Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Honesty

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:24

Nou, lekker dan... ik woon in Dordrecht
Ik zal zeker blijven opletten Knipoog

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:32

dr zijn ook van die zadelsloten waar je je zadel in kan hangen!

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:49

pff k word zenuwachtig als ik al die berichten lees.. k dacht dr is een hond bij ons en ze wonen naast de stallen maar dat schijnt dus ook niet te helpen zit een slot op me kast maar volgensmy kan je die dr net zo goed aflaten Tong uitsteken hopen dat ze snel worden gepakt enzo..Gaaaap

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:53

Ja, klopt, ik ga ook zo'n zadel steun laten maken
van RVS en een goedgekeurd brommer U slot erop

(mijn zadel 18 inch) past nl. niet in een standaard zadelslot
+ dat die van ijzer zijn, en makkelijker door de zagen als RVS.
T kost wat
maar dan heb je ook wat Knipoog hahaha

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:10

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:01

Ook bij stal Amstelhoeve/Zeinstra te Ouderkerk zijn zadels gestolen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:13

Ze zijn weer flink bezig, mijn stal is ook getroffen (Stal Zeinstra), gelukkig heb ik me zadel nog, maar ik laat hem voorlopig niet op stal liggen, ik neem hem mee naar huis.
Er waren enkele kasten waar van die strippen en ronde sloten op zaten, deze waren niet open gebroken, teveel werk voor ze...
Ze zijn via het land met kruiwagens komen lopen, er zit een hek met een slot voor de weg naar het land, schijnt dat die al maandag was doorgeknipt, ze waren dus goed voor bereid! Ook lopen er 2 herdershonden los op stal 's nachts, waarschijnelijk hebben ze daar ook iets mee gedaan want die waren de laatste dagen extreem rustig. Het gaat hier echt om een zeer proffesionele bende, dus let goed op!!

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:20

Op donderdag - vrijdag nacht zijn er 9 dure zadels gestolen bij Manege Schoteroog ( Haarlem)

Bron Haarlems Dagblad 23 juni 2008

Helen en Sjimmie

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:43

3 weken geleden is mijn net nieuwe Kieffer dressuur zadel gestolen uit mijn kluis
het is een Wenen merk en er zit een diepe kras in net achter de beugel en heeft een diepe zit.
hij is gestolen van Manege ravenswaaij in Ravenswaaij waarschijnlijk overdag

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:59

biekie schreef:
Op donderdag - vrijdag nacht zijn er 9 dure zadels gestolen bij Manege Schoteroog ( Haarlem)

Bron Haarlems Dagblad 23 juni 2008

Helen en Sjimmie

Uit welke zadelkamer?? Vind ik wel knap hoor! Want alles zit toch dicht 's nachts op deze stal? Je kan de stal nog niet eens in, of was het open?

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:23

in Emmen is het ook nog actueel daders zijn nog steeds niet gepakt..
maarja ze mogen het bij mij proberen :S vreemden komen bij mijn paard de wei niet in.

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:00

13 zadels gestolen in Egmond.

er zijn vanochtend op een stal in egmond 13 zadels gestolen.

Mensen in egmond a/d hoef let goed op je zadel!!

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:01

5 prive zadels en de rest waren het zadels van die mensen die daar stonden met hun paard.
ik weet niet precies hoe die stal heet .. het zit wel aan de hoeverweg. dicht bij ijsbaan de meent.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:47

vanacht zijn bij ons op stal zadels gestolen! Een stuk of 14, waaronder die van ons! We hadden die net een half jaar, een mooi Kieffer zadel. Ook hadden we net vrijdag nieuwe beugels gekocht, mooie kunststof beugels extra breed. Alles is weg! De verzekering is inmiddels gebeld en dat loopt. En nu op zoek naar een nieuw zadel. Vanmiddag komt de man van de zadelwinkel langs. Het geeft zo'n gedoe, allemaal erg lastig. Wordt vervolgd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:59

Hee sheela, waar heb je je paard precies staan als ik vragen mag?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:59

Tussen enschede en haaksbergen, manege Rutbeek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:56

Oh serieus!! Bij het Rutbeek ja? Hebben ze nu geloof ik alle maneges in de omgeving wel gehad... Benieuwd of ze nu het hele rijtje weer opnieuw langs gaan...

Allemaal pension-zadels of ook manege-zadels?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:15

Nouks; allemaal dure pensionzadels zijn weg. En een aantal van de fam. de Boer zelf. De manegezadels hebben ze laten hangen. Het zijn weer de Kieffers en Stubbens die weg zijn.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:22

O ja, dat vergat ik nog: ze hebben wel alles meegenomen van de zadels, allemaal met singel. Ze hebben alleen de dekjes losgesneden waar die nog onder het zadel zaten. Zo huppa lussen doorgesneden. Wij leggen altijd het dekje los op het zadel zodat het kan drogen. Ons dekje lag dus in een hoekje. De singel ligt ook altijd los op het zadel, singel is dus wel weg. Balen, want het is zo'n fijne singel. Maar van een aantal mensen is het dekje ook kapot. Van die mooie schapendekjes; ook lussen eraf.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:11

ik heb via onze stalbaas gehoord dat er in markelo en rijssen ook zadels zijn gestolen.

ik voreg me trouwens ook al of kunstoffen zadels ook worden meegenomen? of dat het echt om de duurdere leren gaat

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:07

PAS OP

er zijn diefstallen bij de rotte gesingaleerd richting de rotte en nesselande.
in plaats van de avond komen ze vroeg in de morgen de stallen in en knippen ze de paarden hun haren af (Alleen de manen) en daarna pakken ze de zadels als ze die zien en leggen ze de haren van het paard op die plek. tot nu toe is het alleen bij mijn vriendin mijn oude verzorgpaard en 2 oude kenissen gebeurt. de paarden moeten het nu doen met kortere manen en zonder zadel bereden worden. SCHANDALIG gewoon

Dus berg je zadel goed op . of zet hem desnoods binnen in je kast voor even

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:52

Stphnie schreef:
PAS OP

er zijn diefstallen bij de rotte gesingaleerd richting de rotte en nesselande.
in plaats van de avond komen ze vroeg in de morgen de stallen in en knippen ze de paarden hun haren af (Alleen de manen) en daarna pakken ze de zadels als ze die zien en leggen ze de haren van het paard op die plek. tot nu toe is het alleen bij mijn vriendin mijn oude verzorgpaard en 2 oude kenissen gebeurt. de paarden moeten het nu doen met kortere manen en zonder zadel bereden worden. SCHANDALIG gewoon

Dus berg je zadel goed op . of zet hem desnoods binnen in je kast voor even

Heel vaag...ik denk niet dat het "dé bende is" want die gaan niet voor enkele zadels...die pakken de grote stallen, waar er veel in 1x te halen valt.

Maar dan nog....echt super kl*te voor je....
Ik vind het allemaal prima zolang het maar materiele schade is, maar ze moeten wel met hun JATTE van de beestjes afblijven Boos!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:14

in mei zijn er bij mij ook zadels gestolen.! gelukkig alles terug gekregen van de verzekering maar het idee dat iemand anders op mijn zadel rijdt!

vind het gewoon SCHANDALIG!

Ik waarschuw alle mensen in omgeving van heerjansdam en zwijndrecht. 2 weken geleden is er gelukkig niets gestolen maar wel ketting door geknipt! gelukkig 2 honden die de boel gek maakte dus gelukkig niets gestolen!

VRESELIJKE MENSEN!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:05

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:56

[quote="sunniebunnie"]in mei zijn er bij mij ook zadels gestolen.! gelukkig alles terug gekregen van de verzekering maar het idee dat iemand anders op mijn zadel rijdt!

en daar kan het probleem ook in zitten. doordat de verzekering het weer vergoed en je weer een nieuw zadel kan aanschaffen, zijn er zadelmakers die opdrachten geven om zadels te stelen.
vaak zijn ze goed op de hoogte hoe een stal er uitziet en waar ze precies moeten wezen. de zadels verdwijnen naar het buitenland en hier word de verkoop van nieuwe zadels in stand gehouden.