Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:13

Ik reed eens met mijn oude verzorgpaard een buitenrit en had haar veulen mee.
Zij stond op ijzers en dat veulen natuurlijk niet, kreeg ik ook een opmerking iets van; ook zielig dat hij geen bescherming onder zijn voeten heeft haha :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:14

Ik kreeg de tip van een collega om, als ik een ander paard koop, een schimmel te kopen want die zijn altijd braaf :D .

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:14

ik had zelf een keer op de manege zo'n opmerking gemaakt :#
(voor mensen met bonte paarden kan dit pijnlijk zijn :o )
er was een teken opdracht om je lievelings pony te teken:
persoon 1: mag ik ook een koe tekenen?
persoon 2: nee het gaat over je lievelings PONY.
ik: je kan toch ook red bull tekenen, die heeft toch ook vlekken? (red bull is een bont paard)
de rest van de tafel lachen :')

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:30

ik heb een voskleurig paard, maar in de zomer is die echt oranje

was dat zo gister op een familie feestje aant vertellen en de vriend van mijn neef mij niet geloven, zelfs fotos er bijgehaald en zo en toch blijf ik een bruin paard hebben :o en toch is hie vos;... volgend weekend gaat hij het zelf moete zien... dan ga ik amar effe langs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:36

op de weiding in 2008, ik en mijn nicht met 2 paarden in blauwe dekjes

"gelieve aan de mensen emt de blauwe paarden opzij te gaan alstublieft, want dat is de vliegroute vn de roofvogels"
voor wij doro hadden dat wij die "blauwe" paarden bij hadden :P

Liindax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:33

ex vriendje wist niet veel van paarden, maar hij kenden wel friezen haflingers en Tinkels.. Ha ha (tinkers dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:17

was vandaag gaan wandelen en had uitrijdeken aangedaan

"kijk mama, dat paard heeft ook een jas aan"

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:58

ik grap altijd over zn pyjama.... vinden die penny kindjes ook erg verwarrend haha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:27

chalinka schreef:
ik heb een verzorgster en die dacht in het begin dat ik geen halsters had :o had er wel een stuk of 6 touwhalster hangen maar bon.... geen halsters dus

Een touwhalster is niet hetzelfde als een gewoon halster, het heeft een andere (scherpere!) inwerking en met een touwhalster kan je je paard ook niet vast zetten. Ik zou dus ook vragen om een gewoon halster, gewoon omdat ik geen verstand heb hoe je met een touwhalster om moet gaan en ik niet op goed geluk iets nieuws wil proberen. Dus dat vind ik helemaal geen rare opmerking van je verzorgster eigenlijk.

Ik neem aan dat je wel weet dat je een paard nooit aan een touwhalster vast mag zetten he? daarmee kan je paard zich namelijk flink bezeren!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:39

Ik hoor regelmatig van kinderen.. KIJK KOOEEE! En het leukste zijn de ouders die eerst zeggen "nee joh, dat is een paard" en vervolgens als kinderen het volhouden en nog een keer heel hard KOOEEE roepen, ouders die wat mompelen en dan snel weg lopen met een rood hoofd..

Ik heb een vosbonte e-pony dus hoor 't regelmatig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 01:15

Telpeva schreef:
chalinka schreef:
ik heb een verzorgster en die dacht in het begin dat ik geen halsters had :o had er wel een stuk of 6 touwhalster hangen maar bon.... geen halsters dus

Een touwhalster is niet hetzelfde als een gewoon halster, het heeft een andere (scherpere!) inwerking en met een touwhalster kan je je paard ook niet vast zetten. Ik zou dus ook vragen om een gewoon halster, gewoon omdat ik geen verstand heb hoe je met een touwhalster om moet gaan en ik niet op goed geluk iets nieuws wil proberen. Dus dat vind ik helemaal geen rare opmerking van je verzorgster eigenlijk.

Ik neem aan dat je wel weet dat je een paard nooit aan een touwhalster vast mag zetten he? daarmee kan je paard zich namelijk flink bezeren!

maak je geen zorgen, als wij onze paarden poetsen/opzadelen, hangen ze nooit vast met een knoop of zo (gewoon 1x rond de touw rond de paal)

flint wel met halster en dan wel vast

mijn paard avn 1m68 word ook soms nog 'pony' genoemt

of er is hier iets dat naar beneden loopt en direct terug naar boven, vlak naast een vaart....
zie er een fietser inrijden en rahere echt zo kijken van: 'oh leuk'
ike: "nee maatje, dat gaan we niet doen."
die fietser begreep niet tegen wie ik het had :P

ik heb een paard dat als hij wilt rustig door het bos kan lopen....
meestal als ik echt kidneren tegen kom met pony's (fjorden, haflingers, tinkers meestal) denken die dan dat mijn paard hun pony's nooit zou inhalen;...
mijn antwoord: "pas maar op hoor, hij heeft al op de renbaan gestaan en is dus super snel"
dan durft niemand het meer opnemen

ik heb ook zo eens gehad, ik was aan de wandel met blesco en er komt zo een mevrouw voorbij "hej hoi, ik ben gister op de manege geweest en ik jou daar gister gezien" "euhm sorry mevrouw, maar mijn paard staat hier achter de hoek :p"

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:29

Eerste dressuurwedstrijd, en mijn vriend komt super enthousiast mij te vertellen dat hij een paar equipages na mij gekeken hebt, en dat hij nu echt 100% zeker weet dat ik ga winnen.

Nou. Dat leek mijn niet echt waarschijnlijk, tenzij alle andere ruiters achterste voeren op hun paard was gaan zitten of zo. }> Ik vroeg dus mijn schat waarom hij deze conclusie getrokken had.
Zegt hij: Ja, ik heb al drie gezien en ze kunnen h e l e m a a l niks van *dramatisch pauze* ze moesten echt c o n s t a n t souffleert worden!

Ja, zo goed als iedereen had inderdaad voorlezers, en ik gewoon niet... ;) Gek genoeg heb ik TOCH niet gewonnen. Wat zou dat nu aan liggen...? ;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:35

Whahaha zij zeggen alles voor!! Dat kan toch niet!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:41

Iemand vroeg een keer of pony's ook veulens konden krijgen :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:41

Ryttare schreef:
Eerste dressuurwedstrijd, en mijn vriend komt super enthousiast mij te vertellen dat hij een paar equipages na mij gekeken hebt, en dat hij nu echt 100% zeker weet dat ik ga winnen.

Nou. Dat leek mijn niet echt waarschijnlijk, tenzij alle andere ruiters achterste voeren op hun paard was gaan zitten of zo. }> Ik vroeg dus mijn schat waarom hij deze conclusie getrokken had.
Zegt hij: Ja, ik heb al drie gezien en ze kunnen h e l e m a a l niks van *dramatisch pauze* ze moesten echt c o n s t a n t souffleert worden!

Ja, zo goed als iedereen had inderdaad voorlezers, en ik gewoon niet... ;) Gek genoeg heb ik TOCH niet gewonnen. Wat zou dat nu aan liggen...? ;)

Aaaaahw, dat vind ik echt n super super toffe conclusie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:31

ik had zo eens dat mijn vriendin die vroeger altijd western gereden hadmijn moeder haar paard had omgezadelt om te gaan buitenrijden, met een dekje met aan beide kanten zakken, vraagt ze om even de singel te controleren, zie geen lusjes aan de singelstoten hangen, ik kijk eens goed, had ze het dekje omgekeerd op het paard gelegd, ze dacht dat de lusjes dus nar binnen moesten en de zakken ook :P

wij kwamen zo is snachts op de wei aan, flint was ontsnapt, de politie: "Ja we hbben hem al en de andere 2 staan nog in de wei" "Euhm sorry hoor, er moeten er 3 staan" met zaklampen door de wei geschenen, blesco, undra, nee geen rahere, lichten van politieauto kei hard opgezet "Ah daar staat hij (helemaal aan de andere kant van de wei :P

stonden wij zo eens bij de kleuterschool te wachten omdat mijn nichtje in de lagere school een spreekbeurt ging houden over paarden en wij even daar moesten wachten (omdat dat de rustigste poort was van verkeer "Kijk mama, die paarden gaan ook naar school"
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-12 00:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:38

Telpeva schreef:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier in de regio heb je een aantal weilanden aan de weg, en ik krijg af en toe te horen: goh heb jij langs die en die weg ook dat dode paard zien liggen? echt vies zeg dat ze het niet uit de wei halen, zouden ze wel weten dat het dood is?

Nou uh.. dat paard SLAAPT :Z maar wanneer je ze dat vertelt, geloven ze je niet :D Want paarden slapen namelijk niet liggend, alleen staand :j :+

oei, dan moeten de kidnerne van de school da hier wel vaak gedacht hebben dat hij dood lag, mijn paarden slapen altijd liggend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 02:06

moest zo is op school een boeren paard poetsen en van in het begin van het jaar was ons duidelijk gemaakt dat wij haar hoeven moesten krabben met een bak (waar wij haar benen dan op konden leggen) ben haar aan het poetsen, maar nog wat aan het 'vertroetelen' na een tijdje vraag ik aan mijn leerkracht die bak "Als je haar kunt vertroetelen, kun je hoeven uitkrabben zonder bak ook"

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 03:31

mijn vriend zegt ook vaak leuke dingen,
toen hij mijn paard voor het eerst zag vroeg hij is het een hengst ik zei nee zn ballen zijn eraf :')
dus hij eronder kijken zegt hij waar is zn pielemans dan???
ik zie hier alleen een zakje hangen :') t was nogal koud dus ja dan trekt hij hem wat verder in :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:52

Tijdens een gesprekje over bakkabouters versus schrikkerige paarden. Hoe bakkabouters smaakten, waar die van gemaakt waren en hoe lang je die diende te bakken. Terwijl ik aan onzichtbare duivelse gnoompjes dacht, dacht diegene aan de opbakversie van kabouter Plop :') .

Kim1507

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:57

Whahahaha! Opbakversie kabouter Plop!

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:02

Gisteren was ik wat spulletjes aan het verhuizen en toen pakte een vriend van me de teugels vast en zei:
"Waar moeten deze mondtouwtjes heen?''

Whahahaha ik kwam niet meer bij !!! :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:22

Ik liet eens op een verjaardag iemand, die zei veel van paarden te weten, een foto van mijn paard zien.
Zij: "Ja kan goed zien dat het een draver is"
Ik heb een stevig tuigpaard met veel gelders bloed erin.

Iemand die vroeger bij ons op stal stond.
Was net klaar met rijden en liep met mijn paard richting stal.
Hij: "Zo dus jullie hebben een springpaard"
Ik: *Kijk naar Sharonne* "ehhhh, nee"
Hij: "Dressuurpaard?"
Ik: "Ehhh nee"
Hij: "Buitenrijpaard?"
Ik: "Ehhh nee"

Hij heeft niet geraden wat voor paard ze nu werkelijk was *LOL*

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:39

Ik was een keertje op stal toen er een vader met zijn dochtertje kwam vragen of ze de paardjes mochten aaien. Was wat mij betreft prima. Dus ik wilde weer weglopen om verder te gaan waar ik mee bezig was, toen het meisje de schimmel van de staleigenaar opmerkte, die stond in de paddock. 'OOOOH het paard van Sinterklaas! WAT DOET DIE HIER?! :oo ' Ik heb een kind nog nooit zo blij verrast gezien, haha. Het was volgens mij in de lente en nog lang geen 5 december, dus ik heb maar verzonnen dat wij het paard van Sinterklaas verzorgen totdat Sinterklaas weer in Nederland is, omdat hij het een beetje eng vindt op de boot. Het meisje vond dat ook wel erg logisch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:20

mijn meoder was vandaag ook weer is een goei
had vanmorgen gezegt dat rahere deken op had
zij beld mij vanmiddag: "flint staat niet mer in de wei en ik vind hem ook niet bij de buren...."
ik al in paniek... mijn pony was 'verdwenen'
"ow wacht is, nee flint staat in de wei, rahere is verdwenen :o

ik: "mama kijk is eerst goe in de stallen"

meneer stond in de stal hooi te eten :P