Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:00

Mars schreef:
Ooh op dat filmpje lijkt ie toch vrij rad aan te komen draven!

:j hij oogt ook rad nu, hij beweegt ook meer uit zichzelf. Hij doet geen gekke dingen maar hij heeft duidelijk meer kracht en minder ‘discomfort’. Kom even niet op het Nederlandse woord.

Ik ben dus voorzichtig positief…

fleurtjeuh

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:01

Ongemak :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:11

fleurtjeuh schreef:
Ongemak :j

Dat zocht ik inderdaad!

Als je Joy en Rêve kent merk je het wel als ze ongemak ervaren. Ze zijn keihard voor zichzelf maar zodra je zeg maar duidelijk maakt dat je het gemerkt hebt tonen ze het ineens wel. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 20:40

Afbeelding
Morgen komt ook haar masker. Maar ik ben aan het winnen. :(:) De wondjes zijn aan het genezen en ze krijgt terug haar waar ze geschuurd had. Dracht + bos is te veel blijkbaar. :(:) Ze laat zich gelukkig goed en braaf verzorgen. :(:)
Had ik er maar aan gedacht dat ze met dracht schuurt dan had ik een deken op gelegd voor ze wondjes had. :\ Het bos zit vol knotjes en met Joy stond ze thuis waar er minder zitten maar thuis moet de weide eerst bij komen als de mannen naar de stal kunnen dus het is even behelpen. :(:)

Over de stal gesproken: vandaag geschuurd en de rest van de poorten geverfd. Manlief heeft V’s gemaakt dat ze ook in de gang kunnen kijken met hun hoofden.

Afbeelding

Afbeelding

Het gras is goed aan het groeien ook gelukkig.

Ik ben voorzichtig positief over mijn vinger ook nu. Het zit vast maar een deel van de ‘flap’ wordt als korst gebruikt. :+

Het ziet niet uit overigens. Maar het ziet uit alsof het onder het lelijke aan het genezen is. Mijn linkerhand zag ook op zijn lelijkst uit vlak voor de ‘kortst’/huid er af ging. Dat heeft toen ook een dikke maand geduurd.
Spoiler:
Afbeelding
Kan plooien soort van. :+ maar tis nog niet genoeg genezen om door te plooien, het voelt alleen ook niet meer alsof het ‘scheurt’ bij elke beweging.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merk wel dat ik dat last krijg van de vinger als ik veel doe zoals nu bv schuren en verven, omdat ie gefixeerd moet blijven tot de wonde echt dicht-dicht is heb ik altijd die vinger op het handvat. :+ dan voel ik het wel in het gewricht maar goed….

Vannacht een paar keer wakker geworden omdat ik m per ongeluk boog ondanks het verbandje er rond. Doet pijn maar het blijft dicht gelukkig. Als het eenmaal genezen is zal het sowieso weer even soepel maken worden. :x

Joy doet het gelukkig ook nog steeds elke dag beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:52

Ziet er uit alsof die flap wel bescherming biedt zodat het van onderen fijn dicht kan groeien.
Lijkt wel rustig en goed te komen nu :-)

Fijn dat Joy ook beter gaat, pfieuw.

Jammer dat die theemuts zich open geschuurd heeft en je nog door de hele zomer heen moet :(:)

Beter dat het hoofd er door kan. Naar buiten kijken kan niet?
Helemaal nergens je hoofd naar buiten kunnen steken vanuit stal is wel heel erg gevangenis gevoel hoor -O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:30

Ik vind je vinger er vooral droog uitzien. Vroeger adviseerden we bij zulke wonden om het altijd redelijk vochtig te houden met isobetadine gel en isobetadine Tulle er op. Want dat gaf een mooiere wondgenezing en toch ontsmettend. Maar ik weet niet wat ze tegenwoordig adviseren op een spoed. Ik zie enkel nog hechtingen van plastische chirurgen, die zijn natuurlijk "proper" want ze zijn ingesneden met een steriel mesje enz. Niet met vuile omheiningen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 22:07

pmarena schreef:
Ziet er uit alsof die flap wel bescherming biedt zodat het van onderen fijn dicht kan groeien.
Lijkt wel rustig en goed te komen nu :-)

Fijn dat Joy ook beter gaat, pfieuw.

Jammer dat die theemuts zich open geschuurd heeft en je nog door de hele zomer heen moet :(:)

Beter dat het hoofd er door kan. Naar buiten kijken kan niet?
Helemaal nergens je hoofd naar buiten kunnen steken vanuit stal is wel heel erg gevangenis gevoel hoor -O-

Ze kunnen ook naar buiten kijken ook, denk dat dat raam zichtbaar is. Tussen de stallen kunnen we nu weinig veranderingen doen. Het is niet van ons dus we mogen niet zomaar muren uitbreken. Anders zou mijn voorkeur ook tralies zijn. Then again staan ze wel winter en zomer (uitzonderlijk weer zoals hagel met bollen van 5cm daar gelaten) buiten zolang het licht is. Het wordt geen ‘van 10:00-17:00 buiten’ beleid.
De tralies aanpassen is al een risico voor onze borg.

Joy heeft net een klein privé feestje gehad (onbedoeld. >;) ) ik kan bevestigen dat hij rad is. :j := en energie voor 10 heeft. := we hebben even een gesprekje gehad over die actie en nu zijn we weer oké. :+

Morgen krijg ik normaal Rêve haar masker ook. Ik hoop als ik nu de beesten van haar af kan houden dat de zomer mee valt en anders moet ze toch maar naar hier achter met Sam en in de winter terug naar Zutendaal. Dan moeten we de plannen aan passen. Wil even kijken of ik het goed krijg voor haar maar lukt dat niet moet ze maar naar hier of naar Eisden tot september/oktober.

Farjen schreef:
Ik vind je vinger er vooral droog uitzien. Vroeger adviseerden we bij zulke wonden om het altijd redelijk vochtig te houden met isobetadine gel en isobetadine Tulle er op. Want dat gaf een mooiere wondgenezing en toch ontsmettend. Maar ik weet niet wat ze tegenwoordig adviseren op een spoed. Ik zie enkel nog hechtingen van plastische chirurgen, die zijn natuurlijk "proper" want ze zijn ingesneden met een steriel mesje enz. Niet met vuile omheiningen :+

Eh moet toegeven dat ik met lakverf bezig ben al een week en die krijg je alleen van je handen met white spirit… :=
Ik moest van de dokter enkel isobetadine gel doen als er vocht of bloed uit kwam. Verder met rust laten en afdekken/fixeren tot het echt niet meer trekt. Al plooi ik voorzichtig als ik ververs. Hoe moet ik anders weten of t al kan. :+
Ze zijn bang dat het open trekt als het te week wordt omdat het niet te zien is hoeveel effectief genezen is.

Vandaag durven douchen zonder handschoen. (Ja ik was/ben met deze wonde echt neurotisch. :o ben normaal veel simpeler in dit soort dingen. :x mag al 10 dagen ofzo nat worden (niet weken wel nat worden) maar durfde niet. :o
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Het voelt echt week en zacht. Maar ik denk dat het ‘droge’ is omdat het zeg maar ‘dode huid’ is?
Krijg het niet op foto maar je ziet dat er ‘onder’ wat de snee lijkt te zijn huid zit. Die zwarte rand is aan het ‘lossen’ das ook geen gedroogd bloed ofzo.
Dat ‘onderaan’ is ook niet hard… het ligt gewoon ‘bovenop’ de huid… tis dat ik weet dat je niet mag trekken anders zou ik geneigd zijn t er af te halen. :=
Denk dat het hele stuk waar de draadjes gezeten hebben er gewoon af gaat komen zoals een korst.. begint ook meer en meer uit te zien als korst maar hoe het litteken gaat zijn ben ik nu wel benieuwd naar… vraag me af of dit ‘helpt’ zeg maar…
Je ziet ook dat waar de draadjes zaten echt barstjes zijn op het ‘losse’ stuk… als dat nog leefde zou dat nu glad zijn…

Nu heb ik vorige week ook wel gezegd dat de dokters of geen interesse hebben om het uit te leggen of ook niet weten wat er aan het gebeuren is en er het beste van hopen. :+
Niemand durft een tijdsbestek specifieker dan ‘ben je even zoet mee.’ Geven. Spoed verslag was ook zeer beperkt kwa info.

Dus ik weet ook niet of ik de beste methode volg. := ik durf er nu mee douchen… als dat goed gaat misschien iets van honingzalf ofzo? Heb het ide dat ik het zelf moet uit zoeken. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:24

Ik zou als ik jou was nog even die apotheker lief aankijken :j
Die klonk als een echt goede bron.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 22:36

Kan morgen proberen of hij er is want hij is niet meer elke dag daar tenzij hij me verwacht. :+ hij is eigenlijk op pensioen. :+

Kijk als de stal van ons was zou ik op termijn grote veranderingen doen (financiën moeten er ook zijn) maar met huur ben je gewoon beperkt. Mijn droom is nog steeds een soort uitloopstal voor de nacht en overdag op weide maar dan moeten we in de buitenmuren breken en nu mogen we geen muren uit breken contractueel. Dus we maken het beste van wat we contractueel mogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 01:33

Zo is dat, imo zijn die aangepaste tralies ook een verbetering :j

Was er genoeg lengte om ze schuin te zetten? Of moest er nog geknutseld worden om de stangen wat te verlengen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:57

Goh die vinger blijft zo pijnlijk om naar te kijken! Joy lijkt beter te lopen, heb je nog een draf filmpje? Dat zou dan gelukkig echt met een sisser zijn afgelopen. Is hij ook nergens pijnlijk op z’n schoft enzo? Heb nu een paar keer een paard tegen gekomen met vage klachten die dan toch met een röntgen er achter kwamen dat er schoft wervels kapot waren. Zonder extremiteiten aan de buitenkant te merken.

Stal wordt echt zo mooi!
Knapt er echt van op. Geen risico op een hoef ertussen op de foto linker kant V? Zit wat meer ruimte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 13:13

Ik heb hem nog niet terug aan de longe genomen alleen zien lopen op weide dus van vage klachten is voor nu nog geen sprake. Toont hij die als we hem op nemen gaat hij op de foto. Hals nemen we sowieso mee met de benen nu.

De tralies zijn gewoon gebogen dus het zijn gewoon standaard stal tralies. We hebben niets moeten verlengen dus behalve twee weg slijpen voor de opening en twee buigen voor de V is de poort gelijk elke standaard stalpoort. Rechts overlapt ie gewoon een stuk met de tralies boven de muur waardoor die smaller lijken. Als je goed kijkt zie je de overlap.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:51

Netjes gedaan hoor met de stallen!

Je vinger ziet er heftig uit, jeukt het ook? Bij tattoos is dat altijd een teken van genezing maar dat is dan ook alles wat ik zo van wondgenezing weet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 20:24

Mars schreef:
Netjes gedaan hoor met de stallen!

Je vinger ziet er heftig uit, jeukt het ook? Bij tattoos is dat altijd een teken van genezing maar dat is dan ook alles wat ik zo van wondgenezing weet.

Nee het doet weinig eigenlijk… toen het nog genaaid was jeukte het wel… nu voelt het gewoon ‘raar’ als het open is en als ik wil plooien voelt het als een blauwe plek…. Maar druk ofzo doet geen pijn. Alleen ‘trekken’ aan de rand zoals met plooien gebeurt geeft een waarschuwende ‘doe nog maar even niet.’ Maar het is ook meteen weg als ik niet meer plooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 18:50

Zo, dagje ziekenhuis, Lauren heeft thuis alle taken gedaan dus kon rustig vertrekken. Wonde na gekeken en een stukje korst kwam los en daaronder zit een breed litteken maar het zat wel vast. Vanboven (het dwarse stuk) was duidelijk nog een stuk ‘achter) maar het deel in de lengte is iig goed bezig. Ze hebben er Mepitel op gedaan. Dat zou een paar dagen mogen blijven zitten en helpen met genezing. (Speciaal op een andere afdeling gaan halen :+: )

Dus beetje geruster nu ook al baal ik nog steeds dat het lang duurt maar goed. Dat ik niet gezegend ben met veel geduld is geweten.

Rêve heeft haar veto gesteld betreffende het masker. Dat had ze af gekregen. Ik heb er vermoedelijk langer over gedaan om het om te krijgen dan zij om het af te krijgen. :roll:
Maar de neempasta werkt ook duidelijk want alles is genezend/geen nieuwe plekken meer.

Weet niet hoe het weer gaat zijn. Als het droog is en ik ben niet te beroerd Joy van het weekend eens laten lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 21:42

Ben zo blij dat de verpleging gisteren geholpen heeft ondanks dat dat eigenlijk niet hun ‘job’ is. (Zij doen op die afdeling geen wondverzorging is hoofdzakelijk infusen en voor de wonden die er zijn komen dokters of hun assistenten want dat zijn dan katheters voor chemo of stoma ‘uitgangen’ dus dan roepen ze de behandelende arts op voor als daar problemen mee zijn).

Heb nog voor een paar keer maar heb er ook besteld want voor het eerst sinds een week jeukte het vandaag ook weer!
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 02:48

Klinkt alsof het de goede kant op gaat, zij het wat langzamer dan je zou willen. Het ziet er ook rustig uit, mooie vooruitgang!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 07:32

Het is nu nog duidelijker vanaf onderkant vinger aan het genezen, mooi slank de normale vingerlijn volgend +:)+
Ben benieuwd hoe ver het onder dat bovenste randje is / komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 09:38

Ik ben vooral blij dat het terug wat ‘werkt’. Het lag echt stil de laatste dagen. Geen pijn, geen jeuk, de huid vrij stijf en plastic achtig… die is nu ook weer soepel!

Ik ben ook benieuwd hoe het uiteind gaat worden. :=

Vandaag veel te doen maar morgen Joy eens aan de longe gooien om te kijken hoe hij loopt. Hij heeft iig energie zat aan de hand ondanks dat ze echt wel van zonsopgang tot zonsondergang op de weide staan , :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:25

Ik hoop dat hij weer helemaal goed is morgen.

Het is hier heel onstuimig weer dus de paarden zijn ook nogal hyperdepiep. Staan 24/7 buiten op 3 hectare dus ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 12:27

Sintara schreef:
Ik hoop dat hij weer helemaal goed is morgen.

Het is hier heel onstuimig weer dus de paarden zijn ook nogal hyperdepiep. Staan 24/7 buiten op 3 hectare dus ja

Gisteren met de wind heb ik hem even moeten laten weten dat steigeren aan de hand een nono is. := wees onrustig zoveel je wil maar je blíjft horizontaal >;)
Daarna liep ie wel weer aan een los touwtje schaapmak naast me en weigerde 1 pas verder te lopen dan ik wat hem bijna onhandig braaf maakte gezien ik dus helemaal mee zijn stal in moest ipv hem gewoon te laten draaien en dan zijn halster uit te doen. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 00:04

Vandaag was mister Joy beledigd (REGEN!!! Baas…. REGEN!!!’ Dat er een schuilstal is, is bijzaak kennelijk. :+

Weer brave Joy aan de hand. :j :+:
Terror haar plekken zijn genezen :+:
Leve de neempasta en msm zalf!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Hahaha, hij staat dan liever op stal met eten voor zijn neus. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Wat fijn dat Terror haar plekken goed genezen zijn.
Tja Joy, wat slecht van je personeel dat ze niet voor beter weer gezorgd hebben :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:03

petraaken schreef:
Hahaha, hij staat dan liever op stal met eten voor zijn neus. :D

:j :+ echt een buiten-paard. :+ laat je ze speciaal 24/7 buiten op groeien krijg je nog zo’n verwend nest. :=

Mars schreef:
Wat fijn dat Terror haar plekken goed genezen zijn.
Tja Joy, wat slecht van je personeel dat ze niet voor beter weer gezorgd hebben :n

Ik denk dat mijn loon gekort wordt deze maand. :+