Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:19

Puppetje schreef:
Ik wil mijn 4-jarige gaan verkopen (JohnnyDepp x Vivaldi), maar vraag me af wat handiger is...
Of zelf proberen maar momenteel geen ruiter hebben die hem kan voorrijden of weg brengen en vanuit daar verkopen.

Zijn huidige ruiter is van haar eigen paard gevallen en voorlopig uitgeschakeld.
Zelf stap ik er niet op, omdat ik geen held meer ben en ik ben veel te groot voor hem. Het is echt een damespaardje.

Hij is heel braaf en eerlijk, maar wel gevoelig.
Ik heb geen idee waar ik hem naar toe zou kunnen brengen.
Wat is wijsheid?

Ik heb net geinformeerd bij Angelique Wouters. Stalgenootje heeft haar paard ook via Angelique verkocht en heb zelf niet veel zin in het verkoop proces na nare ervaring met mijn pony verkopen.

Ik zou m dus door iemand anders laten verkopen. Ook ivm voorrijden misschien wel de beste keuze

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:36

Ik zit in Friesland, maar ben natuurlijk niet gebonden aan deze regio.
Ik heb nog geen idee over de prijs. Hij heeft absoluut goede gangen, is een knap paard, maar wel klein.
Komt ook uit een goede lijn, al maakt dat voor een ruin minder uit natuurlijk.

Hij is in januari volledig op foto's geweest:
Overig rontgenonderzoek:
Rug: 1 vernauwing interspinaal, acceptabel
Hals: acceptabel
Samenvatting: Röntgenologisch acceptabel.

Cioccolato

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:51

Niet kunnen voorrijden schiet je echt niks mee op, dan moet je bijna gaan weg geven.
Ik zou dan ook iemand zoeken die m rijdt en verkoopt voor je. Een stal of een leuke ruiter om de hoek.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:09

Puppetje schreef:
Ik zit in Friesland, maar ben natuurlijk niet gebonden aan deze regio.
Ik heb nog geen idee over de prijs. Hij heeft absoluut goede gangen, is een knap paard, maar wel klein.
Komt ook uit een goede lijn, al maakt dat voor een ruin minder uit natuurlijk.

Hij is in januari volledig op foto's geweest:
Overig rontgenonderzoek:
Rug: 1 vernauwing interspinaal, acceptabel
Hals: acceptabel
Samenvatting: Röntgenologisch acceptabel.

In die regio weet ik helaas niemand om aan te raden. Wij zitten zelf in ZH, dus dat en midden Holland ken ik wel. Er zijn vast wel bokkers die goede ervaringen hebben met een stal bij jou in de buurt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:35

Plaats een oproep. Er zijn zat handige jonge ruiters die je willen helpen voor weinig ook. Je zult dan wel zelf het kaf van het koren moeten scheiden bij de reacties..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:11

Ik ben het eens met de voorgangers, je zou een ruiter moeten hebben die je helpt bij de verkoop.

Zonder voorrijden zit je meteen in categorie "project" en die zijn bijna gratis, als het verder een leuk paard is is het echt zonde. Ook voor het dier want een paard met "project" sticker maakt minder kans op een fijn huisje :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:27

Je hebt best veel fijne plekken die paarden verkopen. Ook ruiters die het voor je aan huis doen.
Ik vind in training houden en kunnen voorrijden wel een must, dan is het het makkelijkste te verkopen voor jezelf.
Ik zit alleen net als Pardoertje in een hele andere regio. Ken hier best wat goede plekken die het doen. Dus wellicht weten andere bokkers ook goede plekken of ruiters bij jou in de regio.

Of je moet het niet erg vinden dat je ze verder weg stalt en dat zij het volledige proces overnemen. Maar "mijn" regio is wel aan de prijs. Stalling e.d. ligt hier ook vaak wat hoger.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:10

Ik ben benieuwd, een jong gereden sportpaard van zeg 12-15K , hoe laten jullie die keuren? Klinisch, röntgen van benen of ook hals en rug?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:11

Al je genoemde ja.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:40

Eef_Bam schreef:
Ik ben benieuwd, een jong gereden sportpaard van zeg 12-15K , hoe laten jullie die keuren? Klinisch, röntgen van benen of ook hals en rug?

Alles

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:21

Hier ook alles, ja.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:40

Hé allemaal,

Helaas even wat minder nieuws van mijn kant.
Het paard waar ik vandaag voor de tweede keer was gaan kijken, gaat toch niet door.

Ik had aangegeven hem graag over te willen nemen, maar dan wel onder de voorwaarde dat hij volledig klinisch en röntgenologisch op de kliniek zou worden gekeurd. Mijn plan was dat de verkoper hem daarheen zou brengen, ik een kliniek halverwege zou uitzoeken, en dat ik hem – als alles goed zou zijn – daarna direct mee zou nemen naar zijn nieuwe stal.

Helaas houdt de verkoper voet bij stuk en wil ze hem uitsluitend thuis laten keuren.
Voor mij is de keuring op de kliniek echt een vereiste, juist omdat ze daar betere apparatuur hebben en de foto’s vanuit alle hoeken kunnen maken.

Dus helaas, het voelt een beetje jammer, maar ik laat het daarbij — de zoektocht gaat rustig verder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:56

Verstandig paardje87! Er komt vast nog wel een leuk dier langs.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:58

Ik denk dat het niet gewild is om een dier voor het eerst te vervoeren naar een kliniek. Ben ik ook geen fan van moet ik zeggen. Mij toch een best risico voor een eerste ritje.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:02

Tsja als je wilt verkopen moet die toch naar de kliniek, en anders oefen je dat maar als verkoper. Vind dat zo’n kulargument.
Gewoon verder zoeken, staan er genoeg te koop op het moment.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:08

Cioccolato schreef:
Ik denk dat het niet gewild is om een dier voor het eerst te vervoeren naar een kliniek. Ben ik ook geen fan van moet ik zeggen. Mij toch een best risico voor een eerste ritje.

Paard heeft al veel vaker op de trailer gestaan dus dat lijkt mij sterk. Daarnaast als je een paard wilt verkopen zit die kans er dik in dat het gevraagd wordt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:27

Paardje87, jammer dat jullie er niet uitgekomen zijn. Weet je ook wat haar bezwaren dan zijn?
Je zou toch denken als je een passende koper hebt, dat je die moeite wel kunt doen of iets kunt
regelen.
Heb je er dan toch een niet helemaal pluis gevoel bij?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:04

De kwaliteit van mobiele apparatuur is tegenwoordig prima hoor :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:36

Hoever zou het tegemoet komen zijn. Ik zou ongeveer binnen een half uur nog in mee willen gaan mits het dier gewend is en niet groen is maar meer als dat zou ik ook niet in meegaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 22:32

Eef_Bam schreef:

Alles, maar dat doe ik ook bij een van 5000 of 50000.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 23:05

Oza04 schreef:
Hier momenteel even een twijfel of ik wil/ga verkopen...

2 jaar terug een leuk paard gekocht, waarvan we dachten een projectje.. bleek toch een wat groter project, maar eigenlijk prima op haar pootjes gekomen.

Nu heb in sinds vorig jaar een pony teruggekocht en merk ik dat ik met het 'projectje' minder zin heb om iets te gaan doen. Het kost me ten opzichte van de pony onwijs veel energie om iets te doen. Tis echt een schat van een paard, maar je moet wel echt aan staan tijdens het rijden. Zal er nooit vandoor gaan, bokken of steigeren, maar ze kan af en toe zo kijkerig zijn en is soms zo sensibel..

Vind haar erg leuk, maar als ik haar gereden heb (ookal is het 10 rondjes stap en 5 rondjes draven) ben ik gewoon op..

Iemand een advies?

In hoeverre is het nog een project? Ik zou het paard wel een zo een eerlijk mogelijke kans op een goede thuis geven en toch proberen een zo fijn mogelijk rijdbaar paard af te leveren. Eventueel door iemand anders laten rijden?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 07:54

Hmm. Ik ga dat niet oefenen voor verkoop. Je weet dat als je gaat kopen (van n jong paard) en op locatie keuren is prima in orde. Als de kopers dan wat anders wil, tja.. je kan niet altijd 6 gooien.

Al snap ik in dit geval niet als trailer toch al bekend is waarom niet een stukje tegemoed wordt gereden maar goed..
Laatst heb ik ook wel voor t eerst naar de kliniek gereden met n jong paard. Het kwam uit, ik was bijvoorbeeld niet alleen. Paard hoefde niet gesedeerd te worden, anders gaat je klinische keuring al.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:36

Verstandig Paardje, ik snap niet waarom de verkopers dan niet zelf al hebben laten keuren als ze nergens heen willen rijden. Dat zou een heleboel gescheeld hebben..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:12

Er staat nu op mp een Freiberger met als vraagprijs € 9.999.999,99. Dat vind ik toch wat aan de hoge kant _/-\o_