[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:59

Veel sterkte! :(:)

Fijn dat het rustig is verlopen...

k_m

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:12

Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:15

Hele dikke knuffel voor jou.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:04

Dikke knuffel!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:10

Dikke knuffel!! Je bent een geweldige baas!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:19

Paar hele mooie laatste foto’s van de laatste mooie momenten die herinneringen hebben gemaakt

Hele dikke knuffel

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 13:21

Ik ben zo verbazend rustig, echt niet normaal. Ik denk dat m'n klop nog wel zal komen maar voor nu heb ik er echt vrede mee. Zag net regenwolken en dacht al 'oei staat Callie buiten', en dan besefte ik ineens dat ik me daar geen zorgen meer over moet maken.

Heb ook zo een leuke foto's van gisteren. Vind het mooi dat je haar 'hartje' op haar borst kan zien. Echt een mooi aandenken.

De dierenarts zei ook nog dat ik echt de juiste keuze maakte. Hij zei dat ze er nog geen 5 minuten hadden over moeten overleggen, en dat ze wisten dat ik er heel goed over heb nagedacht. Dat ze ook niet zomaar een paard komen inslapen omdat de eigenaar dat wil, maar dat ze het echt ook een goede en mooie keuze vonden zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal deze in spoiler plaatsen, maar ze was echt rustig heen gegaan. Je zag gewoon echt ineens het leven uit haar ogen verdwijnen. Ze was heel rustig en heeft nog even lekker hard gesnurkt door de narcose. Mijn lieve topper. :+:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:31

Heel veel sterkte met deze moedige beslissing , wat een mooie foto's nog samen Y;(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:48

Kan me goed inbeelden dat dit ergens rust geeft. Moedige madam ben je!

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:48

Ik had even Afscheid van Clouseau opgezet bij het foto's bekijken, en moest toch een traantje wegpinken. Wat een lieve beelden!

Ook van mij heel veel sterkte gewenst!
Veel respect voor de weg die jullie hebben afgelegd, en voor het waardige afscheid dat je haar hebt kunnen geven.

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:18

k_m schreef:
Ze is weg. Het is oké zo. Ging heel rustig en mooi, haar hart begon nog even terug te kloppen. Typisch Callie. Nu even bekomen maar het is echt oké zo..

Een echte paardenvrouw herken je niet aan het aantal paarden dat ze zadelmak gemaakt heeft, ook niet aan het aantal gewonnen lintjes in de zadelkamer, maar wel aan de stille beslissingen van elke dag.
Het is een ongelofelijke uitdaging om de balans te vinden tussen de diepe emotionele verbinding die je zelf aan gaat met het dier en de soms tegenstrijdige rationele beslissingen die je moet nemen in het belang van het paard.

Je krijgt van mij een gouden lintje...

Gabrielletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:55

Wat een pech en zorgen heb jij met haar gehad, niet normaal. Het is ontzettend jammer dat dit de enige oplossing was, het was een prachtig paard en jij een fantastische baas. Succes met het verwerken van dit verlies. Als de tijd rijp is, dan hoop ik echt dat je een volgend paard treft waar je minder zorgen om hebt en wat meer van de leuke dingen kunt genieten.

Sterkte!

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:38

Poeh, wat heftig en verdrietig.
Wat een moedige keuze.
Heel veel sterkte!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 14:59

Dankjewel voor alle lieve reacties. Gisteren voelde ik me gelukkig er echt oke mee en heb ook redelijk geslapen vannacht. Vandaag wel erg verdrietig maar dat is ook logisch.. Ben gewoon gaan werken en ze belde nog om me sterkte te wensen en te zeggen dat ze het knap vonden dat ik was komen werken. Dat vond ik wel heel fijn, want is niet zo evident voor iemand die niks met paarden heeft. Dat deed me wel deugd.

Gewoon gek dat ik nu ook bv optijd thuis ben, maar niet even naar Callie kan.. Dat voelt zo vreemd. Ook dat ik nooit meer een foto van haar ga kunnen maken ofzo, echt stomme dingen..

Ze is vanmorgen rond 11 u opgehaald dus ze heeft er niet te lang moeten liggen gelukkig. Maar het blijft gek.. Was vanmorgen langs de achterkant van de weides gereden en zag ze nog liggen in de verte, was blij dat ik ze nog even had gezien van ver..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:30

Heel veel sterkte lieve ts! Je hebt alles gedaan wat je kon voor haar, ze had zich echt geen fijnere baas kunnen wensen. Prachtige foto’s ook van jullie samen. Een blijvende herinnering aan jullie band... En aan een heel mooi lief paard. Nogmaals veel sterkte, je bent een top-baasje geweest voor Callista!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:21

Ik ben altijd een stille volger geweest. Wat had ik een respect voor je! En nog steeds.. je hebt gedaan wat je kon doen meid, maar op een gegeven moment kan je niks meer doen. Je hebt de beste keuze gemaakt, hoe rot het ook is. Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd.... :(:)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:21

Heel veel sterkte. En prachtige foto's.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:17

Dankjewel nogmaals allemaal!

Ik begin me rustig wat beter te voelen. Het blijft echt rot, maar net zoals nu regent het en dan ben ik opgelucht dat ik me geen zorgen meer moet maken over Callie.

Ben ook weer rustig aan het kijken naar paardjes, twijfel beetje of ik dat in dit topic ga bijhouden, of een nieuw aanmaak.. Volgende week ga ik naar eentje kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:54

Wat ben je dapper!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 15:34

Lief dankjewel! Paard waar ik naar ga kijken wordt al wel 16 dit jaar, en toevallig toch weer een schimmel. Maar ik kijk echt niet meer naar kleur enz. Wil gewoon een ervaren leerpaardje nu. Op zich is 16 dan nog wel te doen denk ik!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 16:04

16 is zeker prima voor een paard waar je recreatief mee aan de slag wilt. Maar maak geen overhaaste beslissingen, wie weet wat voor aanbod er de komende maanden komt. :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 16:08

De beste tijd om een paard te kopen is meestal in het najaar, nu het weideseizoen begonnen is, heeft iedereen "ruimte genoeg" maar als de paarden straks weer naar stal moeten, dan wordt het ineens een stuk krapper met al die ruimte en komt het nodige weer te koop.

Dus inderdaad, heb geduld, er komt vast wel wat moois op je pad!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 16:09

Ik durf niet meer in het najaar kopen ivm headshaking. Als ze het seizoensmatig hebben worden ze net dan verkocht..

Maar ik heb zeker geduld hoor, heb er al veel afgeslagen na info te vragen. Dit paard kennen we via via ook een beetje dus is wel fijn. Maar alle paarden mensen uit mijn dichte omgeving kijken mee nu!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 16:29

Heel veel succes met je zoektocht. Ik ben heel benieuwd.
Ik weet niet wat je wilt met een paard. Mijn persoonlijke keuze zou een jonger dier, waarmee ik kan groeien en langer van kan genieten zijn. Maar dat is iets heel persoonlijks, alleen jij kan die keuze maken. Daarbij heeft niemand een glazenbol voor de toekomst.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 16:37

Ik wil een iets ouder dier dat al veel gezien heeft. Een leerpaard om ook lekker mee buiten te gaan. Liefst een ruin. Helemaal anders dan callie. Vond het samen leren en opbouwen heel leuk, maar ik wil nu gewoon gelijk kunnen genieten en opstappen en wegrijden. Liever geen jong dier dus. :)

Aangezien ik met mijn vriend ook ga bouwen en dan wss binnen 2 jaar samenwonen is iets ouder mss ook wel beter. Stel dat we binnen 5 jaar kinderen willen ofzo..