Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:30

Wat heb je trouwens weer voor een ava, Natte _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:34

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:05

dan moet je der niet quote :')

Jaa vet he komt je niet bekend voor? werd toen een keer gemaakt door iemand waar wij mee int topic zaten!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:08

LiesbethDW schreef:
Ik heb sinds een maandje mijn De Niro's in Atlantic Cocoa, met bruine laklederen croco accenten. Zitten zalig!
Ik vroeg me alleen af welke kleur schoenpoets ik het beste gebruik om ze af en toe bij te werken. Sowieso gebruik ik de Petrie Bootcare set.

Hee ik heb precies dezelfde kleur ook croco (maar geen lak) maar toch wel heel toevallig!! :-) heb je ook een foto??
Afbeelding

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:09

pff, ik merk dat ik wel erg boers ben tegenover veel hier _O-

ik heb van die rubber laarzen met aan de achterkant elastiek. De ene kuit is namelijk groter dan de andere.. passen dus perfect!! Heb ik heel lang naar lopen zoeken. €69,- schoon aan de haak :D

_O-

en toch snap ik dat niet.. je hebt ook laarzen van 100,- en nog goedkoper zelfs. Waarom in godsnaam laarzen van 600,- kopen!!!???? Die comfort vind je ook echt wel in een goedkoper exemplaar toch?

Zelfde als de nieuwste mode: 'Kijk mij in mijn nieuwste Anky collectie' .. mijn mening: om te kotsen, but that's just me.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:36

Calypso84, volgens mij heb je het niet goed doorgelezen, knappe lederen laarzen van €100 zijn niet te koop, helaas. Als je eenmaal het rubber verruild hebt voor leer weet dat dat dit een wereld van verschil is qua comfort en rijgemaak en ga je niet meer terug als je er elke dag in moet rondlopen.

Dan ga je verder zoeken want je wil niet teveel uitgeven, vele uit dit topic hebben lipica laarzen voor relatief weinig geld, voor de prijs van een eenvoudige merklaars kan je er een krijgen die qua kleur, soort leer en opties helemaal naar wens is, wat is daar mis mee? Waarom zou je niet een laars mogen hebben die mooi en apart is voor een leuke prijs?
De €600 grens wordt door de meeste laarzen hier echt niet gehaald, de meeste zijn voor de helft of minder klaar.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:38

Calypso84 schreef:

ik heb van die rubber laarzen met aan de achterkant elastiek. De ene kuit is namelijk groter dan de andere.. passen dus perfect!! Heb ik heel lang naar lopen zoeken. €69,- schoon aan de haak :D

_O-

en toch snap ik dat niet.. je hebt ook laarzen van 100,- en nog goedkoper zelfs. Waarom in godsnaam laarzen van 600,- kopen!!!???? Die comfort vind je ook echt wel in een goedkoper exemplaar toch?

Zelfde als de nieuwste mode: 'Kijk mij in mijn nieuwste Anky collectie' .. mijn mening: om te kotsen, but that's just me.

en ik snap jou niet hahaha :')

Heb je ooit met leren rijlaarzen gereden?

Nouja ieder z'n smaak.. ik wil echt NIET gezien worden met rubberen rijlaarzen, ze zijn vaak veel te kort en recht aan de bovenkant.. nee... mij niet gezien, en bovendien.. broeien die dingen ontzettend aan de voeten bah...

En 600 euro is wat overdreven.. voor veel minder heb je een ontzettende leuke laars op maat gemaakt helemaal naar jou smaak, wat wil je nog meer??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:18

Die dingen zitten toch voor geen meter Calypso?? :)) :))
Ik wil echt dood nog niet gevonden worden in die rubberen dingen.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:19

wauw, die tweede laarzen in de openingspost zijn echt heeel mooi!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:05

lovey_ou schreef:
dan moet je der niet quote :')

Jaa vet he komt je niet bekend voor? werd toen een keer gemaakt door iemand waar wij mee int topic zaten!

Ja, haha, ik zag t gelijk!
Calypso84 schreef:

_O-

Wat een kansloze, absoluut onzinnige en bovendien domme reactie weer.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:34

Ik zei dat een goede laars toch wel goedkoper mag kosten dan €600,- wat ik hier best vaak voorbij zie komen. Velen zijn het wel met mij eens. Dus jouw opmerking zegt meer over jou dan over mij ben ik bang ;)

Maar ik moet idd mijn excuses aanbieden. Zo'n offtopic opmerking hoeft niet gemaakt te worden.

en omdat ik rubber laarzen draag, ben ik kansloos en dom? hmm.. Maakt niet uit, iedereen moet lekker doen wat hij of zij leuk vindt. Af en toe snap ik het alleen niet waarom mensen in het duurste van het duurste willen lopen. Heeft denk ik meer met status te maken. Maar dit is met mode precies zo. Ieder zijn ding, en voel je absoluut niet aangevallen hoor ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:42

Calypso84 schreef:
en omdat ik rubber laarzen draag, ben ik kansloos en dom? hmm.. Maakt niet uit, iedereen moet lekker doen wat hij of zij leuk vindt. Af en toe snap ik het alleen niet waarom mensen in het duurste van het duurste willen lopen. Heeft denk ik meer met status te maken. Maar dit is met mode precies zo. Ieder zijn ding, en voel je absoluut niet aangevallen hoor ;)

Volgens mij is dit nog langer niet het duurste van het duurste hoor.

Ze zijn nog veeeeeel duurder te krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:43

Meelezer mengt zich in discussie...

De manier waarop je de het topic binnenvalt en de liefhebberij van menigeen hier afzet tegen het dragen van rubber laarzen, dát is kansloos en dom... Zoals je zelf al zegt: Iedereen moet lekker doen wat hij of zij leuk vindt. Oftewel: leven en LATEN leven... Ik snap niet waarom jij je druk maakt over mensen die toevallig laarzen van boven de 600 euro kopen. Lekker zo laten joh... Het heeft namelijk niets te maken met status, dat is jouw interpretatie van het gebeuren. En dát zegt meer over jou dan over elk en een die hier in het topic zit met vreselijk gave laarzen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Janine1990 schreef:
Meelezer mengt zich in discussie...

De manier waarop je de het topic binnenvalt en de liefhebberij van menigeen hier afzet tegen het dragen van rubber laarzen, dát is kansloos en dom... Zoals je zelf al zegt: Iedereen moet lekker doen wat hij of zij leuk vindt. Oftewel: leven en LATEN leven... Ik snap niet waarom jij je druk maakt over mensen die toevallig laarzen van boven de 600 euro kopen. Lekker zo laten joh... Het heeft namelijk niets te maken met status, dat is jouw interpretatie van het gebeuren. En dát zegt meer over jou dan over elk en een die hier in het topic zit met vreselijk gave laarzen.

Helemaal mee eens :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:56

Calypso84 schreef:
Ik zei dat een goede laars toch wel goedkoper mag kosten dan €600,- wat ik hier best vaak voorbij zie komen. Velen zijn het wel met mij eens. Dus jouw opmerking zegt meer over jou dan over mij ben ik bang ;)

Maar ik moet idd mijn excuses aanbieden. Zo'n offtopic opmerking hoeft niet gemaakt te worden.

:') :')
Misschien dat lezen moeilijk voor je is, maar ik zei niets over jou, maar over je reactie B-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:26

@Calypso, ik vind het gewoon leuk om er leuk uit te zien op paard en daarom heb ik er geld voor over. Er zijn mensen die het niets kan schelen, snap ik wel. Die vinden andere dingen weer belangrijk. Ieders ding toch?

SharonnekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:20

Ik wilde ook nog even wat kwijt over de laatste opmerkingen over rubberen rijlaarzen vs lederen rijlaarzen. Toen ik begon met paardrijden ben ik, zoals velen, gestart met rubberen rijlaarzen. Ik had gekozen voor het merk Aigle met de dressuurkap. Die zaten gewoon het beste. Alleen waren ze een stuk te kort waardoor ik steeds onder de beugelflap van het zadel bleef haken. Dat is heel vervelend tijdens het rijden. Daardoor heb ik lederen rijlaarzen laten aanmeten precies op maat. Dit was het standaard model van Petrie. Pas na een tijdje inlopen zaten ze goed. Alleen zijn de schachten van vrij stug leer. Deze zaten dan ook na jaren dragen lekker en dan aaaarrggghhh gaan ze door slijtage kapot. Met de ervaring dat lederen laarzen gewoon goed zitten heb ik nieuwe laten aanmeten. En dan moet ik ook bekennen dat deze wat duurder waren en van veel zachter leer waardoor ze sneller perfect zitten. Nu behoor ik ook tot diegene die een paar rijlaarzen wil aanschaffen die geheel op maat en naar mijn wensen gemaakt worden. Tja, welk merk je dan ook neemt het kost een stuk meer...... :D . Ik vind het gewoon leuk om aparte laarzen te hebben. Niet om een ander de ogen mee uit te steken, maar voor mezelf.

Zou het veel anders zijn als je rubberen rijlaarzen van bijvoorbeeld Aigle geheel op maat zou kunnen laten maken? Ook qua kleur? Kijk maar naar die modellen van Hunter.... Alleen is die hakvorm verschrikkelijk.

Groetjes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:22

Ik hoef sowieso geen rubber of andere synthetische troep aan mn voeten en laarzen al helemaal niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:32

nou nou synthetische troep :')
is niet iedereen begonnen met rubberen laarzen :P
heb zelf pas sinds een jaar lederen,
was indd een verademing nadat ze ingelopen waren ;)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:37

Als je eenmaal leren laarzen hebt, kun je niet meer zonder ;)!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:40

en chaps met schoenen is ook altijd een optie! en ook niet altijd zo duur, vooral als je nog in de groep bent is dat ideaal

ik ben ook met rubberen begonnen.. maar sinds ik op schoenen met chaps van leer ben overgestapt ga ik ook niet meer terug vond die rubberen dingen ook vreselijk

op marktplaats staan trouwens lace up's van derby te koop! met die foto krijg je er een beter beeld van dan de eigen foto van derby vind ik! vind ze door die foto veel leuker :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:42

dat ben ik zeker met je eens gipsy,
heb zelf heerlijke laarzen van mountain horse ;)
hoef niet van die hele dure .....

kruipt weer in meelees hoek

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:43

little_birdy schreef:
nou nou synthetische troep :')
is niet iedereen begonnen met rubberen laarzen :P
heb zelf pas sinds een jaar lederen,
was indd een verademing nadat ze ingelopen waren ;)

Uiteraard wel. Toen ik van de manege af was ben ik dan ook gelijk voor chaps gegaan en toen mijn voeten uitgegroeid waren voor leren laarzen, wat vond ik dat een verademing.. :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:27

Gipsylover schreef:
Als je eenmaal leren laarzen hebt, kun je niet meer zonder ;)!

Precies! :j Dat is gewoon zo. Ik zou nooit meer zonder willen. Gebruik mijn rubberen laarsjes alleen nog voor het uitmesten, en soms dat niet eens meer. :')

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:09

Sommige laarzen hier zijn met wit draad gestikt wat ik erg mooi vind :)
Ik laat binnenkort nieuwe laarzen maken en wil ook graag met wit stiksel alleen word dat niet super snel vies of valt dat wel een beetje wit te houden? :p