Dat maak ik er wel uit op als ik deze pagina doorlees

Dat boekwerk van Sidorak is een stuk theorie achter zijn filosofie, een stuk over het voer en de rest krantenknipsels. Had het wel willen inscannen, maar heb geen scanner
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gouda schreef:Ik vraag mij altijd af als je ipv biks of muesli granen wilt geven in welke verhoudingen dat ongeveer moest. Ik zat te denken aan gerst en haver. Geloof dat je er dan zemelen bij moet geven en soms een supplement bij alleen haver toch? Lijkt mij beter voor het gebit die granen maar er was iets met de verhoudingen tussen calcium en fosfor toch?
gouda schreef:Ik vraag mij altijd af als je ipv biks of muesli granen wilt geven in welke verhoudingen dat ongeveer moest. Ik zat te denken aan gerst en haver. Geloof dat je er dan zemelen bij moet geven en soms een supplement bij alleen haver toch? Lijkt mij beter voor het gebit die granen maar er was iets met de verhoudingen tussen calcium en fosfor toch?

promptertje schreef:Ah, ja, Fyto Horsecare ken ik wel, maar heb ik nog nooit gevoerd. Mijn voorkeur gaat uit naar Dodson&Horrell (dat voer ik al 15 jaar), en vandaag voor het eerst voer van Sankt Hippolyt gekocht.

Djilan schreef:www.garvo.nl is de site

promptertje schreef:Ah, ja, Fyto Horsecare ken ik wel, maar heb ik nog nooit gevoerd. Mijn voorkeur gaat uit naar Dodson&Horrell (dat voer ik al 15 jaar), en vandaag voor het eerst voer van Sankt Hippolyt gekocht.
.
.Antheman schreef:Begrijp dat er veel eiwit in zit? Het is toch ook alfafa??
Djilan schreef:Gerst en haver bevatten beide meer fosfor dan calcium. Je kunt het dan mengen met bijvoorbeeld bietenpulp of lucerne. Dat is beide calciumrijk.
Zemelen is net als haver en gerst fosforrijk, dus die combi gaat niet zo goed samen.
Als je tot maximaal 1/3 van de totale krachtvoedergift aan granen geeft zal het niet snel fout gaan. Maar bij mee moet je echt kalk, lucerne of bietenpulp gaan bijgeven.
In muesli en brok zitten in principe dezelfde voedingsstoffen. Hier moet je er alleen rekening mee houden dat een kiloschep muesli vaak maar een halve kg in werkelijkheid is. Dus dan moet je al snel 2 scheppen geven ipv 1 schep brok.