Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 12:11

Welkom jolienn. Mooi paardje heb je. Benieuwd naar de vorderingen .

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 20:53

Zo, vandaag weer geoefend! Wat ben ik trots op haar! Het ging niet zo goed als gisteren. Stilstaan met opstappen was weer moeilijk. Focus was moeilijk, maar goed. Ze deed het maar weer! Knappe dame!
Morgen maar weer eens lange lijnen proberen want het sturen gaat ook nog niet zo goed vandaag haha.

Ze is wel knap <3

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 21:28

Urosa weer goed bezig geweest, lekker!
Ja eens hoor, dat ze aan alle situaties moeten wennen, maar soms komen dingen net even te vroeg en kun je het nog niet met ze handelen, dan is een stapje rustiger wel even fijn voor je een volgende stap zet.

Furst fijn dat het toch naar tevredenheid ging uiteindelijk, het kan niet elke dag goed gaan, dat merk ik hier ook, elke dag is weer anders…
En elk stapje is er eentje!
Mooie foto!

Jolien welkom!

Boedjang hoe gaat het met jou?

Hier vandaag en gisteren klein rondje over straat met ze gewandeld, mijn vriend mag na zijn operatie nog niet heel veel doen, maar dat lukte wel dus ook een mooie oefening, en we er allemaal even lekker uit.
Samen vast gezet om te poetsen en hoeven te krabben, dat doet ze ook keurig als ze samen zijn, heel fijn!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 22:33

Ah lekker bezig nouvel
Furst mooi is ze
En morgen naar ziekenhuis voor controle

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Even update..

Dat werkt echt wel zo! Alleen merk ik niet veel verschil bij Illustro zelf.

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Boedjang, had je vandaag geen controle?

Jammer dat je geen verschil merkt bij Ilustro!

Hier vandaag weer geoefend. Ik ben een beetje moe van de galop er op links op te zetten. Het ziek zijn heeft op 1 week er voor gezorgd dat ik al mn conditie en energie kwijt ben. Daarbij ook heeft Willeke geleerd dat als ik wil opstappen dat ze al wil stappen en daar krijg ik ongeduld en boosheid van, haha. Want is het uit onbalans? Of is het van iets anders?
Anyway, hier wat stills uit een filmpje! Ik ben trots. Oprecht niet gedacht dat ik al los door de bak zou stappen met de meid.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Furst, en niet gek even rustig moet opbouwen na ziek zijn en ziet er lekker ontspannen uit met Willeke! De foto van gisteren is wel heel knap!

Haf_Woezel, ziet er wel goed uit zo, jammer je geen verschil merkt.

Boedjang, hoe was de controle?

Nouvel, klopt dat het soms gewoon teveel is, ik probeer het dan maar zo klein en makkelijk mogelijk voor ze maken. Meer dan een stabiele leider voor ze proberen te zijn kun je dan ook helaas niet doen. Fijn dat het rondje over straat goed ging met ze en je ze heerlijk samen kon borstelen!

Welkom Jolienn, knap paard! En groot gelijk je het dan laat uitbesteden.

Gisteren met Hilea weer mooi ontspanning in stap linksom ohz, blij mee. Denk nog paar keer en dan zijn we ook wel weer waar we waren voor het incident! Stond lekker te soezen bij haar slapende maatje.
Afbeelding
En Thomasso weer een stukje buiten gewandeld alleen, ging ook goed. Volgens mij hier nog niet gezegd maar had mest laten onderzoeken en hij had dus zand en wormen, zit inmiddels op dag 4 van de zandkuur en wormspuit is gehaald.
Afbeelding

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Ik heb wel fijn kunnen longeren
Zo om 7u in de ochtend haha maar ik wijd het niet aan de sponzen. Maar ze zullen zeker wel hun functie hebben :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Urosa welke worm? Mithras heeft ook met regelmaat bloedworm gehad, gaat momenteel goed.
Furst gaat goed komen, soms even stapje terug, helemaal als je zelf ziek bent geweest.
Ja vandaag controle. Hechtingen eruit(32 stuks). En weer gips erom. Over 2 weken weer check.
Ze vonden het er wel goed uitzien in iedergeval

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

boedjang schreef:
Ja vandaag controle. Hechtingen eruit(32 stuks). En weer gips erom. Over 2 weken weer check.
Ze vonden het er wel goed uitzien in iedergeval

Pff 32 hechtingen, das flink. Fijn dat ze het er goed uit vonden zien _/-\o_

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Ja best pittig he 2 flinke Japen en nog 4 gaatjes van de externe fixatie
Prachtig hoe dat weer aan elkaar in gezet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Wow zeg 32 hechtingen, dat is niet niks…
Maar wat fijn dat het er goed uit ziet, op naar verder herstel!

Urosa fijn dat Hilea weer mooi ontspannen ging, elk stapje is er weer eentje!
En Thomasso lekker gewandeld, was het ook heerlijk weer voor!
Hmm goed dat je hebt laten controleren, kun je er even actie op ondernemen.
Toto had vorig voorjaar ook zand en bloedworm, we hebben er wel wat wormenkuren tegen aan moeten gooien, steeds na opnieuw mestonderzoek, maar de laatste keer was hij schoon.
Deze maand van beide weer even mest weg brengen.
Zandkuren geef ik ze hier wel regelmatig tegenwoordig.
Psyllium is sowieso wel goed voor maag en darmen.

Furst, fijn dat je weer even lekker bezig bent geweest. En na ziek zijn is het altijd weer even wennen en energie opbouwen, niet teveel van jezelf eisen, gewoon ook lekker genieten van het mooie weer!

Hier de paardjes vanavond nog even lekker buiten gehad, toen Toto gelongeerd omdat mijn vriend dat nog niet mag, en daarna met beide paarden nog even klein stukje gelopen.
Wel heerlijk weer langer licht en mooi weer!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Thanks voor de lieve woorden! Ik vind het gewoon frustrerend dat het niet lukte.

Wow boedjang, 32 hechtingen! Wel fijn dat het goed gaat!

Urosa, wat een schattige paarden. Doe je altijd eerst linksom ohz? Of wissel je af?
Geef je psyllium voor zand?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:35

Bij Horseflex is de psyllium nu in de aanbieding, ik heb weer een grote zak gekocht, kunnen we weer even vooruit!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

Ik heb gisteren ook besteld voor 2 van mijn paarden. 10 kilo en kreeg er nog 750 gram extra bij :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:51

Wij gingen vandaag voor het eerst alleen naar vreemd terrein!

Soms dacht ik wel dat ik een hengst bij me had, hij vond het heel spannend.

Het laden ging niet van de eerste keer, zeker omdat de andere natuurlijk heel de tijd zit te hinniken, niet heel praktisch.

Op de trailer zelf was hij eigenlijk relatief rustig (niet maaien of trappelen of iets anders) maar hij stond wel keihard te zweten toen we aankwamen.

Op het terrein zelf was het ook niet echt rust. Was iemand met een bladblazer bezig, dus dat vond hij spannend. Andere honden, andere paarden etc.

In de longeercirkel een tijdje laten bekomen en dan even los gelongeerd en erna als hij zijn hoofdstel liet aandoen even aan de longe gedaan.

Ik kreeg wel complimenten dat hij zo mooi was :+ showen kan hij wel hoor, staart erop en kop de lucht in. Ik twijfelde even of er geen arabier ergens verschuilt zit.

Erna weer terug naar de trailer, dat ging al veel rustiger, maar het laden ging ook weer niet van een leien dakje. Hij wilde vooral heel graag hallo gaan zeggen tegen de paarden die in de stal stonden. Maar mijn moeder heeft dan even met het zweepje een beetje geduwd en dan ging hij er wel braaf in uiteindelijk.

Eenmaal thuis meteen de kortste weg naar de wei en ons andere paard genomen en ukkie was weer blij.

Toch een paar keer gedacht vandaag waarom we dit allemaal doen maar goed hij zal het ooit moeten leren natuurlijk. En het nadeel dat ze met twee zijn is natuurlijk dat ze extreem aan elkaar gehecht zijn.

Al bij al een lerrijke ervaring voor ons beiden denk ik :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

Waidida schreef:
Wij gingen vandaag voor het eerst alleen naar vreemd terrein!

Soms dacht ik wel dat ik een hengst bij me had, hij vond het heel spannend.

Het laden ging niet van de eerste keer, zeker omdat de andere natuurlijk heel de tijd zit te hinniken, niet heel praktisch.

Op de trailer zelf was hij eigenlijk relatief rustig (niet maaien of trappelen of iets anders) maar hij stond wel keihard te zweten toen we aankwamen.

Op het terrein zelf was het ook niet echt rust. Was iemand met een bladblazer bezig, dus dat vond hij spannend. Andere honden, andere paarden etc.

In de longeercirkel een tijdje laten bekomen en dan even los gelongeerd en erna als hij zijn hoofdstel liet aandoen even aan de longe gedaan.

Ik kreeg wel complimenten dat hij zo mooi was :+ showen kan hij wel hoor, staart erop en kop de lucht in. Ik twijfelde even of er geen arabier ergens verschuilt zit.

Erna weer terug naar de trailer, dat ging al veel rustiger, maar het laden ging ook weer niet van een leien dakje. Hij wilde vooral heel graag hallo gaan zeggen tegen de paarden die in de stal stonden. Maar mijn moeder heeft dan even met het zweepje een beetje geduwd en dan ging hij er wel braaf in uiteindelijk.

Eenmaal thuis meteen de kortste weg naar de wei en ons andere paard genomen en ukkie was weer blij.

Toch een paar keer gedacht vandaag waarom we dit allemaal doen maar goed hij zal het ooit moeten leren natuurlijk. En het nadeel dat ze met twee zijn is natuurlijk dat ze extreem aan elkaar gehecht zijn.

Al bij al een lerrijke ervaring voor ons beiden denk ik :D

Wat goed, lekker bezig en nu even laten bezinken _/-\o_

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:03

Waidida wat een indruk maakt dat dan he
Wel goed om te doen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:23

Goedzo hoor, Waidida! Laat hem er maar eventjes over denken. Komt vast wel goed!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:23

Waidida, leren ze wel veel van! En fijn alles gewoon goed is gegaan. Complimenten over je paard altijd leuk!

Ik heb het bij Pit&Pit gekocht, vanaf 3 2,5 kg zakken kreeg je extra korting. Hoeveel geven jullie? Ik nu 7 dagen 450 gram.

Furst, hangt van het paard af. Begin altijd met de makkelijke kant van het paard en dat is voor Hilea linksom. En klopt geef psyllium zaad.

Nouvel, ik ga het hier nu ook regelmatig doen. Vorige keer had hij geen zand. Wormen is wel elke test raak inderdaad. Fijn jij ook zo hebt genoten van het mooie weer meer beide paarden!

Boedjang rode bloedworm. Fijn dat de controle wel goed was, maar behoorlijk wat hechtingen!

Haf_woezel fijn dat zo vroeg longeren goed werkte!

Thomasso was vandaag heel zacht in het grondwerk en deed alles in 1x zo netjes, van genoten <3

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

Zo even bijgelezen. Welkom JoannevZ en Jolienn!

Haf_Woezel, lastig hoor! Ik ben van mening dat een té rustige stal ook ervoor kan zorgen dat je paard daardoor weinig gewend raakt en in nieuwe drukkere situaties dan sneller stress kan krijgen. Denk aan buitenritten, dan zijn dat opeens véél prikkels. Maar dat van jou klinkt wel erg onrustig. Als je niet wil/kan verhuizen dan moet je toch eerder kijken naar wat je wel kan veranderen. Wat dat betreft eens met wat iemand anders zei, je omgeving kan je niet veranderen. Hoe jij reageert kan je wel veranderen, want dat heeft weer invloed op je paard. (En geweldig trouwens de gekleurde manen!)

In het buiten wandelen ben ik mij daar met Sem heel erg bewust van geworden. Dingen waar ik van gewend was dat mijn bijrijdpaard helemaal van zou flippen, daar reageerde Sem niet op. Hij keek alleen mij verward aan van 'wat doe jij nou, is er iets aan de hand?'. Dus ik bouwde spanning op, puur omdat ik al een schrikreactie verwachtte. Ik heb mijzelf dat snel afgeleerd, want anders zou ik dus uitstralen dat er wel iets is om stress van te krijgen.

Furst, fijn dat het zo goed gaat nu!

Waidida, spannend zo'n eerste keer! Fijn dat het goed is gegaan.

Wat naar trouwens van de vallen hier! Ongeluk zit toch echt in een hoekje met die jonge paarden.

-
Sem is vandaag 4 geworden Y)(^) Hij vond het feesthoedje helemaal niet leuk oeps. Slingers om zijn hals daarentegen boeit hem niets haha.
Afbeelding