Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:Zoveel mogelijk taggen kan wel.
Ik zit me goed kwaad te maken.....
sterregoud schreef:Het is ontzettend triest, een wreed experiment.
Nu dus al 3 veulentjes dood door wolven. En er loopt nog een kreupele hengst. Die loopt ook risico.
Eigenlijk ben ik bang dat het net als met de moeflons zal gaan…
En wat Wintu ook al terecht opmerkt: staatsbosbeheer heeft online alles uitgezet. Je kan nergens meer reageren, en ze zo op andere gedachten proberen te brengen.
Citaat:29-05-2024 Nedersaksen | Balans van weekje wolven: <<"Wolfaanvallen op vier paarden op twee locaties in het district Aurich
"Een Shetland pony in Hinte is dood. Een paard in Hinte en twee Hannoveranen in Dornum raakten gewond. Er waren ook aanvallen op schaapskuddes en een kalf."
Foto: Voor verschillende aanvallen op vee in Oost-Friesland kwamen de experts tot de conclusie dat de wolf verantwoordelijk was. ">> Rest is betaald lezen.
.
NB Hinte in kreis Aurich ligt op zo'n 55 km van de grens met Groningen
.
Link naar artikel:
https://www.oz-online.de/artikel/147446 ... eis-Aurich
Volg "Wolf en paard" op Facebook.
tienus63 schreef:Twee hengsten geschoten, 3 veulens verdwenen enig resten van gevonden en 2 enters of twenters dood en aangevreten gevonden in 2023.
De eerste was april 2023
https://www.rtvdrenthe.nl/amp/nieuws/15 ... -beschermd
[ [url=m/IKhFKs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zaUSxI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OqLNSd.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pm54Yc.png]Afbeelding[/url] ]
Roodvos schreef:Wat ik niet snap is dat de Exmoor pony een zeldzaam ras is en, wat ik her en der lees, met uitsterven wordt bedreigd.
Bij allerlei dieren en diersoorten wordt er dan van alles uit de kast gehaald om de soort te beschermen. Of het nu om een vlinder, een vogel of een roofdier gaat.
Maar kennelijk is het dus wel ok om dit bedreigde ponyras, en de noodzakelijke veulens die nodig zijn voor de instandhouding van het ras, op te voeren aan een roofdier dat vermoedelijk minder zeldzaam is dan deze ponies. Hoe werkt dit![]()
Citaat:@iedereen : Doe Mee zondag!!
En deel dit bericht voor nog meer opkomst!
‼️RED DE PONY’S, WEG MET DE WOLVEN! GROTE LANDELIJKE PROTESTACTIE ZONDAG 2 JUNI 12.00 UUR BEZOEKERSCENTRUM STAATSBOSBEHEER TERWISSCHA 7 APPELSCHA‼️ Oproep voor alle paardenhouders en iedereen uit het hele land die begaan is met de door Staatsbosbeheer en de heer Mekel gefaciliteerde ellende van de Exmoor pony’s en de andere dieren die getroffen zijn door het Wolvenleed, het gaat ons allemaal aan, ook buiten Appelscha! Morgen is uw geliefde dier aan de beurt! Wees er bij zondag en neem je paardenauto of trailer mee! alleen met massale steun kunnen we wat betekenen voor deze dieren‼️Delen van dit bericht wordt op prijs gesteld
tienus63 schreef:De boswachter aan het woord;
Derde veulen binnen een maand verdwenen van kudde exmoorpony's op het Aekingerzand https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/165573 ... kingerzand #rtvdrenthe
Bron rtv Drenthe
Roodvos schreef:Wat ik niet snap is dat de Exmoor pony een zeldzaam ras is en, wat ik her en der lees, met uitsterven wordt bedreigd.
Bij allerlei dieren en diersoorten wordt er dan van alles uit de kast gehaald om de soort te beschermen. Of het nu om een vlinder, een vogel of een roofdier gaat.
Maar kennelijk is het dus wel ok om dit bedreigde ponyras, en de noodzakelijke veulens die nodig zijn voor de instandhouding van het ras, op te voeren aan een roofdier dat vermoedelijk minder zeldzaam is dan deze ponies. Hoe werkt dit![]()