Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:01

Voor iedereen de beste wensen en veel veilige km's met alle jonkies

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:41

De beste wensen voor het nieuwe jaar, op naar veel plezier samen :j ! *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 02:42

Jullie ook allemaal een gezond, gelukkig 2024! Het jaar voor onze jonkies is aangebroken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:20

De beste wensen allemaal! Ik heb Eygló gisteren van wei naar paddock verplaatst voor de jaarwisseling. Ze komt nog niet zo gek veel in handen maar liep in elk geval zonder twijfel mee de trailer op en af.

Afbeelding

Braaf paard <3
Kreeg vannacht nog een foto dat ze er heel stoer en rustig bij stond :+:

Begin april komt ze naar huis. Ik heb er ontzettend veel zin in!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:47

Beste wensen allemaal!

Dat het maar een gezond en fijn jaar mag worden voor ons en onze paarden!
En hopelijk kunnen we 2024 lekker met ze aan het werk en nog beter ons eerste echte ritje gaan maken!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:25

De beste wensen allemaal, dat het een jaar vol plezier en veilig kilometers mag worden!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:40

Iedereen de beste wensen! **\O/**

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:13

De beste wensen allemaal!

Kan niet wachten op beter weer want dan ga ik echt met die van mij aan de slag. Hij is er echt aan toe merk ik. Hij staat altijd meteen vooraan als ik er ben en is echt boos als een ander weer mee mag en hij niet.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 01:02

ulaantje schreef:
De beste wensen allemaal!

Kan niet wachten op beter weer want dan ga ik echt met die van mij aan de slag. Hij is er echt aan toe merk ik. Hij staat altijd meteen vooraan als ik er ben en is echt boos als een ander weer mee mag en hij niet.

Dat vind mij jonkie ook vorige week paar dagen achter elkaar bezig geweest 10 / 15 min en ze wil graag door dan nog maar vind het dan zelf genoeg.. morgen maar weer eens wat puzzelen iets stuur instaleren denk ik /hoop ik.. na dat ik haar even ge longerrd heb ( aan haar kaptoom in stap naast mij stappen aan lange teugel is het idee als ze fijn reageerd... iets met 6x links 6x rechts en.klaar

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:33

Weet iemand of er een website is oid( heb zelf geen Facebook) waar je data van schriktrainingenen enz kan vinden in jou regio? Of zou je dat echt zelf met een club moeten boeken?
Regio tussen zwolle/ deventer

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:46

Hier gister even gespeeld met zeil maar ja, Fier kijkt nergens naar dus dat was niet zo spannend en hoefde dus ook niet echt iets te leren. Wel heel trots natuurlijk.
Afbeelding
Als hij zo onverschrokken het parcours straks doorgaat gaan we heel goed scoren :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:56

De beste wensen nog allemaal! Heel veel veilige momenten met jullie puppy’s gewenst /3

Ik ben aan het oriënteren voor een zadel, ik had voor mijn vorige paard een kent en masters original. Ik denk dat dit qua schofthoogte wel moet gaan, al is dit paard nog wel echt heel slank, zo dus een ander kopstuk in moeten en heb ik weinig “steun” van dit zadel. Wat op een jong paard misschien best lekker is. := wat is jullie plan met zadels?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:10

Inderdaad, beste wensen voor iedereen! Dat we maar allemaal fijn onze paarden kunnen beleren met zo min mogelijk blauw billen bij ons. :D

@Lente, wat een knapperd! Toch fijn zo'n onbevangen jonkie die het allemaal gewoon doet!

@ulaantje, ja dat weer nu is vreselijk! Daar worden de paarden meestal ook niet rustiger van, maar om nou met die wind met een jonkie aan de slag te gaan haha.

@snorkel, geen idee maar hier heb ik ook interesse in!

@stalMelyn, super stoer! Daar heb je straks een fijne aan die overal goed langs gaat.

@Sababber, ik wilde kijken of het springzadel van mijn andere paard er misschien op kon met een bontje. Alleen om zadelmak te maken en dan ga ik daarna wel met haar naar country mill. Als het echt niet gaat kijk ik denk ik naar een wintec oid voor tijdelijk.

Hier meteen het jaar goed gestart. Na een halfjaar knuffelen en puppy ABC heb ik Regentesse gisteren aan de longe gehangen voor de eerste keer. Dat deed ze gewoon, alsof ze het al veel vaker had gedaan. Braaf kind. <3

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:51

Nou je zou niet zeggen dat die het nog niet kent inderdaad _O-

Ik heb gelijk maar even een ander kopstuk ingedraaid om te kijken. Gezien het toch pokke weer is. Opzich vind ik het zo gek nog niet, misschien wel wat te lang.. in ieder geval durf ik hier wel een passer bij te halen, dan zien we wel.
Afbeelding

Daarna is meneer weer aan de sleep gegaan met zijn slobberbak. Hij zet hem tegenwoordig netjes voor de deur _O-
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:44

Sababber: Zo op het oog lijkt het zeker fijn te liggen.
Ik heb gelukkig ook nog 4 zadels liggen dus hopelijk zit er wat tussen wat mooi passend gemaakt kan worden. Hopelijk ligt me springzadel goed genoeg om hem in ieder geval mee zadelmak te maken en daarna heb ik er nog 3 dressuur zadels waarvan er hopelijk 1 op maat gemaakt kan worden.

Reus heeft even vakantie omdat hij bij mijn net afgespeende veulen loopt, Reus lijkt zich er drukker om te maken dan het veulen zelf. Ik denk na 1 dag al te zien dat reus behoorlijk is afgevallen ze lopen samen maar langs het hek te draaien en ik zie ze maar weinig bij de hooiruif staan..... Hopelijk wennen ze snel aan de nieuwe situatie.......Want ik vind dit niet fijn.

Ik ben wel bang dat ik met me laatste reactie op Zertab haar heb weggejaagd...... ze was hier het meest actief en na mijn reactie is ze niet meer geweest....... en ik had nog zo me best gedaan het netjes te verwoorden :x .

Kima2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:24

Wat een leuk topic ik zou graag mee kletsen. Wat een prachtige paarden komen hier voorbij.

Ik heb sinds kort een erg leuke kruising gekocht. Wel netjes abc opgevoed. Hij word dit jaar 4 en wil hem dus rustig aan beleren. Als het weer wat beter word wil ik wat actiever bezig gaan, maar voor nu al laten wennen aan een hoofdstel. Een keertje gelongeerd, zadeltje opgelegd. Tot zover gaat het erg goed maar we doen het lekker rustig aan.

De bedoeling is om hem zelf te beleren, maar mocht ik op een punt komen dat het beter is het uit te laten besteden doe ik dat. Heb wel ervaring met het beleren van paarden maar de laatste keer was zo'n 7 jaar terug. Ondertussen eigen huisje en moeder geworden etc. dus toch wel iets voorzichtiger. Ook komt hij waarschijnlijk wel voor de wagen, maar dat doen we later.

Na jaren paarden heb ik nu bewust gekozen voor een e pony omdat ik zelf ook niet zo groot ben en dit formaat dus wel lekker handzaam is voor mij.

Afbeelding

beetje onduidelijke foto maar hij was zo braaf
Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:14

Afgelopen woensdag heb ik de mijne verhuisd naar stal vanaf de opfok. Heerlijk voor al het geknal veilig op stal.. Heb hem nu 1 keertje gelongeerd, hiervoor had hij al 2/3 keer een bitje in gehad dus hij kende het al. Maar echt een onwijs fijn paard. Heel blij met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:54

Dat was echt de eerste x aan de longe? Wat doet ze het dan goed zeg!

Sababber, mijn zadelmaker zei, dat hij liever heeft dat een zadel echt goed ligt en dat 18de rib verhaal dan wat loslaat. Maar dan moet je zadel wel echt goed liggen.

Dddara, nu je het zegt, het is stil bij Zertab, hopelijk gewoon even een korte pauze door jaarwisseling en bagger weer.

Kima, wat is het voor een kruising?

Sensibel, hij is glansrijk (letterlijk) uit de opfok gekomen.

Ik hoop dat het weer straks wat beter wordt, heb nu zo ver***** weinig zin om wat met de paarden te doen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:58

Je hebt me niet weggejaagd hoor! :)
Alleen ik heb wel besloten, voor mijn eigen rust, om weg te gaan uit het topic. Het is gewoon zo anders of je nu zelf een eigen paard hebt of met een eigenaar te maken hebt. En ik vergelijk mijzelf constant met anderen waardoor ik alleen maar meer onzeker word.

Ondertussen loopt hij wel weer goed mee. En kan al achterwaarts gaan op enkel een stem hulp. Borstelen gaat steeds beter, hij begint er nu echt van te genieten, ook zijn fijne kriebel plekje gevonden.
We komen er wel. Met veel vallen en opstaan.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:19

Zertab wat fijn dat hij in iedergeval weer mee loopt en dat je merkt dat hij het werk steeds beter oppakt en er ook plezier in begint te krijgen.

Wat jammer dat je weggaat. Er zijn volgens mij veel meer mensen die hun paard samen doen met iemand anders, zus / moeder / vriendin of eigenaar. Tuurlijk is het soms vervelend dat jij niet je eigen weg kan volgen en je je moet aanpassen aan wat de eigenaar wil. Ik heb vroeger ook veel bijrijdpaarden gehad en weet dat het lastig is om een andere visie te hebben dan de eigenaar. Maar ik vind het leuk om jullie voortgangen ook te blijven volgen helemaal nu jullie met stappen vooruit gaan.

En ik dacht me te herinneren dat jij thuis ook niemand hebt die geïnteresseerd is in paarden/ jou verhaal. Ik heb precies het zelfde ik heb me paarden dan wel aan huis maar mijn man heeft niets met paarden en aangezien ik van de ene kant naar de andere kant van het land ben verhuisd heb ik ook geen paarden vriendinnen meer. Dus ik vind het ook leuk om hier me verhaal met jullie te delen want verder wilt niemand het horen.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:21

ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, maar ik ben het eens met DDDara! Ik geniet van jou (en jullie allemaal eigenlijk) verhalen en de vooruitgang die jij/jullie hebben met de paarden.

Ik snap ook heel goed dat je jezelf gaat vergelijken met anderen, die misschien al ietsje verder zijn dan jij.. Ik heb het zelf ook, jullie zijn al zo ver terwijl ik nog bezig ben met het achterwaarts, zijwaarts en netjes naast me lopen en voetjes geven. Maar ik probeer altijd maar te denken, het is geen wedstrijd en iedereen doet het op zijn eigen manier en eigen tijd.

Dusja ik ben vooral even een meelezer momenteel omdat ik de training even stil heb gezet vanwege de extreem drukke periode!

Ik hoop dat je blijft Zertap!

Kima2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:12

Rocamor leuk dat je het vraagt vader is een barock pinto echt een look a like fries maar dan bont en moeder een haflinger.

jitskenienke Helemaal mee eens dat het geen wedstrijd is elk paard is uniek en ieder paard bewandelt zijn eigen weg daarin. Voor mij zal het dan ook echt nooit voelen als een wedstrijd hopelijk voor anderen ook niet. Ik vind het ook erg leuk ieders eigen progressie te zien en elkaar even steunen als het wat minder gaat.

xsensibel wat een mooi paard

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:40

Och, die van mij staat nog steeds 24/7 buiten een uur van mij vandaan dus doet nog precies niets. :+
Lekker je eigen gevoel volgen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:35

Selente schreef:
Och, die van mij staat nog steeds 24/7 buiten een uur van mij vandaan dus doet nog precies niets. :+
Lekker je eigen gevoel volgen.

Die van mij staat nog steeds met zn been in het verband en heeft gisteren met mijn vriend een lesje 'normaal meelopen over het terrein' gehad. Want dat is ie sinds zn boxrust even vergeten :')

Beleerproces pakken we verder op als het verband eraf is.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:31

En omdat ik verder geen paarden mensen ken zal ik straks het zadelmak maken helemaal alleen moeten doen. Dus niemand die hem vasthoud niemand die longeerd als ik erop zit. Echt Me, Myself and I.
Dat zal hier wel een flinke beperking worden.