Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Ik heb al eerder in het topic gereageerd. Daarbij gezegd dat ik voor inslapen zou gaan als het zover zou zijn.
Iedereen mag daar een eigen mening over hebben en die respecteer ik ook. Ik kan mij ook voorstellen dat mensen op verschillende manieren hier mee omgaan.
Helaas heb ik afgelopen week afscheid moeten nemen van mijn maatje.
Ik heb gekozen voor inslapen. Had ik jaren geleden al besloten als het ooit zover zou komen.
Hij is heel rustig ingeslapen. Op zijn eigen vertrouwde weide, in zijn eigen omgeving. Ik heb op mijn knieen bij hem gezeten.
Als het ooit weer eens zover komt. Precies hetzelfde.
Mijn dieren mogen sterven waar ze horen. Thuis. Dat verdienen ze, na alles wat ze voor mij betekenen.
lorelei schreef:waarom zou ik geen paardenvlees eten en wel kippen/varkens/koeienvlees?
Lielle schreef:Je kunt bij de slager altijd aangeven dat een paard niet voor consumptie bedoeld is.
Sandyislief schreef:Ik zelf zou altijd gaan voor een spuitje en niet naar de slager, dan is het paard in zijn vertrouwde omgeving en kan dan rustig heengaan.. Als hij naar de slacht wordt gebracht denk ik dat hij dan zowieso gaat stressen door de reis ernaartoe en de omgeving daar en ik zou niet willen dat mijn paard zijn laatste uur moet doorbrengen in angst, stress en gedoe maar rustig in zijn eigen stal met zn hoofd op mijn schoot.
Citaat:Als hij naar de slacht wordt gebracht denk ik dat hij dan zowieso gaat stressen door de reis ernaartoe en de omgeving daar en ik zou niet willen dat mijn paard zijn laatste uur moet doorbrengen in angst, stress en gedoe maar rustig in zijn eigen stal met zn hoofd op mijn schoot.
BitchyWitchy schreef:In jouw situatie Sandyislief, had ik ook voor een spuitje gekozen inderdaad. In zo'n situatie moet je gewoon snel reageren.
Maar als ik de keuze heb...... Maar dat is voor iedereen verschillend.