De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:04

Hier weer twee bezichtigingen gehad.
Kopers 1 vonden de pony leuk maar niet spectaculair in de beweging. Want het is maar een papierloze pony, zou leuk zijn voor een manege :+

Serieus waarom kom je dan bezichtigen? Zonde van me tijd. Had ik net zo goed wat leuks kunnen doen. Lol

Kopers 2 leuk gezin, maar ja het was een gok voor ze en ze gingen ruim 1/3 onder de vraagprijs zitten en kwamen verre van niet overeen. En dat terwijl ik gister nog vrij duidelijk was over de vraagprijs van de pony. Dus die hebben een halve ochtend voor niks gereden vanuit t verre oosten :D

Wil echt wel zakken maar niet ruim 600 euro van de vraagprijs op een zeer laag aankoop. Onder de 1200 euro.

DatBenIkNou

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:25

Zonde van je tijd kk!

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:01

Nou wij hebben ook al eens zinloos gereden omdat iemand de 1e hals wervel had gemeten ipv schofthoogte maar niet gezegd duss bij aankomst verwachtte wij een pony van 1.50 nou dat was die verre van :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:22

StalNollie schreef:
Ons dier onze keuze, slacht is niks mis mee dus zie hem probleem niet zo.
En ja mijn maakt het niet zoveel uit slacht of verkoop maar dat zou ik met andere paarden ook hebben.

Waarom zo dramatisch andere beesten gezond of niet worden ook geslacht,

En wij hebben heus nagedacht of we iets over het hoofd hebben gezien qua voeren etc maar wat we doen, doen we goed. Oveigens is het geen discussie topic
En al zou ik zeggen kom maar halen voor een x bedrag dan staat er ook niemand te springen met deze achtergrond.

Slacht vind ik ook geen punt, het is meer dat je niet echt kijkt waar het aan lag dat ie steeds koliek krijgt en als ie nog een keer krijgt zo hop zonder pardon naar de slacht ermee. Zo praat je wel of het op een pakje boter gaat. Hard en harteloos.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-02-16 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:23

Vulina schreef:
Nou, ik niet.. En ik handel ook ;) Een simpel onderzoek kan je juist geld opleveren. Slacht prijs is niks.

Daarbij vind ik; soms win je wat, soms verlies je wat. Maar ten alle tijde zorg je goed voor je dieren... Anders moet je in fietsen gaan handelen.

Kijk, dat is ook wat ik zou doen als ik zelf in de paarden zou handelen.

Ben het dus met Vulina eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:32

Esprit4 schreef:
Nou wij hebben ook al eens zinloos gereden omdat iemand de 1e hals wervel had gemeten ipv schofthoogte maar niet gezegd duss bij aankomst verwachtte wij een pony van 1.50 nou dat was die verre van :')

Ja dat herken ik,mensen kunnen niet de correcte stokmaat van hun paard opgeven. En dan blijkt hij echt veel te groot of veel te klein te zijn voor het doel waarvoor je hem nodig hebt.Inderdaad vervelend als je er ver voor hebt moeten rijden.Wat ik ook vervelend vind is om ver te rijden en het paard blijkt dan gewoon flink kreupel te zijn. :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:46

Ik heb eens 2,5 uur enkele reis gereden voor een pony die écht een bepaalde maat zou zijn. Via mail en telefoon nog speciaal naar gevraagd. Beest was minimaal 20 cm kleiner dan was aangeven!! Ik was echt onwijs kwaad en zat binnen 5 minuten weer in de auto _-:(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:33

Waarom doen verkopers dat toch... Andere kant; geen foto's gezien? Ik kan aan een foto vaak wel verschil zien tussen 1,45 en 1,65..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:56

Dat ligt maar net aan de foto. Of het rij foto's zijn, standfoto's en uit welke hoek genomen.
Ik kan het iig niet altijd goed inschatten

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:21

Hallo bokkers, ik heb smakelijk gelachen door jullie verhalen...
Ik heb er ook nog een..
Ik stond ooit op een stal en daar stond een kleine pony, meisje helemaal te wauws van het beestje, niet te jong meisje echt wel 18 jaar oud.. Alles in de setjes en bling, gekregen van ,jawel, haar vriend!
Beestje was bijna niet te rijden maar voor haar was het lachen >;)
Je raad het misschien al, zij en de hubbie uit elkaar, zij van de een op de nadere dag spoorloos verdwenen en mannetje moest er vanaf. Ik was klein genoeg om er op te zitten dus heb me met mijn stomme hoofd nog voor het karretje laten spannen 8)7 body protector en aan de longeerlijn er op, staatsgevaarlijk dat krengetje :=
Die man die had kopers gevonden uiteindelijk of ik er ook bij wilde zijn, omdat ik het beestje reed, nou ja oke klonk logisch.. :o?
Die zaterdag kom ik aan, paardje nog helemaal smerig in de wei, mannetje niet te bekennen, ik met mijn stomme hoofd dat paardje maar gepoetst in afwachting van meneer.. Nog geen 10 min staan de kopers op de stoep, vanaf TEXEL!! Met een meisje van 10 jaar oud... Ik kreeg bijna een hartverlamming! Uiteindelijk toch maar beestje opgezadeld en in de longeerkraal aan een lijn meisje beetje rond laten stappen en draven. Goed gezond beestje, mensen op het hart gedrukt dat dit het enige was wat je er mee kon!!! Mensen uiteindelijk weer weg, ik dacht nog dit wordt niks... Volgende dag kreeg ik van de staleigenaar te horen dat ze verkocht was door mijn eerlijke en goede verkoop. Ik was stomverbaasd!!! Heb nooit of te nimmer meer wat gehoord van de verkoper en nooit een bedankje of wat dan ook _-:( gelukkig is het met pony en meisje goedgekomen op Texel +:)+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:18

Esprit4 schreef:

Haha ja, gisteren nog tegengekomen in een advertentie: paard van 160. Vervolgens een foto waarin het beest veel te klein leek in vergelijking met de omgeving voor 160 te zijn. Toch even doorgevraagd naar de grootte. Grootte was gemeten vanaf het oor tot aan de grond als hij zijn hoofd omhoog had (want zo moet dat wel), zelf gedaan. Juist ja :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:47

Hahaha dat soort dingen doen me echt afvragen wat die mensen dan in vredesnaam met een paard moeten.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:15

StalNollie schreef:
Ons dier onze keuze, slacht is niks mis mee dus zie hem probleem niet zo.
En ja mijn maakt het niet zoveel uit slacht of verkoop maar dat zou ik met andere paarden ook hebben.

Waarom zo dramatisch andere beesten gezond of niet worden ook geslacht,

En wij hebben heus nagedacht of we iets over het hoofd hebben gezien qua voeren etc maar wat we doen, doen we goed. Oveigens is het geen discussie topic
En al zou ik zeggen kom maar halen voor een x bedrag dan staat er ook niemand te springen met deze achtergrond.

Ook al aan bodembedekking gedacht? Mijne kreeg koliek van n beetje stro, staat nu op houtvezel en tis helemaal over.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:20

Bodem bedekking - voer - wormen - zand - beweging - stress - maagzweren - tand problemen

Allemaal makkelijk op te lossen, en koliek veroorzakers. En dan is dat maar een kleine greep uit de makkelijk op te lossen problemen.

Als ze voor slacht prijs weg moet, dan bel je me maar ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:28

Verkopers kunnen soms ook de kleur niet correct opgeven. In adv. of aan de telefoon heet het bruin maar dat blijkt vos te zijn. Tegenwoordig heb je wel meestal een foto erbij maar dat was voor het internettijdperk niet het geval. Dan moest je echt naar de kleur van de manen vragen. Toch belangrijk als je echt een paard met een bepaalde kleur wel of niet wilt.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:18

The_Cat schreef:
Esprit4 schreef:

Haha ja, gisteren nog tegengekomen in een advertentie: paard van 160. Vervolgens een foto waarin het beest veel te klein leek in vergelijking met de omgeving voor 160 te zijn. Toch even doorgevraagd naar de grootte. Grootte was gemeten vanaf het oor tot aan de grond als hij zijn hoofd omhoog had (want zo moet dat wel), zelf gedaan. Juist ja :')

Op de foto's leek die nog wel aardig maar die hebben ze zittend op de grond genomen
Zo kan ik dat ook :')

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:20

Opgelet, deze week (als ik er de tijd voor heb) zal ik hier een waargebeurd verhaal plaatsen, waar de sprookjes van Hans Christiaan Andersen en de gebroeders Grimm bij verbleken.. Compleet met gemene heks, bakkabouters en een happy end.. Dus, nog even geduld, work in progress..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 05:57

StalNollie schreef:
bij pony is al de twee keren een DA bij geweest en is er mest onderzoek gedaan op wormen en zand. Daar houd het voor ons gewoon op.

En dan is er niks mis met slacht toch beestje lijdt er niks mee en komt zo niet onnodig verder in de handel.

Nou om nou te stellen dat t beestje niks lijdt daar bij de slager vind ik wel heul kort door de bocht..tuurlijk komt zo'n beestje dan niet verder in de handel maar het was toch ook niet zo'n gek idee even verder te kijken toch?
Deze zeer kort door de bocht acties zouden mij persoonlijk slapeloze nachten bezorgen..Maar ik ben dan ook een paardenliefhebber! Dit onderstreept voor mij dan wel weer mijn gevoel over vele handelaren..Ik snap dat er geld verdient moet worden maar met levende haven zal je ook geregeld je verlies moeten nemen.. mensen zijn hard/ harteloos en zodra je aan hun portomonnee komt gaan ze letterlijk over lijken..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 06:51

pol1 schreef:
StalNollie schreef:
bij pony is al de twee keren een DA bij geweest en is er mest onderzoek gedaan op wormen en zand. Daar houd het voor ons gewoon op.

En dan is er niks mis met slacht toch beestje lijdt er niks mee en komt zo niet onnodig verder in de handel.

Nou om nou te stellen dat t beestje niks lijdt daar bij de slager vind ik wel heul kort door de bocht..tuurlijk komt zo'n beestje dan niet verder in de handel maar het was toch ook niet zo'n gek idee even verder te kijken toch?
Deze zeer kort door de bocht acties zouden mij persoonlijk slapeloze nachten bezorgen..Maar ik ben dan ook een paardenliefhebber! Dit onderstreept voor mij dan wel weer mijn gevoel over vele handelaren..Ik snap dat er geld verdient moet worden maar met levende haven zal je ook geregeld je verlies moeten nemen.. mensen zijn hard/ harteloos en zodra je aan hun portomonnee komt gaan ze letterlijk over lijken..

Hard ja...harteloos...nee.StalNollie heeft rekening te houden met bedrijfseconomie.Een paard wat te duur word en op dat moment onverkoopbaar,daar moet een keuze voor gemaakt worden.Zo'n dier gaat alleen maar geld kosten en het is geen hobby waar een hoop geld in gepompt kan worden.

Dagelijks gaan er gezonde dieren naar de slacht,ook paarden.De keuze om dit dier naar de slacht te doen is welleenswaar hard maar uit bedrijfseconomisch oogpunt niet verkeerd.
Harteloos?Nee,er wordt een weloverwogen keuze gemaakt.Harteloos zou zijn om dit dier een wei in te jagen en hem aan z'n lot overlaten.
Hoe naar ook,niet elk dier kan gered of behouden worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:18

Een Bokker had toch aangeboden om hem over te nemen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:20

En waarom gaat dit niet via pb verder... Jeetje wat irritant ik ga dit topic maar ontstippen want dit is alleen maar een welles-nietes discussie aan het worden

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:29

Het lijkt mij ook niet de juiste plek om die discussie te voeren. Aangezien het niet jullie paard hebben jullie er niks over te beslissen. Het enige wat een ieder zou kunnen doen is StalNollie een pb sturen dat jullie die pony overnemen ofzo. Dan kan t hier weer ontopic gaan.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:41

Oh help, na het doorlezen van dit topic heb ik al helemaal geen zin om op zoek te gaan naar een nieuw paard. Vooral omdat ik mij de vorige zoektocht nog heel goed kan herinneren.

Ik zocht een paard tss de 6 en 10 jaar, rond de 1 m60, maar vooral braaf. Heb 16 paarden gezien, en ben bij 12 van de 16 op de grond beland, ik ben geen super ruiter, heb ik in alle voorbereidende gesprekken gemeld...

Ondertussen een iets betere ruiter, maar zie de zoektocht nog niet zitten.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:43

Belangrijke tip lijkt me al om er NOOIT op te kruipen voor de eigenaar of iemand anders het paard heeft voorgereden. Wat voor verhaal ze ook vertellen..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:44

Ja dat heb ik toen wel geleerd. Mijn budget is gelukkig nu een stuk hoger, dus ik hoop gemakkelijker een braaf maar degelijk paard te vinden...