Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:47

Ai, ai, ik duim dat Joy volledig hersteld en dat jou vinger ook goed geneest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:12

Hoe gaat het inmiddels met alle verwondingen bij jullie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 16:32

Joy lijkt aan de betere hand. Hij draaft en galoppeerde vandaag zelfs weer wat uit zichzelf.

Mijn vinger neemt zijn tijd. Nog steeds ingepakt. :roll:

Rêve is vandaag gescand en het hartje klopt. :+:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:45

Oh 2x goed nieuws *\o/*

Hopelijk gaat je vinger ook snel weer meewerken

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:02

Wat een fijn nieuws! <3 Behalve van je vinger dan.. :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:59

Joy is gewoon solidair met jou. Jij geblesseerd, hij grblesseerd. Dan moet je wel rust nemen in zijn ogen…. :+ .
Maar het klinkt goed dat hij verbeterd is al!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:10

Wat fijn Kathleen, volgend jaar een mini terreur geluk :) Gefeliciteerd
En fijn dat Joy ook beter loopt.
Je hand kost even tijd, maar voor je het weet is het weer genezen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 19:20

Yavanna schreef:
Wat fijn Kathleen, volgend jaar een mini terreur geluk :) Gefeliciteerd
En fijn dat Joy ook beter loopt.
Je hand kost even tijd, maar voor je het weet is het weer genezen :)

Ja tis vooral dat elke professional er een beetje een ‘kweenie hoe maar komt vast goed’ mening op na lijkt te houden. :') Weet niet of zij het ook niet weten of dat het ze gewoon niet boeit. :+

Als het na het weekend niet duidelijk geëvolueerd is (eender welke richting uit.) ga ik toch mijn apotheker nog eens lastig vallen want die lijkt nog de meeste kennis te hebben. := of de meeste interesse om ook uit te leggen wat er aan het gebeuren is. :+

ikkedus schreef:
Joy is gewoon solidair met jou. Jij geblesseerd, hij grblesseerd. Dan moet je wel rust nemen in zijn ogen…. :+ .
Maar het klinkt goed dat hij verbeterd is al!

Ik zei dus op spoed ‘godver nu staat Joy weer stil! Anders moet ik N (meisje wat met hem gesprongen heeft) vragen of die hem met mijn begeleiding dressuurmatig wat wil rijden.’
Ja dat hoeft dus niet. Nog minimaal twee weken rust ik hoop dat ik tegen die tijd toch wel weer een beetje kan. Hij zal toch wel eerst moeten stappen. :+

Ben wel blij dat het hartje klopt. Dan zitten we iig op de goede weg. Ze schuurt alleen weer vreselijk sinds de inseminatie… :\
Ik dacht dat het met Joy toeval was maar zodra ze ging schuren zei ik tegen mijn man ‘ik ben vrij zeker dat ze drachtig is. :\

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:25

Gefeliciteerd met het kloppende hartje en ook fijn om te lezen dat Joy weer wat beter loopt.
Alles heeft z’n tijd nodig van vinger, Joy en het hartje…..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 23:18

kally schreef:
Gefeliciteerd met het kloppende hartje en ook fijn om te lezen dat Joy weer wat beter loopt.
Alles heeft z’n tijd nodig van vinger, Joy en het hartje…..

Denk dat Joy en ik samen gaan kunnen opstarten, het enige waar iedereen het over eens is, is dat ik nog wel twee weken er bij mag tellen. :x
Moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje ‘de mismoed’ heb de laatste dagen. Gaat wel weer over maar heb moeite met positief zijn momenteel en zit standaard maar 1 opmerking weg van huilen. :+ terwijl ik dit typ krijg ik ook tranen in mijn ogen terwijl er geen reden is. :+

Ik houd Joy in de gate op weide en op stal. Hij is op stal zichtbaar comfortabeler in zijn beweging terwijl hij zijn laatste medicatie gisteren gehad heeft. Laat ook weer van zich horen als het niet vlot genoeg gaat naar zijn zin. :+ stapt weer vlot door aan de hand. Joy is geen drammer maar hij is van mij gewend dat hij door moet stappen en in het weekend was het echt ‘op zijn tempo’ (beduidend trager dan gewoonlijk).
Gisteren merkte ik al dat er terug meer pit in de stap zit. Vandaag moest ik hem weer even er aan herinneren dat Leo alleen door loopt als ie in de fik staat (denk ik iig dat ie dan ook door loopt heb het niet getest voor alle duidelijkheid :+ ) of als hij het zat is dat het regent. :+ zolang hij díe verbetering toont kijk ik het aan maar twijfel ik bel ik de DA terug, zijn benen moeten toch ergens deze zomer op RX dan doen ze de hals nu ook maar. Liefst doe ik dat natuurlijk gewoon allemaal tegelijk maar als het moet dan apart. Ik ga ook toegeven dat ik nu op dit moment even niet zo ver vooruit kijk als ik normaal zou doen, hij krijgt rust en ik houd hem in de gate maar ik heb geen echt schema in mijn hoofd omdat ik niet weet hoe het met mijn poot gaat gaan en omdat mijn hoofd echt even overvol zit.

Dat gezegd zijnde;

Terror heeft 1 nachtje bij ‘t Molenhof gestaan zoals gewoonlijk, 1 dag later dan eigenlijk gepland omdat ze vandaag meer tijd had en ze voor Rêve meer tijd moet kunnen nemen. Dus we brengen misses die daar inmiddels binnen loopt alsof ze thuis is. Langs haar stond een vosse merrie die het stereotype volgde… := na wat gepiep en geschreeuw zei V ‘ik hou ze even in de gate maar als ze zo door gaan zet ik de vos ergens anders, nu kan ze wel eens in de spiegel kijken.’ :+
Rêve heeft weinig punten gescoord daar vooral omdat ze dus op mij standaard vrolijk hinnikt en niet dwaas doet. :+ geeft hen toch wel het ‘ze hangt de *** uit omdat ze geen respect heeft voor hen.’ := dat bedoel ik dus als ik zeg dat ik gefaald heb met Rêve. Maar ik kan ook moeilijk gedrag corrigeren dat ze niet toont als ik er bij ben. := maar als die ooit weg moet van mij maken ze er in het beste geval worst van voor ze het er uit proberen te slaan en dat is iets wat ik juist niet wil voor mijn paarden.

Anyhow. Vosse merrie piepte, oren plat, tanden bloot tot op het punt dat Rêve haar stomverbaast met de oren naar voor stond aan te staren. Iedereen die Rêve kent weet dat oren naar voor en bedachtzaam kijken een gevaarlijke fase is. V zei ‘Rêve geeft al af.’ Waarop ik ‘Uhm nee dat ziet zo niet uit bij haar….’

Dus vandaag filmpje (waar ik niet echt wijs uit wordt. :+). Hartslag oké dus Terror halen. We stoppen. Ik zeg ‘eeeeey pop!!’ Krijg een vrolijke hinnik en ik zie een heel bedeesde vosse merrie staan die meteen achterwaarts ging zodra Rêve zich naar mij ( en dus ook haar) draaide. :=

V: ‘dat is écht een speciale merrie wat ge hebt hoor.’

Ik *terwijl ik haar aai en aan klik zodat ik haar aan mijn man kon geven om te laden* ‘das de meest taktvolle en beleefde manier om te zeggen dat ge het een k*tknol vindt die ik al gehoord heb in 11 jaar. :+
Schoot ze in de lach, :+
Ze zei wel: ‘en met u is die wel lief hè. Ma zodra ge weg zijt…’

Tja we zullen hetzelfde karakter hebben. :+

In de vrachtwagen zei ik tegen mijn man ‘vind het wel lief dat ze elke keer hinnikt zit er toch een hartje in.’
Manlief heel droog: ‘ja nu dat van het veulen. :+

Hartslag :+:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:13

:+ heerlijk verhaal over die draak van een knol _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 13:07

De verhalen van Reve zouden in boekvorm gebundeld kunnen worden :=
Een kloppend hartje is wel top nieuws, gefeliciteerd!

Fijn dat Joy wat vooruit gaat, nu jij nog :(:) Hopelijk zijn jullie met een paar weekjes weer good to go. Maar dat je even baalt is niet raar, dat mag ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 19:47

Verder is ze echt heel leefbaar. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:09

Mismoed is stom, maar kan en mag je hebben hoor. Er gaat ook genoeg “verkeerd” om daar even over te mogen balen.
Even een film opzetten waarbij je op voorhand weet dat je gaat huilen en het even gewoon laten komen en uithuilen. Dat kan en mag ook gewoon.
En verder blijven geloven dat alles gewoon goed komt. En dat komt het ook wel hoor, one way or another!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:51

Gekke merrie :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:28

Jeuj voor een kloppend hartje. Toch ook goed nieuws dat Joy aan de betere hand is.
Nu jou vinger nog.

Rêve is een specialleke. Misschien moet Kath inderdaad maar eens de verhalen en stunten van haar paarden in boekvorm schrijven. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 11:32

petraaken schreef:
Jeuj voor een kloppend hartje. Toch ook goed nieuws dat Joy aan de betere hand is.
Nu jou vinger nog.

Rêve is een specialleke. Misschien moet Kath inderdaad maar eens de verhalen en stunten van haar paarden in boekvorm schrijven. :D

:= we waren er laatst een paar aan het vertellen van toen ze een maand oud was. Die mensen kwamen niet meer bij. Dat paard heeft ons ook zo ‘numb’ gemaakt dat situaties waar we bij elk ander paard in zouden panikeren we bij Rêve zuchtte en haar gingen helpen omdat die dus ook gewoon stil bleef liggen/staan en alleen even hinnikte van ‘eh help? Iemand?’ :+

Duhelo schreef:
Mismoed is stom, maar kan en mag je hebben hoor. Er gaat ook genoeg “verkeerd” om daar even over te mogen balen.
Even een film opzetten waarbij je op voorhand weet dat je gaat huilen en het even gewoon laten komen en uithuilen. Dat kan en mag ook gewoon.
En verder blijven geloven dat alles gewoon goed komt. En dat komt het ook wel hoor, one way or another!

Ja het is vooral dat ik me erger an mezelf ook. :+
Ik ben me bewuster moeten worden van mijn emoties omdat ik door mijn hersenletsel soms zeg maar ‘bystander’ van mijn eigen emoties/reacties ben/was. Dus ik probeer me zo bewust mogelijk te zijn van wat ik uit en waarom. Ik kan bv mijn man perfect zeggen; ‘mijn hersenen moeten gewoon hun issues effe kwijt laat me ma ff huilen.’ :+

Als de hond dan niet over me heen ligt troost ie me alsnog wel maar we weten allebei niet waarvoor dusja,.. :+

Maar dat maakt dat ik extreem rationaliseer en dan is het frustrerend om even in een dip te zitten wetende dat het heus wel goed komt maar toch emotioneel zijn. :+

Mars schreef:
Gekke merrie :))

Gamiro werd toen ze weg was ook al rond gebaast door Sam. _O- engelen geduld heeft dat paard. :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:31

Fijn dat het hartje klopt! En Reve klinkt voor mij wel als een heerlijk paard, maar ik heb altijd al een zwak voor die speciale :+ ze weet gewoon heel goed wat en hoe ze het hebben wil :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 12:46

Sintara schreef:
Fijn dat het hartje klopt! En Reve klinkt voor mij wel als een heerlijk paard, maar ik heb altijd al een zwak voor die speciale :+ ze weet gewoon heel goed wat en hoe ze het hebben wil :))

Het probleem is vooral dat het zo’n tank is uitgerust met wapens en een ‘fire at will’ mentaliteit. _O-

Rêve is momenteel het enige paard waar we een hengstenketting voor gebruiken en we weten alle drie (zij, mijn man en ik) dat ze daar ook doorheen trekt zonder veel moeite maar als die om gaat weet ze dat we op het eind van ons geduld zijn. :+ dan trekt ze nog 1 keer gewoon om te laten weten dat ze het kan… en dan doet ze wat we vragen. Ik kan haar gedrag na 11 jaar echt niet anders interpreteren dan dat ze een punt maakt. Ze gaat dan heel beheerst en langzaam op de achterbenen met de oren naar voor, gooit met het hoofd en geeft zo zelf een ruk aan de ketting (trekt mijn man zelfs vaak een stap naar voren) want als ze steigeren willen wij natuurlijk liever niet dat ze achterover gaan door op dat moment te trekken dan ben je gewoon te laat. En zodra ze neer komt is het klaar. :+ dan wandelt of staat ze met het touw los naast je terwijl je doet wat je wilde doen.

Ze had thuis dat ding altijd om als ik iets met haar deed omdat ze dan meestal met de ketting aan het rammelen was. Het touw zat dan gewoon aan het halster. En terwijl ik vlocht of zadelde kon zij dan het irritante rinkel geluid maken. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:58

Ja dat is best heftig.. mijn mel is eigenlijk een heel makkelijk paard maar zij accepteert juist hengstenkettingen enzo niet, dan gaat ze serieus tegen je vechten :+ met haar moet je haar juist ruimte en lucht geven en dan kiest ze vanzelf om te doen wat je wilt. Bij elke vorm van dwang is het nee, daar doe ik niet aan mee :')

Ik doe daarom ook heel veel liberty met haar, omdat ze eigenlijk zonder touw het makkelijkste is haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 13:05

Sam ook. Die stond ook altijd los voor alles. Alleen met de smid had ik hem vast omdat ie anders te veel aan de schort prult. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:13

Haha aawh, dat is wel schattig :D bij de smid ben ik er ook nog steeds wel bij omdat deze smid vrij jong is en onzeker doet dus daar maken ze gebruik van :o
Maddy moet ik ook echt vasthouden omdat ze anders het haar van de smid opeet want ze heeft zo'n leuke vlecht om op te kauwen _O- en zij kijkt graag, maar als ze kijkt dan leunt ze ook en inmiddels zal ze bijna 800kg wegen :Y) ik heb haar geleerd goed hoefjes te geven maar ja. Jong en groot...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:54

Met dank aan Lauren. :+:

Sintara schreef:
Haha aawh, dat is wel schattig :D bij de smid ben ik er ook nog steeds wel bij omdat deze smid vrij jong is en onzeker doet dus daar maken ze gebruik van :o
Maddy moet ik ook echt vasthouden omdat ze anders het haar van de smid opeet want ze heeft zo'n leuke vlecht om op te kauwen _O- en zij kijkt graag, maar als ze kijkt dan leunt ze ook en inmiddels zal ze bijna 800kg wegen :Y) ik heb haar geleerd goed hoefjes te geven maar ja. Jong en groot...

Terror leunde nooit tot mijn man haar begon te doen…. _O- nu leunt ze. :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-25 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:56

Wat een tante is het ook :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:14

Ooh op dat filmpje lijkt ie toch vrij rad aan te komen draven!