[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:04

Manlief en ik hebben vaak ruzie met klussen, omdat we het allebei beter weten. En hij vind dat vrouwen er geen verstand van hebben. Maar soms dan weet ik een betere oplossing, krijgen we daar ruzie om. Uiteindelijk blijkt mijn oplossing dan toch beter }>
Vaak laat ik hem dan maar alleen klussen, voor mij beter.
De tegels in de keuken in Nederland had ie ook alleen gedaan, helemaal scheef. Kon ie ze dus er allemaal weer af halen en opnieuw doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 12:12

Hi Prairy, Lucia88, Bribo, Mer1980, Tinka en alle andere dames met heren die van Mars komen ;-) Er zijn veel dingen waar ik me gewoon helemaal niet (meer) mee bemoei. Wat ik al schreef, het wordt toch wel mooi en functioneel en mocht het niet werken zoals verwacht dan doen we het overnieuw of passen we er een mouw aan. Loslaten! Maar gelukkig kom ik regelmatig op tijd om toch nog een slimme opmerking te maken. Zo wilde hij naar bleek de intercom op de nieuwe poort vol in het zicht pontificaal op de nieuwe pilaren maken. Dude! Hij gaat nu aan de zijkant komen en wordt ooit in de toekomst wit ipv zilver. Van die dingen. Maar dit was toeval, was ik een uurtje later gekomen...

Dat komt dus omdat ik loslaat. Als ik een uur later was gekomen, was het gewoon jammer geweest en dan had ik hem toch ook wit gaan verven. Ook dat is loslaten.

Loslaten scheelt enorm veel in energie en ergernis! Mijn advies, neem het zoals het komt. Je kunt je man toch niet veranderen, hij bedoelt het goed, doet zijn best een mooi nestje voor zijn vrouwtje te bouwen. En als je het niet zo wilt als hij gaat doen, dan moet je het zelf doen. En als je het niet zelf kunt/wilt dan kun je het beste loslaten, naar mijn idee. Heeft mij de afgelopen jaren veel goed gedaan.

En over Prisca... Vandaag zoooo geweldig. Mijn eerste buitenritje. Gisteren de buurman gebeld of ik nog steeds over zijn terrein mag, ja geen punt. Dus de weg af helemaal het dal in, over de openbare weg, geen auto's gezien, en een eindje verder zijn weiland in en weer terug naar huis. Veel gestapt, drie keer gedraafd en de langste galop kunnen maken tot nu toe omdat zijn land plat is. En wat was ze braaaaaaf. Echt megabraaf. Allemaal stukken waar ze nog nooit geweest is. Gewoon doen. Niet eens snuiven, wel heel alert, maar ze doet het toch maar mooi zonder dat ik hoefde aan te moedigen. Ik kreeg zelfs het idee dat ze het leuk vond! Er was geen tegenstribbeling. Ze vond wel een hert in het bos erg eng, maar coaching en doorgaan. Onderaan in ons land, rende een ander hert helemaal met ons mee om ons te ontwijken (wij stapten) en wat is dat dan geweldig. Honderd procent genoten. Regelmatig haar even op adem laten komen, beloond met een brokje, achter-oor-kriebels en veel lieve stem. De terugweg haar uit laten zoeken hoe ze het liefst naar huis wilde. Ze kon kiezen, schuin omhoog kortste route steile helling, of haaks en plat maar langer. Ze koos voor het laatste. En wilde wel naar huis draven. Dat vond ik te veel van het goede, dus nog een stukje gestapt en toen zelfs afgestapt en de laatste 100m samen met haar naar huis gelopen. Wauw.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:22

Wat fijn dat het zo goed gaat.
Pathos is hier een stuk braver dan in Nederland, daar vond ie het altijd nodig om naar dingen te kijken en schrikken en erg drammen met hard gaan. Het was daar natuurlijk erg plat en weinig bomen ed, dus veel en ver kijken. Als ik met de trailer naar het bos ging was ie ook veel braver. Ik denk omdat er dan zoveel te zien is, dan valt er niets meer te schrikken. En dat is hier in Frankrijk dus ook zo.

jitskenienke

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:48

Wauw super gaaf zeg! Wat een leuke update! En wat fijn dat je heerlijk heb kunnen rijden, dat moet echt ontzettend genieten zijn geweest!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:27

Wat fijn dat het zo goed gaat Mo, het is je zo gegund. Hoe gaat het met je honden, vooral je nieuwe hondje, ik ben even zijn naam vergeten.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:05

Dat klinkt echt als een heerlijke rit! Echt genieten <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 14:43

Tinka schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat.
Pathos is hier een stuk braver dan in Nederland, daar vond ie het altijd nodig om naar dingen te kijken en schrikken en erg drammen met hard gaan. Het was daar natuurlijk erg plat en weinig bomen ed, dus veel en ver kijken. Als ik met de trailer naar het bos ging was ie ook veel braver. Ik denk omdat er dan zoveel te zien is, dan valt er niets meer te schrikken. En dat is hier in Frankrijk dus ook zo.

Wat tof, Tinka, dat hij zo relaxter is hier. Ik weet wel dat onze honden toen ze in fr kwamen van continue vechtersbazen veranderden in lieve dieren. Frankrijk doet wat met mens en dier lijkt het wel!

jitskenienke schreef:
Wauw super gaaf zeg! Wat een leuke update! En wat fijn dat je heerlijk heb kunnen rijden, dat moet echt ontzettend genieten zijn geweest!

Cera_D schreef:
Dat klinkt echt als een heerlijke rit! Echt genieten <3

Dank je Jitskenienke en Cera, ik liep de hele dag te zweven op een wolk en heb niets meer uitgevoerd, was zo chil!

rocymax schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat Mo, het is je zo gegund. Hoe gaat het met je honden, vooral je nieuwe hondje, ik ben even zijn naam vergeten.

Het gaat best goed, Rocymax, met de honden. We hebben er nu dan nog twee. Xerox, een reutje, die ik 4 jaar geleden heb gevonden. Hij wordt oud, ik vermoed toch wel tegen de 14 of 15 nu en daarmee helaas incontinent. Dus heel veel naar buiten doen en wandelen helpt. Maar soms liggen er overal druppels en soms zelfs een plasje. Dus ik dweil nog steeds. Naarmate hij ouder wordt, gaat hij nog meer grommen en soms uitvallen. Dat is wel balen. Misschien dementie, maar hij is altijd vreemd geweest en grommerig en uitvallen. Dat heb je met gevonden dieren, ze hebben een verleden dat je niet kent. Hij is vreselijk jaloers en wil dan graag geaaid worden. Doe je dat niet en negeer je hem, dan gaat hij soms grommen. Geef je hem wel aandacht dan kun je twee keer aaien en de derde keer hapt hij. Een buurvrouw vond dat maar raar en zei dat ze dat nog nooit meegemaakt had en dat nog geen een hond haar dat geflikt had. Jaja. Ga gerust je gang. En uiteraard hapte hij ook naar haar. Ze negeerde het grommen bij de tweede keer en hap. Gelukkig niet raak. Maar toch. Dus hij blijft altijd een zorgenkind. Daarentegen luistert hij geweldig goed naar fluiten, komen, liggen, zitten, blijven en wat heb je al niet. Beetje bipolair hondje ;-)

Yoda is het hondje dat hier zomaar ineens op de stoep lag een half jaar geleden. Een teefje. Ze is een schat van een dier. Erg op zichzelf, maar ze vindt het ook leuk om geknuffeld te worden, maar ze geeft dat zelf niet aan. Als ik het doe vindt ze het heerlijk en gaat er echt voor liggen, maar ze houdt verder haar afstand. Spelen weet ze nog steeds niet hoe ze moet doen. Heel af en toe wil ze even rennen, maar eigenlijk wil ze óf binnen in haar mandje liggen, óf buiten in de zon, óf wegrennen om wild te zoeken. Gewoon wandelen gaat ze in de remmen en wil ze niet mee. Ze kan helaas niet vaak los want ze gaat meteen op zoek naar eten en als ze dan een spoor oppikt van wild, is ze weg. Ze heeft daarom een tuigje aan met een tracer. Ze wil continu eten. Ze is nu mooi 21 kilo ipv de 13 kilo toen ze kwam dus ze komt niets te kort, maar die overlevingsdrang sla je er niet uit. We trainen wel nog steeds met de handpop en per item dat ze heeft gestolen, weet ze dat dat niet meer mag, maar een volgend ander item pikt ze weer. En er is erg veel dat gepikt kan worden... Van moerasbeverpoep uit het gras tot fruit op de aanrecht. We kunnen het niet aanleren dat ze niets mag pikken, maar per item leert ze het wel dus. Dus een lief maar beschadigd hondje. Afkloppen, maar haar epilepsie lijkt onder controle met de medicatie die ik nu geef. Ze krijgt 's morgens homeodruppels en 's avonds een gewone pil.

Ik heb weer een filmpje in elkaar gedraaid over ons gedoetje hier, de paardjes komen ook even langs uiteraard. Kijk nu naar: Van hooi, hek en de Hageheld ;-)

https://youtu.be/-npQZRHMNeM

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:18

Ik vind het echt briljant dat het trainen met die handpop dus weldegelijk werkt!

Heerlijke rit ook die je gisteren met Prisca hebt gehad. Ze klinkt echt als een droompaardje :j

Die poort! :oo Die wordt echt heeeeel gaaf zeg.
Heerlijk zoveel overvloed uit eigen tuin. Echt geniaal ook dat je gewoon perziken uit eigen tuin hebt! Ik ga dat straks maar niet proberen denk ik :')

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:03

Die tracer vind ik interessant. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb ook een oudere reu die ik goed in de gaten moet houden. Binnen draagt hij een buikband. Die kan gewoon in de wasmachine :).

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:28

Ik heb ook een hondje die incontinent is. Ze krijgt medicijnen ervoor. Werkt perfect. Het heet propalin van vetoquinol. Misschien hebben ze dat in Frankrijk ook?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:23

Zo weer even bijgelezen en gekeken en ik kan nu hallo zeggen vanuit jouw thuisland!

Hallo vanuit Normandië!

Geen inhoudelijke bijdrage vanwege gebrek aan WiFi maar wel even zeggen dat ik geniet van jouw vorderingen met Prisca!! +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 07:27

JudithO schreef:
Ik vind het echt briljant dat het trainen met die handpop dus weldegelijk werkt!

Heerlijke rit ook die je gisteren met Prisca hebt gehad. Ze klinkt echt als een droompaardje :j

Die poort! :oo Die wordt echt heeeeel gaaf zeg.
Heerlijk zoveel overvloed uit eigen tuin. Echt geniaal ook dat je gewoon perziken uit eigen tuin hebt! Ik ga dat straks maar niet proberen denk ik :')

Hi Juud, ja tot op zekere hoogte werkt die handpup dus wel zeker. Die poort zijn we ook erg blij mee. Hij vordert gestaag, we zijn op de helft. Vooral al het aansluitwerk met elektriciteit en zo is veel denkwerk voor Erwin. We hebben gave lampen op franse mp gescoord! Perziken doen het hier ieder jaar geweldig. Dit is nu het derde seizoen dat we ze hebben. Heel blij mee!

balance schreef:
Die tracer vind ik interessant. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb ook een oudere reu die ik goed in de gaten moet houden. Binnen draagt hij een buikband. Die kan gewoon in de wasmachine :).

Die buikband vind ik interessant balance kun je daar iets meer over vertellen. Dan vertel ik jou wat over de tracer. Je hebt tientallen soorten op internet. Je wilt uiteraard zo klein mogelijk. Wij wilden geen halsband met zo'n ding, dus hebben we een tuigje met een vakje. Het werkt via een app met een telefoonabb. Je krijgt dan x aantal sms'jes gratis. Je stelt een grens in en als ze eroverheen gaat krijg je een berichtje. Je kunt via je app kijken waar ze is tot op 5m nauwkeurig. En dat is het lastigste van die dingen, de meeste zijn veel minder nauwkeurig. Er zijn nog meer handigheidjes en zo aan. Bijv we krijgen een sms je als hij leegraakt qua batterij. We zijn haar nu twee keer kwijt geweest voor 5 minuten aan mijn oog ontsnapt en het werkte om haar met de app te traceren. Liep ze fruit te eten. Ze studeert voor veganist. Je kunt het ook bij katten doen, maar daar moet het wel om de nek. Dit is een hondentracer, die is iets groter dan voor katten.

Otti1977 schreef:
Ik heb ook een hondje die incontinent is. Ze krijgt medicijnen ervoor. Werkt perfect. Het heet propalin van vetoquinol. Misschien hebben ze dat in Frankrijk ook?

Wat fijn Otti, dank je, ga ik over informeren als het erger gaat worden.

-Namiro- schreef:
Zo weer even bijgelezen en gekeken en ik kan nu hallo zeggen vanuit jouw thuisland!

Hallo vanuit Normandië!

Geen inhoudelijke bijdrage vanwege gebrek aan WiFi maar wel even zeggen dat ik geniet van jouw vorderingen met Prisca!! +:)+

Hey Namiro! Geniet van je vakantie. Hoop dat de tyfoon niet landt in normandie dit weekend! We zitten een dag rijden bij je vandaan, anders zou ik zeggen kom even een bakkie doen.

Zo even een update over de mest van de dames. Schoon! Geen wormen meer. Daar ben ik blij om, betekent wel dat Prisca dus dunnen mest heeft door lyme. Dus daar ga ik nu weer over nadenken.

En ik vergeet te vertellen, er is voor alles een eerste keer, gisteren van Prisca gevallen. HUH?????
Ja dat kan echt. Zadel zat de hele tijd al niet lekker. En in een galopje ging ik glijden. Ja jullie zeiden het al. Dus ik moet op zoek naar een borsttuig en een andere singel. Dus ik was al aan het remmen en HO en wat is dat dan stom en ik rolde er zo af. Nu is ze gelukkig heel klein, dus het was echt rollen. En wat is ze braaf. Gelijk stoppen en me aankijken zo van wat doe jij dan? Haar uitgebreid beloond met koekjes en haar laten grazen, me geen pijn gedaan gelukkig, beetje stijve nek vandaag, that's all, weer opgezadeld, ze valt af, dus singel kon op 7, opgestegen zonder blok en weer verder gegaloppeerd. Waanzinnig lief paard. Blij!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:29

Oeps! Zadel zal ook wel weer anders gaan liggen als ze zo afvalt. Je was begonnen bij gaatje 1 van de singel toch? Gaat lekker zo!
Fijn dat je je niet bezeerd hebt, onhandig of niet, als je jezelf pijn doet is het toch weer jammer. En top dat Prisca er braaf bij bleef!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 11:44

ze is zoooo lief. Ik verwachtte al dat ik naar huis kon lopen en een compleet kapotgetrapt zadel zou gaan vinden, hoofdstel aan gort, van die dingen gaan er door je hoofd als je een Callas gewend bent. Neuh, ze bleef braaf staan, met het zadel debiel aan haar zijkant. Echt erg lief dier.

En ja, ze valt nog steeds netjes af. Gaat erg langzaam, maar idd merk ik het aan de singel. Ik kan het zadel straks weer uit elkaar halen, klittenband veranderen en dan ligt het weer beter op haar rug. Ik maak mezelf namelijk wijs dat ik zelf een ruggengraat ga ontdekken!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:50

Wel een voordeel dat ze dan zo klein is. En deze val lag dus niet aan het paard. Een banaan singel is dan wel handig voor paarden met een dikke buik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 12:03

Tinka schreef:
Wel een voordeel dat ze dan zo klein is. En deze val lag dus niet aan het paard. Een banaan singel is dan wel handig voor paarden met een dikke buik.

Ja precies, ukkiepukkie. En nee, absoluut is het haar fout niet. Ach gut nee, ze zet geen stap verkeerd. Ze heeft wel haar willetje hoor, maar er zit geen foutigheid bij. Ja die banaansingel had je indd eerder ook gezegd, dank voor de tip, daar ga ik dan achteraan. Wordt nog interessant om aan iets voor haar maat te komen. Singel die ik nu gekocht had was de grootste maat die er bestond, dat is een rechte.

Ik moet ook op zoek naar een borsttuig voor een trekpaard. Ook flinke maat. Dat zal niet slanker worden. Ze heeft zo'n indrukwekkende boeg!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:13

Misschien even aan daphara hier op bokt vragen wbt de singel. Zij heeft ook flinke paarden. En misschien ook wel voor een voortuig, dat weet ik niet :p

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:54

Ik heb een kleine hond. Ik neem een microvezel doekje, vouw dat in een driehoek.
Net als een bandana. De onderste punt vouw ik weer naar binnen.
Jij zou dat met een oude theedoek kunnen doen.
Dan plaats je hem over het lekkende kraantje en laat de twee uiterste punten samenkomen op de rug.
Ik heb een brede elastiek met klittenband.
Die gaat er van de onderkant omheen en maak ik dicht op de rug.
That’s it. Blijven controleren of hij niet nat is want dan moet hij uiteraard verschoond worden.

Ik zoek een tracker die aan een halster kan om te zien hoeveel ze nou eigenlijk lopen op mijn terrein.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:20

Een plasbandje heet het om urineverlies in huis te voorkomen. Wordt veel gebruikt bij chihuahuas, of ze ook in grote maten zijn geen idee.
Ik raad trouwens wel aan om eens urine na te laten kijken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:18

Inderdaad. Ze zijn er in grote maten. Zoek maar op buikband hond.
Ik heb teststrips met een heel scala aan kleurtjes. Daar heb ik er 1 van in een plasje gegooid en daar kwam niets afwijkend uit.
Allemaal via het internet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:23

Het gaat niet alleen om het testen met een stripje maar ook om het soortelijk gewicht van de urine, die bepaling is niet betrouwbaar met een stripje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 14:23

@ Sintara dank voor de tip! Qua singel, blijkt dat ik gewoon strakker moet aansingelen en nasingelen vooralsnog. Ik ben niet gewend aan te singelen. Mijn westernzadel lag altijd prima op de paarden voor wie ik het gebruikte en ik maakte het vast, maar niet gesjord en eigenlijk best los en nasingelen heb ik nog nooit gedaan sinds ik ruim 30 jaar geleden dat westernzadel kocht. Mijn instructeurs zeiden dat je dan meer met je gewicht kon sturen. Dus én ik deed het nooit én omdat Prisca zo'n hekel eraan heeft, én omdat ze zo dik was dat het op 4 op zijn strakst stond, ben ik niet verder gegaan dan gaatje vier. Nu gisteren heb ik haar singel dan toch strak gedaan en ook nog eens nagesingeld en moest ik aan de rechterkant ook omhoog. Nog 20 kilo eraf en ik kan gelijk een nieuwe banaansingel kopen. Ik heb al bijna geen gaten meer over! Dus eerst maar eens zo kijken of het gaat.

Dank voor jullie tips over de plashond. Het gaat op dit moment weer beter, afkloppen, mijn voorraad plasdweiltjes is deze week niet aangetast. Ik had voor een labrador ooit luiers voor bejaarde mensen gekocht en dan knipte ik er een gat voor haar staart in, werkte ook goed.

De tracer kan denk ik erg goed bij je paarden, Balance. Dan moet je een halsband/halster maken met een vakje erin. Je kunt ook klikkastjes aan een halsband bevestigen, daar klik je de tracer dan in.

Afijn, ik heb de afgelopen dagen heerlijk gereden, ik rij om de dag, ongekend wat een luxe. In het zondagse filmpje mooie drone beelden van een galopperende Prisca en ik zei de gek...

https://youtu.be/JsldYkiftCE

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:27

Leuk filmpje! Prisca en jij, allebei happy :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:38

Welke tracker heb jij? <<)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:49