[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 21:24

K_nolan schreef:
Ninx schreef:
Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.

Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.

Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.

Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.

Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?

Dit, ik ben absoluut niet jaloers op de ts (moet er niet aan denken nog 1 erbij, staan er hier al 7). Ik heb er ook 1 die nu absoluut niet bereden kan worden sterker nog ze toont pas kreupelheid bij intensief werk. Omdat ze zo sterk is doet ze alles en zou je zo zeggen dat ze goed is. Ze kwam laatst de klinische keuring door, pas met bewegings analyse was het mis. Over 1,5 een mri. Je weet gewoon niet wat er is en als je pech hebt tref je straks een boze eigenaar.

Laten we eerlijk ook wezen, niet iedereen kijkt elke dag naar z'n paard. Ik zou het direct merken, maar dat geld niet voor iedereen.

Ts ik ben blij dat het paard bij jou staat, hij krijgt zo te zien eten en liefde, maar wellicht handiger om het rijden (je zegt immers zelf op fb inderdaad dat je het straks wel ziet als hij meer doet in ieder geval in die trans) gewoon niet te doen. Ga lekker aan de slag met grondwerk anders, waarom niet?

Het is echt niet aanvallend bedoeld, maar handig is het niet (denk ik)

Maar daar gaat het mis.. "in die trans". Ik heb níks gezegd dat ik er (binnenkort) op ga rijden. Ik beantwoord een vraag. Met : dat zie ik pas onder het zadel. Ik ben geen helderziende... zeg maar. :')

Hoe men dat opvat is ieders eigen. Maar het betekend niet dat ik ook dát bedoel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:25

Pallatin schreef:
Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…

Iets ergens een vraagteken bij zetten of niet mee eens zijn is niet gelijk aan jaloezie

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:25

Ach, als het paard geen pijn heeft of wat mankeert is rijden geen probleem toch?

TS Je zoekt het ook een beetje zelf op qua commentaar hier. Laat ze gewoon links liggen, reageer er niet op, geef ze geen uitleg meer. Ga lekker genieten van dit paard, want ik geloof niet dat er nog een 'eigenaar' om de hoek komt kijken. Veel succes met hem!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:26

Ninx schreef:
Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.

Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.

Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.

Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.

Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?

precies dit

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:35

Ik blijf het heel bijzonder vinden dat niemand dit paard herkent. Hij is blijkbaar ook ingereden want je kunt er op zitten, dan heeft zo'n paard zelfs met een of andere blessure best wel waarde. Die laat je toch niet zomaar in een gebied los. Dat hij mager is kan best in korte tijd gebeurd zijn, daarvoor hoeft hij geen weken rond gezworven te hebben. Dit dier heeft een eigenaar, maar wat er precies aan de hand is? Ik denk dat er toch wel wat meer achter steekt dan zomaar gedumpt ergens. Hopelijk komt de waarheid nog aan het licht. Je zorgt in ieder geval goed voor hem, al denk ik dat je misschien toch een beetje moet oppassen, want hij is natuurlijk (nog) niet van jou.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:37

_Mir schreef:
Ach, als het paard geen pijn heeft of wat mankeert is rijden geen probleem toch?

TS Je zoekt het ook een beetje zelf op qua commentaar hier. Laat ze gewoon links liggen, reageer er niet op, geef ze geen uitleg meer. Ga lekker genieten van dit paard, want ik geloof niet dat er nog een 'eigenaar' om de hoek komt kijken. Veel succes met hem!

Maar waarom zou je perse willen rijden op een paard waar je niks van weet en ergens gevonden hebt? Er is NIKS bekent over geestelijke of lichamelijke gezondheid van dit dier.....En zolang er geen eigenaar zich meldt zal je ook niet weten waarom die zich niet meldt?? Misschien overleden en is familie met andere dingen bezig? Gestolen uit buitenland? Weet ik veel. Met dat soort dingen ook gewoon wachten tot het dier van jou is.
En wat gebeurt er als jij zodanig van het paard valt en je zwaar gewond raakt? Hoe gaat dat? ..Rijden hoort niet bij de behoevende verzorging.
Je gaat het paard nu al al zien als jouw paard. Je kunt beter wat afstand houden, zo staat de eigenaar ineens op de stoep en ben je hem kwijt....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:39

Paardenfann4 schreef:
Ik blijf het heel bijzonder vinden dat niemand dit paard herkent. Hij is blijkbaar ook ingereden want je kunt er op zitten, dan heeft zo'n paard zelfs met een of andere blessure best wel waarde. Die laat je toch niet zomaar in een gebied los. Dat hij mager is kan best in korte tijd gebeurd zijn, daarvoor hoeft hij geen weken rond gezworven te hebben. Dit dier heeft een eigenaar, maar wat er precies aan de hand is? Ik denk dat er toch wel wat meer achter steekt dan zomaar gedumpt ergens. Hopelijk komt de waarheid nog aan het licht. Je zorgt in ieder geval goed voor hem, al denk ik dat je misschien toch een beetje moet oppassen, want hij is natuurlijk (nog) niet van jou.

Er wordt wel vaker op een onbeleerd paard gezeten. heb ik zelf ook wel eens gedaan, paard reageerde er ook niet op...Voor ik vroeger mijn fjord had beleerd had ik er ook al wel eens opgezeten, beestje keek niet op of om en stond gewoon verder te vreten...dus zegt niet altijd wat

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:45

Is het paard compleet zonder zadel / hoofdstel / halster enz. gevonden? Ik vraag mij namelijk toch steeds af of er niet ergens een eigenaar in het natuurgebied ligt en nog niet gevonden is.. Er kan ook iets met iemand gebeurd zijn natuurlijk.. Al zou die persoon dan waarschijnlijk ook al gemist zijn..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:13

Cinnepin schreef:
Pallatin schreef:
Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…

Iets ergens een vraagteken bij zetten of niet mee eens zijn is niet gelijk aan jaloezie

Ach…wie de schoen past….. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:16

_Mir schreef:

TS is nog steeds houder, geen eigenaar. Als jouw pensionstalhouder dit bij jouw paard zou doen met deze motivatie stond heel bokt op zijn kop. Is nl geen recht of taak van houder.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:20

LadyDii schreef:
Ho ho: er is niet gereden en wordt ook voorlopig niet gedaan. Hij krijgt verzorging en beweging. Ik ben er alleen heel kort op gaan zitten (nog geen 2 minuten) en hij stond stil.

Er heeft nog niemand zich gemeld.

En hij is niet afgekeurd. Er was een vaag verhaal van de fokker maar dat was als veulen en heeft met bolspat te maken. Dit heeft hij echter niet.

Niet zo'n paniek mensen. Er gebeurd niks wat hij niet (aan)kan.

Ik stop ook met updates verder. Merk dat het mensen behoorlijk verkeerd schiet, terwijl ik enkel het beste met hem voor heb!

Mocht iemand zich melden horen jullie dat, anders over 11 maanden pas dat er niemand is gekomen.

Oh en: dierenarts heeft streng geadviseerd STILSTAAN IS ROESTEN. Hij móet bewegen (op de longeercirkel) en móet zijn energie van het bijvoeren kwijt kunnen.

Jullie zien mij echt als een verkeerd persoon. Jammer. Maar dat geeft niks.

Gewoon lekker gaan (buiten)rijden dan ipv suf rondjes laten lopen aan de longe.

Cinnepin

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:23

@ pallatin ik gaf het in het algemeen aan, ik voelde mezelf niet aangesproken,,, maar iemand jaloers vinden als ze ergens niet mee een zijn ( ik lees dus meer mensen die het er niet mee eens zijn, en wie jij bedoelt weet ik niet ) is zo'n dood doener

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:26

Texas02 schreef:
Is het paard compleet zonder zadel / hoofdstel / halster enz. gevonden? Ik vraag mij namelijk toch steeds af of er niet ergens een eigenaar in het natuurgebied ligt en nog niet gevonden is.. Er kan ook iets met iemand gebeurd zijn natuurlijk.. Al zou die persoon dan waarschijnlijk ook al gemist zijn..

Dan zou die persoon toch als vermist zijn opgegeven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:32

ik vind het ook raar dat je op een paard gaat rijden wat niet van jou is.
Dat het voor de beweging moet is onzin, ga er dan gewoon mee wandelen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:35

Ts je schrijft dat je niet zegt er binnenkort op gaat zitten maar in een ander bericht dat als jij besluit erop te willen gaan zitten je dat ook doet (iets in die trant). Met beredenering oa dat ie beweging moet hebben. Beweging kan op allerlei manieren natuurlijk, wandelen losgooien of rustig longeren maar ook prima op een wei.
Het dier hoeft in principe ook helemaal niks.

We weten met zn alle simpelweg niet het verhaal van de eigenaar. Het kan een lakse eigenaar zijn die dan "geen recht van spreken" heeft maar jou wel een hoop gedoe kan opleveren. Maar er kan nog zo veel anders aan het hele verhaal zitten. Gestolen, ziekte weet ik t..... omgeving van een persoon is misschien minder begaan of kennis van paard waardoor een verdwijning minder snel opvalt enz enz. Zo veel smaken en mogelijkheden die we niet weten. Maar heel goed mogelijk dat een eigenaar helemaal niet blij is met iemand die gaat rijden op het paard, wat ik goed zou kunnen begrijpen. Het is niet nodig in de basisopvang van het dier.

Imo is het een beetje scheef dat de eigenaar hier vanalles wordt verweten en dat daar vanalles over gevonden mag worden zonder dat daar ook maar iets van feiten over bekend zijn. Maar een kritische noot naar de ts en het is niet ok. En ja ook vanuit ts.
Ts je doet het nl echt wel goed mbt het opvangen en je best om het dier in de basis een goede start en veilige plek te geven. Maar hou het daar bij. Dit dier is tot nu toe nog steeds van iemand anders tot het rechtmatig van jou wordt. Niks meer niks minder. Dat het de noodzakelijke zorg krijgt en uiteraard de tlc is super en echt de complimenten. Het extra onnodige (rijden, erop zitten, "onnodige" medische handelingen ed) niet doen. Het zijn extra kosten voor jou, voor een eigenaar (wat ook niet eerlijk is) en kan een hoop gedoe geven.

Hij is goed op zn plek nou. Afwachten en hopen op een goed einde vooral voor het paard is het belangrijkste.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:42

elnienjo schreef:
Texas02 schreef:

Dan zou die persoon toch als vermist zijn opgegeven.

Niet iedereen wordt gemist. Je leest veel te vaak dat iemand al jaren dood in huis ligt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 23:21

Cinnepin schreef:
@ pallatin ik gaf het in het algemeen aan, ik voelde mezelf niet aangesproken,,, maar iemand jaloers vinden als ze ergens niet mee een zijn ( ik lees dus meer mensen die het er niet mee eens zijn, en wie jij bedoelt weet ik niet ) is zo'n dood doener

Jij reageert op mijn bericht gericht aan de TS….dus ja, ik citeer jou idd….ik vind niks, ik opper een mogelijkheid dat mensen wellicht zuur reageren uit afgunst en dus blijft imo: wie de schoen past trekke m aan… :') Als je je niet voelt aangesproken had je niet gereageerd lijkt me… van je laatste zin kan ik geen chocola maken, wat bedoel je?

En tuurlijk mogen mensen het er niet mee eens zijn dat TS op t paard is gaan zitten, ik zie dat anders.

@ TS, Vraag me wel af hoe dat met aansprakelijkheid zit als er wat gebeurt met jou of het paard in de omgang of als je er op gaat zitten? Omdat je officieel (nog) geen eigenaar bent, want daar heeft cinnepin en anderen hier wel een punt; hoe zit dat juridisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 23:31

En een vraag die in mij opkomt: geen sprake van bolspat die er volgens de fokker zou zijn. Heb je foto's laten maken?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:12

zo dan. Ik vind dit topic echt bizar worden. Ts plaatst geen updates meer, heeft een besloten groep aangemaakt, waar half bokt bedelt of ze erin mogen. Dan zou je verwachten dat het idee 'besloten' duidelijk is. Maar nee, het word hier neergepend (de enige die hier iets van updates over het paard hoort te geven is ts zelf) en vervolgens wordt er ook nog gezegd dat het niet handig is dat ts dit op internet zet. Ts zet enkel wat in haar eigen besloten groep. Waar kennelijk een aantal respectlozen zich naar binnen gesneaked hebben om alles vervolgens toch nog op bokt te gooien. Iets wat ts pertinent niet wilde. Respectloos 3n om te kotsen vind ik het.
Ts geniet van je paard. En ja, ik zeg jouw paard, want jij zorgt voor hem en hebt het volste recht ook zelf lol te maken met hem naast het zorg verlenen. Niet als je hem ermee beschadigd natuurlij, maar ik zie iemand die zeer serieus te werk gaat.
1 tip:reageer gewoon niet meer hier. Laat mensen kletsen en flikker de bokkers uit je groep die info delen. Want discussie is prima als iemand zelf iets plaatst. Echter word dit voor ts beslist hier door mensen die het zogenaamd alleen maar ging om te volgen. Als het daarom gaat hou je dus gewoon je mond en volg je zonder oorderl.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:17

Precies dat dus.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:32

IHN schreef:
zo dan. Ik vind dit topic echt bizar worden. Ts plaatst geen updates meer, heeft een besloten groep aangemaakt, waar half bokt bedelt of ze erin mogen. Dan zou je verwachten dat het idee 'besloten' duidelijk is. Maar nee, het word hier neergepend (de enige die hier iets van updates over het paard hoort te geven is ts zelf) en vervolgens wordt er ook nog gezegd dat het niet handig is dat ts dit op internet zet. Ts zet enkel wat in haar eigen besloten groep. Waar kennelijk een aantal respectlozen zich naar binnen gesneaked hebben om alles vervolgens toch nog op bokt te gooien. Iets wat ts pertinent niet wilde. Respectloos 3n om te kotsen vind ik het.
Ts geniet van je paard. En ja, ik zeg jouw paard, want jij zorgt voor hem en hebt het volste recht ook zelf lol te maken met hem naast het zorg verlenen. Niet als je hem ermee beschadigd natuurlij, maar ik zie iemand die zeer serieus te werk gaat.
1 tip:reageer gewoon niet meer hier. Laat mensen kletsen en flikker de bokkers uit je groep die info delen. Want discussie is prima als iemand zelf iets plaatst. Echter word dit voor ts beslist hier door mensen die het zogenaamd alleen maar ging om te volgen. Als het daarom gaat hou je dus gewoon je mond en volg je zonder oorderl.

:j

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 03:45

K_nolan schreef:
Laten we eerlijk ook wezen, niet iedereen kijkt elke dag naar z'n paard. Ik zou het direct merken, maar dat geld niet voor iedereen.

Dan hoor je geen dier te hebben. Of je kijkt zelf of iemand anders doet het voor je.
Je hebt een zorgplicht voor je dieren. Wat als een paard koliek krijgt? Of een been breekt? Lekker dan als er niet elke dag iemand naar kijkt.
Ik kan me in deze tijd echt niet voorstellen dat iemand na weken nog steeds niet weet dat z'n paard weg is. Je eerste stap is dan toch politie en zoeken op internet?

TS ik vind dat je het prima doet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 05:45

Zebrastreep schreef:
dierenfan schreef:

Welk gezeik dan? Betreffende eigenaar heeft 0,0 te zeiken tenzij de basis verzorging niet oke was. Nogmaals nergens staat dat het verboden is meer dan basis verzorging te geven. Ik ken net als vrijwel iedereen hier TS niet maar ik zou echt niet anders doen. Als dit paard goed in z'n vel zit nu dan ga je die toch niet 24/7 grasmaaier laten spelen? Ik zie hoeveel plezier mijn paarden hebben in bezig zijn met mij ik ga er even vanuit dat meer paarden zo zijn en dan is longeren en eventueel er op zitten enkel een verrijking van zijn leven.

Op sociale media op het paard zitten plaatsen kan mogelijke risico's met zich meebrengen. Stel dat de eigenaar gevonden wordt en die ontdekt dat er via sociale media iemand opgezeten heeft. Kom je dan een keer wel in de rechtbank te staan heb je wel een probleem..... Alles delen op sociale media is gewoon in het algemeen niet handig. Nodig informatie om de eigenaar te vinden natuurlijk wel.

Tevens staat mijn oude merrie ook 24/7 maar is meer grasmaaier dan rijpaard. Gaan ze niet dood van. Ik zie mijn paarden toch echt wel bewegen als in grazen , hapje , naar de waterbak dat is hoe paarden in het wild ook bewegen. Is niks mis mee.

Ja hoor dan heb je een hele sterke rechtzaak...mijn paard was spontaan verdwenen. Vindster deed er alles aan mij te vinden maar ik zat......na weken ging ik eens zoeken en nu oh help blijkt hij bereden te zijn nadat hij daarvoor klinisch goedgekeurd is. Ik wil een schade vergoeding....

Ja ik denk dat elke rechter direct aan geeft dat de eigenaar volledig gelijk heeft haha tis tenslotte NL....nou ik zou er persoonlijk verre van bang voor zijn. Geen enkele idioot die dat verzint en verwacht te winnen lijkt mij

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:13

Ik denk dat je eerst als eigenaar toch wel een verschrikkelijk goed verhaal moet hebben hoe je 5 weken dat niet door kan hebben of aan de grote klok hangen.
Dat je zelf geen SM hebt, prima. Maar tegenwoordig heeft vrijwel iedereen er verstand van waardoor de kans dat iemand in je nabije kennissenkring ook geen bericht op SM kan plaatsen nihil is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:27

Lekker blijven affakkelen van de eigenaar zolang de feiten nog niet bekend zijn +:)+

Wie zijn wij om uiteindelijk te bepalen wat het "goede verhaal" is ?
Is ie gewoon gedumpt want ik heb er geen zin meer in... prima hoop ik dat ie lang gelukkig mag blijven bij ts.
Is t scenario dat eigenaar in ziekenhuis ligt en degene waar ie aan huis staat t zat is en denkt laat m lopen... niet iedereen is gezegend met een heel netwerk om zich heen waardoor t meteen opvalt. Als je geen wedstrijden rijdt, geen sm hebt en gewoon je eigen ding doet dan kan t ff duren ja.
Dan houden er lui hun mond maar niet een eigenaar.

En zo zijn er mogelijkheden zat.
Als eigenaar met het verhaal andersom zich zou melden hier op bokt zou er een hoop begrip zijn... nu wordt gewoon simpelweg vergeten dat er een andere kant aan moet zitten (niet door ts perse trouwens)