Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:06

Echt mensen artsen lijken vaak wel dronken met naaien, maar bij jou zijn ze in elk geval consequent geweest en is het niet krom aan het trekken ofzoiets. Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Wanneer de draadjes er een dag of twee uit zijn ga je zien dat de zwelling erg af neemt. Dan mag je waarschijnlijk ook je hand "wassen" wat erg scheelt met hoe het eruit ziet.

(Zeg ik als iemand die alleen kleine dieren heeft gehecht :P )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 19:33

Sintara schreef:
Echt mensen artsen lijken vaak wel dronken met naaien, maar bij jou zijn ze in elk geval consequent geweest en is het niet krom aan het trekken ofzoiets. Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Wanneer de draadjes er een dag of twee uit zijn ga je zien dat de zwelling erg af neemt. Dan mag je waarschijnlijk ook je hand "wassen" wat erg scheelt met hoe het eruit ziet.

(Zeg ik als iemand die alleen kleine dieren heeft gehecht :P )

Ik denk dat dit een handchirurg geweest is eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 13:01

Jay! Draadjes uit. Wonde is mooi maar wondranden zijn nog niet dicht/stevig genoeg dus wel nog voorkomen dat ik kan plooien. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 18:31

Ayasha schreef:
Jay! Draadjes uit. Wonde is mooi maar wondranden zijn nog niet dicht/stevig genoeg dus wel nog voorkomen dat ik kan plooien. :+

Te vroeg gejuicht. Ongeveer een uur na dit bericht stond het open. Dokter zegt; verzorgen als een open wonde. Droog houden, schoon houden komt er vocht uit dan isobetadine. :x

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Stel je ook voor dat het een keer simpel zou zijn.
Als kers op de taart Joy achteraan niet goed. Morgenvroeg tussen 9 en 10 komt de DA voor hem. :x :x

De boer heeft het land bewerkt en ik hoop dat hij gewoon iets gerokken heeft met dom doen. :\

Moet eerlijk zeggen dat alles een beetje veel wordt nu.

Sintara

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:39

Oei balen Kath :(:) hopelijk is alles ok met Joy en heeft hij gewoon even verkeerd gestapt.

Ik vind je vinger er niet zo slecht uitzien, maar het gaat wel een dik litteken worden als je niet oppast. Goed smeren zodra dat kan en uit de zon houden

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:51

Dat was denk ik sowieso wel gebeurd aan de randjes hoor!
Maar nu even pas op de plaats dus! Jij en Joy.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:55

Oei! Kan je de vinger spalken om hem recht te houden?
Ik denk dat zelf immobiliseren vaak fout gaat, niet iedere beweging is altijd bewust en t hoeft maar 1 beweging te zijn dat het open trekt

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:55

Agh meid, gewoon even een dikke knuffel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 19:09

fleurtjeuh schreef:
Oei! Kan je de vinger spalken om hem recht te houden?
Ik denk dat zelf immobiliseren vaak fout gaat, niet iedere beweging is altijd bewust en t hoeft maar 1 beweging te zijn dat het open trekt

Ik heb m eigenlijke steeds met soort zelfklevend verband ingewikkeld wat plooien echt onmogelijk maakte.

Afbeelding

Zo dus. Bewust vrij dik.

Het heeft gewoon aan de randen niet meer ‘gepakt’ waar ik voor vreesde toen ik het daar blauwig zag worden.. :\

Hoop ook dat het met Joy mee valt. :\ heb niet gezien wat er gebeurt is. Maar gezien het veld langs de weide geploegd en gezaaid is vermoed ik dat hij daar dom over gedaan heeft. Normaal kent hij dat nogthans.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 20:32

Ojee.....dat losstaande kapje ben je kwijt vrees ik :(:)

Hopelijk niet al te erg met Joy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 20:36

pmarena schreef:
Ojee.....dat losstaande kapje ben je kwijt vrees ik :(:)

Hopelijk niet al te erg met Joy.

Dat is zo ongeveer de helft van het flapje. Hoop dat er eerst wat vel onder groeit. Ben sowieso een paar weken zoet hiermee volgens de dokter. :x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:55

Hier ook even een virtuele knuffel :(:)
Je lijkt je meer druk te maken over Joy dan jezelf, maar pas je ook op je eigen lijf?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 23:00

Mars schreef:
Hier ook even een virtuele knuffel :(:)
Je lijkt je meer druk te maken over Joy dan jezelf, maar pas je ook op je eigen lijf?

Ja hij loopt echt beroerd en we hebben met twee zitten kijken en voelen maar niks is warm of dik. Vandaag nam hij wel meer steun. Vanmorgen stond hij consequent op rust en moest wachten tot de DA belde dat hij het filmpje gezien had. Liefst had ik hem vandaag al hier gehad. :o

Hij doet ook niet rustig hè. Ga ze binnen halen is hij aan het spelen en daarna natuurlijk weer slechter. :x anders moeten ze maar even met het draadje tussen buiten dat Joy niet te ruw kan spelen. Morgen even kijken wat de DA zegt ook natuurlijk.

Ik ben vooral wat overprikkeld en baal dat die wonde nu langer gaat duren. Uit de zon houden is geen probleem maar nu kan je soort van er in kijken dus iets anders dan isobetadine gel mag nog niet. Dat het een lelijk litteken ging worden vreesde ik al vrij snel… zolang het alleen esthetisch is maakt het me nog niet zoveel uit. Maar ik ben rechts dus hoop wel dat het gewoon geheel bruikbaar wordt ook ivm tekenen. Teken en schrijf nu met op mijn middelvinger leggen. Dat wordt wel stabieler. :j

Links ben ik ook wel íets handiger geworden nu ik geen keuze heb maar het kan ook zijn dat mijn hersenen daar dus moe van worden. :+ realistisch kleine aanpassing hebben een grote druk op mijn hersenen zeg maar… Daarom ben ik vooral af gekeurd. Mijn hersenen zijn níet flexibel meer. Dan word ik moe, gefrustreerd en krijg ik moeite met perspectief en emoties… veel hoofdpijn en daarna begin ik aanvallen te krijgen maar daar kom ik nu niet omdat ik nu kan zeggen ‘te veel’ en dan zit ik wat vaker voor me uit te staren maar iedereen rondom me nu weet dat en er is geen externe druk zeg maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 11:49

DA vermoed dat hij overkop gegaan is of achterover gevallen en dat er een zenuw gekneld zit in zijn hals. Hij heeft cortisone gehad en voor vier dagen pasta (straks even kijken naar de naam) als hij dan niet duidelijk beter is foto’s maken.

Voor nu moeten ze ook gescheiden staan dat ze niet ruw kunnen spelen. Dus nu staan ze met een draadje tussen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:20

Zo dan...! Hopelijk trekt het weer bij :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:41

Holy sh** dat klinkt niet goed. :(:) .
Hopelijk valt het mee!
Mijn duimen draaien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:08

Ayasha schreef:
DA vermoed dat hij overkop gegaan is of achterover gevallen en dat er een zenuw gekneld zit in zijn hals. Hij heeft cortisone gehad en voor vier dagen pasta (straks even kijken naar de naam) als hij dan niet duidelijk beter is foto’s maken.

Voor nu moeten ze ook gescheiden staan dat ze niet ruw kunnen spelen. Dus nu staan ze met een draadje tussen.

:oo meen je. oliebol. Hopelijk loopt het met een sisser af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 14:34

Hannanas schreef:
Ayasha schreef:

:oo meen je. oliebol. Hopelijk loopt het met een sisser af.

Idd. Ik maak me nu natuurlijk meteen zorgen over ataxie door trauma ontwikkelen hoewel hij nu geen ataxie symptomen toont. (Draait gecoördineerd en gaat netjes diagonaal en soepel achterwaarts maar toch… :\
Apart en goed op volgen nu, is hij dinsdag duidelijk beter twee weken rust maar denk dat ik ze dan nog steeds uit elkaar houd tot Joy echt hersteld is.. :\ hals/rug die gekwetst is is te fragiel om risico’s mee te nemen imo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:17

als wij iets kneuzen/ verrekken duurt dat zeker 5 a 6 weken eer dat het beetje hersteld is, vaak is het dan nog niet over, ze zeggen niet voor nix dat je beter iets kan breken dan kneuzen want dan ben je veel eerder hersteld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 15:36

Mwah het breuken minder erg dan kneuzen vind ik altijd wat dubbel. :=
Dat gezegd zijnde ben ik het er wel mee eens dat ik liever te lang voorzichtig ben met hem dan te kort. Had ook gevraagd om nu eventueel al foto’s te nemen maar DA wilde af wachten. Hij gaf ook aan dat je zeker als er nu zwelling zit, foto’s nu lang niet altijd duidelijk zijn. Dat heb ik over mezelf ook al gehoord dus begreep die denkwijze wel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:15

Joyke waarom nou -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:28

Het is wel frappant hoor. Je stopt er een nieuw veulen in en Joy doet meteen alsof hij vervangbaar is en niet meer voorzichtig hoeft te zijn :(:)

Gelukkig is hij jong en zal hij de optimale herstel kansen hebben in zijn jeugdigheid.
Duimen dat het snel zichtbaar beter wordt en met een sisser afloopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 16:37

pmarena schreef:
Het is wel frappant hoor. Je stopt er een nieuw veulen in en Joy doet meteen alsof hij vervangbaar is en niet meer voorzichtig hoeft te zijn :(:)

Gelukkig is hij jong en zal hij de optimale herstel kansen hebben in zijn jeugdigheid.
Duimen dat het snel zichtbaar beter wordt en met een sisser afloopt.

Ze spelen altijd wel erg ruw hoor. Tot nu toe ging dat altijd goed maar nu is het dus mis gegaan… :(:)
Of dat nieuwe veulen nog zit zullen we ook maar af wachten met hoe het hier momenteel loopt. :x

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:38

Oeh wat rot… beterschap beiden…

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:24

Ach Joy toch, wat ellendig weer!
Komt dan nu echt alle ellende tegelijk voor jullie? :(:)