Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JosjeDZ

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 21:50

Suikermeisje: hopelijk werkt het, beterschap!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:41

Wij hebben er gister op gezeten *\o/* *\o/*
Afbeelding

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:10

Dawson123 schreef:
Wij hebben er gister op gezeten *\o/* *\o/*
[ [url=m/wDi89e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaaf! Hoe ging het?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:35

thoranLOVE , ja super goed. Hij is echt gaaf onder het zadel mooi ruim bewegen en al goede zelfhouding. Ben benieuwd of hij de volgende keren zo braaf gaat blijven haha

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:25

Wat een mooie vorderingen lees ik allemaal zo terug. Lekker bezig allemaal!

Ik kan ook eindelijk een mijlpaaltje met jullie delen!
Vandaag eindelijk met zadel gelongeerd. De afgelopen maanden 2 a 3 keer het zadel erop gelegd zonder aansingelen en daarmee gestapt, dat ging prima. Met het lekkere weer vandaag weer met Twister aan het werk geweest en toen het zadel er weer eens opgelegd, deze keer met singel. In het begin een korte rodeo en daarna was het helemaal goed. Het gaat allemaal zo makkelijk tot nu toe. Heerlijk paard, super trots! *D

Geen super mooie foto, maar dit was net na het longeren. :D Twister is nu 2 jaar en 10 maanden.
Afbeelding

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:52

Wat een vooruitgangen iedereen! Leuk dat er een paar voor het eerst op hebben gezeten :)

Suikermeisje, wat jammer dat er toch weer wat terug is gekomen.

Mijn jonkie heb ik van de week ook voor het eerst even op gezeten. Wel zo dat ik nog met een paar teentjes bij het krukje kan maar dat is toch wel handig als ze niet zo giga zijn :Y) Ze stond er echt heerlijk ontspannen maar wel oplettend bij :)
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:00

Wauw, wat een mooie vorderingen hier!!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:46

Dawson123: wat fijn zeg!
M_Jacky: super leuk!
Eline:1991: gaaf!

Ik ben vandaag even aan de bak gegaan in de binnenbak, aangezien deze nogal eng kan zijn onder het rijden. Dus vooral van achteren (waar een radio staat) heel de tijd heen en weer gelopen totdat hij ontspannen was, dus ben benieuwd hoe hij morgen onder het zadel daar gaat zijn! :D
Afbeelding

https://youtu.be/fFzI_l4daLo
Jammer genoeg was hij afgelopen dinsdag niet zo fijn, maarja het kan niet altijd goed gaan :Y) Alsnog ontzettend trots op hem hoe snel we kunnen gaan met hem aangezien hij alles zo fantastisch goed oppakt! <3

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:11

Afgelopen maand is mijn merrie (april wordt ze 3) weer helemaal overbouwd gegroeid, hier baal ik best wel van omdat dit betekend dat ze nog zo druk bezig is met groeien. Ik denk dat ik het rijden uit moet gaan stellen. Toen we haar kochten was ze ondervoed en had best een groei achterstand, ik dacht vorige maand dat ze goed was bijgetrokken, maar ze groeit dus nog steeds door.. :)

Hoe is het vandaag gegaan Thoranlove? :) wat is hij knap zeg

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:51

Hier gaat het ook super. Waar hij eerst of sloom was of ontplofte, lijkt hij nu zijn energie op een fijne manier in te gaan zetten. Het is nu fijn werken met hem (longeren en grondwerk). Volgende maand komt de zadelmaker. Hoop dat ik er voor die tijd een paar keer op heb gezeten, want dan kunnen we beter passen. Hoop dat hij iets passends heeft...

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:15

suikermeisje_ is het zeker dat de ontsteking terug is?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:51

Eight schreef:
Afgelopen maand is mijn merrie (april wordt ze 3) weer helemaal overbouwd gegroeid, hier baal ik best wel van omdat dit betekend dat ze nog zo druk bezig is met groeien. Ik denk dat ik het rijden uit moet gaan stellen. Toen we haar kochten was ze ondervoed en had best een groei achterstand, ik dacht vorige maand dat ze goed was bijgetrokken, maar ze groeit dus nog steeds door.. :)

Hoe is het vandaag gegaan Thoranlove? :) wat is hij knap zeg

Helaas ben ik tussen de bakrand en hem gevallen aangezien er paarden bij gingen rijden in de binnenbak. Dit was de 5e keer dat we er reden dus er was sowieso al spanning. Maar ik bleef even stilstaan toen er een paard net uit de bak ging dus ik wilde hem weer laten stappen omdat ik voelde dat hij steeds meer gespannen werd. Toen werd ik in de lucht gelanceerd en had ik me daarna wel heel snel weer hersteld maar doordat hij daarna meteen weer ging afwisselen tussen bokken en steigeren kwam ik steeds meer tussen hem en de bakrand terecht... Uiteindelijk er dus afgevallen, gelukkig is de schade beperkt (last van mn heup en hersenschudding aangezien ik kort geleden er ook eentje had) en daarna is er gewoon iemand anders op geweest om het even goed af te sluiten. Dus dinsdag gaan we het gewoon weer proberen en hopen op een rustige binnenbak ;)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 21:32

Balen, Thoranlove! Beterschap

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:24

JosjeDZ schreef:
Balen, Thoranlove! Beterschap

dankjewel! Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:28

Mijn merrie is sinds deze week onder het zadel, ze doet het erg braaf! :D

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:55

Dit is zijn manier van zadelmak maken inderdaad. Denk dat er ook wel mensen zijn die hem herkennen, aangezien hij in het hele land wel bekend is. Hij maakt de moeilijkste paarden zadelmak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:08

Per paard verschillend! Ik vind het soms juist heel fijn dat er een no nonsens aanpak gekozen word.
Ik doe het met [***] ook rustig aan maar heb hiervoor ook heel veel paarden gezien die hierdoor gewoon niet beter werden en veel beter af waren geweest met meteen rijdend zadelmak maken ! :)

Wat balen van je val Thoranlove!! Op het filmpje zie ik ook niemand met zweep die hem naar voren jaagt met die bokkensprongen.. Misschien tip voor volgende keer om hem gewoon naar voren te jassen als ie zulke passen maakt? :) Hopelijk knapt je koppie snel op...

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:02

Leuke updates hier allemaal!
Behalve van Thoranlove, beterschap !

Ik heb jullie hulp nodig!
Mijn merrie is nogsteeds lastig met bit aannemen. Wordt ze nog steeds gespannen van. Ik doe nu het als volgt: ik doe het Hoofdstel om met het bit aan 1 kant vast. Daarna doe ik het bitje er in. Zo lukt het maar het gaat niet van harte.
Dus wie heeft de gouden tip dat dit leuk wordt voor haar?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:03

Een snoepje/wat brokjes tegelijk aanbieden? Dat helpt hier goed :) dan neemt ze het bit goed aan en begint meteen te kauwen.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:10

Ja dat doe ik al, maar ze is zo druk met de weerstand dat ze niet door heeft dat ik een snoepje vast heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:02

Tijdelijk eerst halster om en daarovef?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:02

liesen schreef:
Ja dat doe ik al, maar ze is zo druk met de weerstand dat ze niet door heeft dat ik een snoepje vast heb.

Kan het zijn dat ze het bit niet fijn vind? Mijn jonkie heeft veel weerstand op een enkelgebroken bit. Nu heb ik een ander dubbelgebroken bit gekocht in zijn maat en alle weerstand is bijna weg.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:12

LiiNd_Y schreef:

[ [url=m/RLaqbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee Herman. :D
Ik snap dat de meningen verdeeld zijn, maar ik ben hier vorig jaar geweest en buiten dat het snel gaat is hij zeer vriendelijk naar de dieren. Hij werkt ook niet langer dan 10/15 min per paard incl. zadelen etc.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:15

Appelstroop op het bit smeren wil ook nog wel eens helpen. :)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:35

suikermeisje schreef:
Dawson123 schreef:
suikermeisje_ is het zeker dat de ontsteking terug is?

Nee. Wel zit er weefsel te pruttelen en daarvoor dus trekzalf en antibiotica. Hopelijk geneest het daarmee.
Heb wel een belasting toeslag die erg voordelig is voor mij maar doe daar liever iets leuks mee dan m'n paard laten opereren :P

@thoranlove Autsj! Dat klinkt niet best. Kun je niet voorlopig eerst wat meer vertrouwen op doen tussen jullie in een longeercirkel als het zo druk is. Blij dat mijn paard aan huis staat en mijn moeder en zus wel zo lief zijn om even op zo'n moment te wachten. Ook wel zielig voor je paard dat die zo'n spanning kreeg.

LiiNd_Y schreef:

[ [url=m/RLaqbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil niet je pret bederven maar vind het er niet fijn uitzien. Snap wel hoe trots je bent want herken dar gevoel heel goed. Misschien is m'n mening ook zo omdat het niet mijn manier van beleren is (ik ben van de rust en echt inimini stapjes per x nemen). Hou er niet van direct de eerste keer stap draf galop etc te moeten. Eerste 5x longeer iemand bij mij hem en zit ik erop voor de sier. Doe ik er niet teveel aan. Uiteindelijk als ik gegaloppeerd heb aan de longeerlijn ga ik los uitstappen. Etc etc. Sommige paarden langer aan longe gezeten als ze bv veel spanning nog hadden.

In de longeerbak loopt hij vol zelfvetrouwen en gaat het dus super goed vandaar dat we in de binnenbak gaan :) Maargoed we proberen de volgende keer voordat iemand erbij komt gewoon even af te stappen en verder te gaan in de longeerbak. En ik ga voorderest ook veel wandelen in de bak met andere paarden erbij zodat ie zo ook al meer vertrouwen kan krijgen!