Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:41

Wat een leuk topic!

Grappig om jullie herinneringen te lezen, sommige verhalen herken ik direct weer!
Zo als die van dat meisje dat niet mag springen, omdat haar zus was verongelukt.

Het enige verhaal dat ik me nog vaak herinner gaat over een meisje dat kampioen was, maar bij een manege gaat rijden en doet alsof ze een beginner is omdat ze graag vriendinnen wil en lol in het paardrijden, ipv alleen maar competitie en prestatiedruk.

Ik zal bij mijn ouders eens kijken welke oude penny’s ik nog heb, daar moeten nog dikke stapels liggen :+

AnnoNiemand

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:09

Mijn favoriete verhaal was één uit de ponyclub: Admiraal Scott. Heeft iemand die nog?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:44

Lusitana schreef:
Haal je geen twee verhalen door elkaar? Of verkeerde titel bij het verhaal? Amadeus was van een oude man die er niet meer voor kon zorgen en hij is verkocht en de verzorgster vond hem terug voor de kar, voor toeristen in Wenen, in slechte conditie.
Het is natuurlijk mogelijk dat er later nog een verhaal is geweest van een Haflinger die Amadeus heette, maar dat is dan niet van mij. Of het is aangepast geraakt. Geen idee.

Het verhaal was inderdaad wat Rocamor aangaf. :j het Wenen gedeelte herken ik ook niet. Het verhaal heette ook Amadeus.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:20

Lusitana, bedoel jij niet Henry en Claude? Twee friezen? In dat verhaal gaat het geloof ik om een heel oude stalknecht, zijn kleindochter (denk ik) die voor die friezen zorgen. De oude eigenaar gaat dood en beide paarden moeten uit elkaar gehaald worden en verkocht. Komt 1 daarvan niet voor een oude bierwagen? veel te zwaar werk en stort praktisch in elkaar en 1 van die twee als toeristenpaard?

Uiteindelijk komt die kleindochter weer samen met een rijkere dame en ze vinden die beide Friezen weer, waardoor ze weer allen lang en gelukkig kunnen leven?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:53

Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb nooit over Friezen geschreven.

Er bestaat dan blijkbaar nog een verhaal van een Haflinger die Amadeus heet en dat is dan niet van mij en van na 2000. Ik heb nooit endurance rijden gebruikt in mijn verhalen. Daar wist ik namelijk niets vanaf in die tijd. Mijn verhalen dateren uit 1980-2000. (Een enkele nog geschreven tot 2002 ofzo)

Wel jammer, mijn hart maakte een sprongetje toen ik de titel zag, maar helaas.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 15:22

Het verhaal was zeker van voor 2000 :j Onze eerste Haflinger kwam rond '95 en het was daarvoor nog. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden, dat is het enige nummer die ik persé wilde bewaren, dus die moet nog in 1 van m'n vroeger bakken zitten :j
Weet trouwens niet of het specifiek endurance was, maar in elk geval een rit op snelheid door de bergen. Was ook ergens een stukje over een bevroren meer, waar tegenstanders overheen wilden gaan, maar wat niet vertrouwd was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 15:44

Ik vind het echt leuk om al die oude verhalen langs te zien komen.
Ik was fanatiek Penny lezer eind jaren '80 en begin '90 en heb alles hier nog liggen in een grote verhuisdoos!
Ik heb nooit overgeslagen, dus ik heb ook alle jaargangen compleet. Toch leuk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:19

maessie schreef:
Het verhaal was zeker van voor 2000 :j Onze eerste Haflinger kwam rond '95 en het was daarvoor nog. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden, dat is het enige nummer die ik persé wilde bewaren, dus die moet nog in 1 van m'n vroeger bakken zitten :j
Weet trouwens niet of het specifiek endurance was, maar in elk geval een rit op snelheid door de bergen. Was ook ergens een stukje over een bevroren meer, waar tegenstanders overheen wilden gaan, maar wat niet vertrouwd was.

Amadeus was mijn eerste stripverhaal van begin jaren tachtig. Dus ik denk toch dat het een later verhaal is van een Haflinger die ze ook Amadeus genoemd hebben. Als je het verhaal kunt vinden is de belangrijkste clue de naam van de eigenaar die ik dus naar de acteur vernoemd had.
Overigens heb ik zelf ook een nummer met een Amadeus gehad later die ik niet terugherkende en nu klopt dat dan ook wel. Ik had het idee dat het na 8 paginas een andere wending heeft genomen, wat kan kloppen met een remake om het 24 paginas te maken. Ik vrees dat ik hem heb weggegooid omdat de muizen het hadden aangevreten, of hij zit in 1 van de lades die vast zitten. Nu ga ik eens kijken of ik die toch niet open kan wrikken. :+ Het mysterie moet opgelost. :D

*Edit, niet gevonden wel de Penny Plus uit 2002 waar het verhaal in staat dat ik schreef over mijn eerste paard hier in Portugal, Florita. Ook leuk, daar heb ik ook het originele uitgeschreven script van en de engelse stripversie voordat ik het weer vertaalde naar het Nederlands. (Moest in het Engels voor de Spaanse tekenaar). En ik vond een Penny Plus uit 2001 waarin een artikel van mij stond over de Lusitano. Ik ben in 1998 afgekeurd en ben toen minder gaan schrijven en in 1999 naar Portugal vertrokken en toen is het langzaam nog minder geworden tot ik ben gestopt. De Penny´s en PennyPlussen etcdie ik hier heb zijn allemaal opgestuurd door de uitgever ik heb niks meer van voordat ik naar Portugal kwam, helaas. Dus geen bladen waar mijn eigen ponies in stonden. Dat is bij mijn ex gebleven.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:21

Volgens mij heette de jonge pony die erbij kwam op het einde Wastl. Hoe de opa heette weet ik zo niet meer. Heb hem nog niet gevonden, maar kan ook op tig plekken liggen.. |o

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:27

Nee, er was geen andere pony bij en Wastl is niet een naam die ik zou verzonnen, dus een ander verhaal. Of een ander einde.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:16

Met het prijzengeld van de wedstrijd kon een jonge werkpony worden gekocht, zodat Amadeus met pensioen kon. :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:37

Jup en zo'n gouden plaquette ding aan de stalmuur

Crisis, waarom weet ik dat nog _O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 23:17

Nou, ik heb hem gevonden op de fb pagina van pennyfans https://www.facebook.com/photo?fbid=147 ... 1451827434
De erste twe paginas ontbreken.

Het is dus inderdaad 24 paginas geworden. Het is wel meneer Schwartzenegger dus mijn verhaal, maar veranderd door iemand omdat het 8 paginas ingekort is. Die heeft die wedstrijd erin gemaakt.
Daarom herken ik er dus helemaal niks van na een aantal paginas.

Paard dat in slechte conditie werd teruggevonden is een ander verhaal, herinner ik me nu. Of misschien heb ik dat twee keer gebruikt in een verhaal, deze voor een slee en de ander voor de koets. De andere was dat het meisje het paard terugvindt als ze volwassen is geloof ik.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:31

Ik krijg enkel de fb beginpagina..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:44

Ik zie het wel gewoon. Best wel geinig om weer eens een keer zo'n typisch tenenkrommend Penny verhaal te lezen :=

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 12:09

Ik begon dit topic te lezen uit jeugdsentiment, heb vroeger (in de oudheid) in deze tijd van het jaar genoten van de dikke vakantieboeken die ik na mijn laatste schooldag altijd kreeg van mijn moeder. Maar waar ik verbaasd over ben is dat jullie die verhalen nog zo goed kunnen reproduceren! Ik meende me alleen het stripje Pien en Peer te herinneren, maar na een rondje google bleek dat in de Tina te hebben gestaan :D. Leuk om te lezen, dit topic

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:13

Ik kan het helaas niet zien, maar ik ben wel benieuwd. Hoe heet de pagina? Op Penny fans kan ik het niet vinden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:25

ik weet idd ook nog wel een verhaal over een schip waarop een (zwart?) paard mee moest, en dat schip zonk, en toen is die,met een ander paard naar de kant gezwommen? daar stopt het dan weer bij mij, maar ik kan me dat nog zo herrineren dat ik dat zo zielig vond, en eng :')

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:00

wendy1987 schreef:
ik weet idd ook nog wel een verhaal over een schip waarop een (zwart?) paard mee moest, en dat schip zonk, en toen is die,met een ander paard naar de kant gezwommen? daar stopt het dan weer bij mij, maar ik kan me dat nog zo herrineren dat ik dat zo zielig vond, en eng :')

Dat klinkt heel erg als the black stalion, maar dat is een boek/film. Geen idee of er ook een soortgelijke strip is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 15:04

Heb je ook strip van.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:51

Storm schreef:
Ik kan het helaas niet zien, maar ik ben wel benieuwd. Hoe heet de pagina? Op Penny fans kan ik het niet vinden.

Het heet De oude pennyfans , dus zonder hoofdletter en aan elkaar en "De oude" ervoor.

https://www.facebook.com/groups/1713067462347833

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:42

darkangel23 schreef:
wendy1987 schreef:

Dat klinkt heel erg als the black stalion, maar dat is een boek/film. Geen idee of er ook een soortgelijke strip is.

Jaah, daar is ook een stripboek van, gaat over de black stallion inderdaad. Die heb ik toevallig laatst in een kringloop gevonden, een oudje :j

Ik versleet die Penny's vroeger echt tot op de draad, mag graag lezen :j dan blijven de verhalen ook goed hangen. :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 23:14

Dank je wel Lusitana!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 00:28

wendy1987 schreef:

Was het het verhaal van Dandy? Maar die was bruin en was alleen, dacht ik...

Maar er zonken wel vaker schepen in de Penny :))

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:01

Dit was een op zichzelf staand stripboek, met alleen dit verhaal erin ;)