Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

showen kan hij wel hoor, staart erop en kop de lucht in. Ik twijfelde even of er geen arabier ergens verschuilt zit.
Waidida schreef:Wij gingen vandaag voor het eerst alleen naar vreemd terrein!
Soms dacht ik wel dat ik een hengst bij me had, hij vond het heel spannend.
Het laden ging niet van de eerste keer, zeker omdat de andere natuurlijk heel de tijd zit te hinniken, niet heel praktisch.
Op de trailer zelf was hij eigenlijk relatief rustig (niet maaien of trappelen of iets anders) maar hij stond wel keihard te zweten toen we aankwamen.
Op het terrein zelf was het ook niet echt rust. Was iemand met een bladblazer bezig, dus dat vond hij spannend. Andere honden, andere paarden etc.
In de longeercirkel een tijdje laten bekomen en dan even los gelongeerd en erna als hij zijn hoofdstel liet aandoen even aan de longe gedaan.
Ik kreeg wel complimenten dat hij zo mooi wasshowen kan hij wel hoor, staart erop en kop de lucht in. Ik twijfelde even of er geen arabier ergens verschuilt zit.
Erna weer terug naar de trailer, dat ging al veel rustiger, maar het laden ging ook weer niet van een leien dakje. Hij wilde vooral heel graag hallo gaan zeggen tegen de paarden die in de stal stonden. Maar mijn moeder heeft dan even met het zweepje een beetje geduwd en dan ging hij er wel braaf in uiteindelijk.
Eenmaal thuis meteen de kortste weg naar de wei en ons andere paard genomen en ukkie was weer blij.
Toch een paar keer gedacht vandaag waarom we dit allemaal doen maar goed hij zal het ooit moeten leren natuurlijk. En het nadeel dat ze met twee zijn is natuurlijk dat ze extreem aan elkaar gehecht zijn.
Al bij al een lerrijke ervaring voor ons beiden denk ik
Hij vond het feesthoedje helemaal niet leuk oeps. Slingers om zijn hals daarentegen boeit hem niets haha.