Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 00:42

_O- als ik in de weide kom heb ik hengsten-sandwich. Heb zo nog een mooie foto met Rocky. Weet niet of ik die ooit geplaatst heb?

Ik ben wel echt zíjn mens idd.. En hij wil wel even toe staan dat Vigo ook aandacht krijgt maar genoeg is genoeg en dan komt ie gewoon tussen ons in staan. _O-

Neon: deze heeft volgens mij de kleur nog minder begrepen dan zijn moeder... :+ Rêve heeft zoveel zwart en vos in haar manen en staart dat ik die nooit geheel wit ga krijgen... Joy leek dat tot nu toe niet te hebben maar ook hij krijgt zwarte sprieten in de manen nu... >;)
Zijn wintervacht is veel donkerder dan die van Rêve was op zijn leeftijd (Rêve was haast wit) dus ben erg benieuwd naar zijn zomervacht!

Maflinger: ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag beetje laf geweest ben en omwille van het weer niet gezadeld heb. Morgen is ons hier een mooie dag beloofd due wil ze dan allebei rijden. Moet ook zeggen dat ik gisteren nacht nog met mijn fysio heb liggen appen (ja echt) en dat ik vandaag ook wel wat dingen had waar ik over wilde denken. Ben er zeker van dat er maandag een vervolg komt op ons app gesprek maar dan irl..

Hij was wel happy met het filmpje (hij vraagt ook regelmatig naar Joy <3)

Eigenlijk best erg dat mijn fysio meer interesse toont in mijn passie(s) dan mijn ouders... :o is dat gemeen om te typen?

In de zomer ga ik er wel vaker zitten denk ik... nu vindt mijn lijf dat geen goed plan zelfs niet met skiebroek en thermisch ondergoed.., :\ mijn gewrichten worden alsnog boos.. maar in de zomer ga ik er vaak gewoon ontspannen denk ik. Tekenblok mee en gaan. Nu deed ik dat een 100ral meter van hen af. Daar staat een bankje. Na de fysio ging ik daar vaak tot rust komen. Staat een mooie boom naast die bank... maar naar Joy wandelen is ongeveer even ver dus nu ga ik naar hem eens het langer licht blijft en het weet wat beter wordt. Lig ook al van 23:00 in bed (vroeg voor mij) omdat ik langer gebleven ben en dat zijn tol geëist heeft. Moest ook nog onverwacht naar de winkel... daar werd ik moordzuchtig... en toen ik hier net hooi klaar hing voor morgen mocht ik een herder pup uit mijn net halen... _O- Hii is zó loyaal aan mij. Echt bizar (de andere herder hangt meer aan mijn man).
Soms lijkt het haast alsof hij dingen in gefluisterd krijgt van mijn overleden Jack Russel (die ik nog enorm mis)

Liet hem net kennis maken met Sam met begeleiding. Ik zeg net ‘Sam is lief’ legt die mongool zijn oren plat,,, :roll:
Pup heeft ook opstaande oren en herkende die lichaamstaal dus schiet achter me in, ik tik Sam op zijn neus met een vinger en zeg ‘ik zei net dat je lief was ezel!!’ Maar hij voelde zich niet echt schuldig. :=

De ‘pup’ in kwestie is 7 maanden en een paar cm groter dan onze volwassen herder overigens. _O- maar in gedrag is hij nog erg pup, :))

Hij is in de fase van oud behang af trekken nu (heeft de volwassen herder ook gedaan) dus ik zeg tegen mijn man ‘hij is aan het behang begonnen.’ Krijg ik terug ‘nog een paar pups en wij hoeven het er niet meer af te halen. :+

Daarnaast heeft hij ook de trailer onklaar gemaakt. :j (wordt alleen gebruikt als hooiopslag dus geen ramp). De stekker lag in zijn mand. :+

Hij pubert een beetje zeg maar. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-01-22 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:53

Hengsten-sandwich. Dat klinkt ook heel fout.

Mijn arabierig typje is ‘s zomers een gouden draak en ‘s winters een appelpaardje met veel witte appeltjes dus je weet het maar nooit met dat haar.

Aan de hand is mijn arabierig typje zoveel braver dan iets verder weg. Zeker als het waait, en dat deed het, heeft ze veel last van wapperend plastic van het kuil van de buren dat naast onze bak is opgestapeld. Met tegelijkertijd nog 3 ruiters in de bak hou ik het graag veilig. Vooral omdat 1 van hen een echt bangebroekje is.

Ik herken helemaal wat je schrijft over relaties met anderen. Dat iemand familie is, bekent niet per definitie dat je daar een goede band mee hebt of dat er wederzijdse belangstelling is. Familie heb je niet voor het uitzoeken. Vrienden wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 01:00

Zo stond ik op zijn vorige adres vaak met hem en Rocky. En nu dus met hem en Vigo. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vrij recent hebben mijn fysio en ik echt een heel belangrijk gesprek gehad... er is echt zeg maar een muur tussen ons uit... En ben daar oprecht blij om, hij is óók mijn fysio maar in de 1e plaats veel meer... dankzij hem ben ik inmiddels instaat om terug op te bouwen met andere mensen zij het voorzichtig... Hij heeft me altijd aangemoedigd... altijd ‘gezien’. Altijd geprobeerd om me te begrijpen en om me te helpen mezelf te begrijpen... Ik voel me een stuk minder eenzaam sinds...

En veiligheid voorop! Altijd, gek genoeg reageerd Sam dus amper op dit weer en Rêve dan weer feller. Maar Sam had zijn rustdag en met Rêve wil ik het nog niet ‘riskeren’. De potentiële voordelen wegen niet op tegen de potentiële nadelen momenteel. Zeker als het morgen zoveel beter weer gaat zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-01-22 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:04

Group hug. Heerlijk als ze zo in vertrouwen bij je willen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 01:08

En Rocky was dus zo’n typetje als Vigo hè,, nog erger misschien, dag 1 hebben we twee uur gedaan over zijn halster weer aan krijgen. :+ een week met Joy en we hadden dit. Eigenaresse stuurt me nog regelmatig hoe blij ze is dat Joy bij hem gestaan heeft maar ook dat ik tijd in hem gestoken heb... dat vind ik dan wel lief. :+:
Hij at de 1e week bv niet omdat hij bang was. Dus pakte ik hem dan apart met Joy en samen met Joy hielden we de andere twee weg en toen is ie beginnen eten,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:44

Fijn om te lezen dat je een fysio hebt die jou echt ziet en begrijpt en ook fysiek de juiste hulp kan geven. Goede hulpverleners verdienen een standbeeld bij wijze van spreke. Ze zijn onmisbaar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:06

Echte vrienden met wie je een connectie hebt en met wie je een goed gesprek kunt hebben zijn zeldzaam maar zo belangrijk. Maakt niet uit of het die vriendin is die je al 45 jaar kent, je fysio of je rij-instructeur is, of een collega op je werk. Je word er blij van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 13:53

Fysio is al lang geen gewone hulpverlener meer voor mij. :o

n stuurt me net dat het waterbad stuk was (dat wat nog goed is) en dat haar man die terug heeft moeten dicht smeren. heb nu net gestuurd wat ze precies bedoelde want als het is wat ik denk dat het is. Dan vrees ik dat Joy een nieuw trukje heeft. :x :x

Edit; eh ja, de stop was dus verdwenen... Ik gok dat die ergens op weide zal liggen en dat we nu ook weten waarom Joy een paar dagen platte mest had. := het water daarin was nl vrij vuil (er stond een bak met proper water om uit te drinken maar in dit bad zat nog een stop! *\o/* Mijn vermoeden is dat Joy de magische verdwijntruk gedaan heeft met de stop....

Rêve hier weet zelfs die afplakdingen van de bodem te krijgen uit een vol bad. :x Dus ook dat zit in de genen blijkbaar. :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-01-22 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:02

Oh ohhhh. Klinkt alsof Joy zijn naam eer aan doet en zelf weer veel plezier heeft gehad....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 14:04

Eh ja, hij heeft de stop van het waterbad doen verdwijnen.... := Maar daar stond vuil water in (er stond ook een bad met proper water dus ze negeerden het vuile gewoon) alleen denk ik dat Joy dus nieuwsgierig geweest is en de stop ontdekt heeft .... :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:21

Heerlijk ondeugend .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 21:15

Mijn man zei hierop: ‘Ik ben alleen maar heel even naar binnen geweest om iets te pakken!!’

Hierom mag Rêve dus ook geen halve minuut zonder toezicht met de deur naar de stal open... :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Ze is vast geraakt met haar neus in de snoepjes emmer en heeft die vakkundig gesloopt. In de stal. (Dat oranje ding in de stal was een snoepjes emmer die gelukkig grotendeels leeg was.) Niet zonder gevolg. Het duurde even voor ik het snapte... Maat de emmer lag in haar stal en het wondje is waarschijnlijk van de emmer die ze stuk gemaakt heeft om haar neus er uit te krijgen.
Mán wat had ik haar graag met dat emmertje op haar neus gezien.... _O-

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkige wel onder het hoofdstel. Dus we hebben gereden. Heb haar eens een beetje laten oprichten. Tot op heden had ik dat nog niet gedaan. Pakte ze goed op ondanks dat ze hengstig was. Ik hoop dat als ze dat in draf snapt ik het kan veralgemenen naar de galop. :j (sowieso gaat ze meer kracht krijgen hierdoor.)
Ze is nogal horizontaal gebouwd dus waar Sam te makkelijk opricht. Is het voor Rêve niet vanzelfsprekend maar haar achterhand en rug zijn meer dan krachtig genoeg.

Maar ra-ra van wie zou Joy het hebben....

Vandaag voor het eerst weer beide gereden. En bij beide toch wel goed getraind maar kreeg toch weer steken ter hoogte van mijn borstbeen. :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:57

Hmm, duidelijk dat Joy het van zijn moeder heeft geerfd. :=

Minder dat je steken had. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 19:07

petraaken schreef:
Hmm, duidelijk dat Joy het van zijn moeder heeft geerfd. :=

Minder dat je steken had. :(:)

Dadelijk even bespreken met fysio. Corrie heeft mijn bak weer onder water gezet dus weer verplichtte pauze. :x

Rêve hoest wat de laatste tijd. Niet extreem maar toch,.. het zint me eigenlijk niet. Hoe snel zouden jullie een DA bellen en moet hij haar effectief horen hoesten om haar te behandelen? Tijdens het rijden kucht ze een keer of twee en soms ‘s morgens.. Ik heb haar nu op echinacea (korte kuur) pepermuntblad en eucalyptus staan maar weet niet hoe snel dat hoort te werken.

Ze hebben hier dus havens Apple dice staan en droog eten ze ‘m niet dus ik maak er nu slobber van met wortelvlokken en wat kruidenmeuslie. _O- Dán eten ze hem wel met veel smaak. :+ Het zal wel aan mij liggen dat ik het verschil niet snap. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:44

Hoe is Rêve haar temperatuur? Is het hooi of voordroog dat ze krijgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:52

Oeps dat is niet fijn.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:16

Mijn dierenarts kwam toentertijd met enigszins vergelijkbare klachten met Balsamic Air. Ik gaf dit rechtstreeks met een spuit in de mond (maar het kan eventueel ook over het voer). Dat heeft hier goed geholpen en is vrij verkrijgbaar.

https://www.medpets.nl/audevard-balsamic-air/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 14:20

petraaken schreef:
Hoe is Rêve haar temperatuur? Is het hooi of voordroog dat ze krijgen?

Ehm, Rêve haar temperatuur nemen is ehm... spelen met je leven zeg maar.... := Ik ben dus zo'n slechte eigenaar die haar leven (of iig haar ledematen) verkiest boven regelmatig temperaturen. :o Ik kan dan wel weer heel goed gedrag aflezen en heb er nog nooit naast gezeten wanneer ik zeg "geen koorts" en de DA haar met praam temperatuurt. (en dan nog is het een hele onderneming).
Ik ben 99,9% zeker dat ze geen verhoging heeft. Ze heeft geen enkele indicatie die er op wijst dat ze zich niet lekker voelt buiten het kuchen.

Ze krijgen hier eigenlijk "gemengd". Meestal droog hooi (ik vul het net wel terwijl ze buiten staan dus tegen dat ze binnen komen zou het meeste stof "gezakt" moeten zijn, ook het opstrooien gebeurt uren voor ze binnen komen. Ik heb een speciale stalspray maar zou eens terug willen over schakelen op de poeder die ik had want de enige verandering is dat ik van poeder over gegaan ben op spray. (de poeder en spray toen in principe hetzelfde maar ik gok dat de poeder beter werkt).
Het is niet echte voordroog die ze krijgen maar we hebben hier onze eigen weide laten hooien (en ook echt laten drogen zoals gewoon hooi) en vervolgens laten inpakken om het buiten te kunnen stapelen. Maar in theorie zou dat even droog moeten zijn als wanneer het niet verpakt werd want als we een droge ruimte "over" gehad hadden, zou het niet verpakt geweest zijn.

Marlies; ik zoek m even op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 01:20

Nadat Joy en nu dus Rêve al naar volle tevredenheid gebruik maken van een (vrij dure) Kentucky knuffel heeft Sam sinds vandaag een hele foute van QHP die ik voor 11 euro (in reclame bij dochorse) op de kop kon tikken. Dit gedrocht:
Afbeelding

Zou mijn man snel zien dat er wat nieuws in de stal hangt?
Sam had ‘m iig snel in de gate:
Afbeelding

En ondanks dat er eten was moest hij toch al eens snuffelen.
Afbeelding
De clue van deze dingen is dat ik ze in spuit met lavendelgeur. Iets waar Sam echt helemaal gek van is en echt chill van wordt. Elke avond voor ik ze binnen haal spuit ik ze even in zodat de geur fijn vers er op zit. Sam was iig niet ontevreden. :))

Het voornaamste punt was dat Sam met het klap-zeteltje van de traktor speelt als hij er aan kan. (Hij klapt m naar voren en weer naar achter. :+)
Met dit ding kan hij ook naar hartelust prullen... (valt het op dat ik moeite heb met ze op stal te zetten? :+ ze gaan om half zeven alweer buiten dus staan amper zes uur op stal maar toch. _O-)
volgende zomer worden alle stallen (als we het rond krijgen) zo groot als de merrie-veulen stal van Rêve. Dan zal ik me al beter voelen. :o
Maar sowieso heeft Sam veel afleiding in zijn stal in de vorm van eten en likstenen. Op die manier houd ik hem inmiddels al meer dan een jaar zonder weven ook op stal, (behalve met vuurwerk. :x). Ik zie nl aan de stal of hij wel of niet geweefd heeft, hij gaat hier ook blijven staan. Oorspronkelijk stond Rêve in deze stal en Sam er langs. Daar weefde hij wel nog. Aan de wijze waarop het stro verplaatst is zie je het. Sinds hij in deze stal staat niks meer opgevallen. Dus deze stal blijft van hem. Alle stallen moeten in principe even groot worden maar als dat nog niet zou lukken krijgt die wat het grootst wordt uiteindelijk als 1e de grootste stal. Sowieso zal Sam als buffer’ tussen Rêve en Joy komen ongeacht wie de grote stal krijgt. Dus da’s extra mooi meegenomen met waar Sam nu staat.
Alle stallen worden op zo kort mogelijke termijn 3*6 en die waar Rêve nu in staat is 3,5*6. Éigenlijk was die nl als garage bedoelt en toen werd er gefokt en werd de garage een stal. _O- (de auto die daar ‘opgeslagen’ zou worden is er nooit in geraakt trouwens. Was een oldtimer die mijn man verkocht heeft omwille van de veranderde wetgeving en hij heeft nu eentje die legaal de baan op mag in de plaats. :D)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:26

Ik vind hem geweldig! Ik ben bang dat als ik het bij het Vossie hang, dat pony binnen de korste keren zonder pootjes hangt. Of zonder staart. Of wellicht enkel het ophangtouwtje nog aanwezig. En de rest kan dan zomaar heel ergens anders liggen. Vossie is nogal oraal georiënteerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:38

Zijn die dikke honden bijtknopen geen optie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:52

Voor wie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 00:18

Morganlefay schreef:
Zijn die dikke honden bijtknopen geen optie.

Die heb ik in de padddock gehad voor Joy maar daar vond Sam niks meer aan nadat Joy 'm voor z'n kop mepte er mee terwijl Sam nietsvermoedend hooi stond te eten.... :=

Aan de knuffel te zien heeft Sam er iig met zijn neus tegen gestaan. :+:

Voor slopers zou ik wel de kentucky's kopen zou je het toch willen proberen. Het prijsverschil zit 'm wel in de stevigheid nl als ik het zo vergelijk. :) Voor Sam voldoet een QHP prima maar weet niet of ie het met Joy lang uit zou houden. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:33

My God wat heeft Sam het toch voor zijn kiezen gekregen met Joy. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:46

Poeh maar daar kan je echt wel een lelijke doodklap mee uitdelen met zo'n grote flos :=