Zij stond op ijzers en dat veulen natuurlijk niet, kreeg ik ook een opmerking iets van; ook zielig dat hij geen bescherming onder zijn voeten heeft haha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chalinka schreef:ik heb een verzorgster en die dacht in het begin dat ik geen halsters hadhad er wel een stuk of 6 touwhalster hangen maar bon.... geen halsters dus
Telpeva schreef:chalinka schreef:ik heb een verzorgster en die dacht in het begin dat ik geen halsters hadhad er wel een stuk of 6 touwhalster hangen maar bon.... geen halsters dus
Een touwhalster is niet hetzelfde als een gewoon halster, het heeft een andere (scherpere!) inwerking en met een touwhalster kan je je paard ook niet vast zetten. Ik zou dus ook vragen om een gewoon halster, gewoon omdat ik geen verstand heb hoe je met een touwhalster om moet gaan en ik niet op goed geluk iets nieuws wil proberen. Dus dat vind ik helemaal geen rare opmerking van je verzorgster eigenlijk.
Ik neem aan dat je wel weet dat je een paard nooit aan een touwhalster vast mag zetten he? daarmee kan je paard zich namelijk flink bezeren!
Ryttare schreef:Eerste dressuurwedstrijd, en mijn vriend komt super enthousiast mij te vertellen dat hij een paar equipages na mij gekeken hebt, en dat hij nu echt 100% zeker weet dat ik ga winnen.
Nou. Dat leek mijn niet echt waarschijnlijk, tenzij alle andere ruiters achterste voeren op hun paard was gaan zitten of zo.Ik vroeg dus mijn schat waarom hij deze conclusie getrokken had.
Zegt hij: Ja, ik heb al drie gezien en ze kunnen h e l e m a a l niks van *dramatisch pauze* ze moesten echt c o n s t a n t souffleert worden!
Ja, zo goed als iedereen had inderdaad voorlezers, en ik gewoon niet...Gek genoeg heb ik TOCH niet gewonnen. Wat zou dat nu aan liggen...?
Telpeva schreef:Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier in de regio heb je een aantal weilanden aan de weg, en ik krijg af en toe te horen: goh heb jij langs die en die weg ook dat dode paard zien liggen? echt vies zeg dat ze het niet uit de wei halen, zouden ze wel weten dat het dood is?
Nou uh.. dat paard SLAAPTmaar wanneer je ze dat vertelt, geloven ze je niet
Want paarden slapen namelijk niet liggend, alleen staand
![]()