Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:04

Flink gekletst hier! Heb lang niks van me laten horen.

Even bijlezen :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:36

Jammer Yentl, maar misschien later nog eens proberen als ze wat verder ontwikkeld is? Of hadden ze een exterieurmatig bezwaar?

Gefeliciteerd met de goedkeuring! Sympathiek paard om te zien :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:48

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ulysses!

Jammer dat Hinde geen ster is geworden Yentl, maar ze is wel knap hoor! :j

Haha tadoka kijkt nergens van op :)

Het rijden heeft hier op een laag pitje gezeten. Had tentamens dus weinig tijd besteed aan de paardjes helaas.

Donderdag een keer gereden en gisteren en vandaag.
Amaretto is me lekker aan het uitproberen. Loopt weg als ik met hoofdstel eraan kom en loopt weg met opstappen. En dan met rijden probeert hij er ook onderuit te komen :') Maar we winnen het wel! :D

Nu echt even serieus op zoek naar een instructie aan huis.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:49

Hihi amaretto begint praatjes te krijgen...

Hier vandaag weer met hummie gereden...heerlijk! Wel een bokje gehad vandaag omdat mevrouw geen zin meer ha maar daarna weer super braaf en stelde weinig voor. Ze is zo fijn te rijden..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:16

Ha zo herkenbaar Liindy! Maar een dooie is ook maar niets ;)

Bij jou ook super Carmuh, echt fijn dat iedereen het zo leuk heeft met al die jonkies!

Ik heb ook een leuk ritje gehad vandaag:
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:28

Ziet er goed uit Mallootje.
Ik ben gisteren bij mijn puppie wezen kijken. En wat doet hij het goed. Nog 2 weekjes en dan komt hij waarschijnlijk naar huis

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:57

Ziet er goed uit mallootje!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:52

Fijn plaatje Mallootje :)

Vanmorgen van de staleigenaresse filmpjes gehad dat ze aan het rijden was met Haydn ( ik zit op de camping ;) ) het ziet er zo braaf uit hahaha straks wordt het nog normaal voor hem, wat ben ik blij dat ik besloten heb hem te houden na het zien van die filmpjes... Gaat helemaal goed komen daar heb ik alle vertrouwen in *\o/* hihi misschien wordt er zelfs toch nog afgereisd in oktober voor prinsenstad dressuur :o :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:16

Fijne update Moniek! Super dat je er terug helemaal zin en vertrouwen in hebt :) Wanneer kan je zelf weer met Haydn aan de slag?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:43

Dat wordt over anderhalve week als ik terug ben van vakantie ik heb er zin in , al ben ik wel een beetje zenuwachtig hihi

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:07

moniek21 schreef:
Fijn plaatje Mallootje :)

Vanmorgen van de staleigenaresse filmpjes gehad dat ze aan het rijden was met Haydn ( ik zit op de camping ;) ) het ziet er zo braaf uit hahaha straks wordt het nog normaal voor hem, wat ben ik blij dat ik besloten heb hem te houden na het zien van die filmpjes... Gaat helemaal goed komen daar heb ik alle vertrouwen in *\o/* hihi misschien wordt er zelfs toch nog afgereisd in oktober voor prinsenstad dressuur :o :D

haha dan kom ik kijken! wij gaan oktober denk ik niet halen. ik haal History pas half september terog

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:55

Dat zou ik leuk vinden Babootje, Haydn is dan 6 mnd onder het zadel ik hoop dat hij de verandering die hij nu laat zien in z'n karakter doorzet en we daar heen kunnen gaan . Hahaha maar eerst over anderhalve week er maar weer op en kijken of hij bij mij net zo braaf is :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:14

Wat goed monique, zou toch fantastisch zijn als het allemaal toch lukt.

Hier vandaag de tandarts gehad, hij is nou ongeveer klaar om naar de zadelmakmaker te gaan, hoegsmid gehad, geoefend met longeren, singel, beenbescherming.

Wil hem nog een keer toileteren en op de foto zetten.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:44

Ziet er goed uit Mallootje!
Spannend Fokfanaat dat het bijna zo ver is!

Mijn puppy stond 2 dagen prima rustig op de weide.. Vandaag 2 uren na het buitenzetten is meneer over/dwars de draden gesprongen.. een halstermak spooky paard los was wel even spannend.
Kijk of hij morgen binnen de omheining wil blijven, anders 2 stroomkastjes erop ofzo dan weet ik het ook niet meer..

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:52

Fijn dat je het allemaal weer positief inziet Monique!
spannend fokfanaat!
ulysses....oeii dat is even balen!

Hier weer super fijn gereden vandaag met hummie, zo relaxed en braaf. Reed met een paardje die behoorlijk vervelend was, stilstaan en omhoog komen etc maar hummie reageerde nergens op en lie braaf haar rondjes!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:18

Spannend fokfanaat ... Ben benieuwd naar de foto's ;)

Heerlijk Carmuh dat ie zo braaf was, dat verbaasde me ook aan Haydn toen hij met 4 andere in de baan reed ... Keek nergens naar.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:19

Vandaag weer een heerlijk les achter de rug! Het ging eventjes wat stroever, maar sinds vanavond weer back on track!
De eerste paar minuten ging even weer wat stroever in de draf. Maar na heel streng op mijn eigen houding lettend, beter spelen met de handen en vóóruit kijken, merkte ik steeds meer verbetering.

Ik merk gewoon ook dat het een communicatie "probleempje" is. Ik doe teveel met mijn lichaam dus ga scheef zitten. Naar beneden schuin kijken en hem dus verkeerde signalen doorgeven. Hierdoor kreeg ik ook geen buiging in hem. En ik heb als reflex nog, dat wanneer hij vastpakt en trekt ik terug vasthoud en trek en spanning in elleboog en schouders opbouw. Onbewust, maar wordt wel bewuster. Vandaag viel het kwartje en heb ik meer vanuit de pols gevraagd en meer rust en ontspanning gecreëerd. Hierdoor kon ik hem natuurlijk fijner rijden, beter door wendingen sturen en kreeg ik ook de buiging en stelling.

Dus weer een fijn lesje zelf bewustwording gehad!
Hij viel daarna rechtsom ook veel minder tegen het been aan en kwam minder naar binnen. Bij mijn lesgeefster loopt hij al heel netjes dus begrijpt de dingen wel al goed. Nu moet vrouwtje nog leren. Want je ziet, vraag het goed en hij doet vrij meteen wat je vraagt. Mijn oude gewoonte is niet handig voor een lekkere eigenwijze Fjordmix die het spelletje touwtrekken graag aangaat als hij ermee wegkomt en dan niet de spieren hoeft aan te spannen.

Dus een hele effectieve les gehad met weer een grote stap vooruit! (learning every day!)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:59

Van de week voor get eerst grondwerk les gehad met mijn vaste instructrice. Takoda was weer heel braaf.

Maar ze kan ook best brutaal zijn heeft mijn instructrice gemerkt haha :+

Die werd even uitgetest tijdens het longeren. Mevrouw werd een beetje speels en baldadig en zag mijn instructrice als speelmaatje. Gelukkig begreep ze al snel dat dat echt niet oké was en na nog een paar keer wat brutaal proberen te zijn liep ze weer braaf haar rondje :') _O-

Afbeelding
Soms denkt ze dat ze een hond is :=

Afbeelding
Met haar grote liefde Boston (Boston speelt nog hard to get en moet denk ik nog wennen aan het leeftijdsverschil. Als opa van 22 is een 3jarige misschien niet gepast _O- )

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:36

Mooie foto mallootje, ziet er goed uit!
@orsje, fijn dat het beter gaat! Is toch een beetje een frustratie puntje vind ik. Ik wil gewoon dat mijn paard recht loopt met mooie stelling wanneer ik het vraag en wanneer nodig... Maar ze zijn nog jong en dat moet ook nog allemaal met de tijd komen, dat heb je er niet zo uitgehaald! Onze bak thuis is nu leeg (hindernissen er uit) en dat rijdt ook een stuk fijner dan heel die bak vol...

Ik heb maandag (morgen *\%/* ) mijn eerste cross training. Spannend maar onwijs veel zin in!
Fotootje van gisteren *D
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:54

Ziet er goed uit Batlow, ben benieuwd hoe je crosstraining gaat verlopen.. En hoop dat het weer meezit ( wij zitten op de camping vlakbij de KNHS ;) en het is hier vandaag alleen maar regen :( )

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:02

Batlow...succes morgen met de crosstraining, spannend hoor!
boston....uitproberen hoort erbij, zo te lezen is het goed opgelost en wist ze uiteindelijk wat er wel en niet mag.

Hier vandaag weer super op hummie gereden. Heerlijk de bak voor ons alleen en even lekker 20 min lekker kunnen sturen, galop word steeds beter en rustiger en kan al lekker sturen n figuren rijden. Ook een beetje begonnen met verruimen in draf en pasje opzij voor me been spelenderwijs, pakte ze erg goed op!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:18

Oew spannend eerste crossoefening, verslagje maken hoor!

Super Carmuh, even opzij voor het been staat voor deze week ook op de planning. Donderdag voor het eerst een lesje meegepikt, instructeur kwam voor m'n andere paard dus ineens ook een half uurtje gelest met de jonge. Ging best goed en heb weer fijne tips gehad, dus ik kan weer eventjes vooruit :) Na de les was ie wel doodop, dus de voorbije 3 dagen niets gedaan en alleen maar in de wei laten lopen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:55

Helaas geen cross vandaag, gelukkig maar, wat een butweer!! Verplaatst naar morgen

@mallootje, pff ook wel fijn dat die van jou zo doodop kan zijn. Die van mij kan na een dag intensief rijden (zonder druk te zijn) de volgende dag ineens een bom zijn. Vooral als ik opstap merk ik dat. Dan voel ik dat hij niet normaal loopt maar dat zijn kont wat gelift is, wat betekent dat hij lekkere bokjes gaat doen... Na kort inrijden is dit wel snel weg, maar toch, wat een zeurpiet :+

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:13

En hoe ging de crossles batlow?

Vandaag weer even met hum gereden, even aan de longe eerst en dat had ze nodig ook haha staartje erop. Daarna heerlijk gereden, een keer ging ze even aan de ren toen er een jongetje langs de bak kwam rennen ineens. Kon haar fijn terug nemen en weer verder rijden...vandaag vooral lekker basis en sturen, ook hals strekken begint te ze begrijpen al is het dan wel heel moeilijk om op eigen benen te blijven lopen haha zo leuk die jonkies.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:23

Erg benieuwd hoe de crossles ging? Leuke set op je schimmel!

Ik heb vandaag mijn 3 jarige voor het eerst gelongeerd aan een kaptoom. dit snapte hij erg goed tot mijn verbazing. Nu rustig het longeren oppakken en zien hoe hij gaat reageren op een longeersingel binnenkort