[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Axivoca123

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 02:38

Goedzo! Ziet er al erg leuk uit!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 23:33

Fiëgo is sinds vandaag weer thuis!
Afbeelding

Hij heeft weer erg z'n best gedaan de afgelopen weken, ben erg trots!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:44

Wat super dreamy!! Zal vast een lekker gevoel zijn om je ventje thuis te hebben. Heb je nog rijfoto's?? ( ben helemaaaal niet nieuwsgierig :) )

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:50

Wat fijn dat die nu weer thuis is :)!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:12

Super !!!!! Weer een mijlpaal :j

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:17

Wat fijn dat hij terug thuis is!!!!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:20

Leuk dat hij weer thuis is!

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:24

Wat fijn dat hij weer lekker in z'n eigen stalletje staat!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:46

Krijg je nog begeleiding nu je weer thuis bent of kun je gewoon blijven rijden daar alles bevestigd is? Super fijn Dreamy dat je weer thuis bent en paardje zadelmak is. HEt boefje heeft het je niet gemakkelijk gemaakt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:07

pien_2010 schreef:
Krijg je nog begeleiding nu je weer thuis bent of kun je gewoon blijven rijden daar alles bevestigd is? Super fijn Dreamy dat je weer thuis bent en paardje zadelmak is. HEt boefje heeft het je niet gemakkelijk gemaakt.

Het is aan mezelf, maar ik wil Cor graag nog langs laten komen. Paardlief is niet de makkelijkste en Cor kan praktisch met hem lezen en schrijven, heb er zoveel aan gehad en moet zelf nog zoveel leren. Hij is wel de juiste persoon om me voor nu verder te helpen, dus over een paar dagen komt hij hopelijk langs om eens te kijken hoe verder hier. Nu eerst maar eens weer even acclimatiseren hier en zorgen dat hij hier überhaupt wat kan ontspannen! Hij liep gister trouwens zo z'n stalletje weer in (liet hem wat losser, was benieuwd of hij er zelf in zou lopen), dus er is wel herkenning natuurlijk!

Komt allemaal wel goed :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:10

Ik ben benieuwd naar jullie eerste thuis aan de slag topic ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:11

Wat fijn dat ie weer thuis is, hoe doet ie het onder het zadel?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:16

Roosch schreef:
Wat fijn dat ie weer thuis is, hoe doet ie het onder het zadel?

Hij kent de rem, het gas ook en het sturen vind ik zelf nog lastig (zit zelf vaak teveel naar binnen en op het moment dat ik denk naar buiten zit, om hem naar buiten te begeleiden, zit ik vaak pas in het midden. :') ) maar gaat stukje bij beetje vooruit. Maar komt goed met de juiste begeleiding, ik kan iig rustig op en af stappen en hij begint aardig relaxed te worden.
We zijn er uiteindelijk nog achter gekomen dat als ik mijn binnenhand teveel van de hals haal en hij die dan ziet dat hij dat nog eng vond. Hiermee de laatste dagen nog aan de slag gegaan, en dat ging uiteindelijk ook al een stuk beter!

Voor nu wil ik hem eerst dus lekker een paar dagen rust geven (als in niet erop), wel wandelen door de bak (weer een beetje de boel verkennen en vertrouwd maken), gaan longeren en langzaam aan de weidegang weer opbouwen zodat hij ook daar de beentjes kan strekken overdag!
En dan over een paar dagen dus Cor laten komen voor een opfrisdagje en plan van aanpak te starten!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:21

Zo leuk dat ie weer thuis is!!! Hopelijk was Kato weer een beetje lief tegen haar achterbuur (zal wel meteen hengstig zijn geworden haha) het gaat je lukken en leuk dat ik jullie verder kan zien ontwikkelen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:22

Zilfstar schreef:
Zo leuk dat ie weer thuis is!!! Hopelijk was Kato weer een beetje lief tegen haar achterbuur (zal wel meteen hengstig zijn geworden haha) het gaat je lukken en leuk dat ik jullie verder kan zien ontwikkelen!

Heb bij alle drie de buurtjes geen gegil gehoord gisteravond dus volgensmij is het allemaal best netjes verlopen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:05

Dreamy schreef:
Voor nu wil ik hem eerst dus lekker een paar dagen rust geven (als in niet erop), wel wandelen door de bak (weer een beetje de boel verkennen en vertrouwd maken), gaan longeren en langzaam aan de weidegang weer opbouwen zodat hij ook daar de beentjes kan strekken overdag!
En dan over een paar dagen dus Cor laten komen voor een opfrisdagje en plan van aanpak te starten!

Daar zou ik dus niet voor gekozen hebben. Heel erg wellicht onze keuze :o , maar wij doen altijd als paard aankomt dan krijgt hij diezelfde dag rust en dag erna gaan met die banaan, hoe jong ze ook zijn. Dan heb ik zelf nog het vertrouwen (ons paard was in Limburg en de ander in Frankrijk zadel mak gemaakt) maar dan zijn de paarden toch nog wat onder de indruk van de verandering en wat moe. Mijn ervaring is dat het dan meestal zo gepiept is. Moet wel zeggen dat ik het met dat paardje uit Frankrijk heel erg spannend vond, maar toen ook, kwamen ze om 9.00 uur aan en mochten ze één dag uitrusten van de verre reis en de andere dag gingen we er gelijk op voor een buitenrit. Toen waren ze namelijk nog moe van de reis. Wel nam ik een goede jonge ruiter mee voor buiten mocht de Benjamin het niet aankunnen en moeilijker zijn dan wij verwachtten. Gelukkig was dat niet nodig.
Het gelijk naar buiten gaan heeft gewoon met het ras te maken en zou ik met Fiego niet doen, want merens zijn buiten vele malen gemakkelijker als in een bak waar ze meestal die dressuur niet zo leuk vinden.
Dus met Fiego zou ik dus gelijk morgen met Cor hem hebben opgepakt en doorgepakt en dan eventueel wat rustig aan doen om zaken te verwerken. Is geen kritiek hé Dreamy maar met je meedenken van wat ik denk dat het beste is, want je komt zo van ver. Laat hem maar eventjes nog onder de indruk zijn van alles.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:24

Wat leuk dat alles zo goed is gegaan nu en hij weer thuis is!

Zou ik inderdaad even serieus overwegen of je niet beter gewoon deze 'flow' vast kan houden qua trainen, al zit je er maar even om de dag een half uurtje op met wat rustig rijden, dan bouw je voor jezelf niet zo'n drempel op qua er 'voor het eerst' op gaan, en voor hem geen gevoel van het luie leventje en weer 'nieuw' zijn van erop klimmen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:05

Ik geef hem ook geen lui leven hoor, ik longeer hem morgen gewoon al zoals ik met Cor al deed en gelijk met zadel. Hij heeft met de dierenarts ook 4 dagen niemand op z'n rug mogen hebben, dus ik had ook 4 dagen in m'n hoofd qua "rust"..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:04

Heb over jullie reacties nagedacht en nadat hij gisteren al braaf z'n rondjes door de bak maakte (met de dubbele lijnen), heb ik Cor gevraagd vandaag te komen. Heb hem weer opgepakt met wat we daar ook deden en heerlijk gereden! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:05

Zag er prima uit hoor... Hij was lekker aan het sjouwen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:11

Goed gedaan Dreamy, dan wordt het niet speciaal gemaakt en blijft hij fijn aan de hulpen. Veel plezier met je paard. Je kunt er nu fijn op gaan rijden.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:56

Leuk hoor, hopen op een spoedige voortgang met je leuke paard!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 06:46

Gister nog even gereden onder begeleiding van een stalgenoot.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de zadelmaker is gecontacteerd voor een groter zadel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:22

Super hoor, ziet er goed uit!

En verstandig, van het zadel +:)+

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:41

Dat ziet er super goed uit!!!! :j +:)+