Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:30

Jindai schreef:
Imke1998 schreef:
uhm... tja, leuke kwpn merrie op stal heet Watricia! (dat is al erg), maar de eigenaar heeft het vereenvoudigd naar Trees, en het paard wordt inmiddels door iedereen Treesje genoemd. :')

:') Trees klinkt al echt zo suf, maar Treesje?! >;) ^) :(:)

Tja... ik heb het niet verzonnen. :o

Aresje601

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:40

Mijn pony heet Ares op papier :) daar ben ik helemaal gek van dus zo gehouden.
Helaas is het mijn hond niet zo goed vergaan. Hij heette namelijk Fats... serieus? Fats, wie noemt zijn hond nou Fats? Hij is meteen omgedoopt tot Emiel ^^

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:37

Fats _O-

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:08

Had een Haflinger die op papier Stark hete(gronings voor sterk)
Dat werd Mister Jack
Is ook de enige waar ik de naam van heb veranderd

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:22

Op de painthorse fokkerij waar ik vaak ben zijn er 2 halfzusjes; Spider en Crummel.
Officieel heten ze Barbie's Impression (v. Sunday's Impression) en Sheza Barbiedoll, hebben zij ff pech dat hun moeder Barbie in de naam had :=
Crummel schijnt ook nog een (half?) zus te hebben met de roepnaam Frummel :')
Vorig jaar ook 2 veulens geboren met de namen Far Ute in the Mood (rijmt xd) en Far Ute some like it Hot . Gelukkig voor hen roepen we ze met de namen Morris en Luke :P

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:26

Aresje601 schreef:
Mijn pony heet Ares op papier :) daar ben ik helemaal gek van dus zo gehouden.
Helaas is het mijn hond niet zo goed vergaan. Hij heette namelijk Fats... serieus? Fats, wie noemt zijn hond nou Fats? Hij is meteen omgedoopt tot Emiel ^^

Whahhaha Fats! Ik ga stuk :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:41

Een pony op de manege is van Silvie naar Annemoon gegaan. Arme pony.

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:37

Mijn paard zijn stamboeknaam is Natuur. Héél apart haha. Nu gaat hij door het leven als Never Know, roepnaam Never ;)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:55

Mijn oude bijrijpaard hete op papier Gilbert :+ en werd omgetoverd naar TopGun, wel een leuke naam!
Mijn huidige paard heet eigenlijk Daisy en wordt nu Shiva genoemd :D

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:09

Mijn pony heet Bobo, iedereen verklaart me altijd voor gek dat ik hem zo blijf noemen, maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben haha, maar op wedstrijden heeft hij een andere naam.

Kimmie259499

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:23

Toulouse Sioux Whisper heet mijn bijrijdpaardje, vind ik een hele mooie naam. Maar is omgedoopt naar Loes en af en toe Angel :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:30

Mijn Shettekind heette Toos. En met dat eigenwijze bekkie vind ik het in de vérste verte geen Toos. Dus heet ze nu Pippa (ik hecht wel veel waarde aan een naam en vind dat die bij een paard moet passen, of een bepaalde energie aan het paard mee moet geven). Pippa betekent zoveel als 'paardenvriend' en dat is een van haar belangrijke taken: Vriendin van Raya.

Raya heb ik heel bewust zo genoemd om de vele positieve betekenissen, maar voornamelijk om de betekenis 'wise guardian'. Ze is momenteel vrij onzeker maar ik weet dat ze diep van binnen wel zo'n 'wijze hoedster' is en daarom heb ik haar die naam gegeven. Ze heet op papier Połonina, (met streepje door de l ) wat de naam is van de bergweides in het Bieszczady Gebergte in Polen, waar ze vandaan komt. Bij de laatste eigenaar noemde ze haar Nina maar die naam vond ik niet bij haar passen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:45

Xstephanie5 schreef:
Mijn pony heet Bobo, iedereen verklaart me altijd voor gek dat ik hem zo blijf noemen, maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben haha, maar op wedstrijden heeft hij een andere naam.

Bobo is een toffe naam :j Ik ben ooit (als zesjarige) op een Bobo begonnen :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:57

Loesje88 schreef:
Grappig, White Power vind je fout, maar Nero niet? Keizer Nero was ook geen vriendelijk mannetje :P

Als je een paard Nero noemt, geeft dat niet de indruk dat je het eens bent met Nero's wandaden. Bij 'White Power' vraag je je dat toch wel af.

En verder: er zijn niet zo heel veel mensen die de terreur van Nero nog hebben meegemaakt hè.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:53

Ik heb sinds een maandje een eigen pony van nu bijna een jaartje oud. Nou weet ik dat de mensen waar hij geboren is hem Bullforce genoemd hadden. Momenteel doet hij nog niet zijn naam heel veel eer aan door voor alles en iedereen al snel aan de kant te gaan :P Maar zijn vorige eigenaresse (tussen de staleigenaren en mij in) had hem daarom Bullshit genoemd :') Vond het eerst wel grappig, maar daarna ook een beetje zielig :P Dus ik heb de naam weer terug veranderd in Bullforce en Bullshit wordt gewoon een soort van bijnaam dan :P
Gelukkig is zijn roepnaam gewoon Boelie :P

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:47

Mijn bijrijdpaard heet op papier Zörap. We noemen hem Joost, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:52

Mijn peerd heet eigenlijk Yvette, gezien het een fries is hebben we daar maar Yvke van gemaakt. Nu heeft mijn bijrijdster een heel mooi naambordje gemaakt waarop staat YFke, dus nu denkt zo ongeveer iedereen dat het Yfke is... Ook prima, haha :') behalve als mensen mij dan gaan verbeteren omdat 'ik' (als baas :') ) het verkeerd schrijf.
Vind Yvke niet per se fantastisch trouwens, gewoon neutraal. Maar Yvette vond ik nou niet zo :')

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:54

Niet heel vreselijk, maar mijn Shet heet officieel First Boy van JR. Ik zag het mezelf nog niet roepen :') En First of Boy vond ik nou niet echt een geschikte stoere roepnaam voor een shethengst. (en daarnaast had ik al een 'Bo') Dat is Johnny (of Sjonnieeh voor intimiti :') ) geworden, ik zeg dus Johnny, maar de meesten noemen hem heel Amsterdams Sjonnie.
Misschien een naamsverpesting, maar die naam past zo 1000 keer veel beter bij hem dan zo'n luxe naam!

En dan hadden we Boris, wát een naam voor een paard _O- Die wilde ik ook anders noemen, maar ik was al zo gewend aan die naam, en het past ook echt wel bij hem, dat hij uiteindeijk niet veranderd is. Paard wordt toch meestal 'Dikzak', 'Kerel' of 'Lelijkerd' genoemd :')

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:06

Echt grappig dat mensen of heel erg van de boerennamen of heel erg van de fancy engelse namen zijn :p
Ik vind zelf van die boerennamen echt verschrikkelijk xD ik heet Ellen, maar als ik ooit een paard zou krijgen dat zo heet zou ik het metéén veranderen :p ook als het een shet of trekpaard is.
Ik zag trouwens Kikker voorbij komen, dat vind ik dan eigenlijk wel weer leuk :p
Op de manege waar ik reed staat een schwarzwalder die mammoet heet, past wel bij hem :p
Maar ook dingen als Wendel of Derkje ;(

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:20

Mijn krijgertje heet Heino en is een oude shet.
Volgens paspoort 17 maar hij is echt bejaard!
Ben benieuwd of ze hem zo genoemd hebben echt of dat het alleen een naam op paspoort is.
Tot nu toe heb ik nog niks leukers kunnen bedenken!

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:26

mijn pony heet op papier CREOOL en ook alles met hoofdletters he :')

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:32

Leo schreef:
Ik verkoop niet zo graag dat ze zo heet, maar ik krijg nog al eens scheve blikken als ik de naam van mijn merrie noem. Waardoor een kleine uitleg wel nodig is.

Ze heet op papier namelijk Leontien. Hoe de fokker dat ooit heeft kunnen verzinnen. :+ Het was daarom heel simpel om de beste merrie om te dopen naar 'Leo' :))
Het had overigens erger kunnen zijn; de fokker had haar eerst Laurentien willen noemen.

ik vind Leontien eigenlijk een hele mooie naam

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:35

Mijn paard heet nu Vreugdenhyll's Syb..
Ik kocht hem als veulentje alleen als Syb.. En dat vond ik toen zooooooo lelijk.. Hij is vernoemd naar Syb van de Ploeg.
Nu ben ik er heel blij mee. Het past bij hem, het is een clown eerste klas en het bekt lekker: Suuz en Syb
Daarbij past zijn extra naam er ook mooi bij :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:37

[***] schreef:
Echt grappig dat mensen of heel erg van de boerennamen of heel erg van de fancy engelse namen zijn :p
Ik vind zelf van die boerennamen echt verschrikkelijk xD ik heet Ellen, maar als ik ooit een paard zou krijgen dat zo heet zou ik het metéén veranderen :p ook als het een shet of trekpaard is.
Ik zag trouwens Kikker voorbij komen, dat vind ik dan eigenlijk wel weer leuk :p
Op de manege waar ik reed staat een schwarzwalder die mammoet heet, past wel bij hem :p
Maar ook dingen als Wendel of Derkje ;(

Tja het verschil bij mij weer per ras.. Haflingers Milan, Biene, Merel en Sasha vind ik goed passen bij een haf maar niet bij een KWPN
Een haflinger die "fancy amazing sparkling'' heet ofzo dat past niet naar mijn idee.. Dan zie ik een sierlijk engelse volbloed voor me.. Niet een oostenrijkse alles aankunnende boerenpony zeg maar

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:11

Ik meld me ook! Mijn verzorgpony heet Shampoo. Ik ken ook een fries die Grietje heet.
Je mag ze best uitlaggen hoor..