Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:59

Goed gedaan SVRL. Helaas kun je als 8 jarige niet veel. Maar je bent er in ieder geval voor opgekomen.

Waarom zou dat niet kunnen ak145461.
Misschien als bedrijven eens wisten dat ze op het internet besproken kunnen worden eens beter op welzijn gaan letten. Dat het al een preventie maatregel is voor veel van die bedrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:05

Uit eerste hand mag je best een slechte recensie schrijven hoor ;)
Heb ik ook gedaan over een zadelmaakster die mij bedonderde. Juist omdat ik alleen maar goeds over haar vond. Na mijn slechte verhaal kwamen er plots een hoop vergelijkbare slechte ervaringen naar boven. Ik had gewaarschuwd kunnen worden als die eerder online hadden gestaan. Dus ja, ik doe aan naming en shaming om anderen te waarschuwen. Aan anderen zelf de keuze wat ze er mee doen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:08

ak145461 schreef:
De manege hier openbaar bij naam noemen vind ik niet kunnen. Maar ik ben wel benieuwd of er inmiddels gesproken is over het hoe en wat van de situatie.
Ik denk dat als de TS een update wil geven ze het vast en zeker zal doen. TS heeft in ieder geval haar uiterste best gedaan voor Kareltje. Laat dit een inspiratie zijn voor iedereen om nog meer de ogen open te doen voor pony's / paarden en andere dieren in nood. Ze hoeft de verdere stappen wat mij betreft niet te delen met ons.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:29

Riel schreef:
ak145461 schreef:
De manege hier openbaar bij naam noemen vind ik niet kunnen. Maar ik ben wel benieuwd of er inmiddels gesproken is over het hoe en wat van de situatie.
Ik denk dat als de TS een update wil geven ze het vast en zeker zal doen. TS heeft in ieder geval haar uiterste best gedaan voor Kareltje. Laat dit een inspiratie zijn voor iedereen om nog meer de ogen open te doen voor pony's / paarden en andere dieren in nood. Ze hoeft de verdere stappen wat mij betreft niet te delen met ons.

Nee dat hoeft natuurlijk niet, wij op bokt kunnen haar tot niets verplichten. Maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben :D . Maar ik zal er ook echt niet om wakker liggen als we dit nu laten bij wat het is. (Behalve dan om het feit dat er nog altijd mensen zijn die niet goed zijn voor hun dieren)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:13

ak145461 schreef:
Riel schreef:

Nee dat hoeft natuurlijk niet, wij op bokt kunnen haar tot niets verplichten. Maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben :D . Maar ik zal er ook echt niet om wakker liggen als we dit nu laten bij wat het is. (Behalve dan om het feit dat er nog altijd mensen zijn die niet goed zijn voor hun dieren)
En daar kunnen wij allen iets aan doen. De manege van Kareltje is niet de enige plek waar dieren op een onwaardige manier worden behandeld. M.b.t dierenwelzijn moet er nog heel veel gebeuren. Daar kunnen wij allen mee helpen. Dit door de ogen open te doen en indien nodig hulp te zoeken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:23

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat de TS geen verplichting heeft hier nog een update te moeten geven.
Het plaatsen van de naam van de manege/handelaar etc die hierbij betrokken zijn geweest is niet de bedoeling.

Ik wil jullie dan ook vragen om hiermee ook rekening te houden in het plaatsen van berichten.

Wanneer de TS de behoefte heeft om nog enigzins wat info te verstrekken dan zal zei dit vast in dit topic plaatsen :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:44

Fijn dat dit topic nog "leeft", zoveel mogelijk mensen moeten het zien zodat er misschien in gelijkaardige situaties mensen wel iets gaan doen.

Ik heb echter al diverse malen aangegeven dat er echt actie ondernomen wordt, maar wel via de officiele kanalen. De politie is er mee bezig, en geloof me, ze waren pissig!

Helaas is Kareltje er niet meer en is het geen "spoedzaak" meer, daarom duurt het langer voordat ik hier en update kan plaatsen. Tot die tijd kunnen jullie hier van alles bespreken en SVRL, petje af dat je het iig hebt geprobeerd !

Ik ga geen naam van manege noemen, de puzzelstukjes zijn wel op zijn plaats gevallen, maar ik heb hem niet rechtstreeks van een manege gehaald

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:50

Zulke zaken nemen zo een jaar in beslag. Been there done that, helaas ,en in ons geval was het ook te laat.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:24

Je bent echt een topper mist!

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:33

Petje af Mist, ik vind dat je het heel professioneel aanpakt allemaal! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:40

Zijn er op die bewuste manege niet meer gevallen zoals Kareltje? Dan is het wel een spoed-zaak natuurlijk.