Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ketly schreef:Wat het moeilijke in deze situatie is, is dat bij elke keuze wel iets negatiefs te vinden is. Inslapen zou te vroeg zijn want hij is nog happy, een nieuw baasje zoeken is kans op de handel en zelf houden dan kan ik hem niet het ideale plekje bieden wat hij nodig heeft. Op dit moment voelt elke keuze fout. Maar ik hoef gelukkig niet vandaag te beslissen..
Ketly schreef:Een kleine update. Hij staat nu 2 dagen op Metacam en gisteren heb ik hem losgegooid in de bak. Naar mijn idee loopt hij stukken losser en veel krachtiger, wat betekent dat hij wel echt pijn heeft normaal. Dierenarts zegt nog steeds dat ik het beste een ijzer kan proberen, ik weet niet of ze al in zouden willen slapen. Twijfel begint nu wel steeds meer toe te slaan omdat er blijkbaar echt pijn is.
Ketly schreef:Ik wil sowieso het speciale beslag wel nog een kans geven, wie weet is dat de oplossing. Ik heb wel een lijn voor mezelf getrokken dat ik niet ga inspuiten en dat traject in wil gaan. Voor mij is het duidelijk dat ik hem niet meer ga rijden en als hij met speciaal beslag niet pijnvrij zou kunnen zijn dan wil ik een eerlijke keuze richting hem maken. Waar ik me het meeste zorgen om maak is het haakje/uitsteeksel aan zijn straalbeen, waar alles van het mechanisme in zijn hoef langs komt en daardoor misschien snel meer schade aanricht.
Ik snap ook dat veel paarden nog jaren in de sport mee kunnen draaien en dat de artsen dit misschien ook met die wetenschap bekijken, maar het blijft een feit dat hij 4 jaar oud is, in 2 jaar tijd heel snel verslechterd is en dat hij weinig tot niet belast is. Ik geloof niet dat hij tot zijn 20e pijnvrij kan zijn en dat is wat constant in mijn hoofd omspookt. Hoe lang wacht je dan en hoe ver ga je?
Ketly schreef:De adviezen zijn heel goed bedoeld, maar ik wil liever even mijn eigen pad trekken omdat ik hierdoor erg in de war raak. Ik krijg zelfs priveberichten dat ik beter kan stoppen met paardrijden omdat ik hem niet meer wil gaan rijden. Ik moet echt even mijn eigen plan gaan trekken en wil best blijven updaten, maar het wordt me allemaal even te veel.