terpentijn schreef:Niet op Khavanna nog weer, daar heb ik in dit stadium echt nog hulp op de grond bij nodig,o.a. voor het opstappen en even in de bak aan de longe houden. En ik ben eigenlijk altijd alleen met de paarden. Dat is wel een beetje een punt, de meeste mede-dorpelingen hebben gewoon geen tijd/zin/ervaring om op geregelde basis (paar keer per week) er mee te helpen, of 'savonds pas en dan kan ik weer niet.
Soms twijfel ik of ik haar niet weer een tijdje weg zal sturen, maar dat doe ik liever niet.
Dat herken ik wel. Ik heb mijn paarden aan huis wat heerlijk is, maar mis inderdaad nog wel eens dat helpende handje. Helemaal met een jong paard. Er zijn maar weinig mensen die je met regelmaat kunnen/willen komen helpen. Ik heb gelukkig wel een fijne instructrice die me geholpen heeft. In het begin kwam ze twee keer per week, daarna wekelijks. Vaak valt er wel een prijs af te spreken als je een traject ingaat van meerdere weken en dan is het wel te doen.
Wegbrengen vind ik ook niet zo werken of je moet ze echt voor een aantal maanden wegbrengen. Vaak als je ze na 6- 8 weken terug krijgt ondervind je thuis de problemen met doorrijden en dan loop je dus weer tegen het feit aan dat je alleen bent.
En een advertentie zetten voor een goede bijrijder?