Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:03

Lees net een stuk over de geherintroduceerde beren in omgeving Trento/Italie.

Hun leefgebied word te klein!! :')

Er waren er 10 uit Slovenie gehaald eind 90 en nu zijn het er 100

Dat is nu wel een dingetje daar zeg maar. :=

En heel eerlijk...laat het hier ook maar flink de spuigaten uitlopen met die wolven die maar aan fokken. Het gaat vanzelf wel een keer flink mis! We zijn al op de goede weg

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:21

Popstra schreef:
Lees net een stuk over de geherintroduceerde beren in omgeving Trento/Italie.

Hun leefgebied word te klein!! :')

Er waren er 10 uit Slovenie gehaald eind 90 en nu zijn het er 100

Dat is nu wel een dingetje daar zeg maar. :=

En heel eerlijk...laat het hier ook maar flink de spuigaten uitlopen met die wolven die maar aan fokken. Het gaat vanzelf wel een keer flink mis! We zijn al op de goede weg

Sorry, dat gaat mij te ver om me van de domme te houden terwijl we uit heel Europa informatie krijgen hoe ver het overal mis gaat. Ik ben daar niet voor in de wieg gelegd om dan achter ( zo'n voor eigen financieel gewin hypocriete) Koffeman aan te lopen. Wat een huichelaar om zijn bedrijf vegetarische slager te noemen en daarmee ongezond plantaardig voedsel te produceren wat dan wel weer op vlees moet lijken en ook slager moet heten, want dat verkoopt beter en daarmee ook nog te cashen en het bedrijf aan Unilever te verkopen, Unilever en bedrijf waar hij toch zoveel kritiek op had en die het toch volgens zijn ideeen helemaal verkeerd doen? Als het om miljoenen gaat zijn bij Koffeman alle principes verdwenen. Momenteel zet hij in op framen van de melkveehouders. Rara waarom? Nou om de Vegan Cowboys in het zadel te helpen. Houdt totaal niet van dieren maar van zijn eigen portemonnee.

mce

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:30

Oostvaardersplassen, men had niet kunnen bedenken dat als je hengsten en merries bij elkaar zet er jonkies komen!!!

zo ook bij de beer en de wolf, alles waar m/v en v/m bijeen komen komt er nageslacht wat ook weer voor nageslacht gaat zorgen.

Had men dat niet eerder kunnen bedenken, goede voorlichting was misschien nuttig geweest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:33

Nikass schreef:
Ik ga er nog 1 ding over zeggen, want over vechten tegen de bierkaai gesproken..
Ruimte voor wild en natuur maken, is ook ruimte maken voor hazen en reeën. En ook voor de kleine dieren/insecten die onder andere geen ruimte krijgen door de intensieve landbouw.
De totaal uitgeputte grond waar niets meer in leeft is jullie blijkbaar ontgaan.

Nee dat is in ieder geval mij niet ontgaan. Maar het is maar aan wie je de vraag stelt. Aan de milieuclubs of aan de Uni Wageningen, die concludeert: "Het is goed dat er breed aandacht is voor de bodem, want de bodem vervult belangrijke functies voor de landbouw en voor de omgeving. Er is geen reden voor paniek over de kwaliteit van Nederlandse landbouwgrond, want we beschikken nog steeds over zeer goede, vruchtbare landbouwgrond. Er zijn wel uitdagingen, ook vanuit puur landbouwkundig gebruik, zoals bodemverdichting, die steeds grotere risico’s veroorzaakt in combinatie met klimaatverandering".
Ik vind het jammer dat je een aanname doet of een stelling geeft zonder onderbouwing.
https://www.wur.nl/nl/show-longread/de- ... ts-mee.htm

Nikass schreef:
Het structureel vergiftigen van de grond en de lucht waardoor er onder andere in de Achterhoek een hoog aantal mensen Parkinson krijgen.

Dat is een aanname. Er is nog helemaal niet bewezen dat er een relatie is tussen pesticiden en parkinson. Parkinson is een heel complexe hersenziekte. Wat wel bewezen is, is dat er een erfelijke component is. Dat er in de Achterhoek de ziekte vaker voorkomt kan een demografische oorzaak hebben (meer mensen met van oudsher familiebanden). Verder is het ook zo dat het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen in Nederland aan strenge eisen is gebonden. Nederlandse boeren mogen alleen gewasbeschermingsmiddelen gebruiken die niet schadelijk zijn voor de mens. Het is dus jammer dat onze eigen kwalitatief goede producten naar het buitenland gaan en wij producten eten uit landen die het met de regels omtrent het gebruik van pesticiden niet zo nauw nemen.
Ook daarom lijkt me de familiaire oorzaak voor Parkinson in de Achterhoek veel waarschijnlijker dan het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen die in NL geoorloofd zijn.

Nikass schreef:
* Ik ga echt niet weer met de info komen over hoeveel in Nederland er jaarlijks gejaagd wordt en doodgereden.
Op de één of andere manier raakt dat jullie niet, of in elk geval hoeven daar blijkbaar geen maatregelen tegen te worden getroffen. Ik heb genoeg hazen en reeën aan de kant van de weg aangetroffen en in de schapennetten (en ook veel vogels)
Er moeten dus minder auto's op de weg, heel veel minder landbouwdieren, minder maïs akkers.

Ben groot voorstander van veel minder auto's op de weg. Daarmee waren we goed " op weg" tijdens de coronacrisis. Helaas blijven veel werkgevers van hun werknemers eisen op kantoor te werken. En zijn de files inmiddels nog groter dan ooit. Ben daarom ook voorstander van meer thuiswerken en de werkgevers te laten betalen (niet de werknemers) voor de autokilometers van hun personeel in relatie tot werk.
De economie blijft groeien en daarmee ook de mobiliteit (landelijk en lokaal). Dat houd je niet tegen. Minder auto's op de weg blijft een utopie zolang de overheid niet zorgt voor wet- en regelgeving.

Nikass schreef:
... méér natuurgebieden en een deel daarvan afsluiten. Er IS ruimte in Nederland, maar die wordt niet goed benut. En ja er moet vanuit de overheid een beleid komen rond hoe om te gaan met de aanwezigheid van de wolf. Dit heb ik ook al heel vaak aangegeven. De overheid laat het op zijn beloop.
Maar het beleid moet niet zijn de wolf weren. Begin eens met bovenstaande.

Volgens mij is niemand het met jou oneens dat er meer ruimte moet komen voor de natuur. Maar dat ligt buiten onze cirkel van invloed.

Maar volgens mij zit iedereen hier in dit topic om het "probleem" wolf te bespreken. Afsluiten van gebieden heeft in ieder geval daarvoor geen nut want de wolf houdt zich niet aan grenzen. Pakt gewoon wat ie pakken kan op de plek waar hij op dat moment is. Het enige dat helpt is de wolf actief beheren op plaatsen waar hij niet moet zijn.

Nikass schreef:
"Waarom moet alles wijken voor de wolf?" Je kunt je ook afvragen waarom alles moet wijken voor nog meer welvaart, voor zeven dagen per week vlees op je bord, voor drie keer per jaar op vakantie..
Als je niet in staat bent om je dieren te beschermen, moet je je misschien afvragen tegen welke prijs je dieren moet houden.

Ik weet niet precies wat je wil met deze stelling, maar ik ga ervan dat je op de intensieve veehouderij doelt.
Onze zeven-dagen-per-week-vlees-op-bord heeft daar eigenlijk niet zoveel mee te maken. Het meeste van ons vlees komt uit het buitenland. De winst uit de intensieve veehouderij gaat naar de boer die intensieve veehouderij bedrijft en de economie daarom heen.

Nikass schreef:
En nu stop ik ermee, want we komen toch niet nader tot elkaar en ik vind de manier waarop een aantal van jullie mij stelselmatig proberen te bashen onaangenaam en zonde van mijn kostbare energie.
Ik vind daarnaast dat deze discussie totaal niet constructief is, jullie zijn alleen bezig elkaar te bevestigen in hoe moeilijk je het hebt. Als dat voor jullie prettig is dan moet je het blijven doen. Maar ik trek me voorlopig weer even terug.

Dat we niet tot elkaar komen komt volgens mij doordat je niet ziet dat we (in ieder geval ik) het in grote lijnen niet zo oneens zijn. Maar je mist de nuance. Je ziet een tegenwerping in de discussie als "bashen". Dat is echt ontzettend jammer.
Een oplossing vinden is echt niet zo eenvoudig. Trek 1 steentje uit het economische bouwwerk en aan de andere kant stort de helft van dat bouwwerk in. En dat heeft ook gevolgen die onaangenaam zijn en die je nu wellicht nog niet ziet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:36

Rizette schreef:
Sorry, dat gaat mij te ver om me van de domme te houden terwijl we uit heel Europa informatie krijgen hoe ver het overal mis gaat. Ik ben daar niet voor in de wieg gelegd om dan achter ( zo'n voor eigen financieel gewin hypocriete) Koffeman aan te lopen. Wat een huichelaar om zijn bedrijf vegetarische slager te noemen en daarmee ongezond plantaardig voedsel te produceren wat dan wel weer op vlees moet lijken en ook slager moet heten, want dat verkoopt beter en daarmee ook nog te cashen en het bedrijf aan Unilever te verkopen, Unilever en bedrijf waar hij toch zoveel kritiek op had en die het toch volgens zijn ideeen helemaal verkeerd doen? Als het om miljoenen gaat zijn bij Koffeman alle principes verdwenen. Momenteel zet hij in op framen van de melkveehouders. Rara waarom? Nou om de Vegan Cowboys in het zadel te helpen. Houdt totaal niet van dieren maar van zijn eigen portemonnee.

Hij is 1 van de mede oprichters van de partij voor de dieren.
Zeer slim verdienmodel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:51

Loretta schreef:
Rizette schreef:

Hij is 1 van de mede oprichters van de partij voor de dieren.
Zeer slim verdienmodel.

Klopt dat hebben ze handig aangepakt en hij is ook de initiator van Dier en Recht toch?. Die de misleidende reclames maken over de veehouders. Maar hebben pakken met geld van de Postcodeloterij dus kunnen indirecte gesponsorde reclame maken voor hun eigen `winkel`. Partij voor de dieren die tegen de jacht zijn de expartner van Marianne Thieme was zelf vroeger jager maar zag meer in het verdienmodel van de Vegetarische Slager en begon toen een ander evangelie te spreken. En nu ineens wolvendeskundige.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:52

mce schreef:
Oostvaardersplassen, men had niet kunnen bedenken dat als je hengsten en merries bij elkaar zet er jonkies komen!!!

zo ook bij de beer en de wolf, alles waar m/v en v/m bijeen komen komt er nageslacht wat ook weer voor nageslacht gaat zorgen.

Had men dat niet eerder kunnen bedenken, goede voorlichting was misschien nuttig geweest.

Puur een verdienmodel. Die ecologen daar zijn geen dierenliefhebbers. Praten en doen voor eigen portemonnee niet om de dieren een goed leven te geven,

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:06

En dan kom je weer uit bij onze media

Citaat:
https://www.huisdieren.nu/over-pvh/wat- ... s/November 2014

De Spekkoek

Ooit las ik het boek Eco Nostra van Peter Siebelt. Het boek legt het ‘netwerk’ bloot achter Volkert van der Graaf, de man die Pim Fortuyn om het leven bracht.

Peter Siebelt beschrijft dit ‘netwerk’ als een spekkoek die is opgebouwd uit verschillende lagen en organisaties die met elkaar in verband staan. Wat bovenin gesubsidieerd, gedoogd en ideologisch ondersteund werd, leidde onderaan in de spekkoek tot excessen waarin activisten als Van der Graaf zich vrijelijk konden bewegen.

Actueel
Nog steeds is ‘de spekkoek’ actueel. Neem tv-programma’s als Radar en Koffietijd. Regelmatig stellen deze programma’s ‘misstanden’ in de veehouderij aan de kaak. Hanneke van Ormondt (Wakker Dier) en Karen Soeters (verbonden aan Partij voor de Dieren) mogen honderduit vertellen aan tafel bij Antoinette Hertsenberg (Radar) en Loretta Schrijver (Koffietijd).

Antoinette Hertsenberg, een van de meest invloedrijke tv-presentatoren in Nederland, is getrouwd met Niko Koffeman (oprichter en Eerste Kamerlid van de Partij voor de Dieren). Beiden zijn bevriend met Marianne Thieme en haar man, de Vegetarische Slager, Jaap Korteweg. Marianne Thieme was vóór haar politieke carrière directeur van Wakker Dier.

Bij Loretta Schrijver schuiven regelmatig Karen Soeters en Roos Vonk aan. Karen Soeters is weer directeur van het wetenschappelijk bureau van de PvdD: de Nicolaas G. Pierson Foundation. Ook is zij oprichter van de dieren-internetcommunity Piepvandaag.nl.

Vleeshufteronderzoek
Roos Vonk is overtuigd vegetariër en wetenschapper en bekend van haar betrokkenheid bij het zogenoemde gefraudeerde ‘vleeshufteronderzoek’ van Diederik Stapel.

Loretta Schrijver en Roos Vonk, schrijven in hun vrije tijd weer stukjes voor Piepvandaag.nl én steunden Karen Soeters in 2013 bij het oprichten van de ‘groene’ televisiezender Piep!.

Bij Piepvandaag.nl treffen we ook weer campagne- en beleidsmaker Hanneke van Ormondt van Wakker Dier als columniste.

Eén-tweetje
Afgelopen week was er weer een sterk staaltje van een media/politiek één-tweetje bij Radar. Dierenwelzijnsorganisatie Eyes on Animals (Oprichter Lesley Moffat is óók columniste bij Piepvandaag.nl) kreeg, gesteund door een veganistische studente van Wageningen UR, ruime zendtijd om zogenaamd dierenleed in de melkveehouderij uit te storten over Nederland.

De eindtune van Radar had nog niet geklonken of Marianne Thieme twitterde ‘geschokt’ Kamervragen te zullen stellen naar aanleiding van de Radaruitzending. En dit allemaal juist in de week van de Melkveewet…

Een klein groepje dames vormt hier de invloedrijke spekkoek media-politiek-wetenschap-maatschappij.

Misschien wordt het tijd om náást ons Meldpunt Valse Lesstof, ook een Meldpunt Valse TV op te richten…?

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:49

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:50

DuoPenotti schreef:
En dan kom je weer uit bij onze media

[
[/quote]

Ik kan echt precies zo'n theorietje maken met rechtse mediapersonen, die zijn er ook meer dan genoeg hoor. Laten we het niet hebben over de driehoek Elsevier, Fortuijn, Harry Mens (die gewoon als particulier zendtijd kocht).

Maar laten we vooral weer on topic gaan over de wolf. Je kan prima links zijn, pro-milieu, niets tegen asielzoekers hebben en toch het probleem met de wolf zien. Zoals ik.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:26

Schapenwol schreef:
Mijn vader is overleden aan Parkinson en wij hebben ons daar enorm in verdiept. Er is wel degelijk een sterk verband aangetoond tussen pesticiden en neurodegeneratieve ziekten als Parkinson, ALS en Alzheimer.

https://www.parkinson-vereniging.nl/pesticiden

https://ans-online.nl/artikelen/stevinp ... er-wereld/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc75d743/

Behoorlijk off topic verder maar laat hier geen misverstand over bestaan.

Begrijp ik het nou goed dat bij jouw vader aangetoond is dat zijn Parkinson door pesticiden kwam? En hij was een boer?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 01:31

Te hard op N wegen op de Veluwe maak ik me ook schuldig aan. Heb gewoon de tijd niet om in het donker onder de 60 km te rijden. Dan kom ik overal te laat en gaat het ten koste van mijn toch al zeldzame pauzes. Daarnaast is 12 ton best effectief denk ik als er een wolf oversteekt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:37

Ik las dit stukje over een wolf in mijn omgeving. Er staat dat het dier in 2012 was geboren op de noord veluwe.

https://www.facebook.com/12742156062706 ... 2eF4TbGgl/

Waren er in 2012 geen wolven uit gezet elders in europa? >;)
Staat mij zo iets bij dat daar een heel artikel over geplaatst was hier in het topic.
Vind dat wel weer wat toevallig

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:42

Schapenwol schreef:
Mijn vader is overleden aan Parkinson en wij hebben ons daar enorm in verdiept. Er is wel degelijk een sterk verband aangetoond tussen pesticiden en neurodegeneratieve ziekten als Parkinson, ALS en Alzheimer.

Wat verdrietig Schapenwol Y;(

In Frankrijk wordt Parkinson door de ziekteverzekering geaccepteerd als beroepsziekte bij boeren.

Bayer, die die troep op de markt brengt, heeft miljarden! in kas liggen voor toekomstige claims.
Het grote probleem voorlopig is dat het absolute verband heel moeilijk aantoonbaar is, maar dat gaat komen., dat kan niet anders.

Niet alleen onder boeren in de Achterhoek is Parkinson veel aanwezig, ook de tuinders in Noord-Holland hebben hetzelfde probleem. En het lijkt me sterk dat de tuinders in N-H allemaal familie zijn van de boeren in de Achterhoek...

En inderdaad off-topic hier maar zeker zo schrijnend als de wolf :(

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:13

Rizette schreef:
Schapenwol schreef:

Begrijp ik het nou goed dat bij jouw vader aangetoond is dat zijn Parkinson door pesticiden kwam? En hij was een boer?

Heb het even doorgelezen , De derde is niet te lezen en in de eerste twee stukken. DENKT men heel veel maar nog erg weinig bewijzen. Als ik het goed lees krijgen die mensen sowieso Parkinson maar door verschillende omgevingsfactoren oorzaken zouden ze het sneller krijgen.. Dat is naar mijn idee de conclusie. Maar dat ze het sowieso hadden gekregen. Dus de middelen worden niet als oorzaak gezien maar als versneller
Laatst bijgewerkt door Rizette op 16-04-23 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:14

irmaz schreef:
Schapenwol schreef:

Wat verdrietig Schapenwol Y;(

In Frankrijk wordt Parkinson door de ziekteverzekering geaccepteerd als beroepsziekte bij boeren.

Bayer, die die troep op de markt brengt, heeft miljarden! in kas liggen voor toekomstige claims.
Het grote probleem voorlopig is dat het absolute verband heel moeilijk aantoonbaar is, maar dat gaat komen., dat kan niet anders.

Niet alleen onder boeren in de Achterhoek is Parkinson veel aanwezig, ook de tuinders in Noord-Holland hebben hetzelfde probleem. En het lijkt me sterk dat de tuinders in N-H allemaal familie zijn van de boeren in de Achterhoek...

En inderdaad off-topic hier maar zeker zo schrijnend als de wolf :(

Maar waarom alleen in de Achterhoek, dat is maar zo'n klein stukje Nederland. Twente horen we niets over. Rest van Overijssel en denk eens aan Friesland.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:23

En in regio Eindhoven komt meer autisme voor.
Puur genetisch...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:43

Er is ook al onderzoek naar pesticiden en adhd.
Ik zou het niet zo vlug van tafel schuiven.
Een stoornis is altijd een factor van genetische aanleg, omgeving en stressoren om tot ontwikkeling te komen.

Maar dit topic gaat door niet over.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:55

Ik wordt als 'vriend van' de patiëntenvereniging op de hoogte gehouden van de laatste stand van wetenschappelijk onderzoek, dat zijn lezingen van de grootste wetenschappers op dit gebied. Zij hebben geen twijfel hoor. De gezondheidsraad adviseert ook om het effect van pesticiden op neuro degeneratieve ziektes mee te nemen in toelating van pesticiden in Nederland. De politiek is dat nu aan het bekijken.

Je hoeft mij niet te geloven, zoek maar ok professor Bloem en parkinson, lees maar op de sites van Alzheimer Nederland. Het is vrij recent, van de laatste 5 jaar dat dit verband echt duidelijk is geworden, maar het is zeker geen onzin.

Maar inderdaad of topic. Nikass stelde dat veel anti-wolf mensen pro-boer en anti-milieu zijn (en anti asielzoeksers). Dat wil ik enkel tegenspreken. Er zijn heel veel linkse, milieubewuste mensen die de wolf meer leefgebied gunnen en de schapenhouders en recreanten en omwonenden meer rust.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:14

Bij Eindhoven meer autisme word verklaard doordat het een ict stad is.
Dat trekt meer mensen die daar in werken en bij die beroepsgroep komt autisme vaker voor.
Die krijgen weer kinderen....

Aangezien boeren ook erg honkvast zijn incl hun families zou het ook niet raar zijn dat daar dan een bepaalde ziekte meer voorkomt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:21

Geloof dat het maar 10% genetisch is hoor, aanleg Parkinson. De rest is echt biomedisch omgeving. Hoop dat ze er een beetje mee opschieten, oa die regio’s in kaart brengen, alles (oa ook andere onderzoeken naar onbegrepen ziektes) loopt zo traag als dikke stront op dezelfde wijze men hier in Nederland de wolf neerzet als super welkom schuw dier welke geen kwaad doet.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 16-04-23 11:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:22

DuoPenotti schreef:
Bij Eindhoven meer autisme word verklaard doordat het een ict stad is.
Dat trekt meer mensen die daar in werken en bij die beroepsgroep komt autisme vaker voor.
Die krijgen weer kinderen....

Aangezien boeren ook erg honkvast zijn incl hun families zou het ook niet raar zijn dat daar dan een bepaalde ziekte meer voorkomt.

Ja dat verzin je leuk maar dat is dus niet wat uit wetenschappelijk onderzoek komt. Het gaat ook zeker niet alleen om boeren maar om populaties in gebieden. En parkinson en dementie is maar heel beperkt erfelijk.
Ik snap je behoefte ook niet om dit als "onwaar" te bestempelen? Ben je fan van pesticides, aandelen in Bayer? Dit is en wordt intensief onderzocht door de beste wetenschappers, maar jij denkt het beter te weten. Ik snap dat niet zo goed. Waarom? Voelt het te ongemakkelijk?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:24

Waarom zou ik dat verzinnen. Doe niet zo raar. Tjonge jonge.

Ik kan zo een link geven over autisme en Eindhoven maar of ik met zulk dom antwoord daar nog zin in heb...

Parkinson zeg ik niet dat het niet door wat anders komt.
Maar het honkvaste zal vast mee spelen

Het is dat ik nooit tem anders ging er nu een uit. Bah bah wat een nare post

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:27

Kunnen we het weer over de wolf hebben? :)

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:27

DuoPenotti schreef:
Waarom zou ik dat verzinnen. Doe niet zo raar. Tjonge jonge.

Ik kan zo een link geven over autisme en Eindhoven maar of ik met zulk dom antwoord daar nog zin in heb...

Maar het gaat niet over autisme. Dat is een hele andere situatie. Ander onderzoek. Andere ziekten. Andere verbanden. En uiteraard worden dat soort variabelen meegenomen in onderzoeken. Je denkt dat wat jij hier zo met je boerenverstand bij elkaar bedenkt niet door topwetenschappers meegenomen wordt? Dit is statistiek les 1, eerstejaars wat je me hier nu probeert te vertellen.

Je begint bijna Nikass zijn bewering te bewijzen dat anti-wolf mensen op allerlei vlakken conservatief en terughoudend zijn.