Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Twilight1 schreef:en toch betaal je voor de afstamming, en als je daar geen waarde aan hecht dan moet je daar niet voor gaan kijken.
dat is gewoon de prijs die je betaald voor een paard met een goed stamboek
Er zit ook nog een moeder achter dat dier. Daar zal maar net een of andere K-hengst achter zitten; en bedankt........
Op een papier kun je niet rijden. Waarom anders staan de Gribaldi-kinders en -kleinkinders met bosjes op de diverse sites te koop? Omdat ze menen dat je op een papier kunt rijden, daarom.......
Lioony schreef:Dat slaat kant noch wal, dat er veel Gribaldi nakomelingen te koop staan zegt verder niets over de kwaliteit van de paarden. Gribaldi gaf goede nakomelingen.......

ikke schreef:Twilight1 schreef:en toch betaal je voor de afstamming, en als je daar geen waarde aan hecht dan moet je daar niet voor gaan kijken.
dat is gewoon de prijs die je betaald voor een paard met een goed stamboek
Er zit ook nog een moeder achter dat dier. Daar zal maar net een of andere K-hengst achter zitten; en bedankt........
Op een papier kun je niet rijden. Waarom anders staan de Gribaldi-kinders en -kleinkinders met bosjes op de diverse sites te koop? Omdat ze menen dat je op een papier kunt rijden, daarom.......

Hoe weet je dat nou ??? Je weet niet eens hoe zo'n dier zich gaat ontwikkelen onder 't zadel. 
Lioony schreef:Klopt, maar dat is ook logisch. Dat is met de meeste paarden wel zo..
Wil je toch proberen om er iets van te maken zul je veel moeten investeren in les. Het komt niet aanwaaien.
ikke schreef:Lioony schreef:Klopt, maar dat is ook logisch. Dat is met de meeste paarden wel zo..
Wil je toch proberen om er iets van te maken zul je veel moeten investeren in les. Het komt niet aanwaaien.
De meesten kunnen proberen tot ze een ons wegen, die krijgen het er gewoon niet uit. Ze hebben simpelweg de ballen niet om het paard ECHT te overtuigen het te doen.
Erger nog, ik ken mensen die wel de ballen hebben en die zeggen: bekijk het maar, ik besteed m'n tijd liever aan een paard wat werkwilliger is........

Lioony schreef:Maar een paard die z'n poten amper van de vloer krijgt heeft toch minder potentie
Hebben ze geen richtprijs aangegeven? Heb je een advertentie? (pb)

) omdat ik dat niet wilde, wilde ik ook zo'n paard waar dit inzit niet..heel simpel kwestie van goed paard-ruiter matchen.
maw om dus om bepaalde afstammingen te vermijden.
studiemiep schreef:En zo braaf vond ik je paard nog niet klinken de vorige x (no offense) je ging maar stappen omdat het "onrustig"in de bak was en durfde volgens mij amper hem flink aan het werk te zetten (anders was je wel blijven draven.....en had je hem een schop verkocht als hij vervelend aan het doen was...) Misschien zit er helemaal naast hoor ben geen expert maar dat gevoel had ik erbij.
(het geeft trouwens ook helemaal niet als mensen bang zijn hoor)
Sowieso doet hij helemaal niet vervelend verder. Volgens mij heb ik het daar nog nooit over gehad. Het enige wat hij weleens wil doen is aan de kletter gaan en ik ga m'n paard niet nog een schop geven als we al zo hard gaan, eerst maar weer eens op een volte krijgen en weer onder controle en dan galopperen we vrolijk verder. Als hij er dan wil uitvallen, dan krijgt ie pas een schop 
En dan ook nog zo iemand in de bak, tja..
Er zit een verschil in begrip voor je stalgenoten en hun les, en niet durven.

afstamming zegt niet alles en ook opvoeding kan veel uitmaken hoe je paard reageert. (en gribaldi kan ook verder in de bloedlijn zitten..hoe verder hoe minder invloed en als daar dan tegen over een brave/makke moeder dier staat dan hoeft er uiteraard met een gribaldi kind niets aan de hand te zijn).
ik weet namelijk echt niet of hengst xxx gribaldi als vader had...
)
.
klein detail

Scheelt wel dat ik lange benen heb trouwens, ik pas er perfect op zo, een kleiner iemand zou er sneller afliggen.