Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:37

Wat een leuk dier Ilaya!

carika, wat verkleurt Zimba zeg!

Trailerproblemen, sjonge wat rot is dat. Wij hebben Veronia een kleine verdoving gegeven bij het vervoer en ik heb het idee dat het wel heeft geholpen om stressvrij vervoerd te worden. Ze stond er heel rustig op, was niet bezweet of gestresst bij aankomst. Wanneer ze straks weer naar huis komt ga ik hetzelfde weer doen. Een paar goede ervaringen nu zijn belangrijk voor later denk ik maar.

Vanmorgen ben ik even bij Veroon geweest. Sjongejonge wat een gruwelijk naarling-model heeft ze nu hahaha. Haar achterhand lijkt wel een jaar verder in ontwikkeling dan de voorkant. Juist leuk om ook dat vast te kunnen leggen voor straks, als ze hopelijk weer normaal in proporties is. Het gaat verder wel prima met haar, na een lekkere poetsbeurt weer helemaal een glimworm, net als haar mama.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:52

Rietje92 schreef:
@ilayla Jaaa heel blij hij heeft er niets aan over gehouden gelukkig!
@cvsdevries, @fennadev bedankt!! :D
@meganx was de jouwe ook ok? Spreid stand lijkt me nog enger om te zien :(

Ja hoor, we zijn nu begonnen met cranio sacraal behandelingen dit voor de huid problemen en van binnen uit de stimulering wat te verbeteren. Maar ze voelde gisteren duidelijk dat het been "vast" had gezeten. Ze genoot ervan dat ze daar ook behandeld werd ..
Heb nu wel schrik voor verdere trailer ritten in de toekomst .... :/

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:25

Afbeelding
Afbeelding

Pas met Fflur ook weer naar het weitje geweest. Vrachtwagen was niet eng maar een fietser wel hoor |o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:12

Wat een leuke foto's allemaal weer. Ik ben nog steeds mateloos verliefd op Veronia's kleurtje!

Jorie is nog altijd een lieverd, maar hij kan niet echt goed tegen het gras, er komt binnenkort een vriendin foto's van ze maken, misschien morgen al wel.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:54

@ Murosch
Een echte naarling .., daarvoor glimt Veronia veel te mooi! Ze ziet er prachtig uit.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:19

noor14 schreef:
Ilayla, jouw paardje is echt prachtig!
En knap dat je zo met hem langs de weg kan lopen, heb je later echt veel profijt van.
Hij zal wel veel vertrouwen in je hebben :)
Haha en ik herken wel wat je zegt, ik zeg ook altijd 100 keer hoe mooi ik Dex vind en hoe lief hij is enz... haha :P
Maar je hebt wel gelijk, Dex is ook wat sloom vind ik.
Ik hoop dat het vanzelf beter wordt als hij wat meer energie krijgt.
Ik heb ook een mestonderzoek besteld, voor de zekerheid toch maar eens kijken of hij daar last van heeft.

Dankjewel! Ik verbaas me nog steeds elke keer over hem. Hij stopt als we net van huis gaan nog wel veel en dan krijg ik dus van die blikken als op de eerste foto, maar hij krijgt wel steeds meer vertrouwen in me gelukkig. M'n zusje wilde pas zijn hoeven uitkrabben en dan loopt hij vreselijk te etteren, een paar dagen later probeerde een vriendin het ook en daarbij deed hij dat ook en als ik z;n voeten doe is er niks aan de hand. Hij lijkt nog best wel eenkennig, mannen vind hij ook veel enger. Ja dat hoop ik, dat hij met rijden alles buiten ook normaal zal vinden en ik vind het ook voor z'n hoeven fijn dat ze aan meer wennen dan aan de wei.

Haha gelukkig ben ik niet de enige! Vind dat ook alleen maar leuk als anderen zo enthousiast zijn over hun eigen paard.

Jammer dat Dex niet alleen op de foto's sloom oogt. Kan best door het groeien komen, kost een hoop energie. Merk ik bij die van mij ook dat die zo sloom kan ogen. Weet nog niet helemaal wat ik daar van denken moet, maar hoop ook dat het vanzelf minder wordt.

@Murosch wat groeit Veronia hard zeg! Wel leuk dat je dat nu hebt vastgelegd inderdaad, over een paar dagen/weken ziet ze er vast weer heel anders uit.

@KittyDylan grappig van de rust zelve op de eerste foto naar een racemonster op de tweede. Die van jou ziet er niet uit alsof die ooit echt sloom is.

@Fennadev, leuk meer foto's! Ben benieuwd.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:20

Dex is vandaag alweer 1,5 :D
Wat gaat de tijd toch hard!

Afbeelding

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:13

Wat groeien ze toch snel he, deelde op facebook een herinnering van Blythe die nog "klein" was. Volgend jaar wordt ze al 2jaar :wow:

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:19

Gefeliciteerd met Dex! Hij ziet er ook al best volwassen uit op die foto.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:00

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vriendje was eergister 15maandjes oud. Tijd vliegt voorbij!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:24

Jeetje wat een stelten! Lekker uit verhouding nog :D

Mijn vriendje is over een paar dagen alweer 1 jaar en 4 maanden, en verhuisd morgen naar zijn nieuwe stal :))

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 06:47

Mijn schatje is afgelopen zondag 1,5 geworden <3

Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:18

Gefeliciteerd allemaal!! :-)
Spannend xziva_!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:34

xZiva_ schreef:

Mijn vriendje is over een paar dagen alweer 1 jaar en 4 maanden, en verhuisd morgen naar zijn nieuwe stal :))

Weet nou niet zeker of je het over mijne had, maar hij is echt totaal niet uit verhouding. Ze kont is ietsjes hoger. Echt geen naarling.
Ik denk dat het door de foto komt.

Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:43

Gefeliciteerd iedereen :D
Wat worden de paardjes toch mooi :)

Biancalaylo: jouw paard lijkt idd mooi in verhouding.
Ziet er beter uit dan Dex haha.
Hij is wel echt mooi vind ik!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:15

Thanks! Maar dex mag der ook zeker zijn hoor! Ben wel benieuwd hoe ze straks allemaal 3jaar zijn haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:55

Jorie is nu bijna 17 maanden. Ik hoop dat ie als drie jarige meer in Alex zijn model staat.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:38

biancalaylo schreef:
xZiva_ schreef:

Weet nou niet zeker of je het over mijne had, maar hij is echt totaal niet uit verhouding. Ze kont is ietsjes hoger. Echt geen naarling.
Ik denk dat het door de foto komt.

[ [url=m/l08M4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi foto's en inderdaad goed in verhouding voor een jaarling :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:02

Knapperds allemaal hoor!

Afbeelding
Fflur vandaag met 15 en een halve maand. Netjes in verhouding!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:49

Gefeliciteerd voor alle 1,5 jarigen ! Vind ik zelf ook een leuke mijlpaal :D Ik vind ze er ook netjes uit zien :j Vind Fflur ook mooi gebouwd inderdaad.

Lars wordt 12 oktober 1,5. Gisteravond dacht ik opeens; hee wat ben je breed aan het worden! Hij was echt best wel een beetje dunnig terwijl z'n halfbroer en zus al veel meer body (en maat!) hadden. Voor een fjord vind ik dat wel mooi.

De meetstok laat ik wel weer even in de kast want vorige maand dacht ik écht dat 'ie gegroeid was.. Nou het was 1cm in 4 maanden :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:39

Zo heb even bijgelezen en mooi foto's voorbij zijn komen! :wow: Wat zijn de jonkies er goed uit!
Wat betreft de verhoudingen, ik heb het idee dat het ook uitmaakt vanuit welke hoek je kijkt en de foto maakt. Ze groeien nog zo hard dus het ene moment zijn ze overbouwd en een tijdje later is het weer mooi gelijk.

Rietje92, wat een avontuur in de trailer. Gelukkig geoed afgelopen en ook nog eens mooie foto's!

Ilayla, wat loopt hij lekker braaf mee! Dapper al zo langs de weg met verkeer!

carika, Zimba wordt inderdaad snel wit zeg! Heb zelf ook een schimmel maar die is nog wat donkerder op dit moment.

Iedereen die de mijlpaal anderhalf heeft aangetikt; Gefeliciteerd!

Joya is op 27 september anderhalf geworden en een hele dame inmiddels :)) Ga binnenkort weer bij haar kijken, rond 11 oktober want dan is het precies een jaar geleden dat ik haar voor het eerst in het echt gezien heb.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:55

Afbeelding

Los van het hoofd dat ze uit zich zelf in het net steekt. Is het op de foto niet goed te zien,maar ze is echt nog goed overbouwd. Tegen dat ze vannachter is bijgebeend is de voorkant weer bezig :P

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:02

kwam inderdaad door de foto. zijn benen leken gewoon heel erg lang in vergelijking met de rest :=

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:51

Meganx haha geweldige foto :D Je ziet inderdaad dat de kont een stuk hoger is.
Nayeli vandaag weer eens gemeten: 139 cm schoft en 146 cm kont. Vorige meting was iets meer als een maand geleden en ze is precies 1 cm gegroeid :j Ook nog eens het gewicht meetlint gebruikt, ze is nu rond de 300 kg.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:23