Nikass schreef:jolandje schreef:mis ik nou iets? wat hebben asielzoekers te maken met overlast door wolven?
Niet direct iets![]()
Ik haalde alleen aan dat sommige mensen Nederland te vol vinden voor alles
Ja. Kijkende naar waarschuwingen en normen kom je inderdaad plek tekort om o.a. huizen neer te zetten. Groot deel van de Randstad is een permanent verkeersinfarct (slechte luchtkwaliteit, herrie en wat doet al dat zwarte hitte absorberende materiaal wel niet voor opwarming aarde?), tekorten aan veilig drinkwater dreigen, er worden stom genoeg al weer woonwijken in uiterwaarden gebouwd NA de rampen eind vorige eeuw. Dan nog wat er aan ruimte moet komen voor windmolens (slagschaduw en herrie, naast zwaar verkeer dat schade maakt aan lokale wegen). Natuurgebieden die deels afgesloten worden voor recreatie. Hoogspannings electriciteitsnet wat flink uitgebreid moet worden. Adviezen dat alles lokaler moet ivm lager energieverbruik nodig (dus verdichtingsbouw is problematisch). Door de droge zomers mogelijk verzilting (lage rivierstand laat zee bij riviermonding verder landinwaarts komen + kwelwater dat onder dijken door komt/omhoog komt/mengt met grondwater in kustgebied). We gaan als we geen grote stappen zetten richting moeten evacueren van 40-60% van Nederland zometeen en dan willen we er tot die tijd zeker nog 2 miljoen mensen bij? Met een voetafdruk (want die heb je niet geheel zelf in de hand, deel is wat je overheid doet) die te groot is voor deze planeet?
Ergens is het gewoon op. Volgens Koningin Wilhelmina al in de jaren '50, club van 10 miljoen is dacht ik iets recenter. Maar ja uiteindelijk is gezien hoeveel mensen er inmiddels waarschuwen dat er niet genoeg is voor aantal mensen, uitgaande van levensstandaard en rechten volgens de grondwet zeker een punt bereikt dat er meer mensen hier willen wonen/verwacht worden dan de infrastructuur en oppervlak eigenlijk aan kunnen. Kijkende naar het groeiende geweld en intolerantie is overbevolking zeker ook daar een flinke factor.