Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Vanaf welke kant gezien rechts van Amersfoort? Ten oosten of ten westen? Het is maar net waar vandaan je kijkt met rechts of links. En waar het paard dan staat, want tussen Wolvega en de Veluwe zit ook nogal wat ruimte. Ik zou in lek geval voor een andere kliniek gaan als hun eigen kliniek.
_Nelleke_ schreef:paardje87 schreef:Gefeliciteerd Nelleke, wat enorm leuk!
Demisisa, wat een knapperd zeg, gefeliciteerd!
Aankomende maandag gaan we dus opnieuw kijken, dit keer gaat er een vriendin mee die veel ervaring heeft met het aankoopproces. Als alles er dan goed uitziet, wil ik hem graag zo snel mogelijk laten keuren. Ik heb besloten om dat bij een kliniek te laten doen in plaats van op locatie.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met klinieken in de omgeving rechts van Amersfoort? Ik had zelf al bij Wolvenga en Veluwe, maar de prijzen liggen best ver uit elkaar, dus ik hoor graag wat jullie adviseren.
Daarnaast vroeg ik me af hoe het precies werkt met het transport naar de kliniek. Regelt de eigenaar dat op eigen kosten, of is dat iets wat je onderling afspreekt? Ik hoor graag hoe dat meestal gaat.
Ik heb 2 aankoopkeuringen bij Wolvega meegemaakt en vind ze niet erg secuur. Klinisch was ook in een poep en een scheet klaar. Voelde bij beide beetje afgeraffeld.
paardje87 schreef:Jet schreef:Vanaf welke kant gezien rechts van Amersfoort? Ten oosten of ten westen? Het is maar net waar vandaan je kijkt met rechts of links. En waar het paard dan staat, want tussen Wolvega en de Veluwe zit ook nogal wat ruimte. Ik zou in lek geval voor een andere kliniek gaan als hun eigen kliniek.
Oeps, dat had zeker wat duidelijker gemogen. Ten oosten van Amersfoort. Paard staat nu in omgeving Ruinen en zou richting omgeving Amersfoort moeten dus alles die richting op is prima. Stel hij is goed kan hij meteen mee en hoeft hij niet twee keer in korte tijd de trailer op.
Citaat:Misschien paardenkliniek Wapenveld: https://www.paardenkliniekwapenveld.nl/ , die zit vanaf Ruinen net voorbij Zwolle.
Ik heb het destijds met de nu mijne ongeveer halverwege afgesproken. Beide met trailer naar de kliniek, bij positief aankoopadvies mee naar mij, bij negatief aankoopadvies namen ze haar weer mee terug.
oji schreef:Als je paard in Ruinen staat, zou ik naar DAP Weggemans gaan. Is daar redelijk in de buurt en een prima locatie om je paard klinisch en X-ray te laten keuren. Daarnaast een heel stuk betaalbaarder als de bekendere klinieken zoals bv Wolvega en de klinieken meer richting de Randstad. Keuring en X-rays werden ook moeiteloos door mijn verzekering geaccepteerd (EFO).
Kootwijkerbroek vond ik ook altijd een fijne kliniek in de tijd van Bokhorst. Maar die is met pensioen en weet niet hoe de huidige DA's daar zijn.
Emmeloord ken ik alleen van de behandelingen van mijn paard, niet goedkoop maar zeer tevreden over.
Krommerijnstreek is ook prima, alleen wel de verkeerde kant van amersfoort voor jou. Dat is dan een heel eind terug naar Ruinen als het dier geen positief advies krijgt.
De Hofstede (Gert Jan) en Wellensiek blijf ik ver bij uit de buurt ondanks dat die bij mij relatief dichtbij zijn.