K_nolan schreef:Ninx schreef:Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.
Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.
Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.
Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.
Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?
Dit, ik ben absoluut niet jaloers op de ts (moet er niet aan denken nog 1 erbij, staan er hier al 7). Ik heb er ook 1 die nu absoluut niet bereden kan worden sterker nog ze toont pas kreupelheid bij intensief werk. Omdat ze zo sterk is doet ze alles en zou je zo zeggen dat ze goed is. Ze kwam laatst de klinische keuring door, pas met bewegings analyse was het mis. Over 1,5 een mri. Je weet gewoon niet wat er is en als je pech hebt tref je straks een boze eigenaar.
Laten we eerlijk ook wezen, niet iedereen kijkt elke dag naar z'n paard. Ik zou het direct merken, maar dat geld niet voor iedereen.
Ts ik ben blij dat het paard bij jou staat, hij krijgt zo te zien eten en liefde, maar wellicht handiger om het rijden (je zegt immers zelf op fb inderdaad dat je het straks wel ziet als hij meer doet in ieder geval in die trans) gewoon niet te doen. Ga lekker aan de slag met grondwerk anders, waarom niet?
Het is echt niet aanvallend bedoeld, maar handig is het niet (denk ik)
Maar daar gaat het mis.. "in die trans". Ik heb níks gezegd dat ik er (binnenkort) op ga rijden. Ik beantwoord een vraag. Met : dat zie ik pas onder het zadel. Ik ben geen helderziende... zeg maar.

Hoe men dat opvat is ieders eigen. Maar het betekend niet dat ik ook dát bedoel.