Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:01

Mensen wat gaat het snel hier.... Pff ik probeer tussendoor bij te blijven maar dat lukt echt niet. Ik dacht te zien dat Needje gaat keuren: succes!!! Ik ga voor je duimen!!!

Als er nog anderen gekeurd gaan worden waar ik overheen lees natuurlijk ook veel succes!!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:10

Pizzazz schreef:
bertine37 schreef:
Juist een forse tinker, kan ook heel goed een grote man hebben hoor. Dat maakt ze juist zo veelzijdig vind ik. Een brede tinker kan iedereen van mijn gezin hebben.

Daar verschillen de meningen nogal over ;) Persoonlijk vind ik niet dat een tinker, omdat hij breed is, ook meteen oneindig veel gewicht kan dragen. Zéker niet met springen.
Ik denk dat Calypso er heel goed aan doet (ook) verder te kijken.

Ja, Dat klopt. En ieder zijn mening natuurlijk. Geen springambities hier trouwens. Gewoon lekker rondhobbelen.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:13

Mag ik me hier ook melden?
Ben heel rustig en voorizichtig aan het zoeken, wegens een operatie, mag ook nog niet rijden, maar wel zoeken.

Had een leuke 4 jarige merrie van Valentino DDH op het oog, vorig zomer zadelmak gemaakt (lees 8 keer opgezeten), ik ben er een paar maanden later mee bezig gegaan, 3 keer opgezeten, super braaf, maar kende echt niets. Daarna iets doorgereden door iemand anders (helaas) en voor de Ibop geweest, is ster geworden. Kende deze mensen en wist dat ze een bokvoet heeft en een 3 op het straalbeen. Na de keuring is ze opnieuw gekeurd en ineens is ze ook op dat been goedgekeurd.... Nou vraag ik me 2 dingen af, kan een 3 ineens wel goed zijn? En zijn er mensen zo gek om een bod van meer dan 10.000 euro op tafel te leggen voor deze merrie? ( Ja volgens de eigenaar is ze dit echt waard en voor minder gaat ze niet weg.... ik wens ze veel succes)

Ik dus echt niet, voor wat ze kent en de bokvoet veel te veel geld, anders had ze allang hier gestaan aangezien ik een megaklik met haar had, erg verdrietig van. Maar wel een reden om eens verder te gaan kijken...

Ik zoek een merrie, braaf en niet rillerig, spring/ dressuur gefokt maakt niet zoveel uit, wil gewoon weer lekker genieten. Hoeft niet veel te kennen en mag max. 10 jaar zijn....

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:19

driebergen schreef:
emma525 schreef:
Paard staat in Assen dat is ongeveer 20 km voor mij. Heb ook niet zo'n groot budget, helaas.

20 km te ver?????!!!

Wel goed blijven lezen, ik zoek in een spreidingsbreedte van 150 km. 20km is dus op steenworp.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:22

Just-Simple: Ehm, hoe kan ze ster geworden zijn met een bokvoet?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:23

Is lekkerdicht bij....ik woon nabij barneveld......paardje staat in groningen....gelukkig ben ik elk weekend op de zeehondencreche om te werke...kan ik er op terug weg langsrijde hahaha....heb zo'n zin in zondag..weer erheen en wss deal sluiten..lijktalleen nog lang te duren...iemand idee om tijd te verdrijven? Probeer al zo geduldig mogelijk te blijven..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:26

Embe schreef:
Just-Simple: Ehm, hoe kan ze ster geworden zijn met een bokvoet?

Dat was exact wat ik ook wilde zeggen.

Als de bokvoet dusdanig aanwezig is dat er een 3 op het straalbeen zou zijn, dan zou ze nooit ster geworden zijn.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:29

De smid heeft haar zodanig gecorrigeerd in 4 maanden tijd dat de voet bijna goed stond, weet echt 100% zeker dat ze ster is geworden aangezien ik daar zelf bij was... Ze hebben het er zelfs nog over gehad op de keuring met de keurmeester, maar toen hadden ze het ineens over een steil voetje??? Denk zelf dat er ergens flink gesjoemeld is....Wil wel even een PB doen met het hele verhaal voor de liefhebbers en zal meteen even kijken of ik nog foto's van haar voet heb....

Ik vraag me dit ook af, vandaar mijn vragen hier....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:31

bleh mag pas over 2 jaar kopen maar alvast goed rondkijken kan zeker geen kwaad dus ik lees ook voortaan mee! ps. de vriend heeft ook intresse dus word een redelijk eisen pakket ....(hij wil een shire, ik wil springen)

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:38

Oh jee Boompje.... Toch niet 2 jr ruzie maken over wat het nou gaat worden? Heb hier de mazzel dat mijn man er toch echt niet op gaat stappen, hoogstens 1 van de kinderen een keertje met mama ernaast.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:39

emma525 schreef:
driebergen schreef:
20 km te ver?????!!!

Wel goed blijven lezen, ik zoek in een spreidingsbreedte van 150 km. 20km is dus op steenworp.

ik dacht al....
Ik geloof dat ik in mijn zoektocht 2 paarden heb gehad die zo dichtbij stonden :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:40

driebergen schreef:
emma525 schreef:

ik dacht al....
Ik geloof dat ik in mijn zoektocht 2 paarden heb gehad die zo dichtbij stonden :+

Haha, binnen 20km zoeken is ook niet echt ver. Nee, dat zou niet gaan lukken denk ik. :P

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:52

:D nee...
en dan woon ik nog in Utrecht, dat is nog in het midden van het land. ik kan nog naar het zuiden en naar het noorden...

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:54

driebergen schreef:
:D nee...
en dan woon ik nog in Utrecht, dat is nog in het midden van het land. ik kan nog naar het zuiden en naar het noorden...

Dat is makkelijk ;) Nee, ken dan nog wel mensen bij Utrecht die mij willen helpen. Maar dan is het nog een ''pokke''eind.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:00

ik ben er, sinds ik een paard zoek, wel achter gekomen dat de interessante paarden vooral in Limburg, Brabant, Groningen of Noord-holland staan... :roll:

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:06

@driebergen klopt helemaal! En dat is erg van als je in een uithoek als Groningen woont, zit je naar Brabant al een halve dag in de auto.. maarja je moet wat overhebben voor een zoektocht naar "Het perfecte paard"

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:08

Ja, da's raar he?
maar okee mensen, ik zal niet meer klagen. ik heb een centraal uitgangspunt :Y)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:10

Ja het is wel vreemd, opzich zijn Brabant en Gelderland toch DE paardenprovincies bij uitstek? Maar wat Noord-Holland in dat rijtje doet, en Groningen. (zou toch denken dat daar alleen maar boerenknollen zouden staan, haha)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:14

misschien wil ik wel een boerenknol?!! :D :D

oh wacht, mijn budget is niet heel groot.
heeft het dan toch met gebieden met 'goedkopere weidegrond' te maken?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:25

Dat is wel een hele logische verklaring eigenlijk, blond hier!

En nee in Groningen worden hele chique paarden gefokt hoor, niet alleen voerenknollen :D :P

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:32

Ook ik meld me weer even. Ik heb m'n nieuwe aanwinst in het vorige topic al even kort voorgesteld :Y) , maar moest wachten met keuren ivm het rhino gedoe.
Maar morgenochtend wordt 'mijn' jonkie dan eindelijk gekeurd :):) , dus fingers crossed, hoop het zo.
Duimen jullie voor me :o .

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:34

succes!

(ik zal dan maar niet benadrukken dat er bij mij 4 paarden zijn afgekeurd waarvan 2 groene uit de wei geplukte merries ;-) )

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:34

Nellekeee schreef:
Ja het is wel vreemd, opzich zijn Brabant en Gelderland toch DE paardenprovincies bij uitstek? Maar wat Noord-Holland in dat rijtje doet, en Groningen. (zou toch denken dat daar alleen maar boerenknollen zouden staan, haha)

Waar zou t op slaan dat in Noordholland en groningen alleen maar boeren knollen lope ? ;)
Lopen hier genoeg mooie paarden rond hoor.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:37

@theusday ik bedoelde het als grapje en doelde op Groningen omdat dat toch veelal gezien wordt als een boerenprovincie.
Ga niet voor niets 6 van de 9 paarden gewoon in Groningen bekijken.
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 22-03-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:40

@ nathe, ik weet het lees al een tijdje mee, erg zonde . Dus hou nog even een slag om de arm en ben me bewust van het risico.
Mijn enige voordeel is dat ie 3 maanden geleden helemaal rontgen goedgekeurd is, maar ja kan zomaar veranderen. Maar misschien helpt het duimen wel ;)