Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 08:34

Miss. is het beeld ook zo helder omdat er ook een Lamp met bewegings melder onder hangt? Maar het beeld van overdag is ook kraakhelder.
En zelfs de datum en tijd staan nu goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:39

Heb je nog een update?

YamaSaki

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:11

Ik denk dat "geen nieuws, is goed nieuws" hier van toepassing is :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:42

Nee slecht nieuws daarom vroeg ik een update maar weet niet alles.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:48

Oh :(
Dat had ik niet verwacht na zo een lange tijd van stilte en positieve berichten...hopelijk valt t enigszins mee...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:49

Tot nu toe is er niks vreemds gebeurt,althans niet echt. Er loopt nu wel een vluchteling op de wei rond te struinen melde mijn verzorgster net.Er zitten er een aantal vlakbij de wei,kinderen van 14 tot 18 jaar,maar dan nog,ze hebben er niks te zoeken.Daarbij vertrouw ik echt niemand meer die zomaar op de wei rond loopt,ook al is dit nu een kind.Of ben ik nu te hard?
Verzorgster heeft in ieder geval een foto gemaakt van hem,altijd handig toch.Misschien ist een kei lief jong,maar ik vertrouw gewoon bijna niemand meer,na alles wat er al gebeurd is op de wei.
Sorry.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:56

Gelukkig is het niet dezelfde als eerst :)
Maar ik snap je volkomen hoor! Buiten dat, hoor je gewoon niet zomaar op andermans terrein te komen, ook niet als vluchteling zijnde ;)
Hangt er in t Engels eventueel iets van verboden toegang? Misschien dat ze dat wel kunnen lezen.
Het kan geen kwaad om op te hangen in ieder geval. Fijn dat je verzorgster zo goed oplet ook!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:59

Ik kan er idd. wel een brief neer hangen,in het Duits,hij kent alleen Duits en Frans.Hij zocht vrijwilligerswerk zei die.
Weet je,ik ben gewoon bang dat hij straks meerdere jongens mee neemt,en ze dan op de paarden gaan rijden of ze opjagen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:00

Je zou bij het AZC kunnen melden dat ze op je land komen, dan kunnen ze uitleggen dat dat echt niet de bedoeling is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:04

Normaal moet dit een hobby zijn waar bij je lekker kan ontstressen, op deze manier geeft het stress.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:42

De tip van zonnebloem vind ik ook een goede :)
Briefje ophangen en idd ff melden, dan kunnen ze t bij t AZC ook duidelijk maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 20:50

Ik ben naar de wei toe geweest en heb hem duidelijk gemaakt dat hij niet zomaar de wei in mag gaan.Hij wil graag helpen,ik heb gezegd dat hij mag vragen aan de verzorgster die er dan is,of hij mee mag helpen.Dat was geen probleem zei die.
Ik kom er niet uit waar die zit,in ieder geval niet in die opvang bij het station,maar een hele andere kant op.Hij moest om 10.00 uur weer terug zijn [had geen eens horloge om] en hij kwam uit Brazilië/Marrokko.Ik zeg:wat is het nou Brazilië of Marrokko? beide zei die.Nou ja het scheelt nogal tussen die 2 landen.Ik probeer er wel achter te komen waar die woont,hij is trouwens bijna 18 jaar.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:13

Hopelijk neemt ie idd niet meer mensen mee.
Die landen liggen idd wel heel ver uit elkaar :')

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:13

Vreemd verhaal van hem.... Kon hij zomaar Nederlands..... Zelf zou k m niet bij de paarden willen hebben, ook niet (of misschien juist helemaal niet) als m'n verzorgster er zou zijn

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:16

Hoe oud zijn jouw verzorgsters?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 22:03

Nee hij kent geen nederlands,maar frans en duits.Ik ken redelijk duits,dus kon hem wel dingen duidelijk maken.
Verzorgsters zijn 25,die was er vandaag, 33,26 en 2 x 16.
De verzorgster van vandaag heeft hem uitgenodigd om woensdag te helpen,maar heb gezegd dat ik dat geen goed idee vind.
Hij is veel te vaag.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:54

Ik zou dat eerlijk gezegd ook niet vertrouwen.
Straks let hij goed op de code van de kasten die je verzorgers invoeren en rooft hij straks je hele kast leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:16

Dit stinkt , waar komt ie weg hoezo praat hij Duits en Frans?

Zou hem persoonlijk niet meer toelaten op de weide

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:13

Inderdaad. Niet op je wei, maar ook je (minderjarige) verzorgsters niet aan hem blootstellen.

Er hoeft niets aan de hand te zijn, dan excuus voor de persoon in kwestie. Maar better safe than sorry.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:28

En toch kan het wel gewoon waar zijn, vluchtelingen mogen niet werken hier in Nederland, kans bestaat dat hij zich meer dan dood verveelt. Wie weet in zijn thuis land ook met paarden gewerkt en mist hij het gewoon. In Arabische landen spreekt men vaak wel frans, dus zo gek dat hij frans kent is het niet. En wellicht ergens ook duits opgepikt. Wij vinden Engels een wereldtaal, maar dat betekent niet dat het overal de gangbare tweede taal is ;)
En wt betreft de tijd, had hij ook geen telefoon bij? Tenslotte draag ik ook geen horloge, mijn gsm is naast mijn agenda, notitieboekje, spelcomputer, enclopedie, mp3 speler en natuurlijk telefoon, ook mijn horloge ;)

Ik zou iig zorgen dat er niemand alleen met hem is, vooral in het begin. En hem duidelijk maken dat hij alleen welkom is op uitnodiging en niet op eigen initiatief.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:44

Ik zou hem er niet op laten je komt er niet vanaf, zeker als je niet weet waar hij precies vandaan komt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:51

Ik zou het ook niet doen. Niet alleen de taalbarriere kan problemen geven,maar wat als hij denkt mooi ik mag hier dus zijn... Zit je straks elke dag met hem opgescheept...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 08:28

Ik weet iets meer,hij komt zelf vanuit Marrokko naar Nederland,zijn moeder is Braziliaans en vader Marrokkaan.
Hij zou uit Syrië komen,via Servië.Maar hoe kan je dan ook door Marrokko heen komen als vluchteling? dat ligt toch niet op de route?

Amable Das waar ja,hij had idd. een mobiel bij zich,stom dat ik daar niet aan dacht.Hij houd ook van paarden,hij liet foto's zien waarop hij met paarden stond uit zijn land.
Maar weet je, miss. is het een kei aardige jongen en heeft die echt niks kwaads in zich,maar ik vertrouw gewoon niemand meer,en niet alleen vluchtelingen hoor,ook eigen burgers.

Mensen die elke dag een appel komen voeren zeiden tegen mij: Terug sturen naar de Hoge Riet! het gebouw waar ze verblijven.
En net wat Mioux zegt,straks zit die elke dag op de wei,ondanks dat hij weet dat het niet mag.Miss. neemt die ook wel een vriend of meerdere mee?
Ik snap dat ze zich vervelen,maar er is heel veel vrijwilligerswerk in Ermelo,dus hij kan vast wat vinden als hij met de leiding overlegt.
Daarbij ben ik verantwoordelijk als er iets gebeurt met hem.

Heb tegen me verzorgster gezegd dat ik hem liever niet op de wei wil hebben.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:47

Ik zou het zaakje ook niet vertrouwen eerlijk gezegd. Ik vertrouw eigenlijk gewoon al amper vreemden bij men paard. Er komt veel te vreemd nieuws naar boven vaak. En ik vraag me nu ook af, wat doe je met die persoon als hij nu bv een stamp krijgt van een paard. Ik weet nu niet goed hoe het zit, maar mag die zomaar naar het ziekenhuis(omdat hij geen papieren heeft of ergens inschreven is), en ben jij dan verantwoordelijk?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:58

The_Cat schreef:
Ik zou het zaakje ook niet vertrouwen eerlijk gezegd. Ik vertrouw eigenlijk gewoon al amper vreemden bij men paard. Er komt veel te vreemd nieuws naar boven vaak. En ik vraag me nu ook af, wat doe je met die persoon als hij nu bv een stamp krijgt van een paard. Ik weet nu niet goed hoe het zit, maar mag die zomaar naar het ziekenhuis(omdat hij geen papieren heeft of ergens inschreven is), en ben jij dan verantwoordelijk?

Ja :j
Maar dat ben je voor verzorgers, bijrijders e.d. ook.