Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:49

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:50

Adin; wat jammer zeg!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:53

Laatst bijgewerkt door tita op 27-10-11 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:54

Adin:Jemig het zit je niet mee zeg . Ik belde net te laat voor dat paard , jij was me al voor .
Ik zoek ongeveer net zo'n paard als jou , maar het is haast niet te doen .
Ik heb een leuke merrie gezien in Gelderland de merrie is 1.80 hoog maar ook afgekeurd op de benen.
Die grote paarden lijken wel nooit gezond ..
Maar er is vast wel een paard dat wel helemaal gezond is en aan je wensen voldoet , gewoon volhouden!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:02

claudia_lady schreef:
Adin:Jemig het zit je niet mee zeg . Ik belde net te laat voor dat paard , jij was me al voor .
Ik zoek ongeveer net zo'n paard als jou , maar het is haast niet te doen .
Ik heb een leuke merrie gezien in Gelderland de merrie is 1.80 hoog maar ook afgekeurd op de benen.
Die grote paarden lijken wel nooit gezond ..
Maar er is vast wel een paard dat wel helemaal gezond is en aan je wensen voldoet , gewoon volhouden!

hoef jij hem ook niet meer?

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:05

Ja ik twijfel natuurlijk wel , maar ik zoek ook een gezond paard ..
Ik wil graag veel springen en ik denk dat 1,5 cm al wel heel erg veel is ?
Alhoewel er bij ons ook een paard staat die hetzelfde heeft en Z springt , maar ik wil er niet aan denken dat ik hem dan na een jaar weg kan zetten of erger nog ..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:11

Je weet het niet sommigen krijgen er wel last van en anderen niet.
Aangezien ik al een afgekeurde ruin heb en dit jaar eentje hem laten inslapen neem ik het risico niet,

Die je laat zien zijn of te duur Tita en de ander heeft ook weer een bemerking dus die hoef ik ni

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:12

je moet de rest van de benen ook nog laten rx-en he ;-)

ja een groot gezond paard is moeilijk te vinden. Die groeien meestal wat snel ook he.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:18

aangezien Izie nog altijd niet online is...

Dan zal zij wel goed nieuws hebben denk ik :)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:19

Nee zo iets heb ik ook . Ik heb hiervoor al 2 paarden gehad die niet goed waren op de benen, ik wil nu eigenlijk ook wel een paard waar ik iets langer mee doe dan een jaar :+
Ik bekeek net je topic van het paard dat je in moest laten slapen , wat een mooi beestje zeg! Ik snap dat je niet nog een paard wil verliezen aan zo iets.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:36

@ adin wat is je max

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:39

5000, liever ietsje lager ivm keuringen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:41

claudia_lady schreef:
Nee zo iets heb ik ook . Ik heb hiervoor al 2 paarden gehad die niet goed waren op de benen, ik wil nu eigenlijk ook wel een paard waar ik iets langer mee doe dan een jaar :+
Ik bekeek net je topic van het paard dat je in moest laten slapen , wat een mooi beestje zeg! Ik snap dat je niet nog een paard wil verliezen aan zo iets.

idd het was een prachtpaard. Echt zonde!
heb hem maar 1,5 jaar gehad. (ook laten rontgenen trouwens bij aankoop)

er is een verhoogd risico dat dit paard er last van krijgt. Gelet op mijn geschiedenis wil ik dat niet lopen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:47

Wat balen Adin. Je hoort het wel vaker he, bij van die grote paarden..

Kan je niet beter een iets kleiner paard zoeken, en dan wel voor voldoende massa gaan? Dan oogt zo'n paard net zo groot. Bij stoere paarden met wat meer bot en massa verwacht ik minder snel dit soort problemen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:54

ja, moet nodig even bellen met dat telefoonnr van die man die je me hebt gegeven, nog niet gedaan.

die mooie uit vleuten staat er ook nog op maar ja, die is wel geopereerd aan ocd.
Het is voor mij weer redelijk ver weg. ik ben bang dat het weer een teleurstelling wordt en dan is de afstand me te groot. Maar die is ook 1/75

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:56

ik heb heel het topic niet door gelezen maar ikm oet zeggen dat het bij ons 100% mee is gevallen.

We hebben 4paarden bekeken wilde er naar 7 gaan kijken..

de eerste beste die we zagen is het ook geworden! Nu is het wel vertrouwen hebben in de eigenaar, en hun in ons. Maar k verwacht dat dat niet echt een probleem gaat worden. en dat wij veel plezier aan dit paard gaan beleven!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:01

heb je hem/haar dan niet laten keuren?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:13

Ik meld me hier ook. Helaas kan ik alweer op zoek naar een nieuw paard. Na 2 paarden in 2 jaar te hebben gehad hoop ik nu eindelijk mijn maatje voor het leven te vinden. Vind er echt niks aan om weer op pad te moeten.

Ben na al mijn ervaringen toch wel wat kieskeuriger geworden. Uiterlijk is voor mij niet erg belangrijk. Meer betrouwbaarheid en gezondheid wel. Da kosten zijn te hoog geweest afgelopen jaar.

Wat ik zoek: Een stevig, stoer en nuchter recreatie paard van min. 165 hoog. (Voor een ruiter met een maatje meer.) Verkeersmak en moet absoluut alleen met hem naar buiten kunnen zonder dat hij eng gaat doen. Paard moet niet overgevoelig zijn voor emoties (zodat hij mijn angsten overneemt) maar een paard wat stevig in zijn schoenen staat. Verder wil ik dat de basis er in de bak inzit. Dat het paard een redelijk b-proefje kan lopen. Leeftijd tussen de 4 en 10 jaar.

Zijn toch niet zoveel eisen, uiterlijk, ras, merrie of ruin, mij maakt het niks uit. Moet toch te vinden zijn zo een paard! Budget: rondom de € 2500 incl keuren. (Maar voor bijv. een drumhorse of een shire of een clydesdale wil ik best ietsje meer bijleggen.)

Zoektocht valt nog niet mee. Ik ga morgen bij een belg kijken die iets kleiner is. 160, ben nog niet zo enthousiast, maar heb nog nooit een belg van dichtbij gezien, wie weet wordt ik verliefd zodra ik dit ras beter ken.

En heb volgende week een bezichtiging van een shire staan. Ben er helemaal verliefd op, maar eigenlijk niet het paard wat ik zocht. Nog onbeleerd. Wel drachtig, wat ik dan wel weer leuk vind. Dus twijfel of dat echt wel wat is.

@adin: balen dat dat paardje was afgekeurd. Ik had hem ook niet genomen, heb ook een paard gehad met verbening van het hoefbeen. Was vreselijk. Onze DA zei ook dat hij er geen last van hoefde te krijgen. Uiteindelijk 2 jaar gehad en hebben hem toen in laten slapen omdat hij hinkte door de wei. heel zielig.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:42

niet iedereen keurt zijn paard hoor! en hoeveel paarden lopen er met bemerking op top nivo! en vroeger was keuren er helemaal niet. nou moet ik zeggen dat ik wel zou keuren als ik een paard koop maar ik heb ook ongekeurden gehad oa olivia(zie profiel) en die is nog nooit kreupel geweest en super mooi hard beenwerk word volgend jaar 16 jaar. nu was de prijs ook aantrekkelijk :o maargoed

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:45

Nee dat is waar als ik het laatstbekeken paard van Adin 2 jaar geleden had zien staan dan had ik m na een klinische keuring gewoon gekocht....
Misschien dat ik dat maar weer moet doen , anders valt er geen paard te vinden :Y)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:48

die gedachte heb ik ook vaak maar wil niet net als hier boven na 2 jr afscheid nemen.
denk dat geduld hier een schone zaak is

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:50

ik heb laatst een 2,5 jarige verkocht ook zonder keuring. tja als die mensen denken dat het goed zit! echter ook mooi beenwerk hoor en nooit kreupel geweest. ook een paard wat je helemaal keurt kan iets krijgen.. dat kun je helaas nooit garanderen! neem waika van mij. die heeft een blessure gekregen zal wel als recreatie paard kunnen denk ik maar die is ook prok! heel mooi beenwerk maar tijdens het rijden bij vorige mensen verkeerd terecht gekomen...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:55

afgekeurd met spat in de sprong :(

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:57

Welk paard Nathe?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:58

4 jarige merrie van alabastro