Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:46

Lot1987 schreef:
Ik had eerst toen ik de foto's zag niet eens door dat het anky was.
Nou sorry maar zo hoeft het van mij echt niet.
Of het nou iemand is die ik niet ken of iemand die ik heel goed ken.v

Helemaal waar. het zal dat paard worst wezen wie er op de rug zit, maar dat het voor het dier niet prettig is is duidelijk en daar gaat het om.
Laatst bijgewerkt door detour op 12-10-07 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:47

Dat achterover hangen levert ook flink wat punten op bij houding en zit vaak Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:48

En daar ga je al, he? het levert punten op. Dat een paard op die manier uit balans wordtv gebracht waardoor het op bepaalde lichaamsdelen wordt overbelast maakt niet uit...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:55

Detour
Citaat:
Verder suggereer je weer een enorme slag in de rondte; ik rijd totaal niet zoals Anky.

Tja, zet dan een filmpje van jezelf hier neer, dan kan ik hier op in gaan. Maar jullie hebben dus naast de kleur van je haar ook hetzelfde vestje! Leuk! Ik heb er ook één!

Citaat:
Verder vind ik dressuur een hulpmiddel bij het springen, buitenrijden, soms zelfs bij endurance en wat crosshindernissen.

Oeps, dan is deze hele discussie niet op jou van toepassing dus.
Citaat:
Het verbaast me hoe fel je reageert op verschillende mensen hier, alsof je Anky moet verdedigen

Nee, dat kan Anky idd prima zelf, maar ze is er even niet, ze is in Oslo. Anyhow, dat is toch de bedoeling van bokt, dat we met elkaar discussieren. Mensen zouden kunnen gaan denken dat iedereen hetzelfde denkt als er nooit tegengas komt. Ik wil dat iedereen verder kijkt dan zijn neus lang is. Als je goed gelezen hebt kun je hier ook kritiek van mij vinden op het gereden zijn van Salinero.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:01

Citaat:
Als haar 'ophoudig 2 tot 3 seconden lang duurt, hoe veel 'kg' houd ze dan in die 2-3 seconden in haar hand

Dat bepaald het paard: dat is nl. het verschil tussen begrenzen en trekken. Als je zelf rijdt kun je dit heel gemakkelijk uittesten. Ernest van Loon beschrijft dit in zijn boek: Ruiters en Rechters

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:19

Hoge bomen vangen veel wind en tja... Anky is inderdaad zo'n hoge boom. Ze heeft met meerdere paarden bereikt wat wij met elkaar nooit zullen bereiken en of we het nou eens zijn met haar manier van trainen of niet, dat is en blijft een feit. Vergeet niet dat de beste stuurlui aan wal staan. En in het geval van Anky zijn er dat een heleboel!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:27

Het is ook de vraag OF we dat willen bereiken, Greetje.
Ik niet, kan al genieten van een bosrit waarbij ik mijn paard lekker ontspannen heb lopen, van het werk wat ik met mijn expaard deed (heb renpaarden getraind in ierland, eentje ging mee naar Nl en die heb ik ingezet bij het snoezelen met autistische mensen, als mens en dier daar dan van openbloeien haal ik mijn kick daaruit). Zo heeft ieder zijn doel en dat mag, alleen de manier waarop daar naartoe wordt gewerkt, daar zou verandering in mogen komen bij het soort rijden van iemand zoals Anky!

Anneve, ik zie je opmerking maar als een compliment.
Mocht je het echt willen meemaken hoe ik rijd dan ben je van harte welkom om te komen kijken. Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:33

Citaat:
Anneve, ik zie je opmerking maar als een compliment.
Mocht je het echt willen meemaken hoe ik rijd dan ben je van harte welkom om te komen kijken.

Goed idee.
Jij mag ook bij mij komen kijken hoor.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:19

Volgende week verschijnt er een ingezonden brief in de Hoefslag waarin het werkelijke probleem achter deze materie bij de horens wordt gevat.
In overleg met de hoofdredacteur Ton Corbeau zal ik niet voor donderdag a.s. deze brief integraal in dit topic plaatsen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:42

arie53 schreef:
Volgende week verschijnt er een ingezonden brief in de Hoefslag waarin het werkelijke probleem achter deze materie bij de horens wordt gevat.
In overleg met de hoofdredacteur Ton Corbeau zal ik niet voor donderdag a.s. deze brief integraal in dit topic plaatsen.

na donderdag a.s wel??? dat zou fijn zijn...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:48

Yep.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:26

detour schreef:
Anneve: Weet je wel dat er veel meer overeenkomsten dan verschillen zijn tussen jou en Anky?

Meid, je hebt gelijk. We zijn beide blonde stoten met lichte ogen.

Hoop toch niet dat je haar gebit hebt Lips are sealed

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:38

GvdT schreef:
detour schreef:
Anneve: Weet je wel dat er veel meer overeenkomsten dan verschillen zijn tussen jou en Anky?

Whahaha ROFL Huilen van het lachen

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:41

kan best zijn maar dit is zoooooo slecht voor de rug ook al bouw je dit langszaam op het blijft slecht en hoort niet Boos!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:44

Het zal mij benieuwen. Er is nu echt een tweestrijd gaande de een vind het geweldig de ander vind het drie keer niks.
En aan me hoela met universitair gewauwel want de basis is en blijft hetzelfde.

En idd het is niet werkelijk goed, en dan met name de halswervels en de rug. Moet je eens kijken hoe doorgezakt die is als een oud paard van 30.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:56

Ja idd die wetenschappelijke bewijzen dat het niet slecht is voor het paard, allemaal onzin. Die zijn gebaseerd op korte termijn, terwijl het juist het lange termijn is waar me naar moet kijken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:40

GvdT schreef:
detour schreef:

Daar zou ik idd niet erg blij mee zijn.
Bloos

Arie53, ben erg benieuwd naar je brief en zal de hoefslag zeker gaan lezen! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:48

detour schreef:
En daar ga je al, he? het levert punten op. Dat een paard op die manier uit balans wordtv gebracht waardoor het op bepaalde lichaamsdelen wordt overbelast maakt niet uit...

Ik doel er meer op dat mensen denken zolang ze stevig punten rijden, dat ze goed bezig zijn, en niet zozeer bewust slecht gaan zitten. Waarom altijd gelijk zo negatief?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:50

arie53 schreef:

Ben benieuwd! Ik heb de Hoefslag niet, dus ik lees het graag hier. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:53

Urielle schreef:
detour schreef:

Ik doel er meer op dat mensen denken zolang ze stevig punten rijden, dat ze goed bezig zijn, en niet zozeer bewust slecht gaan zitten. Waarom altijd gelijk zo negatief?

Zo interpreteerde ik je brief, vandaar. Ik denk dat het klopt dat we als ruiters soms onbewust verkeerd op het paard zitten, daarom is het fijn om les te krijgen.Als mensen echter doelbewust een bepaalde houding aannemen met als gevolg stress en blessureleed bij het dier, dan vind ik dat wel erg, ja.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:01

Dat ben ik met je eens maar ik denk dat een heleboel mensen verkeerd zitten en dat zelf niet door hebben. Het plaatje van een ruiter die wat achterover zit oogt ook 'mooi', hier op HAW scoort dat ook positief commentaar, bij de jury's scoort het punten en ik ben er vrij zeker van dat ook niet elke instructeur opvalt dat een ruiter/amazone achterover zit. En bij alleen positieve feedback denk je dat je goed bezig bent, dat is gewoon zo.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:03

hier bij ons is het ook allemaal in opspraak gekomen staat in groot artikel in horse&hound.
Nee ik ben ook niet eens met de manier van trainen ik vind het ongezond en niet verantwoord en dat ze daar dan de top mee beriekt tja er leiden meer wegen naar rome en we nemen nou niet altijd de legale weg zeg maar.
Ik las ook over haar inkomen etc en dat ze het niet voor het geld moet doen etc
Ik denk dat anky opzich al een merk is van goud en dat ze daar haar meeste geld mee verdient.
Ik ben erg beniewd hoe dit afloopt maar kan wel zeggen dat het voor haar naam alleen al niet goed is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:07

Dat zal zeker zo zijn. Ik denk echter dat er geen ruiter is die niet meer kritisch zou zijn als hij of zij alleen maar positieve feedback kregen; paardrijden is een levenslange studie, toch?...Dat maakt het ook zo mooi. Tong uitsteken

Als het doel maar is dat het dier in zijn waarde wordt gelaten en het welzijn van het dier voorop komt.

Fouten zullen er altijd gemaakt worden.

Maar betreffende dit topic vind ik dat een ander verhaal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:38

Kafue schreef:
Het zal mij benieuwen. Er is nu echt een tweestrijd gaande de een vind het geweldig de ander vind het drie keer niks.
En aan me hoela met universitair gewauwel want de basis is en blijft hetzelfde.

En idd het is niet werkelijk goed, en dan met name de halswervels en de rug. Moet je eens kijken hoe doorgezakt die is als een oud paard van 30.

laten we eerlijk zijn, de meeste van die dieren halen de 30 helaas niet...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:22

Die achterhand van dat beestje van Anky, op de foto's waar ze hem zo ongelooflijk apart Verward rijdt, is er toch tótaal niet bij. Verward

Altijd gedacht dat dat de basis van Dressuur was, de achterhand eronder, lekker sjouwen en en over de rug lopen. Verward
Valt me een beetje tegen van Anky. Scheve mond