de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:33

Leuk dier Arielle! Wat een houding van zichzelf! Dat zal hij van de tuigpaarden-kant hebben meegekregen.
VSN zou je kunnen doen maar echt een toegevoegde waarde heeft het niet denk ik.
Daar moeten ze echt al voor kunnen schakelen en veel balans tonen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:38

Top Elize!

Marcheert mooi die halve tuiger!!

Het doorzitten is ff een moment opname hoor. Ik wissel het ook af en start eigenlijk altijd met voorwaarts tempo, lichtrijden en veel figuren rijden en licht buigwerk.
Omdat ik hoop dat ik m volgend jaar in de sport kan starten al wel beginnetje gemaakt met de showgangen zoals de jog. Die is natuurlijk nog veel te snel en moet veel constanter, maar hey daar ben je jong paard voor.
En op show blijven westernruiters op hun gat zitten. :D

Wat betreft de belasting, volgens mij is doorzitten minder belastend omdat het constanter is en niet steeds een been belast wordt?
Lichtrijden is toch ook eigenlijk een uitvinding geweest om soldaten snel te leren rijden?

mavantos

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:18

Nou je zou niet zeggen dat het een tuiger is! Ik ben fan!!

VSN kan je nest doen, maar gewoon voor de oefening. Je moet niet verwachten dat je gaat winnen, want er rijden echt goede hengsten Enzo mee onder bekende ruiters. Maar je rijd zeker niet voor aap hoor!!

Ik ga kijken of er iemand kan filmen vandaag tijdens het rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:59

@arielle wat een fijn dier.

Mijn 3 jarige moet voormamelijk de eventing in. Doel is om hem in het voorjaar wat trainingen te geven en later in het seizoen een oefencross te laten lopen.
Als ik ga doorzitten dan gaat hij terug naar stap.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:06

Arielle: wat een fijn paard zeg!

Ik ga ook nog niet echt doorzitten. Binnenkort misschien beginnen met kleine stukjes, maar voorlopig niet aan de orde!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:35

ik kan een beetje doorzitten. Ik weet nog niet hoe, wanneer en wat ik volgend jaar ga starten. Mag vrij promoveren tot het Z1, dus misschien wacht ik nog een jaartje en begin dan in het M1. Maar kan best dat ik volgend jaar wel al een keer L1 of L2 ga starten.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:45

Dankjewel allemaal! Doel is ook zeker niet om te winnen, weet wel wat voor namen er rond kunnen rijden, maar als ik van te voren al weet dat ik toch laatste ga worden hoeft het niet, middenmoot is prima.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:59

Dat zou best kunnen, helemaal als die nog wat rustiger in de aanleuning is!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:38

Wauw, gaaf beest arielle! heel vet!

Waar kun je zien waar jonge paarden wedstrijden zijn, zou er graag aan mee doen gewoon voor de ervaring, maar het liefst niet verder dan een uur met de trailer..

Vandaag voor het eerst langst de weg, Ging super op een bijna zelfmoord actie van mijn lieve paardje na, (Hij sprong voor een vrachtwagen -O- ), hij had hem niet zien aankomen doordat hij ging grazen en ik kreeg hem met geen mogenlijk meer omhoog. Maar goed afgelopen. Volgende keer toch maar een hoofdstel in. Kon nu alleen niet omdat hij gister bij de tandarts is geweest.

Maar verder echt super!! Lekker 5 kilometer gewandelt! :D :D :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 17:01

Hè Arielle, leuk filmpje! Ziet er goed uit!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:54

Oei das eng Gentle! Gelukkig goed afgelopen...

Vandaag weer grondwerkles gehad. De paraplu vond hij al op de wei eng (stalgenootje had eerst les). Maar dan in de les viel het goed mee.
we hebben vandaag vooral trailerladen geoefend. Ging flink! Weet niet goed hoe vaak hij er al opgestaan had maar toen we hem gingen halen was het erg aarzelend allemaal. Dus vandaar eens geoefend :) binnenkort af en toe eens op verplaatsing beginnen gaan dus :)

Galant heeft ook al een erg dik vachtje. Teddybeertje. Maar dit jaar ga ik nog niet scheren denk ik... rij max 3x per week...

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:34

Gaaf beest Arielle!
Hier vandaag ook zonder hulp op gestapt.
Ze is vooral in het begin erg loperig en zoekerig in haar aanleuning.
Door veel overgangen te rijden probeer ik meer controle te krijgen.
Galoppeer ook meerdere keren aan omdat ze daar fijner van word.
Rijd veel recht uit, van hand veranderen, en een volte.
In stap pak ik stukjes wijken mee om haar te leren opzij te gaan voor eenzijdige beendruk.
Ze doet goed haar best.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 22:46

Guusje mag morgen voor de 2e keer mee naar de bossen. Nog ff genieten van het mooie weer!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:58

Ik heb vandaag meegereden met de VWF! Wat een pech, op de wagen ijzer eraf. Voor die er weer onder zat was ik te laat voor mijn groepje maar mocht wel in een ander groepje. Wist niet precies hoe laat dus niet effectief genoeg losgereden, maar ik ben heel trots. Ze vonden het een aansprekend paard, alleen meer op het achterbeen. Wat ook klopt, want hij kroop er helemaal achter omdat hij zo moe was van de spanning. We hadden veel betere punten kunnen hebben, maar naar omstandigheden ben ik heel tevreden. Hij was echt super braaf!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:28

Arielle: wat een leuk dier zeg!! ik heb ook zitten denken aan VSN maar ik denk dat ik toch nog wacht, puur om het feit dat 3 nog zo jong is. wil er toch straks lekker mee de sport in dus ga denk ik liever paar x lekker ergens anders trainen dan al gelijk in wedstrijd vorm.
maar heb er zeker wel over na gedacht….
Mavantos: jammer en beetje valse start dus… wel leuk jurycommentaar waar je lekker mee verder kunt!
AnneRuth: wat betreft dat doorzitten, ik doe dat nog niet heel vaak. heb er ook net als jou over na gedacht maar als je leest over hoe weet etc alles nog in lijkt me lichtrijden en relax de rondjes rijden toch beter.
Gentle: wow wat schrikken zeg, gelukkig goed afgelopen!

gister weer lekker gereden, vandaag lekker vrij! morgen komt de tandarts dus ben benieuwd!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:05

Het was heerlijk in de bossen! Super druk met hardlopers, mountainbikers en wandelaars maar ze was super braaf. In galop wordt ze echt fanatiek en wil ze de andere voorbij, haha.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:57

Oei Gentle, dat was even een schrikmomentje.. Gelukkig is het goed afgelopen.

@Mavantos: Jammer inderdaad maar ik zou ook tevreden zijn.

@Lizzy1: Ik geloof direct dat het heerlijk was in het bos, het is ook zulks mooi weer en van de drukte leren ze een boel!

Bedankt voor jullie reacties over het doorzitten :). Zoveel verschillende ervaringen/ideeën dat ik gewoon mijn gevoel blijf volgen.

Ik heb zaterdag mijn bodyprotector achterwege gelaten. Hij voelt zo safe en is zo koel dat ik niet direct meer denk dat ik maar zo in de hekken hang :+.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:23

lizzy1 schreef:
Het was heerlijk in de bossen! Super druk met hardlopers, mountainbikers en wandelaars maar ze was super braaf. In galop wordt ze echt fanatiek en wil ze de andere voorbij, haha.

Vanmiddag ook heerlijk naar buiten geweest. Was de eerste keer, dus samen met een clubgenootje. Jeetje mina, wat was ze superbraaf. Ze heeft de hele weg voorop gelopen. Paard van m'n clubgenootje wilde nog wel eens stil gaan staan en omdraaien, dus ik zei dat het maar goed was dat ik zo'n ervaren paard bij me had hahaha.

Aan het eind ging ze wel ineens stilstaan en probeerde om te draaien. Ze stond ook in de wei te kijken, maar daar stond ook een enorm lelijk paard. Dus ik gaf haar groot gelijk dat dit eng was, hahaha.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:54

goedemorgen dames,

Ik kom weer even aanwaaien.

Iedereen een goed weekend gehad?
Broer doet het heel erg goed, ben zo trots op hem. Gisteren weer voor het eerst erop gezeten en hij stapt en draaft alsof er geen tijd tussen heeft gezeten. Wel maar 10 minuten erop gezeten hoor. Broer vond het weer heerlijk om wat aan het werk te gaan, was vooral weer heel erg gretig en voelde echt zo fijn. Maar ik moet de rem (goed er aan denken dat hij pas zo ziek is geweest, als het aan hem ligt gaan we vol aan de slag) er voor hem goed op houden.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 08:48

Fijn dat ie weer helemaal de oude lijkt te zijn.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:10

Hey dat klinkt goed Witoto!

Goed weekend gehad hier (weer zat ook mee :D )
Zaterdag op Jazzy voor de eerste keer gedraafd! *\o/* Wel aan de lijn maar gaat niet verkeerd, ze begint nu ook de beenhulpen beetje te begrijpen. Ze is echt doodbraaf en zelfs beetje sloom. Had ik niet verwacht aangezien ze echt super rillerig was toen ze kwam.

Zondag was groot evenement op stal, start hardloopevenement en 1000 bezoekers! Allerlei toeters en bellen natuurlijk dus voor mij uitgelezen moment om m'n hengstje hieraan te laten wennen.
In de buitenbak getraind en was natuurlijk erg kijkerig maar op een freeze bij het ophangen van wapperende vlaggen super braaf. Tempocontrole en het goed ontspannen over de rug lopen was ver te zoeken, maar dat was nu het doel niet.
Mannetje heeft z'n ogen uitgekeken. Ik ook trouwens, de urinoirs stonden nogal ongunstig( of gunstig net wat je wil :P ) gepositioneerd tov de bak. :')
Uiteindelijk met een los teugeltje relaxed uitgestapt, doel bereikt! :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:52

Wauw dat is een mooie training Yil, en dat hij het ook nog zo super oppakt, top paard.. En Jazzy dus ook super, lekker bezig zo.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:30

Vandaag lekker op Broer buiten gestapt, wat is het toch een geweldig paard. Hij is zo braaf en geniet ook echt met me mee.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:45

Zo toe maar := toch nog maar even goed over nadenken of ik wel mee wil rijden haha.

Het inschrijfgeld voor deelname aan de VSN–trofee 2014 bedraagt € 50,= per paard. Bij selectie voor de finale is nogmaals € 25,= inschrijfgeld verschuldigd.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:42

Ik heb er ook toen over nagedacht om mee te doen met de VSN, gezegd we zien wel of we er tegen die tijd klaar voor zijn. Maar nu helemaal, lekker rustig genieten en opbouwen.

Volgens mij moet je ook KWPN lid zijn toch om mee te mogen doen?