Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ik vind het vreselijk dat kinderen in Elspeet en omgeving het bos niet meer in durven, niet op de fiets meer naar school durven. Daar moet meer aandacht voor komen ook in de media.
Jessix schreef:Ik kijk die programma's bij voorbaat al niet. Zag ook al weer op FB de leuke reacties voorbij komen over het aantal jonge wolfjes die er dit jaar bij zijn gekomen. En ergens snap ik die reacties dan ook wel weer. Als ik zelf geen dieren had gehad en niet in zo'n gebied had gewoond had ik het ook mooi gevonden. Alleen als je je dan wat meer verdiept in het leed dat het veroorzaakt, snap ik niet dat mensen dat dan weer bagatelliseren.
rien10 schreef:Jessix schreef:Ik kijk die programma's bij voorbaat al niet. Zag ook al weer op FB de leuke reacties voorbij komen over het aantal jonge wolfjes die er dit jaar bij zijn gekomen. En ergens snap ik die reacties dan ook wel weer. Als ik zelf geen dieren had gehad en niet in zo'n gebied had gewoond had ik het ook mooi gevonden. Alleen als je je dan wat meer verdiept in het leed dat het veroorzaakt, snap ik niet dat mensen dat dan weer bagatelliseren.
Ik woon niet in een wolvengebied en ik vraag me af of er ooit wolven in mijn omgeving komen.
En ik stuiter ook van ergernis van de bank af. Heeft meer met mentaliteit dan met woonomgeving te maken denk ik.
Wintu schreef:rien10 schreef:Nee. De kloof tussen naïevelingen en nuchtere mensen wordt steeds groter.
Niet alleen het topic wolf speelt, maar vele andere, waardoor die kloof steeds groter wordt. Het topic wolf geeft daar bij inderdaad ook nog de tegenstelling naief tegen nuchter idd.
Wintu schreef:Ik heb het expres niet gekeken, ik word gewoon boos op bepaalde mensen als ik kijk. Je zou ze bijna bij het shirt over tafel trekken en ze met de neus in een opengereten dier duwen. Ik vraag me ook echt af waar die mensen wonen, dat ze zo aan mensen die er wonen voorbij gaan.
Tja Dinand, kan leuk zingen, maar verder niet het licht van de wereld, blijkt wel weer. Heeft waarschijnlijk nog nooit een schaap van dichtbij gezien.
Sandra_H schreef:Ik heb het gezien, en me ook dood geërgerd aan weer de vergelijking met slachterijen en vlees eten, en vooral ook aan die "deskundige". Nou geloof ik best dat hij er veel vanaf weet hoor, maar er zijn ook anderen, die iets heel anders vertellen. Het zou mooi zijn als zo iemand ook eens in de spotlights gezet wordt. Liefst nog 2 (of meer) deskundige elk met een andere visie bij elkaar.
Ook ik ben geen complotdenker, nooit geweest en ga het niet worden. Het verhaal van de uitgezette wolf (of hybriden) geloofde ik niet zo, tot ik laatst dit las https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5404569/vrouwelijke-otter-uitgezet-biesbosch-staatsbosbeheer-boos#:~:text=Natuurorganisatie%20Natuur%2D%20en%20Vogelwacht%20Biesbosch,te%20spreken%20over%20de%20actie.
of iets dergelijks ook met de wolf is gebeurd weet ik niet, maar ik geloof ook zeker niet meer dat dat NIET is gebeurd.
Linksom of rechtsom word ik inmiddels echt kotsmisselijk van de manier waarop de "pro-club" ,zowel op social als in de gewone media, de angst van zoveel mensen lacherig afdoet als roodkapje syndroom etc. waarna vervolgens met het vingertje wordt gewezen naar de niet wolfwerende afrasteringen. Oftewel eigen schuld dikke bult.