Ik begrijp de schrik wel, als het eerst dun was en nu ineens dik zou ik ook mezelf afvragen of het wel goed gaat (ik ben een zenuwelijer wat betreft benen) Misschien even de dierenarts vragen wat hij hier van vind? De wond vind ik er wel netjes uitzien.
Oei das idd wel schrikken. Misschien toch een lichte ontsteking omdat de wond niet meer open is. En er toch wat vuiligheid in heeft gezeten of vocht wat er niet meer uit kan. Verder vind ik het er redelijk uit zien. Wat zegt de DA?
zit er nu nog verband om? als er een hele tijd drukverband omzat en dat gaat er ineens vanaf is het normaal dat het eerst wat dikker wordt.
Hier 2 jaar terug een beenwond gehad, van sprong tot kogel flap tot op het bot er half af. na 8weken zat het dicht en eerste tijd was het been nog wat dikker, maar eigelijk zie je er maar vrij weinig meer van.
DA maakte zich een beetje zorgen om wildvlees, maar dat lijkt mij nog iets meevallen. Verdikking kon komen door verbandwissel van 2 keer geleden, toen de zwachtel niet goed hechtte en ik het heel kunstig vast moest maken. Dat heeft misschien wat gekneld... Maar ik ben er niet helemaal gerust op, dus als het straks nog zo dik is, dan zal ik weer een afspraak maken. Vanaf een foto kun je zo slecht beoordelen.
Over de wond ben ik wel positief.
Hij staat nog steeds op antibiotica en wordt elke dag opnieuw in het verband gezet zolang de wond nog open is.
Wat ik af en toe eens deed (liefst zo minimaal mogelijk) als ik zag dat het wildvlees iets sneller ging als de wondranden, was even hydrocortiderm erover strijken, zeker niet op de wondranden, het remt de wildvleesvorming een beetje en droogt ook iets uit. zo haalden de wondranden het vaak weer netjes in. we hebben ook nooit moeten wegsnijden.
bijna dicht, dit moet een week of 6 later geweest zijn, nog steeds onder verband
resultaat, het is het verste achterbeen, maar hier kun je wel mooi vergelijken
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 31-05-14 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Deel van de foto's in link geplaatst voor hen met een gevoelig maag.
Jeetje, wat heftig! Hoeveel weken heeft het ongeveer geduurd?
cam
Geplaatst: 29-05-14 15:06
Jeetje, Cemlys dat is echt heftig.
Nousa
Geplaatst: 29-05-14 19:13
Ik vind de wond er echt niet slecht uitzien, de diepte is er al behoorlijk uit! Dat dik worden, tsja super is het niet maar het zal een reactie zijn die zijn lijf even nodig vond. Hoe gaat het daar nu mee?
Heftige wond ook zeg Cemyls maar gelukkig is zelfs dat goed gekomen! Komt met Frummel ook helemaal goed joh hij slaat zich er wel doorheen, helemaal met jouw goede zorgen!!
*btw. Heb je die frummelvanger nog? Kan er wel een gebruiken *
Cemlys
Geplaatst: 29-05-14 20:44
_Lorette_ schreef:
Jeetje, wat heftig! Hoeveel weken heeft het ongeveer geduurd?
ik geloof 8-9 weken onder verband gestaan, was nipt voor onze vakantie dicht
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-14 22:31
Dat vind ik eigenlijk mega snel voor zo'n wond! Ben je vast flink druk mee geweest
*gooit Frummelvanger naar Nousa*
Je zou zeggen dat ik Frum inmiddels wel ken... Blijkbaar niet. Of nou ja, ik ken hem wel, maar ik ben hardleers...
Het was hier zo vreselijk nat. Frum mag naar buiten, maar zijn verband mag niet nat worden. Het was al een paar keer vochtig geworden en dan moet ik te vaak wisselen. Dat is ook weer niet goed. Daarom had ik hem vandaag alleen op een stukje pad gehouden, zodat hij zijn verband niet nat kon maken. Maar natuurlijk kroop hij onder de afrastering door... De wei in. Daar staat nu ongeveer 10 cm water. Hij was helemaal in de gloria. Ik niet.
Verband helemaal doorweekt, zwart van de modder. Wond helemaal vies en opengeschuurd door de viezigheid.
Enige voordeel: ik zag dat zijn pootje weer dunner werd
Kijk een geluk bij een ongeluk. Slaap toch lekkerder nu je weet dat het dunner wordt. Misschien toch idd te strak gezeten.
NorwayFjord
Geplaatst: 30-05-14 01:10
Misschien dacht ie dat een water-modderbad wel hielp
Moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje moet gniffelen om jouw verhalen over Frum zijn streken, je verteld het zo mooi dat ik het al helemaal voor me zie..
Ik vind de wond er trouwens best goed uitzien, ik hoop echt van harte voor jou en Frum dat het weer helemaal goed komt! Vond je eerste bericht zo ontzettend teleurstellend, het ging allemaal zo goed en dan dit.. Nu heb ik toch wel weer hoop dat het goed komt
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-14 01:19
Nou, twee weken geleden (toen ik de wond ontdekte) was ik zo bang! Ik had al snel afscheid genomen voor de dierenarts er was, omdat ik dacht dat de kans groot was dat we hem meteen in zouden laten slapen. De dierenarts was ook heel sceptisch. Als zijn peesschede kapot was, dan was het echt einde oefening. En anders was het nog afwachten hoe de wond zich zou houden en hoe hij het zou redden met zijn ataxie, omdat het erg lang zou duren voordat de wond zou genezen.
Ik vind het nu wel wat 'meevallen'. (Al was ik wel weer zenuwachtig toen zijn been zo opliep...) Hij is niet kreupel en de wond lijkt best aardig te genezen. Het is alleen nog een beetje een race tegen de klok voor zijn ataxie, maar hij houdt het nog wel eventjes vol zo. Na 2 maanden wordt het problematisch, maar we zitten pas op 2 weken en ik kan eventueel nog wel meer dan nu om hem aan de gang te houden.
Nousa
Geplaatst: 30-05-14 09:10
Nou na het lezen van dat avontuur valt die wond me echt niet tegen!!! Met name van de zijkant zie je dat de diepte er echt uit lijkt te zijn! Helen kost tijd maar dit gaat ondanks enkele tegenslagen echt de goede kant wel op denk ik (met mijn 'leken'ogen)!
Thank voor die frummelvanger, de eigenaren van m'n verzorgmerrie denken aan schijndrachtigheid en ik krijg ze maar niet aan het verstand dat er echt wél een veulen in zit dus ik ga er met die frummelvanger voor zorgen dat ze het snel uitpoept haha!
Oh dat ziet er best "mooi" uit! Denk dat het niet slecht is geweest dat de wond open is gegaan, al moet het natuurlijk niet te vaak. Hihi. Monster frum had bedacht dat het veel leuker is op het land. Hahaha been is idd ook weer mooi geslonken
Speltip 12: laat je paardenveulen nooit opvoeden door een oudere pony die gewend is om overal onderdoor te kruipen
Ik keek naar buiten en zag ineens 3 paarden in een weiland staan waar ik er toch echt maar 2 in had gezet.... Was Frum gezellig bij de jonge meisjes in het land gekropen. En hij denkt dat hij onder de omheining door past als zijn neus er onderdoor kan. Hij vergeet dat de rest van zijn lijf 1.60 m is. Klein, maar bij lange na niet klein genoeg. Dus in plaats van nog een paard rijden werd het omheining fixen.
De wond zag er vandaag slecht uit. Viezig en veel wildvleesvorming. Even overleggen wat ik daar mee moet...
An sich ziet het er niet gek uit al steekt het wildvlees nu wel uit. Wat zegt de deskundige ervan?
cam
Geplaatst: 01-06-14 23:43
Pffff je wordt wel moedeloos van zo'n paard Maar idd je ziet nu wel wat wildvlees. Hoop dat het straks toch mee valt als het dicht is. Kunnen ze het later als het dicht is het wildvlees niet aan stippen met iets. Zodat het weg gaat. Ik heb geen ervaring met wildvlees. Dus ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn.
ja wild vlees. je kan er zo weinig aandoen dacht ik. ik heb wel eens gezien (lang geleden op de manege) dat ze het weg sneden, maar dat was ook wel erg veel en in de koot (hele koot vol) Dit is niet zo veel(hopen dat dat zo blijft!!!) Het is idd een wat geirriteerd wondje, vel rood bloedde het ook nog? verder is het been weer mooi dun voor zover ik kan zien, en ziet de huid om de wond er niet onrustig uit. ben ook wel erg benieuwd wat de DA zegt?
Luckystory
Geplaatst: 02-06-14 09:44
Tegen wildvleesvorming moet je vulketan erop smeren. Werkt heel goed!