Allereerst allemaal wat zijn jullie lief en complimenteus, dank dank dank!
Nienkje_H schreef:Ik word wekelijks zo blij van jullie filmpjes. De respect voor elkaar (ook al vertel je dat je heus wel verschilt), de liefde voor je omgeving, beestjes en huis.
Hoe het wordt: watertandend bekijk ik jullie bedoening.
Zo veel oog voor detail, de omgeving, elkaar, alles wat bloeit, leeft en ‘het doet’.
Erwin met gouden handen, en jij die bijzonder fijn communiceert (je ging uitleggen hoe je daar in stond: ik heb daar echt lessen uit geleerd ivm (nu eens een keer) vriendelijk communiceren met mijn man. Meestal wordt het grommerig en kattig. Zéker met klussen).
Wow, wat een gave poort, en wat een planning en denkwerk gaat daaraan vooraf.
Ik blijf volgen en hoop op véél meer filmpjes .
Hi Nienke, tjeetje, ik zit gewoon met een dikke strot. Wat lief dat je dat allemaal zegt. Het plannen en denkwerk voor de poort is 98% helemaal door Erwin gedaan. Ik heb alleen meegedacht bijvoorbeeld bij de interfoon en soms qua looks. En dat is echt knap, voor Erwin neem ik mijn petje af.
En hoe ik er nu insta dat kan denk ik alleen maar als je verder geen stress hebt. Wij zijn ontzettend bevoorrecht. Ja tuurlijk daar hebben we erg hard voor gewerkt in NL toen nog, huizen gebouwd, verkocht, alles zelf, ook in Frankrijk maar het voelt alsof het allemaal komt aanwaaien. En door dit relaxte kun je ook tegenover elkaar anders zijn. Het elkaar in zijn waarde laten is erg belangrijk. En zeg nooit naderhand: Zie je, ik heb het toch wel gezegd. Dat weten mannen ook wel dat ze x of y beter dan anders hadden kunnen doen. Maar weet je, de meeste van onze mannen zijn geen professionele bouwers. Ze doen gewoon goed hun best, je moet ervan uitgaan dat ze het ook mooi willen maken. En wij vrouwen zijn zoveel sneller in denken en beslissen dan zij, dus ik probeer te waarderen wat ik krijg. Ik kan het aanraden. Laat dingen maar van je rug glijden.
JudithO schreef:Heerlijk! Mooie beelden met die drone, het toont ook zoveel beter hoe de heuvels bij jullie er nou echt uitzien. Echt geweldig. En dan ook nog zo'n braaf paard, het kan niet meer stuk.
Hi Judith, ja verbazingwekkend die heuvels, ook wij krijgen door de drone een beter inzicht hoe de valleien om ons heen lopen. Dat ene shot ben ik ook helemaal verliefd op. In het dal daar beneden wonen dus de paradijsvogelburen.
fardoe schreef:Met de drone beelden is goed te zien hoe fantastisch mooi jullie wonen. De natuur en de ruimte is ongekend in Frankrijk, afgelopen weekend hebben we ons weer vergaapt aan de natuur tijdens een rit naar de bloemenbeurs.
Hi Tamara, wat heerlijk dat jullie ook zo genieten, het is zo mooi! En nog wat gescoord aan zaadjes of planten op de bloemenbeurs?
balance schreef:Dank voor het opzoeken, klinkt als een handige tracker.
Weet je.. dit is nou de reden waarom ik mensen wat oudere paarden aanraad, als mijn mening gevraagd wordt.
Hoe lang een dier in goede gezondheid mag leven weet je toch niet. Nou heb jij geluk gehad met de verkoopster en zij met jou. Er is mensenkennis voor nodig en een dosis geluk om in te schatten of je een paard zomaar twee maanden op proef mee kunt geven/nemen.
Dank je Balance. Toch is op proef krijgen van een paard, in Frankrijk vrij gewoon. Gewoner geloof ik dan in NL. Ik had het van de week nog erover met een vriendin dat ik Prisca zo'n verschil met Callas vind, maar dat ik nu pas realiseer hoe ontzettend jong en onervaren Callas was. Ze was pas 3,5. Ik ging voor een 11 jarige bij die fokker en kwam thuis met 3,5. Dat zocht ik helemaal niet. Nu is 18 ook wel weer wat ouder dan ik wilde, maar ik ben erg blij met mijn keuze.
Zo heb ik vandaag op de dame weer geweldig gereden. En zooo lang gegaloppeerd, hahaha, het langste tot nu toe, maar toen ging ik het uitrekenen en was het maar een halve kilometer, maar never mind, het was geweldig. Ik ben zeker drie kwartier of langer met haar bezig geweest op ons terrein en op het veld van de buren. Alleen stap en dan dat ene galopje. Ik kan nog steeds niet wennen aan het feit dat ik gewoon zomaar kan opstappen en wegrijden, vandaag ook weer een stuk (van de buren) gehad dat ze niet kende. Uiteraard wel heel erg attent en zelfs wat opgefokt, maar gewoon doen wat ik haar vraag. En bijv niet toen ik een doodlopend stuk inreed en omkeerde, wegstieren naar huis zoals Callas gedaan zou willen hebben, nee keurig luisteren. We hadden wel een akkefietje dat ze herten in de struiken wel errug spannend vond en begon te deinzen stuiteren en eigenlijk wel wegwilde stieren, maar boos nee niet zeuren hoppa, en we gingen gewoon door. Ik was weer helemaal op een roze wolk. En wat was ze nat dit keer, zelfs met wat schuim op haar schouder. Dus lekker afgedoucht. En o ja, ik had eerst wat op ons erf en in het bos gestapt, toen de heuvel helemaal op en Erwin was bij de poort aan het werk en gevraagd of hij even wilde nasingelen. Met de galop geen centje pijn dit keer gehad met het zadel. Ik heb nu nog maar vier gaatjes over totaal aan beide kanten. Ik ben vergeten haar te 'wegen'. Maar ik denk toch dat ze nu al onder de 580 zit.
Afijn, binnenkort kan ze weer 5 dagen dik worden, hahaha, we gaan 3 nachtjes met de camper weg, dus 5 dagen niet rijden. Pippa de oppas komt ze verzorgen en daar zullen ze ook niet dunner van worden, lol, Pippa is zelf een grande dame die een kruising Irish draft en shire heeft en die van goed eten houdt. Ja haar paard, maar zij ook
Vandaar dat we er niet zijn en dat ik zondag een keertje oversla met filmpjes.