Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
!
pien_2010 schreef:Krijg je nog begeleiding nu je weer thuis bent of kun je gewoon blijven rijden daar alles bevestigd is? Super fijn Dreamy dat je weer thuis bent en paardje zadelmak is. HEt boefje heeft het je niet gemakkelijk gemaakt.
Roosch schreef:Wat fijn dat ie weer thuis is, hoe doet ie het onder het zadel?
) maar gaat stukje bij beetje vooruit. Maar komt goed met de juiste begeleiding, ik kan iig rustig op en af stappen en hij begint aardig relaxed te worden. Zilfstar schreef:Zo leuk dat ie weer thuis is!!! Hopelijk was Kato weer een beetje lief tegen haar achterbuur (zal wel meteen hengstig zijn geworden haha) het gaat je lukken en leuk dat ik jullie verder kan zien ontwikkelen!
Dreamy schreef:Voor nu wil ik hem eerst dus lekker een paar dagen rust geven (als in niet erop), wel wandelen door de bak (weer een beetje de boel verkennen en vertrouwd maken), gaan longeren en langzaam aan de weidegang weer opbouwen zodat hij ook daar de beentjes kan strekken overdag!
En dan over een paar dagen dus Cor laten komen voor een opfrisdagje en plan van aanpak te starten!
, maar wij doen altijd als paard aankomt dan krijgt hij diezelfde dag rust en dag erna gaan met die banaan, hoe jong ze ook zijn. Dan heb ik zelf nog het vertrouwen (ons paard was in Limburg en de ander in Frankrijk zadel mak gemaakt) maar dan zijn de paarden toch nog wat onder de indruk van de verandering en wat moe. Mijn ervaring is dat het dan meestal zo gepiept is. Moet wel zeggen dat ik het met dat paardje uit Frankrijk heel erg spannend vond, maar toen ook, kwamen ze om 9.00 uur aan en mochten ze één dag uitrusten van de verre reis en de andere dag gingen we er gelijk op voor een buitenrit. Toen waren ze namelijk nog moe van de reis. Wel nam ik een goede jonge ruiter mee voor buiten mocht de Benjamin het niet aankunnen en moeilijker zijn dan wij verwachtten. Gelukkig was dat niet nodig.