[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:40

Ik snap dat je een dubbel gevoel hebt over het laten afkeuren van Callas door de verzekering.
Ik zou het zeker doen. Ik denk dat jij Callas tot haar dood zal houden. Jij hebt er dan zelf ook de regie over.
Nu krijg je als het goed is nog geld van de verzekering. Voor Callas zal er niets veranderen. Je hebt dan zelfs nog een potje voor onvoorziene uitgaven. Mocht Callas daadwerkelijk iets gaan mankeren waarbij zij een operatie nodig zou hebben, dan moet je je afvragen of je Callas daar dan nog een plezier mee doet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 16:44

JudithO schreef:
Enerverende vakantie heb je gehad! Gelukkig heb je er ondanks de blauwe plekken nog wel van kunnen genieten.

Wat betreft Callas, ik heb totaal geen verstand van en ervaring met verzekeringen. Maar je gevoel, lekker loslaten. Callas heeft nog steeds een droomleven waar veel paarden jaloers op zullen zijn!

Fleuribelle schreef:
Ik snap dat je een dubbel gevoel hebt over het laten afkeuren van Callas door de verzekering.
Ik zou het zeker doen. Ik denk dat jij Callas tot haar dood zal houden. Jij hebt er dan zelf ook de regie over.
Nu krijg je als het goed is nog geld van de verzekering. Voor Callas zal er niets veranderen. Je hebt dan zelfs nog een potje voor onvoorziene uitgaven. Mocht Callas daadwerkelijk iets gaan mankeren waarbij zij een operatie nodig zou hebben, dan moet je je afvragen of je Callas daar dan nog een plezier mee doet.

Hi Fleuribellen en Judith, de verzekering heb ik dan gisteren gemaild. Ben benieuwd welke kleine lettertjes ze gaan gebruiken om eronder uit te komen. Eerst maar eens kijken of ze binnen een week antwoorden.

De blauwe plekke van de vakantie is er eentje nog best pijnlijk (scheenbeen), maar het meeste is weer ok.

Van onze vakantie een filmpje voor de natuur- en Frankrijkliefhebbers. En mooie grotten! Met weer erg gave drone-opnames van onder andere een kasteel.

https://youtu.be/a7gFIcPs0AQ

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:36

Leeeeeuuuk filmpje weer! Wat een gave dingen komen er voorbij. En die laatste close-up van Yoda, geweldig haha. Wat is dat beest opgebloeid zeg, echt genieten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:14

Prachtig dat laatste meer zeg, hele mooie omgeving. Ook die tunnel grot vond ik gaaf.

Vraag me wel al waar jij geboren/opgegroeid bent, je gebruikt dezelfde uitdrukking als mijn oma's en ik vraag me af of dat iets lokaals is :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 18:29

JudithO schreef:
Leeeeeuuuk filmpje weer! Wat een gave dingen komen er voorbij. En die laatste close-up van Yoda, geweldig haha. Wat is dat beest opgebloeid zeg, echt genieten.

Dank je. We hadden een heel bijzondere ervaring op de vakantie. Ik kocht dus kluiven voor ze. Had ik nog nooit gedaan voor ze, en Yoda wist gewoon niet hoe ze moest kluiven. Ze durfde niet, wilde de kluif niet vasthouden. We hebben haar echt geleerd dat erin bijten mocht. Ik heb eerst de kluif tot ik een lamme arm kreeg voor haar vastgehouden en dan durfde ze eraan te likken. Heel langzaam durfde ze iedere dag een beetje meer. En toen ik vasthouden zij erin bijten, toen haar laten liggen en echt haar pootje op de kluif gelegd ding in haar mond gestopt en lang verhaal kort aan het einde van de vakantie pikte ze de kluif van Xerox af! Dat shot met dat ze staat en kluift is dat ze dus nog niet ontspannen ermee durfde te gaan liggen.

Prairy schreef:
Prachtig dat laatste meer zeg, hele mooie omgeving. Ook die tunnel grot vond ik gaaf.

Vraag me wel al waar jij geboren/opgegroeid bent, je gebruikt dezelfde uitdrukking als mijn oma's en ik vraag me af of dat iets lokaals is :+

Grappig wat voor uitdrukking bedoel je dan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:40

Piest precas

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 18:50

LOL en waar komen je oma's vandaan dan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:51

Net boven Amsterdam :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 18:52

Ow, nee, helaas, ik kom uit Rotjeknor

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:13

Ha nee dat ligt wel een stukje uit elkaar!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 19:19

gezworen vijanden ;-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:16

010-020 inderdaad ;)

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:57

Ik heb genoten van je filmpje Monique

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:00

Volgens mij komt de uitdrukking uit een oud tv programma.
Prachtig filmpje. Wat zijn de Pyreneeën toch mooi.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:22

Ik gebruik die uitdrukking ook, haha. Op veel plekken gewoond maar deze heb ik niet in het westen opgepikt.

Mo, wat apart dat Yoda de kluif moest leren eten. Zou dat komen door haar verleden als jachthond?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:22

Dank voor jullie complimentjes over het filmpje. Frankrijk is indd echt een mooi land.

Of Yoda niet mocht kluiven als jachthond, wie weet. Geen idee wat ze haar wel en niet geleerd hebben. Maar in ieder geval had ze vandaag, helaas weer een epi aanval. Wang of tong of lip kapotgebeten. Overal bloed en plas. We hoorden het meteen, Xerox waarschuwt met blaffen en we waren er gelijk bij, maar toch kun je dat niet voorkomen. En erna was ze zoooo in de war zo zielig. Eerst aan onze gezichten ruiken, helemaal het padje kwijt overal kijken alsof ze er nog nooit geweest was. Gelijk eten en een pil gegeven. (ik had de afgelopen weken 1 pil en 1x homeo druppels gedaan, ervoor had ik 2 pillen pd dus ik ga weer terug naar 2 pillen pd. Is minder goed voor de lever, maar goed) Buiten liep ze te rennen (aan de lijn) en te poepen tegelijk. Echt helemaal van het padje. Nu gaat het weer goed en kan ik de witte keukenkastjes allemaal gaan schoonmaken, want het bloed zit tot een paar meter hoog. Even kop een paar keer schudden... pfff.

Kom ik buiten, staat Poupette buiten op het erf. Heeft haar stal opengeschuurd. Het was een vreemd begin van de dag.

Verder regent het en kunnen we eigenlijk niets meer. De werkzaamheden die we deden bij de poort liggen nu stil want je kunt met Pelle niet meer rijden, spekglad gelijk. Het is meteen echt herfst. Ik kan zelf ook gelijk niet meer paardrijden op veel stukken. Megaglad en met dat schuine dat wil je niet. Ook omdat al het gras is opgegeten, is de grond te kaal en gelijk klei en glad. Dus we moeten maar eens gaan kijken wat we nu zullen gaan doen, er moet binnen veel af, maar Erwin wil nog zoveel buiten doen. Binnenkort de houtkachel weer aan denk ik!

Verder heb ik een mega allergieaanval. Begon al in de camper. Kon je wel zien aan die foto waar ik in de bron zit, waterige oogjes.

En ik heb dan de verzekering gemaild voor Callas. Ik kreeg vrij snel papieren, kon ze niet invullen, werkte niet via internet. Via de mail gedaan en meteen kreeg ik te horen dat ze de dierenartskosten niet vergoeden. Daar heb ik ook niet om gevraagd dus weer gemaild en nu zwijgen ze. Maar goed het is nog maar een paar dagen. Als ik maandag niets meer van ze heb gehoord, ga ik contact opnemen met de d.a. vragen of hij iets tegen ze kan zeggen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:08

Ah arme Yoda. Wanneer was de laatste keer dat ze een aanval had, voor deze? Altijd sneu als ze zo van het padje zijn.
En die Poupetje. Het blijft stiekem toch een Shet ;)
Beterschap voor jou met je allergieaanval! Nooit leuk.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:15

Inderdaad arme Yoda, heel herkenbaar dat ze na de aanval een tijdje de weg kwijt zijn. Onze hond had dat ook. Zij was in het begin zelfs bang voor ons en kroop tegen de muur aan. Balen dat het meteen zo glad wordt bij jullie. Inderdaad in heuvelachtig terrein is het dan helemaal uitkijken.
Die Poupette was op avontuur gegaan.
Hopelijk dat de verzekering reageert. Uitbetaling is waarschijnlijk niet hun favoriete bezigheid.
Beterschap met je allergie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 11:58

Ja erg zielig altijd als een dier een epi aanval heeft. Het was al meer dan een half jaar geleden. Het ging goed met 2 pillen, maar die zijn slecht voor de lever, dus ik dacht een week of twee geleden ik ga proberen of het met homeaopathie ook gaat, dus ik deed 1 pil en 1x homeo pd, maar dat gaat dus niet. Dus terug naar 2 pillen pd. Het akeligste voor onszelf vind ik dat ik het niet kan aanzien omdat onze kat er niet meer is uitgekomen 2 jaar geleden, dat is het ergste wat je kunt hebben, dat wil je geen een dier of mens aandoen.

Overigens ben ik net ook door mijn rug gegaan. Hoera, wat een fijne dag.

Én de verzekering gaf aan dat afkeuren voor de dood, maar wel het paard houden, bij hun blijvende invaliditeit heet en daar ben ik niet voor verzekerd. Ik ben kennelijk dus alleen verzekerd als Callas zou overlijden tgv een ziekte of ongeluk. Ik heb nog een poging gedaan maar zal daar ook nul op request op krijgen. Klaar. Hoofdstuk afgesloten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:09

Hier regent het ook al 2 dagen, veel modder en spekglad bij de paarden. Ik haat blubber, jek. Kan je niet over de weg rijden met Prisca? Ze is toch verkeersmak?
Welke pillen geef je tegen de epilepsie? Er zijn meerdere soorten. Dat bijvoorbeeld de leverwaarden verhoogd zijn bij fenobarbital wil niet zeggen dat de lever ook meteen beschadigd is, dat is een direct gevolg van de medicatie. Je hebt bijvoorbeeld ook pexion.
En je kan de bloedspiegel laten bepalen van fenobarbital, dan weet je of je de juiste dosering geeft. Fenobarbital is er ook in verschillende hoeveelheden.
Als ze een lange aanval hebben kan je ook een zetpil geven met een soort valium.
Irritant dat ik niet meer in de praktijk werk, daarom kan ik op veel dingen niet meer op de naam komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 12:18

Tinka schreef:
Hier regent het ook al 2 dagen, veel modder en spekglad bij de paarden. Ik haat blubber, jek. Kan je niet over de weg rijden met Prisca? Ze is toch verkeersmak?
Welke pillen geef je tegen de epilepsie? Er zijn meerdere soorten. Dat bijvoorbeeld de leverwaarden verhoogd zijn bij fenobarbital wil niet zeggen dat de lever ook meteen beschadigd is, dat is een direct gevolg van de medicatie. Je hebt bijvoorbeeld ook pexion.
En je kan de bloedspiegel laten bepalen van fenobarbital, dan weet je of je de juiste dosering geeft. Fenobarbital is er ook in verschillende hoeveelheden.
Als ze een lange aanval hebben kan je ook een zetpil geven met een soort valium.
Irritant dat ik niet meer in de praktijk werk, daarom kan ik op veel dingen niet meer op de naam komen.

Ja de regen komt wel gelegen uiteraard, maar het is zo jammer dat als je schuin terrein hebt, dat het gelijk zo link wordt. Bij jou is het nog steiler dan bij mij.

Dank voor je geruststelling over Yoda's lever. Ik geef Crisax. Dit zit erin: phénobarbital en broom. Goede tip ik zal eens vragen naar die zetpil met een soort valium. De aanval van vanmorgen vond ik lang duren, maar een seconde is al lang als je dier zo ligt te lijden. Ik vond de naschokken dit keer ook lang. Na de echte aanval is ze nog een hele tijd soort halfbewusteloos en schokt ze na. Dat duurde lang dit keer vond ik.

Jammer dat je beroepskennis aan het verliezen bent. Heb je geen zin om online een beroepsupdate te blijven doen of zo? Geen idee of dat bestaat. Moet dat eigenlijk, om je titel te kunnen houden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 12:25

O ps, ja ik kan en ga (als het niet meer regent) met Prisca buiten rijden. In het bos valt het ook mee. Het rijveld in stap kan ook.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:26

De kennis ben ik niet verloren hoor, kan alleen niet op woorden komen. Dan ligt het op het puntje van mijn tong, maar kom er niet op. Dat had ik trouwens ook toen ik nog wel werkte, maar toen kon ik het wat makkelijker opzoeken.
Even opgezocht het is een diazepam rectiole, altijd handig om in huis te hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:45

Mijn beperkte kennis qua epilepsie en alternatieve medicijnen is dat die niet voorkomen dat de epilepsie een soort pad in de hersenen maakt die dieper en dus makkelijker te volgen wordt met elke aanval. Geef dus echt de goede dosis pillen ipv alternatief, anders krijg je dit soort dingen vrijwel zeker vaker.
Liever dan mogelijk wat eerder dood omdat de lever het opgeeft dan omdat de epilepsie het leven onmogelijk maakt.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:10

Als je vindt dat je over een bepaald onderwerp beperkte kennis hebt , kun je beter gewoon niet reageren.