkeers en bosmak was en die al wat gezien had in t leven maar het was niet te vinden (ik zocht ook een wat groter paard ivm m’n lengte). Gelukkig is hij blijkbaar verkeers en bosmak geboren dus dat is goed gekomen.

@Corinadrenth, wat balen dat je je Groninger zo slecht verkocht krijgt….ik vind m enorm leuk! Datzelfde geldt trouwens voor Amy van Marjan, wat een heerlijk koppie!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:48

Ja baal echt als een stekker. Wil je graag de populatie beetje omhoog helpen van het Groninger paard, krijg je ze amper verkocht. Ja dan ga je er ergens twijfelen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:30

@corinadrenth: hoe en waar adverteer je met je veulen? Alleen bokt/marktplaats of ook in FB groepen?
Krijg je wel reacties of uberhaupt weinig?
Ik denk namelijk niet dat de prijs per se de reden is maar meer dat je een breder/ander publiek moet aanspreken.

Talentvol is dan misschien minder relevant dan termen als mensgericht, nuchter, correct, allround, familiepaard in de dop?
Een aantal foto's zijn ook niet zo voordelig/zijn niet zo relevant voor de advertentie (bijv de grazende foto's en foto bij de waterbak). Misschien kan je nog een mooie portret foto (laten) maken?

Die paar honderd euro die je in prijs gezakt bent zijn uiteindelijk voor de komende 3/4 jaar een peulenschil voor de aanstaande koper :)
Het zou zo jammer zijn als je er zelf een nare smaak aan overhoudt terwijl de juiste koper gewoon niet weet dat jouw Groninger veulen hun toekomstige familiepaard kan worden <3
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 01-09-23 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:37

Mooi gezegd Marieke.
Bij een jong paard hecht ik meer waarde aan het karakter (en ja, ook aan correcte gangen). Karakter zegt mij veel over of het bij me past.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:53

snap je punt,

maar de gemiddelde veulen van minder afstamming die gewoon zo uit de wei gefotografeerd word is binnen een week verkocht haha.

hij staat op ehorses, kleinanzingen bokt marktplaats. noem het maar op.

veel meer als dit kan ik helaas niet zakke, wat wil er niet bij in schieten.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:07

De Groninger valt denk ik beetje in de onbekend maakt onbemind categorie. Terwijl dit type paard een heleboel ruiters beter zou passen dan de populaire luxe KWPN hittepetit. Super allround, stoer, betrouwbaar en geen gedoe met een 17,5/18 inch zadel op een draagvlak van 16,5/17 inch proberen te proppen.

Voor de liefhebber fijn, want die kan voor een leuke prijs een topper scoren. Voor de verkoper lastig, omdat je paard door velen op voorhand wordt overgeslagen. Zijn er op fb geen liefhebber groepen waar je je veulen in kan aanbieden?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:17

zo heel denderend verkopen de veulens dit jaar niet hoor, dus die enkeling die zo uit de wei verkocht wordt, moet je, je niet op blind staren.
Het is ook niet zo dat als je een zeldzamer ras fokt je automatisch ook een koper hebt. Met veulens fokken moet je ook altijd anticiperen op, wat als je hem niet verkocht krijgt.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:22

denk dat zijn kleur ook niet mee zit. qua kleur doet ie zich meer als een gelderse voor. en ik zou zelf persoonlijk ook nooit een vos kopen. ik heb zo geen klik niet zulke paarden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:34

corinadrenth schreef:
denk dat zijn kleur ook niet mee zit. qua kleur doet ie zich meer als een gelderse voor. en ik zou zelf persoonlijk ook nooit een vos kopen. ik heb zo geen klik niet zulke paarden

Kleur zegt toch niks over een klik met een paard? :+
Kijk je kan een bepaalde kleur niet mooi vinden, dat zeker.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:37

Het is de prijsklasse, ook volwassen Groningers zijn niet super duur omdat het meer ontzettend leuke en brave allrounders zijn. Maar dat publiek zijn vaak niet de mensen die ze al als veulen kopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:41

Op het moment loopt alles slecht. Staat je niet op wat een ander verkoopt.

Kwpn veulens zijn qua prijsklasse op het moment ook erg laag en is er weinige interesse.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:59

StalNollie schreef:
Op het moment loopt alles slecht. Staat je niet op wat een ander verkoopt.

Kwpn veulens zijn qua prijsklasse op het moment ook erg laag en is er weinige interesse.

Dat is toch altijd zo in het najaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:03

corinadrenth schreef:

Ik houd juist erg van vossen. Maar zoek dan weer geen Groninger :+
Ik zie jou ad niet staan op marktplaats trouwens.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:08

Wij hebben onze merrie ook laten dekken dit jaar met het idee om het veulen te verkopen en daarom echt een heel commerciële hengst genomen. En krijgen we het veulen niet voor een goede prijs verkocht volgend jaar, dan wordt het opfokken en zadelmak maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:18

Babootje schreef:
corinadrenth schreef:

Gelder wel <3 en ik ben dól op vossen :j

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:19

Babootje schreef:
corinadrenth schreef:

Das vreemd. Hij staat er gewoon op

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:34

Ik hou ook van vossen :D

Ik kan je advertentie ook niet vinden trouwens, al aantal keer geprobeerd omdat ik ook wel nieuwsgierig ben.