Het grote working equitation topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:50

Wat mij best wel tegenhoudt bij WE wedstrijden is dat het zo lang duurt. Dus eerst dressuur helemaal afwerken en dan de trail pas. Wat op zich logisch is, maar dan zit er zo een paar uur tussen de dressuurproef en de trail. En ik heb een paard die trailers absoluut niet leuk vindt, ik denk dat hij in het verleden al te veel gereisd en verhuisd is en het daarom niks meer vindt. Dat houdt mij dan wel tegen om me voor een WE wedstrijd aan te melden. Dan moet hij zo vaak de trailer weer op, dat is echt niet leuk voor hem. Hoe gaan jullie hiermee om?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:54

Texas02 schreef:
Wat mij best wel tegenhoudt bij WE wedstrijden is dat het zo lang duurt. Dus eerst dressuur helemaal afwerken en dan de trail pas. Wat op zich logisch is, maar dan zit er zo een paar uur tussen de dressuurproef en de trail. En ik heb een paard die trailers absoluut niet leuk vindt, ik denk dat hij in het verleden al te veel gereisd en verhuisd is en het daarom niks meer vindt. Dat houdt mij dan wel tegen om me voor een WE wedstrijd aan te melden. Dan moet hij zo vaak de trailer weer op, dat is echt niet leuk voor hem. Hoe gaan jullie hiermee om?

Vandaag zat er iets van 45 minuten tussen voor de klasse1. Klasse 0 moest wel langer wachten. Bij veel organisaties kun je ook een box huren. Die van mij is braaf op de kar. Vandaag had ik haar voor de korter periode gezadeld en wel met dekje erover buiten aan de kar vast gebonden met een hooinet. Afgelopen winter heb ik tussendoor ook met haar gewandeld zodat ze niet te lang op de trailer hoefde te staan.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:03

Fangio schreef:
Gefeliciteerd Sandrawierda! Haffie power in de WE *\o/*

Nog een foto van de beruchte bel in Huijbergen. In de WE1 waren er heel veel uitgesloten in de trail zag ik. Enig idee hoe dat kwam Lideli?
[ Video ]

Super knap Sandra! Mag je heel trots op zijn :j

Er zijn er twee uitgesloten op bellen met links ipv rechts (waaronder ik). Door de wind waaide het touw ook naar links waardoor je snel geneigd was om met links te bellen.
Eentje had problemen met het hek, een ander reed tijdens het parcours per ongeluk over de start/finish lijn. De anderen weet ik niet. Maar veel jammerlijke fouten dus :roll:

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:13

45 minuten is nog wel goed te doen inderdaad. Wat ik tot nu toe op startlijsten zie is toch vaak wel zo dat er langer tussen zit, ik merk dat mij dat dan echt tegenhoudt.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:29

Ik had mijn allereerste wedstrijd om 8u50 dressuur en om 15u20 pas trail. Ik had toen geen stal, want ze hadden enkel stroboxen (en mijne mag niet op stro) dus de hele dag op de trailer. Wel regelmatig er af gehaald om even een stukje te stappen en grazen.
Ging prima, maar ik vond het wel een enorm lange dag. Ook voor mezelf.

Ja ik vond de bel best tricky, touw hing ook echt in het midden midden. Zoals je wel ziet op de foto was ik er al bijna voorbij

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:51

Wat goed gedaan iedereen! En leuk om te zien dat er zoveel Haflingers meedoen met de WE.
Wij zijn donderdag ook gestart in de WE2 in Neerijen. Met een mooie 1e plaats als resultaat.
In de TWE starten we in de M1 maar hier zitten in de WE3 vliegende wissels en pirouettes. Die zitten er op maar nog niet voldoende bevestigd om ze in een slalom te doen bijvoorbeeld - daar oefenen we thuis nog even op.

De bel was inderdaad een uitdaging ;-) maar dat wist ik gelukkig nog van vorig jaar.

De tijd tussen de onderdelen verschilt per wedstrijd. Persoonlijk vind ik het wel fijn wat ruimte te hebben zodat het paard ook even kan rusten. In de winter is het vaak allemaal na elkaar en dat is best flink.

SandraWierda: Was je er nog uitgekomen met de hindernissen?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:43

Jij ook gefeliciteerd met je eerste plek, PreHungaro. Leuk dat jullie allemaal dit (lange) weekend hebben gereden!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:53

PreHungaro schreef:
In de winter is het vaak allemaal na elkaar en dat is best flink.

SandraWierda: Was je er nog uitgekomen met de hindernissen?

Mijn ervaring van afgelopen winter was juist hele lange dagen als je klasse 0 of 1 start :o

Ja ze hadden de L achterwaarts aangepast naar recht achteruit en de slalom werd ook gewoon recht :j

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:36

In de Beemster (WEH) was je na je dressuur proef binnen na een kwartier ofzo buiten al aan de beurt voor je trail

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:45

Odetje92 schreef:
In de Beemster (WEH) was je na je dressuur proef binnen na een kwartier ofzo buiten al aan de beurt voor je trail

Wanneer moest je dan je trail lopen? Donderdag was het eerst iedereen dressuur toen trail lopen samen met de jury (WE0) en daarna iedereen de trail

Gefeliciteerd PREHungaro, supermooi resultaat!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:29

Fangio schreef:
Odetje92 schreef:

Wanneer moest je dan je trail lopen? Donderdag was het eerst iedereen dressuur toen trail lopen samen met de jury (WE0) en daarna iedereen de trail

Durf ik niet meer honderd procent te zeggen, we waren die dag als kijkers

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:46

Exloo was geloof ik dressuur en direct er achteraan de trail, zoiets heb ik dan veel liever. Alleen die wedstrijd was me qua inschrijfgeld veel te duur :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:10

Texas02 schreef:
Exloo was geloof ik dressuur en direct er achteraan de trail, zoiets heb ik dan veel liever. Alleen die wedstrijd was me qua inschrijfgeld veel te duur :+

Ja ik schrok daar ook van het inschrijfgeld, ben daarom ook niet gegaan. :o

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:57

Vreselijk toch? Dat betaal ik echt niet hoor. Het moet wel leuk blijven.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 10:17

Texas02 schreef:
Vreselijk toch? Dat betaal ik echt niet hoor. Het moet wel leuk blijven.

Mee eens, ik vind een extra stal huur dus ook echt te duur worden. Dus toch beetje kritisch mijn wedstrijden daarop uitzoeken. En gelukkig is die van mij heel makkelijk, afgelopen weekend heeft ze gewoon even met zadel erop naast de trailer hooi staan eten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 12:35

Dat is wel fijn, als ze zo makkelijk is! Ik weet niet of die van mij dat wil. Trailers zijn dingen waar je met een boog omheen moet vindt hij _O- Hij gaat er wel op hoor, als je even iemand hebt die een longeerlijn alleen maar vasthoudt, gaat hij er zo op. Maar hij vindt het dus echt niet leuk, dus of hij ernaast staan dan wel kan waarderen betwijfel ik :+ En dan moet je wel mazzel hebben met het weer natuurlijk, in de regen is sat sowieso geen plezier.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:56

Fangio schreef:
Odetje92 schreef:

Om 9 uur :D of half 10 dat weet ik niet meer heel precies. Daarna had de eerste nog een half uur om los te rijden en dan idd vrijwel gelijk de trail er achter aan. De ruiters die vroeg starten hadden de paarden al gezadeld naast de trailer staan, de late ruiters begonnen na de trail verkennen pas te poetsen en zadelen. Persoonlijk vind ik dit veel fijner dan proef rijden, halve dag wachten, nog een proef rijden.
Wat ik wel heel vervelend vond was dat de groep in de 0 heel groot was en ze met de prijsuitreiking ook nog wachten tot de 1 gereden had. Mijn paard staat ook niet graag op de trailer, de prijsuitreiking heb ik dus niet afgewacht. Als je nog een tweede proef moet rijden is dat lastiger _O-
Hopen dat dat de 22ste anders is

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:31

Leuk Foreverkliek! Wij starten ook!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:53

Help :D

Ik rij in het donker groen de wedstrijden, groen dekje, groen jasje, zwarte handschoenen en zwarte rijlegging. Maar vind de rijlegging ten eerste erg anders kleuren in deze combi en niet heel mooi, zie foto hieronder. Welke kleur rijbroek zou hier mooier bij staan of gewoon zo laten? _/-\o_

Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:53

SandraWierda schreef:
Help :D

Ik rij in het donker groen de wedstrijden, groen dekje, groen jasje, zwarte handschoenen en zwarte rijlegging. Maar vind de rijlegging ten eerste erg anders kleuren in deze combi en niet heel mooi, zie foto hieronder. Welke kleur rijbroek zou hier mooier bij staan of gewoon zo laten? _/-\o_

[ Afbeelding ]

Zo laten, groen en bruin is juist heel mooi samen! En nu past het ook bij je borsttuig. <3

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:42

Eentje in de kleur van de manen van je paard zou ik doen :j Niet wit, maar champagne ofzo. Kleur van je paard zou ik niet doen, dat vind ik er al snel uitzien alsof je helemaal geen broek aan hebt :=

*kuch* en toch een groene cap *kuch* :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:59

WendyBZ schreef:
Kleur van je paard zou ik niet doen, dat vind ik er al snel uitzien alsof je helemaal geen broek aan hebt :=

*kuch* en toch een groene cap *kuch* :D

:D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:18

Champagne is niet gewenst denk ik. Ik vind het zo juist heel mooi!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:23

Mja, niet heel gedekt, klopt. Lastige kleur paard :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:44

@odetje, gezellig! Tot dan

@SandraWierda, ik zou eventueel voor een zwarte broek gaan om te matchen met je laarzen en cap. Maar zoals het nu is vind ik het ook mooi!