Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:35

Quick is vandaag verhuisd. Het trailer laden ging best vlot, ik heb echt een kanjer.
Bij de trainer kon hij uiteindelijk wel op stal, dus kon zijn deken af.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen ga ik terug langs en start zijn training. Het is de bedoeling dat ik hem eerst longer, zodat de trainster kan observeren hoe we samen werken. Nadien neemt zij het over. Ik ga terwijl hij daar staat, regelmatig bij de training betrokken worden. Vind het echt mega spannend allemaal, maar heb er echt wel zin in.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:34

Ik ben laatst voor het eerst met Cooper buiten wezen wandelen. Een bomproef paard voorop en wij daar achter. Auto's op de weg naast ons waren erg spannend maar hij bleef netjes naast mij lopen. Echter de tractor die met met 60km/u aan kwam rijden zorgde er voor dat hij toch wel erg nerveus werd en wou wegrennen, gelukkig lette hij ook nog op mij en draafde alleen wat rondjes om mij heen. De tractorbestuurder dat en ging hij wat rustiger rijden, waar ik erg dankbaar voor was.
Ik ga denk ik voor de veiligheid maar een reflecterend hesje kopen en achterop JONG PAARD met markeerstift ofzo er op schrijven. Als iemand nog tips heeft om hem wat minder gespannen te maken hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:35

PowerOfZoef schreef:
Ik ben laatst voor het eerst met Cooper buiten wezen wandelen. Een bomproef paard voorop en wij daar achter. Auto's op de weg naast ons waren erg spannend maar hij bleef netjes naast mij lopen. Echter de tractor die met met 60km/u aan kwam rijden zorgde er voor dat hij toch wel erg nerveus werd en wou wegrennen, gelukkig lette hij ook nog op mij en draafde alleen wat rondjes om mij heen. De tractorbestuurder dat en ging hij wat rustiger rijden, waar ik erg dankbaar voor was.
Ik ga denk ik voor de veiligheid maar een reflecterend hesje kopen en achterop JONG PAARD met markeerstift ofzo er op schrijven. Als iemand nog tips heeft om hem wat minder gespannen te maken hoor ik het graag!

Ik heb zo'n hesje laten maken.

Afbeelding

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:46

Ja, zoiets wil ik ook ja! Merk je ook dat automobilisten er op reageren? Waar heb je het laten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:53

PowerOfZoef schreef:
Ja, zoiets wil ik ook ja! Merk je ook dat automobilisten er op reageren? Waar heb je het laten maken?

Hier houden ze er wel rekening mee.
Ik had gereageerd op een advertentie op fb en toen liet iemand me weten dat een dorpsgenoot zulke hesjes maakt. Heb dan maar bij haar besteld. Als je fb hebt, wil ik je via pb wel doorsturen wie het is. Denk wel dat ze ook hesjes verstuurd. Je kan het haar altijd vragen.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:56

Geen fb helaas, maar bedankt voor de reactie! Ik heb al wat webshopjes gevonden die dit soort hesjes verkopen, dus maar even kijken of het een van die wordt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:19

Ik heb hem zelf gemaakt, hesje van de action gehaald en dan met watervaste stift en geprinte tekst er zelf op gezet. Werkt echt prima! Ik merk zeker verschil in het verkeer qua hoe veel afstand mensen houden :)

Fijn dat het verhuizen zo goed ging, hij staat er mooi bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:33

Kreeg net wat foto's en filmpjes vanop de trainingsstal. Hij voelt zich duidelijk goed, loopt show te verkopen en is nieuwe vriendjes aan het maken.

Deze foto vind ik echt zo mooi.
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:45

Wat is die opstapchallenge waar jullie het over hebben? :D

@SVRL oooh die foto is echt heel gaaf! <3 Wel aparte stalletjes, daar zou ik Mac echt niet in durven zetten, binnen 5 minuten zou hij er al uit gesprongen zijn :oo
Laatst bijgewerkt door Anouk_H op 04-02-20 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:46

Mooie foto @SVRL! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:52

Wow zeker een mooie foto! <3
Malik zou deze stal vast ook heel leuk vinden, want hij maakt het direct open bij het handvat, hij hoeft echt niet te springen. _O-

Ik heb ook zelf een hesje gemaakt, je kan beter erop zetten dat ze rustig moeten rijden en afstand houden want jong paard begrijpen ze niet.
Om hem rustig te houden kun je hem afleiden, als er iets heel spannends is laat ik Malik wat trucjes doen en dan vergeet hij de rest. _O-

Fransje idd, ze moeten wel goed mak zijn, ik ga ook niet op een bang paard een buitenritje maken..wil nog niet dood. :')

Geryon, vroeger wilde de boer ook eens voor de grap op mijn verzorgshetje gaan zitten maar dat bokken lukte nog best goed, scheelde niet veel of hij kreeg een trap in zijn kruis.. _O-
Wel leuk toch als ze eventjes gaan showen! :))
Malik kan natuurlijk heel arabierig lopen, maar mijn shet ook, die kan in de passage. :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:54

Anouk_H schreef:
Wat is die opstapchallenge waar jullie het over hebben? :D

@SVRL oooh die foto is echt heel gaaf! <3 Wel aparte stalletjes, daar zou ik Mac echt niet in durven zetten, binnen 5 minuten zou hij er al uit gesprongen zijn :oo

[TVG] Opstap challenge

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:56

Quick weet niet wat springen is en daar ben ik nu heel blij mee. :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:06

SVRL, wat een lieve foto! Even kletsen met de buren!
De muurtjes lijken wel erg laag maar het is wel lekker sociaal zo!
Fijn als het allemaal zo goed gaat :j

Vriendin van mij had zo een hesje met een duidelijke rijlesauto L, blauwe achtergrond met witte letter. Dat snappen mensen wel goed!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:11

fransje23 schreef:

Vriendin van mij had zo een hesje met een duidelijke rijlesauto L, blauwe achtergrond met witte letter. Dat snappen mensen wel goed!

Behalve bouwvakkers, die wilden zich aan mij aanbieden om te leren. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:07

MirandaFuego schreef:
fransje23 schreef:

Behalve bouwvakkers, die wilden zich aan mij aanbieden om te leren. :+

_O- _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:56

Jongens sorry even een ego post. Ben vandaag bij paard langs geweest en me rot geschrokken over hoe hij eruit ziet. Zo ingevallen en zo moe :( hij ging heel even gezellig doen en eten en toen zonderde hij zich af en reageerde letterlijk niet eens meer op ons bij aaien of iets.

Hij voelt zich blijkbaar echt beroerd en heeft een blik in zijn ogen alsof hij zich zorgen maakt en zo enorm moe is.
En ondanks dat utrecht zegt dat het goed gaat, omdat er geen complicaties enzo zijn, maak ik mij zo een zorgen.. voor mijn gevoel moet hij gewoon zo snel mogelijk naar huis om bij te komen van alles.. maar hij gaat zeker niet voordat het mag, ze zeiden 3 a 4 dagen na operatie. Operatie was gister dus hij moet nog even volhouden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 01:01

Och arme jongen :(:) Kan me voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt! Maar vergeet niet, een operatie vergt veel van een paard, en zeker als ze al zo'n forse infectie ergens hebben zitten. Hij is daar in goede handen, hopelijk knapt hij snel op en mag hij mee naar huis!

Wat een lollige lage stalletjes! En bijzonder dat ze daarin blijven.. Sil was allang op oorlogspad vertrokken (zo neuzen met een vreemd paard is écht vragen om ongelukken) en Feyre beukt zich rustig door draadjes heen als er geen stroom op staat :+ :') Maar als je paarden hebt waarbij het werkt is het wel een hele sociale en open manier van op stal houden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 01:31

Berdien, ja ze zijn echt heel fijn daar!

Hij kreeg zijn kuil daar uit een hoog ruif, wat hij niet gewend is, maar dat wisten zij natuurlijk niet.
Hij was helemaal niet aan het eten toen ik aan kwam. Ik haalde wat hooi eruit om op de grond te leggen en toen begon ie meteen te eten!

Arts mij meteen verzekerd dat ze het op het bordje ging zetten, en toen ik (of nouja, mijn vriend, ik wilde niets zeggen omdat ik niet durfde :') ) later zei dat hij het in de andere hoek zonder die ruif boven zijn hoofd veel liever at :o :o zei ze dat ze het dan even gingen aanbieden in beide hoeken en ook zowel hooi als kuil gingen geven om zijn voorkeur te bepalen! <3

Wel jammer dat ze helemaal niets zelf geprobeerd hebben toen ze erachter kwamen dat hij slecht at al dagen terug.. :( zeker gezien de noodzaak van goed eten in zijn geval. Maargoed. Kan niet allemaal perfect gaan :P ben blij dat ze zo met me mee denken!

Zo ik ben bijgelezen en wat minder emotioneel gelukkig :')

s1993 schreef:
Ballen Geryon!

Hier moest ik wel even om lachen! :D die ballen zijn het hele probleem _O-

SVRL, fijn dat alles goed is gegaan! Spannend hoor in training :D maar wel top zeg dat je erin betrokken wordt!
Wat een super schattige stalletjes en een prachtige foto <3 volgens mij voelt jouw paard zich heel knap tussen al die bolletjes haar :P

Een hesje is een goed idee zeg, ga ik zeker naar kijken tegen die tijd!! Wellicht dat een L inderdaad het duidelijkst voor anderen.
Tip van de action hesje is een goeie!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:20

Ik heb ook een hesje waarop staat 'paard in opleiding'. Nou is het niet heel erg nodig, al sinds ik hem net heb wandel ik zo'n 2x per week met hem, waarbij ik in het begin heel bewust 1x bos en 1x langs de weg ben gegaan. Inmiddels is hij verkeer etc. prima gewend, nou scheelt het dat hij sowieso niet zo'n schrikker is en door mij ook wel gewend is aan veel gekkigheid. Hij 'schrikt' alleen als hij teveel energie heeft en die kwijt wil ;) Als ik er straks op ga langs de weg vind ik het wel prettig als mensen een beetje rekening houden met ons, maar in het begin loop ik er waarschijnlijk naast onderweg en stap ik in het bos op. Niet alleen om zeker te weten dat we veilig in het bos aankomen, maar het is ook 15 min stappen naar het bos en dan zit je er met heen en terug al een halfuur op en dat vind ik al best veel in het begin.

Die stalletjes zien er inderdaad leuk uit! Maar verwacht dat mijne er ook uit zou springen, die springt ook uit zijn schuilstal als het hem niet zint en die deur is best hoog (hierachter ligt de paddock, hij neemt dan letterlijk een aanloop en springt eroverheen). Bovendeur zit tegenwoordig dus dicht
Afbeelding

Geryon fijn dat ik je toch aan het lachen heb kunnen maken! Hij ziet er inderdaad niet fijn uit, hopelijk gaat hij nu weer beter eten!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:47

Arme jongen heeft een beste jas uit gedaan Geryon, ocherm :(:) Is ook wel erg zwaar, zo'n operatie en complicaties! Hopelijk helpt het anders hooi/kuil aanbieden gauw :(:)

Pinda was ook waarschijnlijk op bezoek gegaan bij de buren bij die stalletjes, of zou op zijn minst de hele dag de buurman gaan vervelen :+ Dikke terrorist is dat :+

Pinda'tje is al aardig opgeknapt hoorde ik, vanavond weer even heen om te knuffelen <3

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:11

SVRL wat een lieve foto!
Geryon och hij heeft het inderdaad zwaar! Hopelijk gaat hij nu wat bijkomen nu zijn eten anders wordt aangeboden.
Veel over de opstap challenge, nou, zo ver zijn we nog lange niet hier hahah! Timmie is echt nog zooo ontzettend baby, die geef je geen bijna drie (in maart wordt hij drie, hij ziet er nu uit als net twee). Ben wel bezig met dingen op zijn rug leggen, zelf hoog naast hem staan etc., maar daadwerkelijk belasten gaat nog wel even duren denk ik. Ach, hij kan maar voorbereid zijn toch ;-)
Gisteren moest hij weer bekapt worden (drie weken....voeten waren erg hard gegroeid) en hij was het er zwaar niet mee eens... oh wat kan hij dan een huftertje zijn zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:33

Geyron, hopelijk wordt je vriendje snel weer beter.

Vientje, fijn dat Pinda herstelt is.

Op de trainingsstal hebben ze echt wel een goede reden om eigenaars bij de opleiding te vertrekken. Haar visie is dat zij wel de knopjes op een gangenpaard kan zetten, maar dat dit geen zin heeft als de eigenaar niet mee is in het verhaal. Ze heeft het al compleet zien fout lopen bij mensen die niet betrokken waren bij de opleiding van hun paard.
Straks gaan we longeren, zodat ze kan zien hoe we samenwerken. Ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:02

Wat grappig die stallen! Zou hier echt niet werken :') Heb wel eens een vakantiestal gehad die zo'n zelfde systeem had, maar dan met hogere muren en nog een draadje erboven gespannen. Moet zeggen dat de paarden dat wel heel fijn vonden.

Geryon, hopelijk knapt hij snel op. Arm ding :(:)

Ik wilde vandaag weer gaan longeren, maar na alle regen staat de longeerbak blank. Vriend opperde nog om Prazani in de rijbak te longeren, maar ik vind hem nog niet bevestigd genoeg daarvoor. Hij snapt het op zich wel, maar is nog wat angstig met omkeren (hij heeft zeg maar iets te veel respect voor mijn ruimte), en in de rijbak heeft hij dan teveel ruimte om weg te rennen. Prazani is niet bang voor me, maar hij denkt dat hij stout is als hij om moet draaien of ik hem uitnodig om naar me toe te komen. En dan 'corrigeert' hij zichzelf maar vast voordat ik het zou kunnen doen. Dus ben van de week bezig geweest met hem gewoon kroelen voor we de andere kant op gingen, om hem te leren dat het oké is (zolang ik het zeg). Hij doet heel erg hengst, tot ik boe zeg, dan staat hij gelijk in een hoekje _O- Hopen dat het nu droog blijft en het water wegtrekt zodat ik weer aan de gang kan met hem.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:10

SVRL ik vind dat een goede insteek hoor! Ik heb ook wel eens bloed zweet en tranen in een trainingspaard gestoken om haar recht tebreien, om haar vervolgens bij de eigenaar weer helemaal af te zien zakken, omdat zij gewoon perse haar eigen ding ging doen en niet wilde aanpassen. Lijkt me voor zo'n paard ook vreselijk naar.
Golden arrow heb je wanden in de rijbak? Anders kun je hem misschien bij de wand laten keren, het open stuk sla je dan wat keren betreft even over.
Timmie is nogal een terrorist wat grenzen betreft, dus die stal zou echt grondig aan alle grenzen onderzocht worden. (hij hengelt bv ook zijn benen door het hek als hij vind dat ik snel genoeg nar hem toekom soort afdwingen. Wordt dus genegeerd door ondergetekende, maar eng is het wel)