Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:46

kwita schreef:
En wat een leuk koppie heeft Bambi!

Dankjewel! :)

Ik heb wel 3 jaar lang een verzorgpony gehad dat was echt mijn soulmate.., en toen werd ze verkocht ;(

Wist al dat ze weg moest, dus voor mezelf gaan zoeken.. en toen kwam bambi.
Moet eerlijk bekennen, in het begin dacht ik echt oke wat moet ik hiermee :')

Maar ik ben nu zo gek op dr <3
Het leuke is ook, dat roze halster is het halster wat die pony altijd omhad. En nu past Bambi m bijna :)

Ho hele lap tekst hahah

Seven

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:53

Ik heb 1 van mijn paarden verkocht en vermagerd en angstig terug gekocht dat vond ik wel erg moeilijk elke keer als ik.Haar weer zo zie schieten denk ik had ik dr maar gehouden, maar ik moest toen wat we zaten in de verhuizing en dit duurde meer dan 7 maanden langer dan verwacht en had geen stallen meer. Ben wel erg blij dat ze terug is ookal ben ik naar 6 maanden nog steeds bezig haar korte tijd weg te herstellen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 05:38

Ik snap ook heel goed waarom je een jonge pony of paard koopt om weer (op te leiden en) te verkopen.

Liberty heb ik niet gekocht met de intentie te verkopen. Ik zal haar laten beleren voor de wagen en zelf onder het zadel na een eerste veulen. Dan verder opleiden tot Z niveau en dan wat veulentjes mee fokken. Als zij een hele fijne sport pony gaat worden, zal ik haar waarschijnlijk wel verkopen. Haar veulens (als die goed genoeg zijn) wil ik wel opfokken, opleiden en verkopen. Misschien een merrie veulen die ik aan hou om verder mee te gaan.

Ik heb nu een drachtige merrie op t oog om te kopen. Die wil ik wel met de intentie kopen om echt aan te houden als fokmerrie. Wel nog naar t Z rijden voor het sport predikaat.

Maar voor de juiste eigenaar en het juiste geld is in principe alles te koop...

Mijn vorige merrie wilde ik niet verkopen. Was mijn maatje en kon ik mee lezen en schrijven. Gekregen op drie jarige leeftijd. Zelf zadelmak gemaakt wat heel moeizaam ging, is altijd een aparte geweest en gebleven. Wel een goede. Ze is mee gegaan met mijn ouders naar Zweden. Maar t was echt een sport paard en dus dood ongelukkig, na drie jaar te koop gezet. Ze moest niet weg, maar als de juiste zich melden mocht t wel. Beestje was zzl opgeleid en onder tussen makkelijker te rijden en ook door meer mensen goed te rijden. Echt een leer paard geworden, maar wel een waar je t vertrouwen van moet winnen.

Ze is 2 jaar geleden als 12 jarige verkocht naar een toen 16 jarig Zweeds meisje. 10 km van mijn ouders vandaan (en dat met die lange afstanden in Zweden!). Dat klikte meteen heel goed, ook al viel ze gelijk de eerste keer proef rijden. Ze hebben haar nog een paar keer mee genomen naar een rijbaan in de buurt en toen gekeurd en verkocht. Kom nog regelmatig bij haar kijken en ze gaat heel goed. Rijden wedstrijden en paard is dol gelukkig.

Paard gekocht om haar hele leven te houden, maar ze is nu zoveel beter. Paard gelukkig, ik gelukkig. En ik ben haar niet uit t oog verloren! Ze is nu bijna 14 jaar. Want het is en blijft een bijzonder dier voor mij!

Maar goed, ik denk de manier waar op je met paarden omgaat ook veel verschilt. Of t echt hobby is of meer professioneel. Ik heb altijd professioneel met paarden gewerkt (nu ernstig ziek, dus nu paarden als hobby, maar dat veranderd weer zodra ik dat kan). Kijk ook heel anders tegen een paard aan dan mensen die echt hobby matig een paard hebben. Paard moet ook geld op kunnen brengen. Dan wel zelf voor verkoop, dan wel de veulens. Blijft er altijd wel een bij die meer voor mij betekend en echt niet zomaar meer gaat. Dan wordt rationeel denken in eens lastiger haha. Maar alles houden kan natuurlijk ook niet.

Ik ben overigens niet van t aankopen en direct weer verkopen... Pony/paard altijd een tijd aanhouden, verder opleiden (liefst naar minstens Z niveau) of aanhouden als fokmerrie. Tenzij iemand zoveel geld biedt dat het onverantwoord is om m te laten staan. :D
Maar dat gebeurd niet vaak.

Ooit nog het doel (of meer een droom) om een goedgekeurde hengst te fokken... Wie weet ooit. :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:08

Heel interessant om iedereens verhalen en denkwijzen te lezen. Ik zeg inderdaad nooit nooit over het wegdoen van een paard maar in principe koop ik het paardom hem tot de rest van zijn/haar leven te hebben.

Bij mn eerste pony was dat ook zo, gekocht op haar 20e (ik verzorgde haar eerst en wist dus dat ze superfit was, bovendien was ik eigenlijk helemaal niet op zoek naar n paard) en zij is overleden aan kolkek op haar 22e.

Daarna n 8 jarige kwpn merrie gekocht, ook met de intentie voor altijd, maar dat bleek het gewoon niet te zijn. Ik lag er zo vaak naast, en na alles geprobeerd te hebben, da, zadel nakijken, tanden, osteo, prof ruiter etc. Haar toch beloten te verkopen.

Van Fabian is het wel de bedoeling dat ie voor de rest van zn leven bij me blijft, hengst of niet. Tuurlijk wil ik met m sporten, maar ik zie hem op de eerste plaats echt als maatje / huisdier,
Zoals een hond maar dan niet in huis :') Maar je kunt niet in de toekomst kijken....

Morgen kan ik m ein-de-lijk na 8 weken weer in mn armen sluiten!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:04

Ik koop enkel een paard met in m'n achterhoofd dat deze wanneer het naar tijd niet klikt of kwa rijden het toch niet mijn paard is deze word verkocht. Ik geef ze zeker de tijd maar ik ben wel kritischer geworden in waar ik mijn tijd aan wil besteden. Ik heb rechts niet de zelfde functies dan links door een ongeluk en het paard moet daar en mee om kunnen gaan en ook fijn te rijden blijven.
Tot nu toe is mijn ruin daarin echt een fijn paard heb ook al enkele keren een bod afgeslagen, maar heb hem ook aan iemand aangeboden waarbij ik wist dat hij een nog betere plek zou krijgen met meer aandacht. Bij mij moet hij altijd zijn aandacht delen met meerdere dieren en mijn strakke tijdschema en ik merk dat hij dat soms vervelend vind.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:14

Ik had Kyra nu alweer met leuke winst kunnen verkopen, maar niet gedaan. Heb een halfzusje aangeboden :o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:16

Ik had bambi ook al kunnen verkopen :+

Voorlopig blijft ze lekker hier, wie weet is ze niet geschikt voor de kar.. tja dan gaat ze waarschijnlijk weg.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:31

Ik vind het heel interessant om te lezen hoe iedereen erover denkt en met welk doel je gekocht hebt.

Ik heb zelf nooit paarden gekocht met de intentie ze weer door te verkopen, uiteraard is het niet altijd mogelijk gebleken om ze te houden. Eerste paardje hadden we op proef, met de voorwaarden dat ze door zowel mijn dochter als mij gereden kon worden. Helaas lag mijn dochter er elke keer naast en moest ik de moeilijk keus maken om haar terug te brengen. Ik weet wel waar ze nu terecht is gekomen en heb ook contact met de eigenaresse, volg ze over Facebook. Het paardje dat we erna gekocht hadden, was vooral voor haar. Ik reed er hooguit 2x per week mee en dan galoppeerde ik niet. Vond mezelf gewoon te zwaar voor haar, al kon het het goed aan hoor. Was er zelfs 15 kilo voor afgevallen en had een prima gewicht. Mijn dochter wilde echter nooit rijden en ging er huilend naar toe, ondanks dat ze heel braaf was. Gewoon het idee van moeten rijden, dat was het punt. Haar dus wel verkocht en opzoek gegaan naar een paard voor mij. Mijn vorige paard was 7,5 jaar toen ik haar kocht en heb ik op haar 10de moeten laten inslapen. Ze had een blessure die niet meer zou genezen, daar heb ik het heel erg moeilijk mee gehad. Toen kwam Lucy op mijn pad. Gekocht met 9 maanden en deze gaat nooit meer weg. Al zou ik er nooit op kunnen rijden of wat dan ook. We hebben nu al een enorme band en ik zou haar niet kunnen missen. Voor mij part zal ze haar hele leven grasmaaier zijn haha

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:56

Dat laatste heb ik precies ook marion82. De bedoeling is dat Fabian voor t leven is :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:24

Ik heb het idee dat ik wel goed kan aanvoelen of het klikt.
Heb op 3 paarden na ook nooit de intentie gehad er iets bij te kopen, het kwam gewoon op mijn pad.

Menno stond als veulentje vlakbij en ik vond hem zo gaaf met zijn palomino bonte vacht en blauwe ogen.
Kon ik voor 250 gulden kopen dus dat was rap besloten.
Palomino bont was toen een lelijke kleur :roll:
2 jaar later spreekt de fokker mij opnieuw aan.
Hij had een volle broer van Menno en raakte die ook niet kwijt, die kleur he, bijna hetzelfde getekend als Menno.
Wij droomden al van een schitterend 2 span.
Helaas werd Menno 1.56 en Pipo maar 1.43 en waren ze ook heel anders van bouw.

Menno was nog niet verkocht of ik sta in een stal tegen een 3 uur oud pappaloosa veulen te kijken.
Spatter, mijn pipi langkous droompaard, geboren bij een vriendin , uit een effen bruine merrie.
Iedereen stond stomverbaast te kijken dat er zoiets uit kwam en ik was verliefd <3

Pipo verkoop ik omdat hij te klein blijft en vrij snel daarna meldt dezelfde vriendin zich weer.
Op haar stal is weer een appaloosa veulen geboren en dat moet deze maand verkocht worden anders gaat het de handel in.
Mag voor een idioot laag bedrag weg want stalgeld komt er ook weer aan.
Zo kwam Jolly hier.

Blue is een lang verhaal, was niet op zoek, maar hij was zooo leuk.

Nina was half half uitgezocht.
We wilden een pony voor mijn dochter , een D maat, maar wel iets zo stevig dat ik bij kon sturen met rijden.
Ik had al een welsh cob gehad dus ook daar keek ik voor rond.
Stuit ik op een advertentie hier op bokt voor een zware zomer excemer die als ze niet verkocht wordt, naar de slacht zal gaan omdat de DB al aan de deur was geweest en de hele buurt klaagde over de zielige pony.
Aangezien Lotte dat ook was en we die goed onder controle konden houden, de gok genomen.
Geen makkelijke merrie in het begin, dominante troela met wat nare ervaringen-deken opleggen liet haar exploderen bv :\ , maar uiteindelijk een geweldige pony.

Nouja, Tika kwam langs op een fotootje toen ik naar hindernismateriaal aan het zoeken was en ze ging niet meer uit mijn hoofd, dus mailtje gestuurd.
Van het 1 kwam het ander :))

De enige 2 waar ik echt serieus voor op zoek ben gegaan en meerdere paarden heb bekeken , waren mijn dressuurpaard en mijn welsh-cob ruin.
Lotte hebben we gekocht als gezelschapspony voor mijn dressuurpaard maar daar liepen we ook via via tegen aan.
Ook eentje die weg moest en niemand wilde hebben omdat ze zoveel wit had.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:48

Ik heb al mijn paarden gekocht (en gefokt) met de intentie dat ze tot de dood bij mij mogen blijven :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:48

Ook mijn Finn blijft bij mij tot ie oud en grijs is!
Mocht hij toch te klein blijven, dan ga ik leren mennen. Koop ik er desnoods over n paar jaar wel een groter paard bij, maar Finn blijft.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 04:14

Ik zei dat voorheen ook altijd overtuiging, maar na de verkoop van Caily ben ik daar niet meer zeker van. Ik wilde ook ooit degene zijn die zou beslissen over het einde van haar leven :o Maar op den duur kies je echt wel voor het dier, als de wegen scheiden om allebei gelukkig te kunnen zijn, is houden van juist los laten. En dat had in mijn geval met Caily niks met een klik te maken, maar puur met dagelijkse invulling en omstandigheden die ik mijn paarden kan bieden. Zoals het er nu uit ziet gaan Lola en Kyra ook zeker niet zomaar weg ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:56

Ik heb Jack wel gekocht met de intentie hem te houden maar mocht het met rijden niet lekker samenwerken zoek ik een plekje voor hem waar dat wel past.
Vooralsnog heb ik totaal niet het idee dat het zover zal komen.
Het is zo'n heerlijk dier

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:53

Ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat Bambi hier voor altijd blijft..

Ik geniet nu van dr en ik zie wel hoe het loopt, dat lijkt me het beste :)
Wie weet voldoet ze straks niet aan mijn wensen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:21

Ik heb ilya zelf gefokt en niet de intentie hem te verkopen, hij is echt mijn grote liefde in de paarden naast zijn mams.
Enige waar ik nu over beslissen is wanneer en of ik hem wil castreren en wanneer, en waar ik hem de komende jaren wel of niet neerzet.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:50

Aaaah sorry voor alle fotospam de laatste tijd. Maar ik ben weer herenigd met mn ventje!!!!! :D. En voorlopig ga ik niet meer bij m weg :))

Afbeelding

Had in Zweden een touwhalster voor m geknoopt dus die ook even gepast, en hij zit perfect al zeg ik t zelf *\o/*

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:51

Wat een heerlijk koppie heeft hij ook <3

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:54

Dank je!! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:05

wat mooi, en wat een lieve foto van jullie! Ik vind hem zo leuk <3

kreeg deze week heel positief bericht over Ilya, om in hun Duitse weide bij de hooiruif te komen moet de kudde een beek oversteken, hij was de enige die dit uit zichzelf durfde/deed en kwam ook nog terug om zijn vriendjes te helpen/overtuigen <3 wat een stoer paard en wat zal hij geschikt zijn voor onze buitenritjes in de toekomst!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:23

Wat een tof idee om een meeting te regelen! Ik doe mee! Ik heb Jula gekocht met het idee haar te houden tot de dood. Maar zeg nooit nooit. Ben op dit moment niet zo actief ivm zwangerschap die op zn eind loopt maar toch even een kleine foto spam.
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:31

Aaah wat gaaf dat jou paard dan het voorbeeld neemt voor alle andere paarden Set_Elkol, kan me voorstellen hoe trots je bent!

Sneeuwmaan, die van jou lijkt al op een echt paard joh, heel gaaf om te zien hoe ze allemaal groeien

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:59

Heerlijk dat ilja zo'n stoere vent is :j

Jeetje sneeuwman dat is een joekel

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:39

Kimley schreef:
Wat een heerlijk koppie heeft hij ook <3

Helemaal mee eens! :j

Set elkol wat een leuk bericht, zou ook heel trots zijn :D

Sneeuwman dat is idd al een joekel! Zeker dat ie van 2014 is? :=

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:46

Ik heb die van mij ook met de intentie gekocht om tot zijn dood bij mij te blijven. Echter moet natuurlijk nog blijken dat we een klik onder het zadel hebben.

Vandaag weer naar mijn paardje geweest. Even trailer weer geoefend en hij liep er weer zo op *\o/*

Afbeelding

Afbeelding