Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:35

Een triest experiment.

Tancreda4

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:45

Wat ontzettend triest dit zeg.... paarden lopen op dat filmpje ook ecjt op een kluitje wat ook al veel zegt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:51

Wat een stress. Moest denken aan het filmpje van de mensen die met hun schapen zo een pech hebben gehad. Ze hadden ze naar binnen gehaald en het eerst wat de schapen deden, was slapen. Die dieren kennen geen rust. Die ponies ook niet.... ik vind je reinste sadisme om dat hummeltje te laten staan, terwijl je weet dat het dood gaat. Wegkijken en laten lijden, kl**tzakken.

Ook pasgeboren kalveren zijn gepakt daar en om over al het andere jonge spul nog maar te zwijgen. Allemaal voor de natte droom van sommigen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:10

Het is ontzettend triest, een wreed experiment.

Nu dus al 3 veulentjes dood door wolven. En er loopt nog een kreupele hengst. Die loopt ook risico.
Eigenlijk ben ik bang dat het net als met de moeflons zal gaan…

En wat Wintu ook al terecht opmerkt: staatsbosbeheer heeft online alles uitgezet. Je kan nergens meer reageren, en ze zo op andere gedachten proberen te brengen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:18

Zoveel mogelijk taggen kan wel.
Ik zit me goed kwaad te maken.....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:30

quintusgl schreef:
Zoveel mogelijk taggen kan wel.
Ik zit me goed kwaad te maken.....

Ik snap je, ik zit me wel eens te bedenken, maar goed dat ik niet met een jachtgeweer loop en die mensen tegen kom :')
Maar niet alleen boos, machteloos ook. Ik woon er niet ver vandaan en om de hoek hier staat ook een ukkie met haar mama, ik kan er wakker van liggen. Van de week echt een enorm lawaai in de nacht. Koeien geloei, de buurman dacht wolven te hebben gehoord, nou met lood in de schoenen kijk je dan in de ochtend of veulentje er nog staat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:27

sterregoud schreef:
Het is ontzettend triest, een wreed experiment.

Nu dus al 3 veulentjes dood door wolven. En er loopt nog een kreupele hengst. Die loopt ook risico.
Eigenlijk ben ik bang dat het net als met de moeflons zal gaan…

En wat Wintu ook al terecht opmerkt: staatsbosbeheer heeft online alles uitgezet. Je kan nergens meer reageren, en ze zo op andere gedachten proberen te brengen.

+ de al afgeschoten hengst

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:44

2 afgeschoten hengsten, wel in twee verschillende kuddes.
Maar van dezelfde eigenaar en door SBB ingehuurd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:58

Dus al 5 paarden dood in nog geen twee maanden?

Misschien hebben zij alles uitgezet, maar er kunnen wel berichten over hun gemaakt worden die massaal gedeeld kunnen worden. O:)

Zou mooi zijn als hun wanpraktijken bij steeds meer mensen bekend worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:14

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 30-05-24 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:15

Bij de ovp stierf 25% aan uithongering in sommige winters. Zelfde staatsbosbeheer

Maar geen partij of NVWA oid die zich daar druk om maakte.

Dus 5 dood... Kleinigheidje...

:r

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:35

En wat was verwacht: het veulen is weg .....
https://www.facebook.com/WolvenEnNederl ... 3607546091

Die Mekel is volgens mij volledig gestoord.
Ik begrijp niet dat dit allemaal mag en kan - en dat hij ook nog steeds wolvenconsulent is en anderen adviseert over de hoogte van de wolfwerende rasters.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 30-05-24 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:42

Mekel heeft 120 dieren zegt ie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:29

In een week tijd 4 paarden slachtoffer geworden op 55 km van de Nederlandse grens in Duitsland.

Citaat:
29-05-2024 Nedersaksen | Balans van weekje wolven: <<"Wolfaanvallen op vier paarden op twee locaties in het district Aurich

"Een Shetland pony in Hinte is dood. Een paard in Hinte en twee Hannoveranen in Dornum raakten gewond. Er waren ook aanvallen op schaapskuddes en een kalf."
Foto: Voor verschillende aanvallen op vee in Oost-Friesland kwamen de experts tot de conclusie dat de wolf verantwoordelijk was. ">> Rest is betaald lezen.
.

NB Hinte in kreis Aurich ligt op zo'n 55 km van de grens met Groningen
.

Link naar artikel:
https://www.oz-online.de/artikel/147446 ... eis-Aurich

Volg "Wolf en paard" op Facebook.

Bron wolf en paard
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=WC7FNe

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:26

tienus63 schreef:
Twee hengsten geschoten, 3 veulens verdwenen enig resten van gevonden en 2 enters of twenters dood en aangevreten gevonden in 2023.

De eerste was april 2023

https://www.rtvdrenthe.nl/amp/nieuws/15 ... -beschermd

[ [url=m/IKhFKs.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zaUSxI.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OqLNSd.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Pm54Yc.png]Afbeelding[/url] ]

Die Belted Galloways zijn ook niet bestand tegen de wolf, is hier vorig jaar ook eentje van gepakt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:47

Wat ik niet snap is dat de Exmoor pony een zeldzaam ras is en, wat ik her en der lees, met uitsterven wordt bedreigd.
Bij allerlei dieren en diersoorten wordt er dan van alles uit de kast gehaald om de soort te beschermen. Of het nu om een vlinder, een vogel of een roofdier gaat.

Maar kennelijk is het dus wel ok om dit bedreigde ponyras, en de noodzakelijke veulens die nodig zijn voor de instandhouding van het ras, op te voeren aan een roofdier dat vermoedelijk minder zeldzaam is dan deze ponies. Hoe werkt dit :o? 8)7

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:16

Roodvos schreef:
Wat ik niet snap is dat de Exmoor pony een zeldzaam ras is en, wat ik her en der lees, met uitsterven wordt bedreigd.
Bij allerlei dieren en diersoorten wordt er dan van alles uit de kast gehaald om de soort te beschermen. Of het nu om een vlinder, een vogel of een roofdier gaat.

Maar kennelijk is het dus wel ok om dit bedreigde ponyras, en de noodzakelijke veulens die nodig zijn voor de instandhouding van het ras, op te voeren aan een roofdier dat vermoedelijk minder zeldzaam is dan deze ponies. Hoe werkt dit :o? 8)7

Heel eerlijk, alle realiteitszin en gezond verstand is bij die mensen verdwenen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:38

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 00:07

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 00:13

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 07:36

Even de volledige tekst over zondag
Citaat:
@iedereen : Doe Mee zondag!!
En deel dit bericht voor nog meer opkomst!

‼️RED DE PONY’S, WEG MET DE WOLVEN! GROTE LANDELIJKE PROTESTACTIE ZONDAG 2 JUNI 12.00 UUR BEZOEKERSCENTRUM STAATSBOSBEHEER TERWISSCHA 7 APPELSCHA‼️ Oproep voor alle paardenhouders en iedereen uit het hele land die begaan is met de door Staatsbosbeheer en de heer Mekel gefaciliteerde ellende van de Exmoor pony’s en de andere dieren die getroffen zijn door het Wolvenleed, het gaat ons allemaal aan, ook buiten Appelscha! Morgen is uw geliefde dier aan de beurt! Wees er bij zondag en neem je paardenauto of trailer mee! alleen met massale steun kunnen we wat betekenen voor deze dieren‼️Delen van dit bericht wordt op prijs gesteld

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 07:50

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:03

tienus63 schreef:
De boswachter aan het woord;

Derde veulen binnen een maand verdwenen van kudde exmoorpony's op het Aekingerzand https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/165573 ... kingerzand #rtvdrenthe

Bron rtv Drenthe

De boswachter heeft ook een website over zijn liefde voor de natuur -O-

https://www.lysandervanoossanen.nl/
Er wordt daar ook verwezen naar zijn facebook en dat laat precies zien wat een onkunde die man tentoonstelt. Hij vindt het een verrassing dat er een reebok in het schapenhok ligt en brengt het als leuk nieuws, dier is echter totaal niet goed.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 31-05-24 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:05

Roodvos schreef:

Met de moeflon niet anders.
De wolf die alles behalve bedreigd meer is mag alles

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:51

Roodvos schreef:

Ik snap het ook niet..vind het zo krom. :(

Super die protestactie, hopelijk veel opkomst en ook media aandacht!