Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:05

Cer schreef:

Wat is dit voor lijstje? En mag ik zelf bepalen of ik op een lijstje kom of niet??
T moet allemaal niet veel onbeleefder gaan worden zeg.... Verward

De actiebereidheid neemt steeds grotere vormen aan Haha!

Sorry Cer haal je jezelf er maar weer af.....ik was een beetje té overmoedig. Bloos Bloos Bloos

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:07

Ik heb nooit beweerd dat ik zelf actie ging voeren.. Ik heb in al mijn posts alleen maar de actie van de TS verdedigd alszijnde dat NL een actievoerend land is en dat een demonstratie of actie de mogelijkheid biedt om ergens aandacht op te vestigen.

geen dingen gaan lezen die er niet staan he Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:12

Net zo als de andere kant aldoor zegt dat je met acties voor dierenwelzijn niet bij deze boer moet zijn maar in de Haag, dat je met acties voor paardenwelzijn niet bij deze boer moet zijn maar in den Haag en dat je acties tegen deze boer beter aan de AID, het openbaar ministerie en de rechter over kan laten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:17

Och, wie beslist wat beter is? Tong uitsteken

De ene kant vind een actie geheel onterecht, de andere kant blijkbaar niet helemaal en er zitten wat kanten tussen... het is nooit helemaal zwart/wit natuurlijk.

Een demonstratie in Marrum kan best de aandacht trekken van Den Haag. Aan de andere kant, als je actie voert in Den Haag wil niet zeggen dat het daar opvalt Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:20

Dat het beter is omdat het dan om een actie tegen één persoon gaat en dat heet ook wel het recht in eigen hand nemen Pling

Dat is dan ook het verschil tussen actievoeren tegen beleid of tegen een persoon.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:48

@Karl66: ik snap best dat de AID niet tot in detail gaat vertellen hoe ze de boel gaan aanpakken, maar ik hoop wel dat we dat achteraf nog horen.

Een persberichtje op hun site over het gebeuren en dat ze de boel in behandeling hebben zou niet misstaan.
En een kleine toelichting over waarom de paarden weer naar de eigenaar gaan (ongechipt waarschijnlijk) zou een hoop discussie en misverstanden voorkomen.

Maar goed het is weekend, best kans dat ze morgen als nog een persbericht plaatsen Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:37

Achteraf is meestal het moment wanneer ze met een verklaring komen. Of er komt vervolging en dan zullen ze verklaren waarom, of er komt geen vervolging en dan zullen ze helemaal met een verklaring moeten komen gezien de commotie.

Het hele chipverhaal is gebaseerd op één opmerking van een bokker in één van de topics. Ik vraag me af in hoeverre het waar is, aangezien de paarden verhandeld worden en je dat als boer niet lang volhoudt met ongechipte paarden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:40

Wat een triest topic is dit geworden.
Een stel mensen gebruiken dit topic om gewoon een rel te kunnen schoppen en vervolgens lekker achterover te gaan zitten en hebben blijkbaar ineens superveel vertrouwen in instanties als overheid, DB en AID.

Er worden vergelijkingen gemaakt met het eten van vlees, het houden van koeien en weet ik het meer. Waar komt die grote groep mensen toch vandaan die zo verontwaardigd waren/zijn over het consumeren van hondenvlees in oa Korea?

Sinds wanneer is aktie voeren alleen toegestaan in Den Haag? Waren jullie allemaal tegen de akties van Greenpeace toendertijd?
En dan wel een link neerzetten naar de site van wakkerdier een organisatie die zelfs terrorisme niet schuwt, maar blijkbaar is dat minder erg dan een stel meiden met spandoeken.

Huizen in de fik steken van nerstsenfokkers, nertsen loslaten die niet kunnen overleven in de vrij natuur, aanslagen op McDonalds dat mag blijkbaar allemaal wel.
Maar een vreedzame protestaktie voor een aantal paarden die mede door deze gebeurtenis en alle media aandacht niet meer vergeleken kunnen worden met de "normale" handels- en slachtpaarden is ineens een reden om maar blijven door te zeuren en te rellen in dit topic.
Er moet blijkbaar een punt gemaakt worden en zolang er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn zullen ze dit topic blijven bestoken.

De arme boer is vreselijk zielig omdat zijn paarden niet luisterde naar zijn blijf commando toen hij zijn warme bed indook. Andere mensen die wel de hele nacht doorgingen tot hun dieren op het vaste land stonden worden nu ook al als schuldigen gezien, dankzij hun zijn de paarden toch van hun "veilige" stek gelopen?

Wat ik nog enger vind is dat sommige mensen reageren met als uitgangspunt: dit had mij ook kunnen overkomen dus laat ik mezelf maar vast indekken.

De boer zelf is zo stom is zo stom als het achtereind van een varken. Als hij maar een beetje handelsgeest zou hebben zou hij begrijpen dat hij juist nu veel meer aan zijn paarden kan verdienen dan ooit. Advertenties op marktplaats, een veiling.... Heel veel mensen zullen nu uit emotie nu graag zo'n paard een goed tehuis geven en nu is er nog media aandacht.

Al die mensen die hier zoveel energie in steken om dit topic om zeep te helpen: Steek je energie eens in iets waar jij jezelf druk over maakt in plaats van andere mensen te demotiveren om iets te doen aan wat hun belangrijk vinden.
Ga desnoods een protestaktie voeren voor die zielige boer als jullie dat zo belangrijk vinden maar laat anderen doen wat zij willen doen.
Ook jullie zijn geen rechters en hebben het recht niet om andere te veroordelen. Toch doen jullie niets anders hier. Hoezo hypocriet????

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:46

Ik zou niks meer zeggen maar Pluck wat heb je mooi gesproken!!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:51

nikkiej_86 schreef:

Als je je voorgenomen hebt om niks te zeggen, hou je dan ook stil... En nu ga je vast zeggen dat je je niet stil gaat houden voor mij.

Jullie zeggen nu dat het ons schuld is dat jullie topic vern*eukt wordt, maar jullie happen zelf ook net zo goed elke keer weer als er wat gezegd wordt wat jullie niet bevalt.

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld zullen we maar zeggen.

Ik denk dat ik me nu maar uit deze discussie trek.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:57

ThePast03 schreef:
Een stel mensen gebruiken dit topic om gewoon een rel te kunnen schoppen en vervolgens lekker achterover te gaan zitten en hebben blijkbaar ineens superveel vertrouwen in instanties als overheid, DB en AID.

Er worden vergelijkingen gemaakt met het eten van vlees, het houden van koeien en weet ik het meer. Waar komt die grote groep mensen toch vandaan die zo verontwaardigd waren/zijn over het consumeren van hondenvlees in oa Korea?

Sinds wanneer is aktie voeren alleen toegestaan in Den Haag? Waren jullie allemaal tegen de akties van Greenpeace toendertijd?
En dan wel een link neerzetten naar de site van wakkerdier een organisatie die zelfs terrorisme niet schuwt, maar blijkbaar is dat minder erg dan een stel meiden met spandoeken.

Huizen in de fik steken van nerstsenfokkers, nertsen loslaten die niet kunnen overleven in de vrij natuur, aanslagen op McDonalds dat mag blijkbaar allemaal wel.
Maar een vreedzame protestaktie voor een aantal paarden die mede door deze gebeurtenis en alle media aandacht niet meer vergeleken kunnen worden met de "normale" handels- en slachtpaarden is ineens een reden om maar blijven door te zeuren en te rellen in dit topic.
Er moet blijkbaar een punt gemaakt worden en zolang er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn zullen ze dit topic blijven bestoken.

De arme boer is vreselijk zielig omdat zijn paarden niet luisterde naar zijn blijf commando toen hij zijn warme bed indook. Andere mensen die wel de hele nacht doorgingen tot hun dieren op het vaste land stonden worden nu ook al als schuldigen gezien, dankzij hun zijn de paarden toch van hun "veilige" stek gelopen?

Wat ik nog enger vind is dat sommige mensen reageren met als uitgangspunt: dit had mij ook kunnen overkomen dus laat ik mezelf maar vast indekken.

De boer zelf is zo stom is zo stom als het achtereind van een varken. Als hij maar een beetje handelsgeest zou hebben zou hij begrijpen dat hij juist nu veel meer aan zijn paarden kan verdienen dan ooit. Advertenties op marktplaats, een veiling.... Heel veel mensen zullen nu uit emotie nu graag zo'n paard een goed tehuis geven en nu is er nog media aandacht.

Al die mensen die hier zoveel energie in steken om dit topic om zeep te helpen: Steek je energie eens in iets waar jij jezelf druk over maakt in plaats van andere mensen te demotiveren om iets te doen aan wat hun belangrijk vinden.
Ga desnoods een protestaktie voeren voor die zielige boer als jullie dat zo belangrijk vinden maar laat anderen doen wat zij willen doen.
Ook jullie zijn geen rechters en hebben het recht niet om andere te veroordelen. Toch doen jullie niets anders hier. Hoezo hypocriet????

Amen! Vork

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:59

Gemma schreef:
nikkiej_86 schreef:

Als je je voorgenomen hebt om niks te zeggen, hou je dan ook stil... En nu ga je vast zeggen dat je je niet stil gaat houden voor mij.

Jullie zeggen nu dat het ons schuld is dat jullie topic vern*eukt wordt, maar jullie happen zelf ook net zo goed elke keer weer als er wat gezegd wordt wat jullie niet bevalt.

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld zullen we maar zeggen.

Ik denk dat ik me nu maar uit deze discussie trek.

Maar dit topic was in de eerste plaats niet bedoeld voor deze discussie dus had men erover moeten zwijgen in dit topic en de discussie elders moeten voeren. Knipoog

Edit: door heel dit gezeur er doorheen werd het gewoon moeilijk nog te volgen wat er nu eventueel zou gebeuren qua acties.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 05-11-06 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:00

Dat is ook meerdere malen aangehaald Dito Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:01

Cyntje schreef:
Dat is ook meerdere malen aangehaald Dito Knipoog

Weet ik maar lezen en begrijpen is blijkbaar toch nogal een verschillend iets. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:03

Ook dat lijkt hier niet iedereen te kunnen Vork

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:04

Edit: laat maar, mensen kunnen blijkbaar niet meer op een normale manier (soms) reageren Knipoog
Laatst bijgewerkt door HorseGurl13 op 05-11-06 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:04

Ik kom net thuis, heb niet het hele topic doorgelezen maar op TV-Fryslan was gisteravond dat ze MAANDAG door de boer opgehaald worden, is dat nog zo of is er ondertussen iets veranderd?
Want als ze echt allemaal weer terug moeten, zijn de verdronken paarden uiteindelijk nog het "beste" af............................

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:05

Ok, nu even de tussenstand qua acties?
Wat gaat er nu precies gebeuren?
Hoe, wat, waar, wanneer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:08

Gemma het gaat hier niet om dingen die gezegd worden die de ander niet bevalt.

Het gaat om de manier waarop. Zelf ben ik al lang blij dat er mensen zijn die zichzelf sterk willen maken voor iets en hun stem willen laten horen. Iedereen weet hoe het met dit soort zaken gaan, na een tijdje verslapt de media aandacht en wordt achter de schermen e.e.a. opgelost waarbij alle partijen tevreden naar huis kunnen.
Prima dat er dan een groep is die zegt: dat willen we proberen te voorkomen!
Ook denk ik dat het niet alleen een aktie is tegen deze boer maar ook om te voorkomen dat dit soort dingen in de toekomst nog eens gebeuren! Jammer voor de boer dat hij dan nu even het pispaaltje is maar dat had hij eenvoudigweg zelf kunnen voorkomen is mijn mening.

Als je het dan niet eens bent met de manier waarop de meiden dit aanpakken zou je ook kunnen komen met argumenten hoe ze dat beter kunnen doen. En kom dan niet met sites aan van wakkerdier of protestakties in Den Haag. Die laatste halen de media allang niet meer.

Nee wat gaan we doen: Zelfs vergelijkingen maken met de Tweede Wereldoorlog, zeggen dat mensen die vlees eten niets mogen zeggen etc. etc.
En zelfs mensen veroordelen dat ze niet voor eigen rechter mogen spelen? Hoeze bepaalt de rechter dit in Nederland???? Daar hebben we toch de boktmensen voor die dat bepalen????
Dat is inderdaad de manier om mensen monddood te maken en ook de manier om te voorkomen dat mensen vechten voor dingen die ze belangrijk vinden.

Die boer lacht waarschijnlijk om een groep bokkers die langs de kant staan met spandoeken, die heeft wel erger meegemaakt. Maar blijkbaar liggen jullie daar wel wakker van gezien de manier waarop er in dit topic wordt gereageerd.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Als je het ergens niet mee eens bent ok, meld het en geef desnoods aan wat er anders en beter zou kunnen. Maar ga niet allerlei dingen erbij halen die er niet toe doen en als je ziet dat mensen niet openstaan voor je opmerkingen als "eigen rechter spelen", niet praten als je vlees eet en als dat soort opmerkingen trek je dan terug uit het topic.

Waarom jouw standpunt door willen drijven? Het gaat hier niet om feiten die keihard weerlegt kunnen worden het gaat hier om mensen die ergens voor willen vechten op hun manier.
Of dat de juiste manier is zal ook de rechter wel bepalen, maar wees blij dat er nog mensen zijn die ergens voor willen vechten, daar zijn er nog maar zo weinig van over.

Edit: En voor degene die nog wel iets willen doen: Negeer de posts van deze mensen, geef ze gelijk en laat je niet uit het veld slaan.
Als de meiden die nu met de lokpaarden deze dieren gered hebben naar de bokkers hadden gered (die niet veel heil zagen in lokpaarden en ik was daar een van!) hadden die paarden daar nu nog gestaan. Wat ben ik blij dat er mensen zijn die gewoon doen waar ze in geloven!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-11-06 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:12

Zijn er nog steeds mensen die actie willen voeren tegen die man?

Ikzelf wil op zich wel actie voeren, maar niet specifiek tegen die man, maar dan meer in het algemeen voor dierenrechten.

Als na het onderzoek zou blijken dat de man schuldig is, maar nauwelijks gestraft wordt, dan wil ik wel tegen die man actie voeren en het onder de aandacht van de media brengen, maar we weten nog niet wat er uit het onderzoek komt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:13

ThePast03 schreef:

Wie zijn nou de relschoppers? Degene die hard roepen dat ze de dijk op willen maar vervolgens niets doen maar wel roepen dat de boer een klootzak is en ze zaterdag, zondag en maandag geen tijd hebben of degene die zeggen dat men eerst het onderzoek en de uitspraak af moeten wachten?

Citaat:

Heb hier geen moeite mee als ze maar een dierwaardig leven en dood hebben.

Citaat:

Daar is niks mis mee maar heb jij ze al zien lopen?

Citaat:

Wie haalt er nu andere dieren bij?

Citaat:

Misschien dat ie het geld nu toch minder belangrijk vindt als jullie beweren...

Citaat:

Laat die mensen die dit topic een warm hart toedragen dan idd een illegale actie opstarten......maar ze zitten al twee dagen achter de computer te oordelen en te veroordelen.....

Er wordt gewoon niets ondernomen door die meiden.....alleen gif spuien over die boer....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:14

slimmerik schreef:
Laat die mensen die dit topic een warm hart toedragen dan idd een illegale actie opstarten......maar ze zitten al twee dagen achter de computer te oordelen en te veroordelen.....

Er wordt gewoon niets ondernomen door die meiden.....alleen gif spuien over die boer....

En waar maak jij je druk over? Wat kan jou het schelen?
Zoek een ander topic waar je ergens "tegen" kan zijn en je negativiteit kan spuien.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:14

Wie spuit er dan gif over die boer? Namen dan AUB! Vork

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:16

Stennisje schreef:
Zijn er nog steeds mensen die actie willen voeren tegen die man?

Ikzelf wil op zich wel actie voeren, maar niet specifiek tegen die man, maar dan meer in het algemeen voor dierenrechten.

Als na het onderzoek zou blijken dat de man schuldig is, maar nauwelijks gestraft wordt, dan wil ik wel tegen die man actie voeren en het onder de aandacht van de media brengen, maar we weten nog niet wat er uit het onderzoek komt.

Daarom moet je idd eerst afwachten... het kan allemaal nog goed een hele andere wending krijgen er is vanalles in onderzoek en daar kan ook nog veel verrassends uit voort komen en dan is er altijd nog tijd voor actie!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:18

Het spijt me Slimmerik dat ik niet inhoudelijk reageer op je posts. Ik zie jou in zoveel topics "rellen" en bewust de tegenpartij kiezen om te kunnen "rellen" dat ik het verspilde energie vind om er serieus op in te gaan.

Je geeft zelf aan je niet al te druk te maken over deze kwestie. Doe dat dan hier ook niet.