Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:15

Alja schreef:
Ik heb mijn nieuwe aanwinst vandaag precies twee maanden…
Zoek de verschillen [ [url=m/RkWjuW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, wat goed zeg!

De vosmerrie die we laten keuren is een OldenburgerxKWPN, correct en braaf onder het zadel, heel knap en lief, met 4 witte benen en ik kon het vanmorgen toen ik wakker werd nog steeds niet geloven {:}

Afbeelding

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:39

Hele sympathieke uitstraling heeft ze

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:39

Zonnetje81 schreef:
Lieser schreef:
Het is hier al vaker gezegd: laat maar zien welke paarden je bedoelt! Maar dat kun je niet.

Inderdaad voor 3-4 zijn ze er niet.

Ik ben geen handelaar zoals velen hier; ik hoef er dus ook niet aan te verdienen.

Maar als je op Marktplaats kijkt tot 4k dan zijn dat ongeveer 150 hits. Als 2/3 daarvan rommel is, blijven er 50 over. Als de helft daarvan niet past, heb je nog steeds keuze uit 25.

Het is gewoon simpel kansberekening; moeilijker is het niet. Succes met zoeken, het is jullie handel, niet de mijne.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:43

Maar waar haal je de cijfers vandaan met de kans berekening? Want een kennis van me zocht in die prijsklasse en ook de door jou genoemde 50 vond ze niet.
Uiteindelijk budget verhoogd naar 6000 en toen een acceptabel beestje gevonden na een half jaar zoeken. En zo bizar waren haar eisen niet. Leeftijd tussen 5 en 15, mag een bemerking hebben of een stalgebrek verder gezond en redelijk braaf. Geslacht en uiterlijk maakte ook niet uit.
Ergens tussen de 1m60 en 1m80

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:46

We hadden het over pony’s hè :D
M’n oude pony staat ook weer op Facebook, ondertussen voor de wagen. Die is echt zo enorm braaf, dat zegt verkoper ook. Ze is nooit gekeurd maar een hele harde pony die hier nooit kreupel geweest is. Vragen ze nu 4 voor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:47

Oh die had ik even gemist :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:49

Ikke heeft het wel over paarden?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:51

c_alsemgeest schreef:
Oh die had ik even gemist :')

Haha bij paarden is het idd meer zoeken

Maar, die van mij 4 weken niks gedaan, stap gisteren zo weer op en super super braaf. Tja ze is eenkennig en soms een beetje raar. Wel volledig rx goed 165, 12 jaar en heel knap. Tja t is geen dressuur paard en heeft simpele draf. Maar kocht dr voor net iets meer dan 3
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:53

Golden worden ze aangeboden als kinderpony en ben je ook gaan kijken of de tekst klopt bij de pony! Want kan je ook adv aanwijzen waarbij de pony al niet klopt bij de adv
En het gros hier is geen handelaar hoor

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:59

c_alsemgeest schreef:
Maar waar haal je de cijfers vandaan met de kans berekening? Want een kennis van me zocht in die prijsklasse en ook de door jou genoemde 50 vond ze niet.
Uiteindelijk budget verhoogd naar 6000 en toen een acceptabel beestje gevonden na een half jaar zoeken. En zo bizar waren haar eisen niet. Leeftijd tussen 5 en 15, mag een bemerking hebben of een stalgebrek verder gezond en redelijk braaf. Geslacht en uiterlijk maakte ook niet uit.

Wat is daar moeilijk aan?

Als er 150 op Marktplaats staan en je zoekt er eentje, hoe groot is dan de kans dat je een fatsoenlijk paard kunt vinden? 100%.

Dat die koper allerlei subjectieve eisen heeft, daar kan ik niks mee. Hoe langer die lijst hoe langer je geduld moet zijn.
Tante Taart heeft ook een paar maanden op zich laten wachten. Daar heb ik ook een paar fatsoenlijke paarden voor bekeken die niet voldeden aan mijn subjectieve eisenlijst. Dat zegt niks over die paarden, die waren stuk voor stuk prima (op eentje na maar dat verbaasde niet) maar ze moeten bij mij wel minimaal 10-15 jaar mee. Dan wil ik wel iets waar IK in geloof.

Ik hoef er niks aan te verdienen, weet je nog. Bij mij gaan ze dood en daarna kijken we weer verder.
Dat dat niet in jullie straatje past, is niet mijn probleem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:03

Jouwe zat natuurlijk ook werk aan Marjan. :-)

Maar die pony van jou klinkt echt als zo'n leuk dier, dat die nog geen huisje heeft begrijp ik niet helemaal. Hopelijk helpt het dat ze nu beleerd is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:05

Wat voor een eisen/ wensenlijstje heb jij dan Ikke? en voorkeur voor ras/ leeftijd? Rontgen goed of niet?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:06

StalNollie schreef:
Golden worden ze aangeboden als kinderpony en ben je ook gaan kijken of de tekst klopt bij de pony! Want kan je ook adv aanwijzen waarbij de pony al niet klopt bij de adv

Nee, want ik zoek geen kinderpony. Vriendin van mij had het erover om ergens te kijken voor een maatje voor haar paard, bij voorkeur een kinderpony voor niet te gek geld. Maar dat hoeft geen sport-kinderpony te zijn, gewoon eentje die de kindjes kunnen poetsen en een keer een rondje op kunnen rijden. Die ik had gevonden waren allebei wat ouder, maar leken vanaf de advertentie prima in het plaatje te passen wat zij zoekt. De volgende stap is gaan kijken, maar dat heb ik dus niet gedaan omdat ik niks zoek. Sterker nog, ik wil er zelf liever een aantal kwijt :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:08

Heb nu een kennis een advertentie doorgestuurd van een tinker , 10 jaar, 1m50. Heeft 2 veulens gehad en is 2 jaar niet gereden. Wordt nu weer opgepakt. 3200€

Of ze gezond is, weet ik natuurlijk niet , maar beestje ziet er hartstikke goed en netjes verzorgd uit .

Gulpje: wat een knapperd en lieve uitstraling!

FarjenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:19

Elisa2 schreef:
Jouwe zat natuurlijk ook werk aan Marjan. :-)

Maar die pony van jou klinkt echt als zo'n leuk dier, dat die nog geen huisje heeft begrijp ik niet helemaal. Hopelijk helpt het dat ze nu beleerd is.

Maar elk nieuw paard vraagt werk, nieuwe omgeving/stalling, .. Ook die superbrave paarden kunnen daardoor van slag zijn. Bij sommige is dat na een weekje wel ok, anderen doen daar toch wel een tijdje over.
Zo had een stalgenoot een nieuw paard, was bij vorige eigenaar heel braaf en met uittesten ook. Op onze stal heeft hij toch verschillende (ervaren) ruiters er smerig afgegooid, inmiddels zijn ze wel goed vertrokken maar die eerste maanden waren pittig.

Ìk kwam op Facebook een advertentie tegen van twee 3-jarige Freiberger merries, voor wie dat interessant vind :) Wel in België

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:25

Klopt, maar de een heeft wat meer werk nodig dan de ander en ook niet altijd wat iedereen kan bieden. ;-)

Met werk aan worden vaak niet de door en door bevestigde brave en bomproof paarden bedoeld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:33

Elisa2 schreef:
Wat voor een eisen/ wensenlijstje heb jij dan Ikke? en voorkeur voor ras/ leeftijd? Rontgen goed of niet?

Gezond, betrouwbaar, lichte voorkeur voor merrie.

Als er foto's gemaakt moeten worden, ben ik al afgehaakt.

Farjen schreef:
Maar elk nieuw paard vraagt werk, nieuwe omgeving/stalling, .. Ook die superbrave paarden kunnen daardoor van slag zijn. Bij sommige is dat na een weekje wel ok, anderen doen daar toch wel een tijdje over.
Zo had een stalgenoot een nieuw paard, was bij vorige eigenaar heel braaf en met uittesten ook. Op onze stal heeft hij toch verschillende (ervaren) ruiters er smerig afgegooid, inmiddels zijn ze wel goed vertrokken maar die eerste maanden waren pittig.

Ìk kwam op Facebook een advertentie tegen van twee 3-jarige Freiberger merries, voor wie dat interessant vind :) Wel in België

Wat is er mis met België? Paarden zijn daar vaak wat goedkoper.
Twee maanden terug nog eentje daar gehaald, voor minder dan 5k.

Ik kocht Stippeltje als een vriendelijk, braaf paard. Ik heb d'r twee maanden uitgeprobeerd dus ik had aardig beeld van haar sterke en zwakke kanten.
Maar dat ze zo overstuur zou zijn van de verhuizing, daar had niemand rekening mee gehouden. Heeft driekwart jaar geduurd voor ze geland was en weer de gezellige moeke was die ik dacht gekocht te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:37

ikke schreef:
c_alsemgeest schreef:

Wat is daar moeilijk aan?

Als er 150 op Marktplaats staan en je zoekt er eentje, hoe groot is dan de kans dat je een fatsoenlijk paard kunt vinden? 100%.

Dat die koper allerlei subjectieve eisen heeft, daar kan ik niks mee. Hoe langer die lijst hoe langer je geduld moet zijn.
Tante Taart heeft ook een paar maanden op zich laten wachten. Daar heb ik ook een paar fatsoenlijke paarden voor bekeken die niet voldeden aan mijn subjectieve eisenlijst. Dat zegt niks over die paarden, die waren stuk voor stuk prima (op eentje na maar dat verbaasde niet) maar ze moeten bij mij wel minimaal 10-15 jaar mee. Dan wil ik wel iets waar IK in geloof.

Ik hoef er niks aan te verdienen, weet je nog. Bij mij gaan ze dood en daarna kijken we weer verder.
Dat dat niet in jullie straatje past, is niet mijn probleem.

Ik verdien er ook niks aan, blijven ook tot aan hun dood. Maat de cijfers zijn puur jouw ervaring. In dit topic kom je toch meer mensen tegen die het niet zo makkelijk lukt.

Ik heb voor mezelf wel meer eisen, maar ook een hoger budget. Valt ook niet mee, maar ik weer van mezelf dat mijn eisen het "probleem" waren. En ik vond lang zoeken niet erg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:48

goldenarrow schreef:
StalNollie schreef:

Nee, want ik zoek geen kinderpony. Vriendin van mij had het erover om ergens te kijken voor een maatje voor haar paard, bij voorkeur een kinderpony voor niet te gek geld. Maar dat hoeft geen sport-kinderpony te zijn, gewoon eentje die de kindjes kunnen poetsen en een keer een rondje op kunnen rijden. Die ik had gevonden waren allebei wat ouder, maar leken vanaf de advertentie prima in het plaatje te passen wat zij zoekt. De volgende stap is gaan kijken, maar dat heb ik dus niet gedaan omdat ik niks zoek. Sterker nog, ik wil er zelf liever een aantal kwijt :))

Aah kijk maar dan kan je niet zeggen dat er voldoende te koop is want ik kan je 100% zeggen en ik draai al lang mee dat wat er geadverteerd word ruim de helft niet eens is als wat de adv beweerd.

En wat je ook merkt is dat de eisenlijst kort is maar puntje bij paaltje word hij toch steeds langer als het moment van kijken/kopen daar is.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:24

Maar dat blijft toch altijd zo? Er wordt voldoende aangeboden, de vraag is dan of dat uiteindelijk in het plaatje past van de koper. Maar hier wordt gezegd dat ze niet eens te vinden zijn en dat klopt gewoon niet. Die hele gave dressuurcrack die met 2 hoeven in zijn neus naar de lichte tour loopt en dan ook nog eens superbraaf is en waar iedereen zo mee weg rijdt voor 10k, die is niet of nauwelijks te vinden nee. Maar die gewone brave simpele paard of pony, die zijn er echt wel, óók voor een lager budget.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:27

En voor dat lager budget is er vaak iets mee :))

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:29

Voor dat hogere budget ook, getuige dit topic met al die paarden die afgekeurd worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:33

En leeftijd Ikke? KWPN of kruising?

Ik zie namelijk wel veel oudere dieren die braaf en gezond zijn (kwpn/ Duits) voor dat bedrag. Maar de jongere zijn veelal andere rassen, Spaans, Draver EV etc. die niet iedereen wilt hebben. Sportgefokt, onder de 10 staat er weinig onder de 5 op MP zonder dat het wat mankeert. Paarden zijn in Belgie inderdaad goedkoper.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:36

goldenarrow schreef:
Voor dat hogere budget ook, getuige dit topic met al die paarden die afgekeurd worden.

Ja die worden niet verkocht dan

En verdwijnen stiekem in de lagere prijsklasse zodat er hopelijk niet wordt gekeurd. En voila. Komen er weer topics met oplichting.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:46

Ik vind het altijd zo apart om te horen dat er zoveel paarden zo moeten wennen aan een nieuw huis. Wij hebben er hier zes gehad (shetlanders niet meegerekend), maar met niet een ooit problemen gehad dat ze anders waren op een nieuwe locatie. Ze zullen misschien een beetje kijken of zo, maar echt lelijk doen, heb ik nooit meegemaakt. En heel eerlijk "laten wennen" doen we ook niet aan. Toen ik mijn merrie naar huis haalde van het zadelmak maken, heb ik zaterdag daar gelest en zondag thuis gereden.